Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hadde en kollega en gang som mente at det gikk for mye søppel poser på jobb. Han tok derfor ut søpla fra søppelbøttene og over i en felles pose, sånn at det altså gikk 1 pose i steden for å bruke 7.

En vakt gjorde han det samme med søppelbøtta på badet. han plukker opp søppelet å tar da rett i en brukt tampong :fnise:
 

Anonymkode: 62b4a...6bd

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 30.11.2017 den 12.23, AnonymBruker skrev:

Dine ansatte er heldige :)

Anonymkode: a4e16...3bb

Er de?

De får bare det de har krav på.

 

Syns det burde blitt innført minstelønn i Norge... En burde og slått ned på de som gir luselønn...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2017 den 14.40, misssssnorway skrev:

Går da opp i opp med bensinutgifter og bom vil jeg tro. Hadde det vært 1000 kr så ja, men når man allerede har spart 50% på kjøpet hadde jeg ikke giddet å bruke energi på å få igjen de resterende 150 kr. 

Hadde prøvd på mail først men jo hadde gjort det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2009 den 9.34, Gjest Gjest skrev:

Jeg har en bekjent som alltid forsøker å snike seg unna å ta sin del av regninga når vi er ute og spiser. Han gjør det på følgede måte:

Alle regner ut hva deres del er og legger jo på det + tips. Som regel runder man jo oppover, f.eks. om jeg skal betale 276 kr legger jeg på 300,-. Når det er hans tur til å legge på teller han over hvor mye som mangler og legger evt på så det blir nok + bittelitt tips. F.eks: Regninga er på 1850 kr, og på bordet ligger det 1750 kr. Han legger da på en 200 lapp, til tross for at hans del av regninga egentlig er 450 kr. (Han er alltid den som spiser de dyreste tingene og drikker den dyreste vinen, men han er utrolig flink til å slippe å betale for det.)

Dette må være en tidligere kollega av meg. Vært på et utall jobbreiser. Samme metode hvert eneste måltid!!!

Anonymkode: a9c2d...288

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎02‎.‎2015 den 18.10, Aule skrev:

Jeg vet om en kar som var redd for å slite ut starteren på bilen sin, så han parkerte konsekvent i nedoverbakker for å trille i gang. Resultatet ble at starteren rustet fast, så han måtte kjøpe en ny startmotor tidligere enn han måtte ha gjort hvis han hadde brukt den normalt.

Litt artig, men jeg kom på NOK en annen lokal fjøsnisse som hadde samme ideen om å spare penger - han hadde en sliten Fiat Uno med defekt startmotor, men istedenfor å bare bytte startmotoren parkerte han konsekvent i nedoverbakker. En dag kom jeg ut av den lokale matbutikken og fant Fiaten hans most inn i en murvegg. Som med italienske biler flest hadde noe sviktet - den hoppet ut av gir mens han var inne og handlet, trillet av gårde inn i veggen og knuste grill, frontlykt, frontfanger med mer. Ble en dyr startmotor :fnise:

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3. desember 2017 den 11.02, AnonymBruker skrev:

Broren min kjøper ikke engang gaver. Helt greit at en ikke kjøper til søsken og foreldre, men f.eks. onkelbarn synes jeg han burde kjøpe gaver til ved bursdag og jul... så her kjøper jeg de gavene for ham, og skriver "hilsen Onkel Sindre" på dem... 

Anonymkode: 0d7b9...e29

Broren min ber mamma om å kjøpe julegaver til mine barn fra han. Han skal da overføre penger til henne, men enten så overfører han er svært liten sum eller så "glemmer" han det. 

Anonymkode: edef3...b55

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.12.2017 den 22.57, Aule skrev:

Litt artig, men jeg kom på NOK en annen lokal fjøsnisse som hadde samme ideen om å spare penger - han hadde en sliten Fiat Uno med defekt startmotor, men istedenfor å bare bytte startmotoren parkerte han konsekvent i nedoverbakker. En dag kom jeg ut av den lokale matbutikken og fant Fiaten hans most inn i en murvegg. Som med italienske biler flest hadde noe sviktet - den hoppet ut av gir mens han var inne og handlet, trillet av gårde inn i veggen og knuste grill, frontlykt, frontfanger med mer. Ble en dyr startmotor :fnise:

Oj. Jeg ser din fjøsnisse og høyner med en fjompenisse som trodde han var så smart og skulle spare bensindrift i nedoverbakke. Skrur av motoren i nedoverbakke og setter giret i fri for å trille. Dette er jo livsfarlig for rattet låser seg når bilen bare triller uten at motoren er i gang. Holdt seriøst på å drepe meg! 

Endret av Puny
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2017 den 23.29, AnonymBruker skrev:

Hadde en kollega en gang som mente at det gikk for mye søppel poser på jobb. Han tok derfor ut søpla fra søppelbøttene og over i en felles pose, sånn at det altså gikk 1 pose i steden for å bruke 7.

En vakt gjorde han det samme med søppelbøtta på badet. han plukker opp søppelet å tar da rett i en brukt tampong :fnise:
 

Anonymkode: 62b4a...6bd

Det er neppe pga pengene, men MILJØET. Glad noen tenker som han!

Anonymkode: 7cfc2...a20

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2017 den 1.12, AnonymBruker skrev:

Det er neppe pga pengene, men MILJØET. Glad noen tenker som han!

Anonymkode: 7cfc2...a20

Nei det var pga pengene :) Skulle han tenkt på Miljøet så hadde han sortert søppelet, ikke tatt alt i 1 poset for å kaste i rest.

Anonymkode: 62b4a...6bd

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det var pga pengene :) Skulle han tenkt på Miljøet så hadde han sortert søppelet, ikke tatt alt i 1 poset for å kaste i rest.

Anonymkode: 62b4a...6bd

Skulle man ha tenkt på miljøet så hadde man bare brukt søppelkasser uten plast. Blir mye søl da, men men,

Anonymkode: 5774f...e31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som lader telefonen alle andre steder enn hjemme fordi de tror de sparer så mye penger på det. (Og så er det vsst kun snakk om totalt ca kr 5 pr år i strømutgifter for å lade en mobiltelefon jevnlig) :P

Anonymkode: ea2ae...d2b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2017 den 19.35, AnonymBruker skrev:

Jeg inviterte meg meg noen venner til en langhelg på hytta mi. Jeg sto for alt av øl og brennevin gratis for hele vennegjengen (ble noen kasser, ja!), kjøpte kjøtt for over 1200 kr. og kjørte bil opp (selvsagt uten å kreve noe av passasjererne) En av vennene mine skulle lage middag en av dagene, og laget lapskaus. Da jeg kom hjem etter å ha kjørt denne vennen hjem til døra tikket det inn en forespørsel via Vipps hvor denne vennen ba om 165 kr. for min andel av lapskausen :fnise: 

Han fikk ikke noen penger av meg, for å si det sånn! :P 

Anonymkode: f90f4...feb

Du skulle ha vippset ham tilbake og bedt om hans andel på alt det du brukte penger på..😂

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Forundret.. skrev:

Du skulle ha vippset ham tilbake og bedt om hans andel på alt det du brukte penger på..😂

Jeg gjorde ikke det, tok en prat med vedkommende om at det vel ikke var rimelig at jeg skulle betale han noe og da gikk han med på det ;) Men syntes det var temmelig spesielt å få «regning» på en skål lapskaus når han hadde fått gratis transport og opphold på hytta mi med inkludert bevertning og så mye øl og brennevin han klarte å drikke alle dagene bortsett fra denne middagen :P 

Anonymkode: f90f4...feb

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde ikke det, tok en prat med vedkommende om at det vel ikke var rimelig at jeg skulle betale han noe og da gikk han med på det ;) Men syntes det var temmelig spesielt å få «regning» på en skål lapskaus når han hadde fått gratis transport og opphold på hytta mi med inkludert bevertning og så mye øl og brennevin han klarte å drikke alle dagene bortsett fra denne middagen :P 

Anonymkode: f90f4...feb

Ja, det er skikkelig fjernt.

Jeg mener at har man ikke råd til hele gildet så avtaler man med de andre slik at det deles på.

Noen ser rett og slett ikke seg selv.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest hele denne tråden! :klappe: :skratte::hakeslepp:

Kan godt innrømme at jeg selv kan være litt gjerrig, men ikke sånn snylte på andre-gjerrig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Hos en leverandør gir de ut boller hver fredag, han ene som jobber der deler alle i 4 og gjemmer unna 3-4 stk på bakrommet som han tar med hjem :)

Anonymkode: 31ce2...24e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler bokser/flasker når jeg er ute å går - om jeg går til butikken, hjem fra byen natt til lørdag, på vei til skolen osv.... :fnise: Det er kanskje litt gjerrigknark?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nuttery skrev:

Jeg samler bokser/flasker når jeg er ute å går - om jeg går til butikken, hjem fra byen natt til lørdag, på vei til skolen osv.... :fnise: Det er kanskje litt gjerrigknark?

Det er ikke gjerrigknark, det er fornuftig å gjøre så det ikke forsøpler naturen😊👍

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nuttery skrev:

Jeg samler bokser/flasker når jeg er ute å går - om jeg går til butikken, hjem fra byen natt til lørdag, på vei til skolen osv.... :fnise: Det er kanskje litt gjerrigknark?

Som hundeeier er jeg deg evig takknemlig. 

Anonymkode: 879dd...a14

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...