Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, noe tilsvarende skjedde meg i julerushet for flere år siden. Det var infernalsk travelt og jeg hadde kassavakt og det var ledig hos meg så jeg ropte så høyt jeg kunne: "Det er *navn på butikken*, du snakker med Hanne!!!" *facepalm*

Anonymkode: fc685...3df

:skratte: Tidenes brainfart! :skratte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AvocadoMelon

Jeg jobbet i ferskvareavdeling, der har vi en fast kunde som på død å liv alltid skal spise den varme karbondekaka si i butikken. Det er da veldig viktig å ikke teipe prislappen sånn at han må rive den opp. For da blir prisen ødelagt hvis han ikke åpner den forsiktig. Dette fikk jeg som ny forferdelig kjeft for at jeg gjorde for jeg måtte jo vite at han skulle spise den i butikken... hver gang han nå kommer for å spise i butikken ( noe som egentlig ikke er lov eller vi ansatte setter spis på) så fester jeg prisen over.. liker morsomt å se hvor irritert han blir hver gang :fnise:

Samme kunde var innom å hadde kjøpt karbonade ganske sent på kvelden og den hadde nok blitt litt tørr.. han kommer da bort til meg å ville at jeg skulle se inn i munnen hans på den opptyggde karbonadekaka for da fikk jeg se hvor tørr den var.. han sto og klagde lenge og det føyk karbonadebiter ut av munnene hans.. ekkelt! 

Han kom med den fine løsningen at vi skulle legge folie over all maten i varmeskapet for å holde det saftig... hmm hvordan skal kundene da vite hva vi har i disken tenkte jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AvocadoMelon skrev:

Jeg jobbet i ferskvareavdeling, der har vi en fast kunde som på død å liv alltid skal spise den varme karbondekaka si i butikken. Det er da veldig viktig å ikke teipe prislappen sånn at han må rive den opp. For da blir prisen ødelagt hvis han ikke åpner den forsiktig. Dette fikk jeg som ny forferdelig kjeft for at jeg gjorde for jeg måtte jo vite at han skulle spise den i butikken... hver gang han nå kommer for å spise i butikken ( noe som egentlig ikke er lov eller vi ansatte setter spis på) så fester jeg prisen over.. liker morsomt å se hvor irritert han blir hver gang :fnise:

Samme kunde var innom å hadde kjøpt karbonade ganske sent på kvelden og den hadde nok blitt litt tørr.. han kommer da bort til meg å ville at jeg skulle se inn i munnen hans på den opptyggde karbonadekaka for da fikk jeg se hvor tørr den var.. han sto og klagde lenge og det føyk karbonadebiter ut av munnene hans.. ekkelt! 

Han kom med den fine løsningen at vi skulle legge folie over all maten i varmeskapet for å holde det saftig... hmm hvordan skal kundene da vite hva vi har i disken tenkte jeg...

Åhh hva er det med sånne sære, rare, faste kunder :roll:

 

Vi har en dame som kommer innom hver dag og skal ha tipping. Men hun SKAL ha "Trine" til å hjelpe henne med det. Det hjelper ikke om Trine er på lunsj, har lang kø i kassen, hjelper en annen kunde eller holder på med noe annet i butikken. Trine skal komme og hun skal komme NÅ. Hjelper ikke om det er sjefen selv som står i tippekassen, som har holdt med tippingen MYE lengre, hun skal ha Trine og gir seg ikke med det sære maset sitt før det skjer. Vi må jo skjønne at hun er jo såååå flink med tippingen og gjør det såååå mye bedre enn alle andre. 

Har så lyst å forklare at det er akkurat samme lotto/keno/extra whatsoever hun får uansett hvem det er som trykker på knappen. For hun har ikke lykkekuponger eller faste tall. Hun får akkurat samme flaxloddet uansett hvem av oss ansatte som scanner det inn. Så hvorfor er det da kriiiiiise om ikke samme mennesket gjør det hver dag???? 

Verdenen hennes har jo nesten gått under nå når Trine er på ferie og hun må (som hun så fint sa det) ta til takke med oss andre... :)))))

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sære kunder :hjerte: 

Han med karbonadekaka minner meg om yoghurtmannen på butikken jeg jobbet på. Han som kjøpte go'morgenyoghurt, Litago eller tykklefse, og sto og spiste det saaaaakte i butikken mens han stirret på oss ungjentene som var på jobb. Han hadde alltid på seg  den samme rutete skjorta, stappa nedi en alt for kort bukse som gikk godt over navlehøyde. Han flyttet seg etter oss, men på behørig avstand, slik at han kunne stirre på oss helt til han var ferdig, da kastet han emballasjen i søpla og gikk.

Hver. Eneste. Dag. 

 

(Jeg tror kanskje jeg har fortalt det før, sorry i så fall, men jeg glemmer aldri yoghurtmannen...)

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde nettopp.. Gammel dame som kommer inn og skal ha Q10 sier hun.

Jeg tenker da OK, sikkert helsekost hun mener. 

Viser henne det utvalget vi har av forskjellige Q10 vitaminer.

K: Neineinei, har dere ikke den??? 

Meg: Hvilken er det du leter etter da?

K: Q10, sånn dagkrem vet du! 

Meg: Ah, den ja! Stemmer. *går å henter Nivea Q10 dagkrem*

K: Dagkrem?? Har dere ikke mer igjen av nattkremen? Det er den jeg skal ha skjønner du

Meg: *#\#]>\<]%%]?{?{<]%[%[?]>[%[?]%] OK........... 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde som påsto at han hadde fått beskjed om at hvis skoene ble slitt så kunne han komme og få nye sko. Hva tror han? Kjøp et par sko få nye resten av livet?

 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Edain

En kunde som skulle kjøpe flaxlodd i dag. Når jeg skulle gå å scanne det på tippemaskinen, fikk kunden helt fnatt. Kunden mente at jeg scannet det for å selge henne ett lodd hun ikke kom til å vinne på, at jeg forandret tallene.. Prøvde å forklare at jeg skanner for at det skal være gyldig hvis hun vinner, og at jeg ikke kan forandre tallene på flaxloddet fordi det er umulig. Hun var fortsatt overbevist om at dette var lureri og hun skulle ALDRI handle hos oss mer, hun ville ikke støtte en butikk som tukler med flaxloddene! 

Jeg gir meg ende over... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde som tydeligvis ikke trodde på bakterier eller virus. Spurte om jeg hadde sett ett virus. Nei, det kunne ikke noen forsker folk heller se, dermed finnes det ikke. Influensa har vi jo liksom. Bare jattet med, var liksom ikke vits å fortsette :P men vasket hendene fort etter å ha tatt i pengene hans :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Når man skal til butikken, og ved kassa-apparatet står det minst ett erke-fjols av en kunde som stenger hele veien for alle andre. Det er irriterende med folk som absolutt skal fin-granske kvitteringen sin, og lese gjennom den kanskje tre eller fire ganger også. Dersom noen spør om de kan flytte seg litt, så flyr de nesten i flint - og begynner å kjefte på alle andre! De blir jo forstyrret i sin studering av kvitteringen må vite!

Dessuten gidder de ikke å begynne å stappe varer i handleposer, før den butikk-ansatte er helt ferdig med å scanne inn varer. Så kunden blir stående å glane på den ansatte helt til den er ferdig med å scanne inn alle varene! Det er ikke så veldig merkelig at det blir fryktelig lange køer da, når folk holder på sånn!

Anonymkode: 12aae...960

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

!"#¤%&/() Kunder som legger skinkepakken i blomsterpotter i stedet for å legge på plass eller gi til betjeningen. Kjenner jeg blir like irritert hver gang.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten gidder de ikke å begynne å stappe varer i handleposer, før den butikk-ansatte er helt ferdig med å scanne inn varer. Så kunden blir stående å glane på den ansatte helt til den er ferdig med å scanne inn alle varene! Det er ikke så veldig merkelig at det blir fryktelig lange køer da, når folk holder på sånn!

Anonymkode: 12aae...960

Jeg gir som regel ut poser etter handelen jeg. Rett og slett fordi hvis de begynner å pakke varer mens jeg slår inn varene så fortsetter de også etter at jeg sier hva summen blir. Det tar nesten lengre tid, fordi skal pakke ferdig og sumle før de får betalt. Det er min erfaring ihvertfall. 

Er de to som handler så slenger jeg posene nedover sånn at den ene kan pakke, men da er det en god del som bare står og glor. Spesielt 15/16/17 åringer som ikke gidder å hjelpe foreldrene.. Heldigvis er det noen som skjønner tegninga også og hjelper til!

Anonymkode: ffdcd...054

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippekunder....aaaaargh! 

En man kommer bort til tippinga, slenger en kupong mot meg. "Lynspill på denne!" Okidoki, kjører den gjennom og alt er i sin skjønneste orden.

Mann: Ja, og så fem viking!

Meg: Så, fem vikinglotto i tillegg til kupongen altså? 

Mann: Ja! 

Meg *slår inn fem vikinglotto og gir til kunden* 

Mann: Du gjorde feil. 

Meg: Jaha? Var det ikke fem vikinlotto du skulle ha? 

Mann: Jo. 

Meg: Så, hva er det som er feil da? 

Mann: En vikinglotto for fem uker naturligvis! 

Meg: (inni meg) :bond:  :kjefte: :balltre:  :roll: 

En dag kommer jeg til å knuse tippemaskinen. Mulig den sammenfaller med min siste dag på jobb i butikk. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I butikken jeg jobber er vi veldig på med snittsalg pr kunde :) Hadde ei innom som gjerne ville ha en god hårkur til dette ihelbleika håret hennes, så jeg fant en veldig god en, og det ble stilt ueeeeeendelig med spm om hvorfor akkurat den og ikke den nede i butikken, som jeg kan forstå med tanke på prismessig, men omg, var akkurat som en liten 3 åring som lurte på alt!!!!! Skikkelig fjern var hun også.

Når vi da var ferdig med hårkuren, og hun betalte og jeg ga kvitteringen. Nei da forresten, hun skulle også ha hårklemmer med seg, greit nok tenker jeg.. Enda et dårlig salg på sånn 20kr.. Ikke noe sure miner for det :) Så betaler hun for disse klemmene og jeg gir kvitteringen. Ja også skulle hun jo også ha neglefil! 

.............................................. Måtte holde meg skikkelig for å holde maska der ja :D Så jeg bare svarte at, hehe er det noe annet enn denne neglefilen du skal ha, så vi slipper å gå sånn frem og tilbake til kassen????? Neida, nå var hun nederst på listen så dette var det siste hun skulle ha her :):):):):):)

Endret av Blablaa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Blablaa skrev:

I butikken jeg jobber er vi veldig på med snittsalg pr kunde :) Hadde ei innom som gjerne ville ha en god hårkur til dette ihelbleika håret hennes, så jeg fant en veldig god en, og det ble stilt ueeeeeendelig med spm om hvorfor akkurat den og ikke den nede i butikken, som jeg kan forstå med tanke på prismessig, men omg, var akkurat som en liten 3 åring som lurte på alt!!!!! Skikkelig fjern var hun også.

Når vi da var ferdig med hårkuren, og hun betalte og jeg ga kvitteringen. Nei da forresten, hun skulle også ha hårklemmer med seg, greit nok tenker jeg.. Enda et dårlig salg på sånn 20kr.. Ikke noe sure miner for det :) Så betaler hun for disse klemmene og jeg gir kvitteringen. Ja også skulle hun jo også ha neglefil! 

.............................................. Måtte holde meg skikkelig for å holde maska der ja :D Så jeg bare svarte at, hehe er det noe annet enn denne neglefilen du skal ha, så vi slipper å gå sånn frem og tilbake til kassen????? Neida, nå var hun nederst på listen så dette var det siste hun skulle ha her :):):):):):)

Ingen sure miner for et salg på 20,-? Nei, det skulle da ellers bare mangle. Kundene handler fordi de trenger ting, ikke for å være grei med selgeren eller butikken. Ellers ser jeg irritasjonsmomentet i å kjøpe det man skal ha i flere omganger når man kunne ha tatt med seg alt på en gang. Det beste er jo når folk holder på sånn med laaang kø bak seg.:)

Anonymkode: 0128d...492

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen sure miner for et salg på 20,-? Nei, det skulle da ellers bare mangle. Kundene handler fordi de trenger ting, ikke for å være grei med selgeren eller butikken. Ellers ser jeg irritasjonsmomentet i å kjøpe det man skal ha i flere omganger når man kunne ha tatt med seg alt på en gang. Det beste er jo når folk holder på sånn med laaang kø bak seg.:)

Anonymkode: 0128d...492

Blir jo ikke sur når folk handler for 20kr må de bare gjøre :) det er bare når de gjør det i flerne omganger som også drar ned snittet helt utrolig, og det er litt kjipt når det følges så vanvittig med på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som jobber i klesbutikk som har problemer med folk som ikke kan hoderegning? 

F.eks:
Kunde kjøper to t-skjorter.
Meg: Da blir det 180kr. 
Kunde: Hva? Så mye?!:ohmy:
Meg: Ja, 180kr. 
Kunde: Hva koster denne?
Meg: 90kr
Kunde: Og denne? 
Meg: 90kr 
Kunde: Også blir det så mye?!
Meg: Ja, tilsammen blir det 180 for dem. 
(Inni meg: Ja ditt fuckings nek, 90 + 90 blir 180, pell deg tilbake til barneskolen eller bruk kalkulator før du kommer til kassa!)
Kunde: Betaler og nistirrer på kvitteringen fordi de tror jeg har slått inn feil. 

Dette skjer SÅ ofte. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, mediina skrev:

Er det noen andre som jobber i klesbutikk som har problemer med folk som ikke kan hoderegning? 

F.eks:
Kunde kjøper to t-skjorter.
Meg: Da blir det 180kr. 
Kunde: Hva? Så mye?!:ohmy:
Meg: Ja, 180kr. 
Kunde: Hva koster denne?
Meg: 90kr
Kunde: Og denne? 
Meg: 90kr 
Kunde: Også blir det så mye?!
Meg: Ja, tilsammen blir det 180 for dem. 
(Inni meg: Ja ditt fuckings nek, 90 + 90 blir 180, pell deg tilbake til barneskolen eller bruk kalkulator før du kommer til kassa!)
Kunde: Betaler og nistirrer på kvitteringen fordi de tror jeg har slått inn feil. 

Dette skjer SÅ ofte. 

Haha skjer her og😂 To fotkrem på tilbud til 79 kr og hun kjøper begge, 158kr går jo ikke an!!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger lurer jeg på om noen kunder tenker i det hele tatt før de snakker, dette skjedde for noen dager siden, og det er ikke første gangen:

Kunde skal kjøpe noen klesplagg, og i vår butikk har man mulighet til å betale med medlemskort, altså får man faktura senere, i tillegg til at man samler flere bonuspoeng. 

Kunden legger medlemskortet sitt på disken. 
Meg: Skal du betale med medlemskortet? 
Kunde: Ja. 
Meg: (Registrer kortet, og kvitteringen kommer ut.) Sånn, da må jeg bare ha signaturen din. 
Kunde: Hva, hvorfor det? 
Meg: Siden du har betalt med medlemskortet. 
Kunde: Hæ, jeg skulle jo ikke det! 
Meg: Ånei, men det var det du sa.
Kunde: Nei! Jeg skulle bare registrere poeng. Jeg skal på ferie og får ikke betalt faktura! 

Hun blir dritsur, som om det hele var min feil, og vi må bruke masse tid på å slette transaksjonen, og gjøre det på nytt. 

Anonymkode: c90b1...672

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare få snike inn litt godsaker her inne også? :)

Er nemlig ganske ung(Under 20) og jobber i butikk, og helt siden jeg har lest denne tråden har jeg vært kjemperedd for gretne kunder:fnise:  I dag spurte en eldre dame meg om jeg kunne hjelpe henne å finne fullkornris, og jeg skjønte ingenting da den ikke var der all den andre risen var. Så jeg spurte kollegaen min og hun fant det. Hun takket veldig takknemlig til kollegaen min og tok oppi risen. Da snudde hun seg til meg også og sa:"Tusen takk for hjelpen, du også!" Da ble jeg kjempeglad, nesten litt rørt:fnise:

Anonymkode: b025d...16e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette passer kanskje ikke helt inn i denne tråden, men en ting jeg som ansatt i klesbutikk ofte legger merke til er når par er sammen i butikken, og kvinnen skal handle noe til seg selv så er det mannen/kjæresten som betaler for henne i kassa. Dette skjer veldig ofte.. i 2016. 

(Og da er det ikke snakk om sånn hyggelig "jeg kan ta det"/ det er en gave- situasjon, for det blir selvsagt noe annet.)

Anonymkode: c90b1...672

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...