Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Denne tråden er seriøst 10år gammel og fortsatt aktiv o_O trudde ikke sånt gikk an på Internett jeg...

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber på et bakeri/cafe/gatekjøkken-ish sted. Igår kom det inn ei dame som tydeligvis hadde gjort en veldig handel på butikken vi er tilknyttet til med stappfull vogn. Hun stopper ved varmedisken, jeg går bort og spør om jeg kan hjelpe. Samtalen går noe a la dette: 

Meg: Kan jeg hjelpe deg? :) 

Hun: Jeg har 16kr jeg skal bruke. *Stirrer intenst på lunchkakene og karbonadene*

Meg: Javel, du skal bare bruke 16kr og du vil ha noe fra varmdisken?

Hun: Ja. Hva koster ei lunchkake eller en karbonade?

Meg: Nei altså, det er nesten litt vanskelig å si.. Vi har ingen fastpris på en lunchkake. 

Hun: Herregud, har dere ikke priser på de?:roll:

Meg: Jo.. Men siden det er hektopris koster de jo forskjellig ettersom hvor store de er. Men jeg solgte just en av disse fiskekakene og den kosta 17kr, så.. (får ikke fortsette å prate)

Hun: -Det driter jeg i! Jeg skal ikke ha fiskekake uansett!

Meg: Javel, vil du jeg skal veie en av karbonadene slik at du kan se hvor mye de ca. koster? 

Hun: Herregud, ja..... 

Meg: *tar opp karbonade, slår den inn og veier den* Denne koster 26kr. 

Hun: HERREGUD. FOR EN PRIS. DETTE ER RAN. 

Meg: Eh, du kan jo kjøpe noe fra bakeriet? Denne har vi tilbud på til 15kr, *peker ned mot varen* og er veldig god som lunsj. 

Hun: Idioter! Her kommer ikke jeg innom mer!!!! *Fyker ut med den stappfulle vogna si*

Da kommer en av de medansatte inn og gir meg det medfølende blikket. Idag skjønte jeg hva det blikket betydde, da samme kunden nok en gang kom inn og kjeftet ut den medansatte fordi hun ville ha noe hun ikke hadde nok penger til. (Men stappfull vogn idag og hadde hun penger til!) 

 

I tillegg har jeg lært at folk er mest fornøyde med porsjonene sine når de tar bilder av dem. Det var et usagt kompliment når jeg så et par kunder sende snapchats av maten sin idag. 

Jeg grugleder meg til tiden som butikkansatt fremover. 

Anonymkode: 54c4d...c35

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på et gatekjøkken og har hatt noen kunder som får en til å miste all tro på menneskeheten. Det hjelper ikke at en i tilleg til å jobbe på et gatekjøkken er utlending som gjør at en er enda mer utsatt for frekke kunder. Jeg har  klarte å holde maska og være hyggelig mot  de frekke kundene hittil og det har hindret situasjonen i å eskalere tidligere og noen kunder har skammet seg og  blitt hyggelige pga jeg har svart dem ekstra hyggelig når de er ekstra uforskammet, men idag klarte jeg ikke å være noe moses,  jeg svarte kunden i samme tone hun brukte,( denne kunden hadde absolutt ikke noe å klage over), det førte til at hun himlet med øyene  ble sjokkert for at jeg svarte henne i hennes egen tone , så hun begynte å skjelle meg ut personlig, du er motbydelig etc sa hun... , som gjorde at jeg mistet besinnelsen totalt og kastet maten hennes i søppelet, og sa at vi ikke serverer kunder med den oppførselen, deretter fikk hun pengene tilbake, hun la igjen negativ omtale på  facebook, lurer på hva sjefen vil si til at jeg kastet maten hennes, og nektet å servere henne, det er jo tap av inntekt når hun legger igjen negativ omtale, men skal vi virkelig ta imot all den dritten uten å si noe tilbake fordi vi sittet bak en kasse? sto ikke i jobb annonsen at en del av jobben er å ta imot dritt fra kunder, uten å forsvare seg. Jeg følte meg tråkket på, og klarte ikke å la vær å ta igjen. Mange vil si man ikke skal ta slike hendelser personlig, men hvordan er det ikke personlig når kunden sier at du er motbydelig uten at du har gjort noe som kunden kan klage over? Er det god nokk grunn for sjefen å gi en sparken, fordi man kastet maten til kunden og nektet å servere henne mat? 

  • Liker 21
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Theorcritus skrev:

[...]  lurer på hva sjefen vil si til at jeg kastet maten hennes, og nektet å servere henne, det er jo tap av inntekt når hun legger igjen negativ omtale, men skal vi virkelig ta imot all den dritten uten å si noe tilbake fordi vi sittet bak en kasse? sto ikke i jobb annonsen at en del av jobben er å ta imot dritt fra kunder, [...]

Ring forbundet, og meld deg inn i fagforeningen. :opplyser:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble utsatt for en mindre begavet med-kunde nylig. Var på matbutikken og handlet på et rolig tidspunkt, det var ingen i kasseområdet da jeg kom dit. Hadde ganske full handlevogn med en utålmodig ettåring i tillegg. Hadde lagt på ca 1/10 av varene på båndet da det kom et par med en unge og stilte seg i køa bak meg. Dama legger så på en slik "neste kunde" pinne midt på båndet og begynner å legge på sine varer! "Eeh, jeg har litt mer jeg.." sier jeg oppgitt og peker på handlevogna mi. "Åå" sier hun, og fortsetter å legge på sine varer. Det var et kort bånd i tillegg, så jeg måtte stå og vente på at han bak kassa tok en og en vare og legge på litt og litt på starten av båndet.. Hadde spart noen store ting det ikke var plass til til slutt, måtte vente til han hadde tatt alle varene på båndet. (Han kunne jo heller ikke kjøre båndet når hennes varer lå der..) Når det endelig ble litt plass dytter hun den pinnen lenger frem og legger på mer av sitt! Klikka nesten for meg, jeg skøv den demonstrativt bakover så varene hennes ble klemt og la på det siste jeg hadde.. Mistenker faktisk at hun hadde misforstått hele opplegget, og trodde at så lenge hun sto ved båndet og la på en slik pinne kunne hun okkupere den delen av båndet hun sto nærmest. Angrer sånn på at jeg ikke sa fra krassere🙈

Anonymkode: 99ce0...85f

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får legge til en fra når jeg var på min andre dag I kassa på bensinstasjon. Er ikke akkurat dumme ting kunder sier, heller hva noen folk kan tro å ikke skjønner.  Dette var når bensin kosta 12 kr.

Var en vanlig dag og alt var Stille, fint tenkte jeg, kanskje jeg får fred idag:) så plutselig begynner nesten alle bilene å kjøre inn for å tanke. Blei helt kork. 

Shit!  Tenkte jeg, det var den freden. 

Så kommer det en som er sur å påstår att pumpa er feil, og han bak å den neste. Plutselig koker hele stasjonen å alle er dritt sure å klager. Å jeg som var helt fersk sto jo der å lurte fælt på hva som feiler folk. Pumpene virka helt fint ifølge kassa. Så plutselig kommer det fram att her skulle jo bensin koste 2kr. Så jeg skulle jaggu ikke stå der å prøve å snyte folk.

Hva I faen tenker jeg. Dette er feil. 

Så heldigvis kom daglig leder å tok over kassa mens jeg gikk for å kikke. Viste seg att på plakaten vi hadde ved veien med priser på, hadde ett tallet falt ned :/

Er ikke så sure folk på demonstrasjon engang.. det gikk mange trøste pølser den dagen.. Både til meg, daglig leder og det norske folk. 

Vi fikk solgt jævlig mye bensin da:)

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff en dum kunde i dag mens jeg selv var kunde.

Det var en slik butikk som selger smykker, hårpynt og annet tilbehør. En ganske liten butikk, men ikke veldig trang.

Jeg sto og så på noen varer, da jeg kjente noe dulte inn i beinet mitt. Jeg snur meg, og ser at ei dame har plassert en slik stor trilleveske rett bak beina mine. Damen har også med seg en hund i et ganske løst bånd slik at den kan forflytte seg over en meter fra henne. Damen viser ikke tegn til å bry seg om at hunden vimser rundt, river ned varer, snuser borti andre kunder og hindrer folk i å komme forbi. Damen tråkker faktisk på noen av smykkene hunden har revet ned.

Når den stakkars ansatte kommer for å rydde varene opp fra gulvet snakker damen til henne med en ganske sur stemme. Jeg fikk ikke med meg hva damen sa, men det var ihvertfall ikke en beklagelse for hunden. Den ansatte sier heller ikke noe om hunden, og er høflig men litt stille. Jeg skulle gjerne bedt damemennesket om å passe på hunden sin, men dessverre turte jeg ikke. Store damer med hund er litt skumle.

 

 

Jeg var også i en annen butikk som hadde salg, og overhørte en ansatt si oppgitt til den andre "Bare fordi det står 50% på stativet tror de det koster 30 kr eller noe sånt", etterfulgt av et sukk. Dette kan ha sammenheng med en annen kunde som kom med et plagg, spurte etter prisen og lot det ligge igjen på disken uten å kjøpe det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Theorcritus skrev:

Jeg jobber på et gatekjøkken og har hatt noen kunder som får en til å miste all tro på menneskeheten. Det hjelper ikke at en i tilleg til å jobbe på et gatekjøkken er utlending som gjør at en er enda mer utsatt for frekke kunder. Jeg har  klarte å holde maska og være hyggelig mot  de frekke kundene hittil og det har hindret situasjonen i å eskalere tidligere og noen kunder har skammet seg og  blitt hyggelige pga jeg har svart dem ekstra hyggelig når de er ekstra uforskammet, men idag klarte jeg ikke å være noe moses,  jeg svarte kunden i samme tone hun brukte,( denne kunden hadde absolutt ikke noe å klage over), det førte til at hun himlet med øyene  ble sjokkert for at jeg svarte henne i hennes egen tone , så hun begynte å skjelle meg ut personlig, du er motbydelig etc sa hun... , som gjorde at jeg mistet besinnelsen totalt og kastet maten hennes i søppelet, og sa at vi ikke serverer kunder med den oppførselen, deretter fikk hun pengene tilbake, hun la igjen negativ omtale på  facebook, lurer på hva sjefen vil si til at jeg kastet maten hennes, og nektet å servere henne, det er jo tap av inntekt når hun legger igjen negativ omtale, men skal vi virkelig ta imot all den dritten uten å si noe tilbake fordi vi sittet bak en kasse? sto ikke i jobb annonsen at en del av jobben er å ta imot dritt fra kunder, uten å forsvare seg. Jeg følte meg tråkket på, og klarte ikke å la vær å ta igjen. Mange vil si man ikke skal ta slike hendelser personlig, men hvordan er det ikke personlig når kunden sier at du er motbydelig uten at du har gjort noe som kunden kan klage over? Er det god nokk grunn for sjefen å gi en sparken, fordi man kastet maten til kunden og nektet å servere henne mat? 

Synes det var tøft gjort jeg!😄

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, DizzyRonson skrev:

Denne tråden er seriøst 10år gammel og fortsatt aktiv o_O trudde ikke sånt gikk an på Internett jeg...

Forde dette er den beste tråden på KG! :sol:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. juni 2016 at 12.47, Bloodless skrev:

Ang. det med å legge ting tilbake der de tilhører. Hos oss (kiosk) er det nesten bare barn som gjør dette. Om de ikke har nok penger eller ombestemmer seg, så går de tilbake med ting. De aller fleste voksne bare lar det ligge på disken og går. Lurer på når og hvorfor denne grunnleggende folkeskikken forsvinner i løpet av livet? Kunne ikke falt meg inn å ikke gå på plass med ting når jeg ombestemmer meg. Butikkansatte har nok å gjøre, uten å må plukke opp etter late, voksne mennesker.

Dette gjelder handlevogner også. Nå jobber ikke jeg i matbutikk, men fy flate så irriterende det må være med hauger av handlevogner som blir etterlatt ved kassa. Det tar deg 10 sekunder å sette den på plass, liksom. :dry:

Beste er de som setter fra seg handlevognen et sted ved kassen (og i veien!) å heller bærer 3 fulle handleposer ut i hendene, når vogna og alt uansett skal samme vei. Merkelig. Slutter aldri fundere over logikken i det.

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i skobutikk og hadde en gretten gubbe innom i går.Jeg står i kassen og han kommer stormende mot meg og sier:

Han. Ja, jeg må ha hjelp!  

Jeg.  Hva trenger du hjelp til? :) 

Han. Jeg må ny sko.

Jeg.  Åssen type sko er du ute etter? 

Han. Vet ikke 

Vi går bort til manne avdelingen og ham blir stående å se seg rundt. 

Han. Altså, her var det ikke mye utvalg. Er dette alt dere har av sko til menn!?

Jeg. Ja, dette er alt vi har. (Jeg synes faktisk ikke utvalgte er SÅ dårlig jeg da) men er det ingen sko som faller i smak?

Han. Nei! Alle skone er stygge og veldig upraktiske. Verste skobutikken jeg har vært innom. Håpløst 

Han tar ned et par lakksko fra hylla og prøver de.

Han. Hvor mye koster de da?

Jeg.  1.199

Han. Du kødder nå? Skoene er dårlig kvalitet og garantert ikke vanntette. Så skal folk betale over 1000 kroner for de???? Gud bedre

Jeg. Ja, prisen er litt stiv men....... 

Han. Dette må være den verste skobutikken jeg har vært innom! *hiver fra seg ska på gulvet og går*

Altså? :klo: 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, LeilaS skrev:

Jobber i skobutikk og hadde en gretten gubbe innom i går.Jeg står i kassen og han kommer stormende mot meg og sier:

*snippp*

Han. Dette må være den verste skobutikken jeg har vært innom! *hiver fra seg ska på gulvet og går*

Altså? :klo: 

Når jeg leser slik lurer jeg på om enkelte virkelig går inn for å være ekkel med andre mennesker. Jag tar meg i å lure på hvordan hverdagen deres er, den kan ikke være mye enkel...

Endret av The Silence
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kjente jeg det kokte i meg på jobb.
Jeg fikk en kunde i kassen som mente det var tilbud på varene hennes. Hun snakket heller ikke norsk men dårlig engelsk. Så måtte jeg ringe inn til avdelingen for  å få de til å sjekke hva som stod på plakaten eller om kunden hadde sett feil.
Kunden hadde selvfølgelig sett feil og så var det å kommunisere dette til henne på en hyggelig måte. Så skjedde dette:

Kunde 1: Kan det gå framover nå! Nå har du for faen brukt lang nok tid på kunden!
Meg: Beklager men jeg vil at kunden foran deg skal få rett pris på varene sine. Hadde det vært dine varer så hadde jeg gjort akkurat det samme for deg :) *smilteÆ
Kunde 2: Drit no i å prat. Få opp farta
Meg: Dersom du skal være frekk orker jeg ikke å betjene deg heller.
Kunde 1: Synes dere skal åpne en egen kasse for slike som henne (hinter til kunden før han). Ja en service kasse. Dette tar jo alt for lang tid.
Meg: Beklager, men jeg gjør så godt jeg kan. Jeg vil bare at rett skal være rett.
Kunden....
Meg: Kvittering?
Kunden: *stirrer surt på meg* Ja! Og der bør alt være rett.
Meg: *kaster kvitteringen til han* Alt er rett. Hadet.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som kundekonsulent i et internasjonalt selskap. Av og til fikk man en amerikaner på øret som hadde en klage.

Det første man blir opplyst om er at de tar opptak av samtalen. Deretter skriver de ned navnet (som selvsagt må staves). De blir supersinte når de ikke får etternavnet, men delvis blide igjen når man gir dem et ansattnummer. Ikke uvanlig at de ber om å bli kalt Doctor i stedet for Sir eller Mister. Og som regel forteller de veldig tidlig hvilken viktig jobb de har. Advokat er alltid en favoritt.

Jeg har opplevd å bli myrdet verbalt (fint at de tar opptak selv) og saksøkt fordi jeg ikke har mulighet til å løse problemet, som sjelden er veldig stort. Men de er jo viktigst i verden. Er man heldig ramler man borti han som nekter å legge på før han får snakke personlig med direktøren eller daglig leder. Javel... vi får sitte her og gjenta hvor misfornøyd du er med at varen din er 2 dager for sen da... Ettersom vi har sporet og funnet ut at den ankom nærmeste by i dag tidlig....

Etterhvert får man beskjed om hvilke forferdelige ting som vil skje dersom man legger på, slik som konsulenten før gjorde (wonder why??), men det ender som regel med at de slenger på røret selv midt i en setning. Av og til ønsket jeg at alle engelsk-kunnskaper skulle forsvinne akutt....

 

Anonymkode: b827a...5c5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sjokkert over folk!

Hun ene jeg jobber med er ei høy, slank, blond og veldig pen jente. Hun er også den som får mest dritt av oss alle, uten at jeg helt forstår det, for hun er en smart og kjempehyggelig jente. Kanskje hun ser ut som et lett bytte for idioter som har en dårlig dag.

Uansett, hun fortalte meg om en kjempeuhyggelig kunde hun hadde her om dagen. Kom en kar inn og spurte når vi fikk aviser. Hun sa det som det var: "de kommer som regel i 12-tiden, men er visst litt forsinket i dag" siden klokken allerede var 12:30. Mannen ble skikkelig ufyselig, spurte flere ganger når avisene kom, hun svarte at som sagt, det visste hun ikke. Han kom med masse kommentarer og spørsmål på en nedlatende måte mens han lente seg over disken. "Du jobber her, gjør du ikke? Hvordan kan du ikke vite det? Ring og spør da!" Hun svarer at avisene kommer med bil fra Trondheim og kan bli forsinket på den 50 mils lange turen og at vi ikke har noe direktenummer til sjåførene. Da lener han seg enda nærmere over disken og sier "du er bra dum, du! Du vet ingenting, gjør du vel? Hvorfor jobber du her når du ikke kan noen ting?" 

Ååå, hadde jeg vært der, skulle han fått seg ei regle han sent hadde glemt.

Dessverre er hun sånn at hun blir helt satt ut og ikke får ut et ord når noen er regelrett slemme, for jeg har gitt beskjed til alle de ansatte at når noen oppfører seg som drittsekker, så har de absolutt lov til å be de komme seg ut av butikken. Dama til han fyren så visst ut som hun hadde lyst til å synke gjennom gulvet og prøvde å få han til å kutte ut, uten hell. Da han endelig gav seg med henne, gikk han til neste kasse og spurte "når får du aviser?" Da ble han oversett, gitt.

Beklager språket nå, men for en hæstkuk!

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 8. juni 2016 at 0.52, godt skrev:

^ Generelt folk som ikke klarer å hilse, også forresten. Er så lei av denne utvekslingen:


Meg: heihei

Kunde: pølse

 

....

Javel. Har så lyst til å svare "jo, pølse til deg også :)" ettersom det tydeligvis er sånn vi hilser her inne.
(Jobber på bensinstasjon, hvis det var noen tvil)

:fnise:

Anonymkode: 0cb28...96f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen var jeg den dumme kunden :ler:

Snakket med Colorline på telefonen og skal sies at jeg hadde sovet litt for lite og at klokken var 8 om morgenen.

Damen spør om navn, alder, adresse osv, før hun avslutter med "ha en fin tur!", og jeg svarer "takk, du også!"
Ikke det dummeste, men vi lo begge to :laugh:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. juli 2016 at 0.07, AnonymBruker skrev:

Beste er de som setter fra seg handlevognen et sted ved kassen (og i veien!) å heller bærer 3 fulle handleposer ut i hendene, når vogna og alt uansett skal samme vei. Merkelig. Slutter aldri fundere over logikken i det.

Anonymkode: 96a4c...5f5

Det verste er de som bare setter fra seg handlevognen foran båndet der de legger på varene. Altså, hvorfor?? Der står den da, bokstavlig talt midt i veien og sperrer for andre kunder. Da pleier jeg å si "unnskyld, men vil du iallefall kjøre handlevognen din vekk fra kassen" og da blir mange litt flau. Ikke at det er noe bedre å dumpe den rett foran kassen heller, sånn som veldig mange faktisk gjør, men da står de iallefall ikke SÅ i veien. Jeg har seriøst lyst å sette opp et skilt med "IKKE sett fra deg handlevognen her" - og se hvor mange som fortsatt hadde gjort det likavel :dry:

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salgsvarer byttes ikke. Dette vet alle. Der er en grunn til at varen er på salg: Den skal ut av butikken fortest mulig. 

Like herlig kom en kunde og skjelte meg huden full over at hun ikke kunne komme og bytte inn salgsvarene hun hadde kjøpt. Jeg viste til butikkens bytteregler, teksten på kvitteringen osv mens jeg beklaget at jeg ikke kunne hjelpe henne. Da forlangte hun å få navnet på sjefen min slik at hun kunne levere en klage på meg og elendig behandling. Det var det verste hun noen gang hadde opplevd og hun skulle aldri sette sine føtter I butikken igjen. 

To uker etter kom hun og var SÅ hyggelig....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...