Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Og der fikk jeg plutselig en mail om at det blir Skype-intervju på onsdag! 
Det er en enkel jobb som kan kombineres med annet. Dele ut smaksprøver på butikker for å være nøyaktig. Endelig kan det komme inn noe! 

Men hvordan er det å ha intervju på Skype egentlig? Føler at jeg ser så rar ut på video i forhold til virkeligheten så jeg liker ikke det :P Noen som har erfaringer å dele???? 

lurer på om dette er for samme jobb som jeg har. Hadde også Skype-intervju med dem, grudde meg sykt, men gikk veldig bra! Husk å pass på kroppspråket, og bare tenk at dette er som et vanlig intervju. :) lykke til!! :klem:

Anonymkode: 252f4...e41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lurer på om dette er for samme jobb som jeg har. Hadde også Skype-intervju med dem, grudde meg sykt, men gikk veldig bra! Husk å pass på kroppspråket, og bare tenk at dette er som et vanlig intervju. :) lykke til!! :klem:

Anonymkode: 252f4...e41

Takk!! :) 

Hehe, skal se på det :) 
Er det en type jobb du trives med? Blir det en del jobbing på deg? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!! :) 

Hehe, skal se på det :) 
Er det en type jobb du trives med? Blir det en del jobbing på deg? :) 

Nå er det jo sånn at jeg er student, og trengte en jobb vedsiden av studiene.
Jeg trives bra, har ikke jobba så lenge der, ettersom at jeg begynte i høst. Jeg er enda ikke helt komfortabel med den salgsbiten, føler meg ikke komfortabel til å få folk til å kjøpe div. produkter, men blir kanskje bedre etterhvert :)
Jobber litt ja, man setter jo opp selv når man kan jobbe, så er ganske fleksibelt, så jobber når jeg kan :)

Anonymkode: 252f4...e41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Hurra! Jeg ble jo tilbudt en midlertidig stilling for en stund siden. Nå har jeg fått fast! Og jeg turte å forhandle om lønn og gikk opp 50.000. Vi kvinner må nok bare bli litt tøffere! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Jeg ble jo tilbudt en midlertidig stilling for en stund siden. Nå har jeg fått fast! Og jeg turte å forhandle om lønn og gikk opp 50.000. Vi kvinner må nok bare bli litt tøffere! :)

 

Så utrolig bra! :blomst: Gratulerer så mye med fast jobb og bedre lønn! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker at jeg begynner å miste håpet nå. Har vært arbeidsledig i et år og kommer meg aldri til intervju. Fikk nettopp avslag på en jobb som jeg egentlig er perfekt for, jeg har jobbet med akkuratt det samme i mange år. har riktig utdannelse og gode attester, men likevel ikke engang et intervju. Crap

Anonymkode: b0914...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervjuet gikk kjempefint, og jeg var ikke nervøs i det hele tatt! Veldig greit med Skypeintervju :) 

Og ja, jeg fikk jobben (en av dem). 
Og akkurat nå har jeg fått tilsendt link til en personlighetstest for en annen jobb. For å se om de vil vurdere meg videre til neste skritt stod det i mailen. Håper jo ikke at dette er noe de sender ut til alle søkere. Har de 2-300 søkere så blir vel det litt vel mange å sende ut til. Håper jeg da :P 

Og så skal jeg snart ut og lufte hund før jeg skriver enda flere søknader. 
Ah, endelig så kan jeg legge fra meg den tanken om at ingen vil ha meg!! Selv om det er lite så er det i hvert fall noe :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Håper det går bra på din kant også! 

Tusen takk. Jeg har nå sendt ut noen søknader nå, så kanskje jeg er heldig og får et intervju. Får ønske meg jobb til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervjuet gikk kjempefint, og jeg var ikke nervøs i det hele tatt! Veldig greit med Skypeintervju :) 

Og ja, jeg fikk jobben (en av dem). 
Og akkurat nå har jeg fått tilsendt link til en personlighetstest for en annen jobb. For å se om de vil vurdere meg videre til neste skritt stod det i mailen. Håper jo ikke at dette er noe de sender ut til alle søkere. Har de 2-300 søkere så blir vel det litt vel mange å sende ut til. Håper jeg da :P 

Og så skal jeg snart ut og lufte hund før jeg skriver enda flere søknader. 
Ah, endelig så kan jeg legge fra meg den tanken om at ingen vil ha meg!! Selv om det er lite så er det i hvert fall noe :) 

Hvilken jobb fikk du? Gratulerer så mye! :blomst: 

Det er deilig å få en sånn bekreftelse, absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken jobb fikk du? Gratulerer så mye! :blomst: 

Det er deilig å få en sånn bekreftelse, absolutt!

Det var den med smaksprøver og slikt. Er ikke så mye man får inn på sånn, men det hjelper. 1500 kroner på en måned er jo halvannen ukes matbudsjett eller nesten SFO så det hjelper absolutt :) 
Pluss at jeg bidrar i hvert fall litt igjen nå. 

Eventuelt så får jeg holdt hundemat og påmeldingsavgifter til prøver og utstillinger utenom resten av husholdningsbudsjettet :fnise: 

Men ja, det er godt å kjenne at noen vil ha deg uansett om det er for 6-7-8 timer på en måned i verste fall eller fulltid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den med smaksprøver og slikt. Er ikke så mye man får inn på sånn, men det hjelper. 1500 kroner på en måned er jo halvannen ukes matbudsjett eller nesten SFO så det hjelper absolutt :) 
Pluss at jeg bidrar i hvert fall litt igjen nå. 

Eventuelt så får jeg holdt hundemat og påmeldingsavgifter til prøver og utstillinger utenom resten av husholdningsbudsjettet :fnise: 

Men ja, det er godt å kjenne at noen vil ha deg uansett om det er for 6-7-8 timer på en måned i verste fall eller fulltid :) 

Absolutt! :jepp: Alt hjelper på, og det å vite at noen faktisk vil ansette deg er virkelig en motivasjon også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, guri, jeg blir helt motløs etter å ha lest litt i denne tråden. Jeg har sendt inn mine 2 første søknader i dag (og ærlig talt er jeg noe underkvalifisert for disse stillingene). Har heldigvis en slags jobb (fast vikar), men nå vil jeg ha en fulltidsjobb, helst fast. :icon_frown:

Anonymkode: b83f3...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har faktisk fremdeles ikke hørt noe fra de jeg fikk intervju hos. Jeg ringte på fredag og da sa hun at de ventet på sjefen skulle komme tilbake fra konferansen før de sendte ut mailen. Men nå har det gått 5 dager, jeg vurderer å ringe dem igjen men vil ikke virke masete. Så kanskje jeg burde vente til fredag? :klo: 

De må vel gi beskjed snart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeiiii!!!! 
Den linken jeg fikk til test for å gå videre i vurderingen... De testene kunne bare tas 1 gang! Hadde det ikk vært for at hele PC-dritten låste seg og nettleseren ble tvangslukket så hadde ikke det gjort noe som helst. 
Men nå fikk jeg kun fullført ca 4 oppgaver i første testen, og jeg får ikke gjort noe med det!!! 

 

:grine::sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeiiii!!!! 
Den linken jeg fikk til test for å gå videre i vurderingen... De testene kunne bare tas 1 gang! Hadde det ikk vært for at hele PC-dritten låste seg og nettleseren ble tvangslukket så hadde ikke det gjort noe som helst. 
Men nå fikk jeg kun fullført ca 4 oppgaver i første testen, og jeg får ikke gjort noe med det!!! 

 

:grine::sad:

Kan du gi dem beskjed om det? Og spørre om det er mulig å få gjennomført den? 

:klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja jeg må prøve å få snakket med dem :(

Kan jo bare gjennomføre de som gjenstår, men akkurat nå Er det feil tidspunkt kjenner jeg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte på en jobb gjennom et bemanningsbyrå hvor de trengte 20+ tilkallingsvikarer til barnehager i kommunen på søndag og i annonsen sto det at de skulle kontakte aktuelle kandidater fortløpende. Trenger virkelig denne jobben for å ha noe inntekt mens jeg venter på at drømmejobben dukker opp! Synes dere jeg burde ringe i morgen eller er det for tidlig/masete? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...