Gå til innhold

BeKind i en 'prøveråbligravid berg og dalbane'


Gjest BeKind

Anbefalte innlegg

Jeg føler at jeg ikke er gravid. Er bare en sånn sterkt følelse jeg har, og jeg liker den ikke. 

Jeg har egentlig mistet litt troen, men vi prøver nå uansett. Livredd for at utskrapningen skadet meg på sett og vis, for i mai ble jeg jo gravid med en gang! Sex tre ganger før EL, og ingen hjelpemiddler. 

Nå er det full kjør hver mnd med solvipect, grapefruktjuice og pree seed. :klo: 

Kanskje jeg skal prøve igjen neste mnd uten noen hjelpemiddler..

Legen min sa jeg kunne ta kontakt mot våren om jeg ikke hadde blitt gravid, og jeg gruer litt for at vi kommer dit.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til BeKind! Du skal ikke alltid tro på følelsene dine :fnise: Den måneden jeg følte meg minst gravid fikk jeg jo positiv. Jeg måtte dobbeltsjekke at jeg ikke hadde tisset på en EL-test ved en feil :P 

Krysser fingrene for dere og håper det er din tur nå! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til BeKind! Du skal ikke alltid tro på følelsene dine :fnise: Den måneden jeg følte meg minst gravid fikk jeg jo positiv. Jeg måtte dobbeltsjekke at jeg ikke hadde tisset på en EL-test ved en feil :P 

Krysser fingrene for dere og håper det er din tur nå! :hoppe: 

Takk for det Sjela :) 

Får prøve å holde motet oppe og være positiv :opplyser: så langt det lar seg gjøre :fnise: 

tror jeg også blir å måtte sjekke flere ganger den dagen jeg får positiv test! For godt til å være sant liksom :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri følt meg gravid de gangene jeg har vært det :lur: Denne gangen testet jeg bare fordi jeg drømte at jeg fikk positiv test :fnise: 

Håpet er aldri ute før blodbadet ankommer ;) Skal du drive å teste latterlig tidlig denne perioden eller klarer du vente til IKM??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med sjela, hold motet oppe :tommel: Håpet er ikke ute før TR dukker opp ;) Når har du IKM? 

prøver :nigo: 

Opprinnelig er IKM 7 desember, men el-testene visste positiv to dager etter forventet el ut fra app. Positiv på CD 15, så da regner jeg med at EL var ca den 16. Tenker derfor ikke å teste før torsdag 10. Jeg synes det er mer skuffende meden hau hvite tester, framfor om tanta bare kommer i dagene før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres smart ut.. Vi brukte jo masse tid på å lage mini, og skuffelsen var enklere å takle når jeg sluttet å teste i tid og utid. Er ikke sunt for hue det der altså :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres smart ut.. Vi brukte jo masse tid på å lage mini, og skuffelsen var enklere å takle når jeg sluttet å teste i tid og utid. Er ikke sunt for hue det der altså :opplyser: 

haha, det er så sinnsykt mange testetøser her inne :ler: 

Var aldri noen tøs på den opprinnelige måten jeg, men jaggu er jeg i alle fall testetøs :hoho: 

men nå har jeg bare en clearbluetest, så denne gangen skal jeg være flink :opplyser:  :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i grunn ganske praktisk da jeg bestilte dobbelpack med digitaltester fra clearblue. Tostreker sendte gratis med 2 strimmeltester i tillegg, så slapp man å kaste bort de dyre testene. Men nå hadde jeg allerede testet 8 ganger før det og visste at jeg var gravid da :fnise: Det er jo ganske gøy å se hvor fort den streken dukker opp. Man blir litt avhengig av å teste, og terskelen er lavere jo billigere tester du bruker :P 

Har du testa noe mer? :popcorn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i grunn ganske praktisk da jeg bestilte dobbelpack med digitaltester fra clearblue. Tostreker sendte gratis med 2 strimmeltester i tillegg, så slapp man å kaste bort de dyre testene. Men nå hadde jeg allerede testet 8 ganger før det og visste at jeg var gravid da :fnise: Det er jo ganske gøy å se hvor fort den streken dukker opp. Man blir litt avhengig av å teste, og terskelen er lavere jo billigere tester du bruker :P 

Har du testa noe mer? :popcorn: 

8 ganger ja :hoho: Da er det greit å bruke billigtester.no! Hadde nok brukt mye mer penger i løpet av dette halvåret om jeg ikke visste om den siden ja.. 

Men nå forventer jeg mensen egentlig 7 des, men EL var to dager sen ca, så tror IKM er 9. Så lenge mensen ikke dukker opp skal jeg holde meg så lenge det lar seg gjøre :fnise: I alle fall ikke teste før neste torsdag, den 10.des :opplyser: Har i alle fall planer om å være så flink :bond: Lei av hvite tester, så jeg føler det er bedre å heller bare se om tanta kommer, noe jeg er sikker på at den gjør.. 

Uansett så lever jeg ikke på noe vis som må unngås ved graviditet, så da gjør det jo ingenting å evt finne det ut litt senere :) Tenkt så digg å finne ut graviditeten i uke 12 da! så fremt man ikke spiser noe farlig, røyker eller drikker ogsånn :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nærmer IKM seg med stormskritt ser jeg! :hoppe:

Haha, jeg har også tenkt den tanken om å finne ut om graviditeten sent. Hører jo stadig vekk (dersom du googler...:plystre:) om de med blødninger i svangerskapet som de trodde var mensen.

Hvorfor sa legen din at du kunne ta kontakt dersom du ikke var blitt gravid? Var det pga. utskrapningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her nærmer IKM seg med stormskritt ser jeg! :hoppe:

Haha, jeg har også tenkt den tanken om å finne ut om graviditeten sent. Hører jo stadig vekk (dersom du googler...:plystre:) om de med blødninger i svangerskapet som de trodde var mensen.

Hvorfor sa legen din at du kunne ta kontakt dersom du ikke var blitt gravid? Var det pga. utskrapningen?

Ja det nærmer seg nå :hoppe: 

Leser mye rart når man googler, og desverre er jeg kanskje liitt for mye inne på siden for å lese igjennom alt.. Kan bli gal av det :fnise: 

Har en veeeldig snill fastlege, og hun har vært veldig god gjennom dette året. Hun ønsket å få meg inn for en ultralyd/gynotime om jeg ikke blir gravid innen dette året, bare for en ordentlig sjekk etter utskrapningen. Det synes jeg er greit, så takker selvfølgelig ja til en henvisning :) Alltid beroligende å høre at alt der nede er okei, om det faktisk er det da :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mitt lille håp for denne PP ute.. 

Vært våken i hele natt på grunn av sterk hodepine. Var så ille kl 4 i natt at jeg måtte stå opp for å kaste opp og ta meg to relpax tabletter. Tror ikke de en gang skal tas om man kan være gravid, men da var det så ille :( 

Jeg får alltid hodepine/muskelsmerter nedover nakke og rygg på venstre siden ei uke før mensen kommer. Det slår ikke feil. Oftest er det ikke så ille som dette, men nok til at jeg merker den og vet at TR ankommer om en uke. 

Nå er det jo en uke til IKM, så dette tar jeg som et tegn. 

Mannen vil kjøpe seg spermtest på apoteket nå. Jeg er litt redd for disse testene. Vet man at de gir et ordentlig svar liksom? 

Vet at det alltid er et snev av håp helt til mensen kommer, men jeg pleier å være klokkeklar når det gjelder hodepine før uka. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode leger er virkelig det beste som finnes! Jeg traff på den snilleste gynekologen jeg har møtt oppi dette styret mitt. Han var tilfeldigvis han som også fant feilen og fikset opp i blødningshelvetet mitt :) Har aldri vært så lenge inne hos en lege før! Han ville høre hele historien min. 

Når han gjorde meg "vondt" og fjernet restene så beklaget han seg voldsomt og styrte på. Haha. 

Nå måtte jeg gå hjem og glemme babylaging og bare kose meg med sex. "Jada", sa jeg og kjøpte hostesaft på veien :fnise:

Når jeg ble gravid igjen måtte jeg ringe han og få tidlig ultralyd så jeg fikk se hvordan det stod til. Veldig hyggelig at han sa det. Men jeg har også lyst å sjekke opp hvis dette her drar ut! 

Så kjedelig å høre om smertene dine! Greit at du får en "heads up" på mensen da, men det hørtes forferdelig vondt ut! :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, det var kanskje ikke fullt 8 :fnise: Men totalt sett har jeg klart å brenne bort en hel haug med tester i løpet av disse 9 månedene med intens prøving og ekstremt dårlig tålmodighet :ler: 

Uff, I know the feeling. Jeg har også pleid å få ekstremt vondt i hode, nakk og rygg under mensen. Ekstremt ømme lår så det er vanskelig å gå i trapper og... Og for å toppe det skikkelig med magekramper. Så synes absolutt du har fortjent smertestillende ja! Det er uutholdelig det greiene der :( Man føler seg jo igrunn skikkelig skikkelig syk... Hvor lenge har dere prøvd nå? Legen nevnte for meg at når vi hadde prøvd et år er første ting man gjør å sende rekvisisjon til spermtest og avlegge den. Jeg vil ikke anbefale de hjemmetestene. Jeg kan ikke helt se hvordan det skulle være like bra som en laboratorietest og tror det bare gir unødvendig mye bekymring om testen skulle slå ut feil. Og om mannen synes det er så ille så får du heller si til han at du må ligge med beina i været å skræve foran gynekologen, så da bør han klare å ejakulere i en kopp for deg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode leger er virkelig det beste som finnes! Jeg traff på den snilleste gynekologen jeg har møtt oppi dette styret mitt. Han var tilfeldigvis han som også fant feilen og fikset opp i blødningshelvetet mitt :) Har aldri vært så lenge inne hos en lege før! Han ville høre hele historien min. 

Når han gjorde meg "vondt" og fjernet restene så beklaget han seg voldsomt og styrte på. Haha. 

Nå måtte jeg gå hjem og glemme babylaging og bare kose meg med sex. "Jada", sa jeg og kjøpte hostesaft på veien :fnise:

Når jeg ble gravid igjen måtte jeg ringe han og få tidlig ultralyd så jeg fikk se hvordan det stod til. Veldig hyggelig at han sa det. Men jeg har også lyst å sjekke opp hvis dette her drar ut! 

Så kjedelig å høre om smertene dine! Greit at du får en "heads up" på mensen da, men det hørtes forferdelig vondt ut! :icon_frown:

setter stor pris på gode leger ja. Fastlegen min sier også at vi bare skal koose oss, ha masse sex og slappe av. Yeah right :hoho: Slappe av, hva er det? 

Jeg skal også ta kontakt raskt om jeg blir gravid for en tidlig UL. Så greit å føle at noen vil hjelpe deg gjennom neste gang og se om alt er i orden :)  Alltids greit med en liten sjekk om det dryger lenge, der er jeg helt enig. Håper det klaffer for oss begge ganske kjapt :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det var kanskje ikke fullt 8 :fnise: Men totalt sett har jeg klart å brenne bort en hel haug med tester i løpet av disse 9 månedene med intens prøving og ekstremt dårlig tålmodighet :ler: 

Uff, I know the feeling. Jeg har også pleid å få ekstremt vondt i hode, nakk og rygg under mensen. Ekstremt ømme lår så det er vanskelig å gå i trapper og... Og for å toppe det skikkelig med magekramper. Så synes absolutt du har fortjent smertestillende ja! Det er uutholdelig det greiene der :( Man føler seg jo igrunn skikkelig skikkelig syk... Hvor lenge har dere prøvd nå? Legen nevnte for meg at når vi hadde prøvd et år er første ting man gjør å sende rekvisisjon til spermtest og avlegge den. Jeg vil ikke anbefale de hjemmetestene. Jeg kan ikke helt se hvordan det skulle være like bra som en laboratorietest og tror det bare gir unødvendig mye bekymring om testen skulle slå ut feil. Og om mannen synes det er så ille så får du heller si til han at du må ligge med beina i været å skræve foran gynekologen, så da bør han klare å ejakulere i en kopp for deg :P 

:fnise: Håper du får spart litt penger nå i løpet av graviditeten. Dyrt å være prøver :ler: 

Åh, ja de nakke, rygg - verk smertene i musklene er så fæle!! 

Leste forsåvidt at det ikke var noen funn på fosterskade ved bruk av relpax nå, så da er det jo okei uansett. Tok kun en i nød, og hadde spydd resten av dagen om jeg ikke tok den tabletten i mårrest.. 

Vi har jo egentlig bare hatt tre PP etter utskrapninga nå, men det er 6 mnd siden jeg ble gravid første gang. Jeg ønsker ikke utredning før det har tipper mot sommer/høst (1år), for jeg hører jo hvor krevende den prosessen er :( Legen min ønsker bare at jeg skal få en enkel gynotest med UL, for å utelukke cyster blant annet.  Alt har sett veldig fint ut tidligere, også på oppfølgingstimen etter utskrapninga, så håper det fortsatt er det :) Må vell smøre oss litt med tålmodighet. Prøver å tenke at kroppen ikke ønsker en graviditet om den ikke er i rute etter aborten enda, og sist syklus fra okt-nov var den første på 28 dager siden aborten. Har en treg kropp, og selve aborten tok også laang tid. 

Tenker også at hjemmetester er litt skumle å se på. Tror mannen har lyst da, så får diskutere litt. Mener å ha hørt at fertilitetsklinikken på St.Olavs er åpen for å bare levere sædprøve direkte på morgenen uten henvisning også. Slik som en urinprøve :vetikke: Vi får sjekke ut litt :tommelopp: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg heller benyttet meg av det altså :) man må jo bare tenke at de er profesjonelle og har sett alt :fnise: men håper selvsagt at det er deres tur snart og at dere får en 2016 baby :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...