Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Klokken er 20:27, og vi stenger om 3 minutter (alle kunder skal være ute innen 20:25).

Meg: Unnskyld, men vi stenger nå :)

Kunde: NEEEEI, kom igjen a', 10 minutter til!!! 

....altså, tror folk at ansatte i butikk ikke har noe liv ved siden av å varte opp kunder? Jeg vil hjem og spise middag!! :sur:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en litt spesiell dame innom i dag.. 

 

Hun«har dere gafler som ikke er runde?»

Jeg: hva mener du?

Hun:«jeg mente det jeg sa. Har dere noen skarpe gafler?»

— her er jeg litt forvirret for jeg har ikke inntrykket av at vi harnoen spesielt uskarpe gafler.

Jeg *strekker meg etter biffbestikket vårt* «Jeg vet ikke, du kan jo kjenne etter hva du synes om —

Hun: seriøst, må man gjøre jobben selv her? Er det det som er svaret ditt? *hun begynner å trille raskt vekk og roper over skulderen* ER DET DET??? HÆ? DRITT SERVICE!!!»

 

Jeg trodde jeg var stressa... mitt stress går iallfall ikke ut over fremmede. Hun hadde med seg et ungt barn som nå også lærer at det er greit å kjefte på fremmede. 

Anonymkode: 5b29f...92e

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen var jeg innom en Narvesen kiosk. Når jeg entrer kiosken står den ansatte og hjelper en kunde.

Kunde: "Hvor er sukkeret hen?"
Ansatt: "Sukkeret er bak kassen"
Kunde: "Men der kommer ikke jeg til"

Den var litt søt synes jeg :fnise:

  • Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en ekkel gris på ca 70 år i dag som absolut skulle holde hånden min når jeg tok i mot betalingen.
Når jeg spørr om han vil ha kvitteringen presterer han å si "neitakk, men jeg tar gjerne deg "

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.6.2016 at 12.27, AnonymBruker skrev:

Kunde kommer til kassen og omtrent trykker en kurv med jordbær i fjeset mitt. 

Kunde: Hvor mange gram jordbær er det i denne?
Meg: Det vet jeg ikke, men hvis jeg får den kan jeg veie den. 

** Jeg veier jordbærene **

Meg: Her er det 496 gram. 
Kunde: Det er ikke rett!! Det skal være 500 og vet du hva, det er det aldriiiiiiiiiiii. 

Kunden tar så en annen jordbærkurv, en av dem som står med kassen. 

Kunde: Vei denne da, jeg vedder på at den heller ikke er 500 g!!! *kjeftekjefte*
Meg: Denne er 499 gram :-)))) Du kan heller få denne hvis du vil, det er ingen problem å bytte. 
Kunde: NEI JEG VIL HA DENNE KURVEN, MEN MED 500 G, DU KAN IKKE SVINDLE MEG, DET SKAL VÆRE AAAAKKKURRAT 500. 

Så jeg bare tok et jordbær fra kurv 2 og flyttet til kurv 1 for å få henne ut og vekk. Burde tatt ekstra betaling for de 2 g hun fikk over 500. Jeg vet at jordbærkurvene ofte er mindre enn de skal fordi kunder går å plukker, men disse var ikke det og hvem er det som gidder å krangle og kjefte for UNDER 5 GRAM!!!???

Anonymkode: 08c4e...3ca

Morsomt at du nevner dette.. for jeg lagde en tråd ang jordbærtyver i fjor sommer, eller sommeren før der :fnise:

Hvor folk da tar jordbær fra andre kurver. De fleste butikkene har faktisk vekt. Jeg slenger kurven på vekten. Er det 300 gr og det skal være 500 gr så plukker jeg. Men, så har du de som tar 700 gr i stedet for 500, med vilje, og da stjeler. Samme ulla som oppfører slik som din kunde. Like irriterende er de også. 

Anonymkode: 22513...623

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mollie skrev:

Nei du trenger ikke si mer!!! De erke-tipperne er noe av de verste folka jeg har opplevd iallfall :sinna:

Aldri fått mer kjeft og dritt fra folk i hele mitt liv! 

Vi har cashguard i tippingen. Mange kunder kommer med to tippe-kort og vil betale for begge samtidig. Siden vi har cashguard må tippingen på kort 1 betales før kunden kan tippe på kort 2. Det går ikke an å tippe på kort 1, så kort 2 også betale. Dette prøver jeg må en hyggelig måte å forklare (gniii inn) til disse dumme menneskene. 

Meg: Det går dessverre ikke, du må betale for dette før du tipper på det andre kortet :))))))))))))))
Kunde: Jaaaa okiii men sånn har det aldri vært før altså, sånn er det iiiiiingen andre steder, vet du egentlig hva du holder på med *MED TIDENES DRITTIRONISTEMME for at jeg liksom skal føle meg dum, mindreverdig eller what so ever*

Jeg har jobbet i butikk lenge nå. Jeg vet hvordan tippingen fungerer hos oss. Jeg vet hva som går. Hos oss går det ikke. Mange butikker har ikke cashguard, og da kan du betale for alt i ett, men hos oss GÅR DET IKKE og det er IKKE noe jeg sier for å være morsom. 

...

Vi har derimot ikke cashguard eller bankterminal på rikstotoen. Det har butikken ALDRI hatt noen sinne. Det har KUN vært mulig å betale med kontanter der, noe det også henger en hel haug av skilt med info om. 

Meg: Dessverre tar vi kun kontanter her. 
Kunde: Er det noe nytt det da? Sånn var det ikke her før blablabla. 

JO DET VAR DET. DET HAR DET ALLTID VÆRT. Og hvis du ikke tror på meg siden jeg er yngre enn deg please spør kollegaen min som har jobbet her i 30år, helt siden butikken åpnet. Det har alltid vært sånn.

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Snadder skrev:

Hadde en ekkel gris på ca 70 år i dag som absolut skulle holde hånden min når jeg tok i mot betalingen.
Når jeg spørr om han vil ha kvitteringen presterer han å si "neitakk, men jeg tar gjerne deg "

Æsjjj. Hadde nekta..

Anonymkode: 1ae36...20d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en 7-dagersuke må jeg lufte litt, føler jeg.

Vi har mange stamkunder som ofte blir litt vel husvarme. Blir kalt så mye rart. Bare så det er sagt, så er jeg helt alminnelig, ikke stygg, ikke spesielt pen, tror bare enkelte mannfolk MÅ komme med halvslibrige kommentarer.

Mann på 60+: " Du er så jævla fin, hadde jeg vært yngre, hadde du ikke fått fred." 

Annen mann på 60+ (HVER ENESTE DAG): " God dag, skjønne jomfru."

Mann på 70+(!!!) (hver gang): "Hei stumpen".

Også har vi verdens ekleste kunde som alltid plystrer på oss, kommenterer når vi står på krakk og henger opp ting " jasså, du står der og viser deg fram, ja." Han har prøvd å smekke flere av oss på rumpa. Det ble så ille en stund at daværende sjef måtte ta en prat med ham på kontoret. Han har også spurt hvorfor jeg er sammen med "sånn en stygg mann" og sagt til den da 16 år gamle kollegaen min at hun hadde så fint hår at han skulle ønske han kunne klippe det av så han kunne lukte på det når han ville. Altsåååå?! Sosiale antenner, folkens.

Jeg blir svett.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bloodless skrev:

Etter en 7-dagersuke må jeg lufte litt, føler jeg.

Vi har mange stamkunder som ofte blir litt vel husvarme. Blir kalt så mye rart. Bare så det er sagt, så er jeg helt alminnelig, ikke stygg, ikke spesielt pen, tror bare enkelte mannfolk MÅ komme med halvslibrige kommentarer.

Mann på 60+: " Du er så jævla fin, hadde jeg vært yngre, hadde du ikke fått fred." 

Annen mann på 60+ (HVER ENESTE DAG): " God dag, skjønne jomfru."

Mann på 70+(!!!) (hver gang): "Hei stumpen".

Også har vi verdens ekleste kunde som alltid plystrer på oss, kommenterer når vi står på krakk og henger opp ting " jasså, du står der og viser deg fram, ja." Han har prøvd å smekke flere av oss på rumpa. Det ble så ille en stund at daværende sjef måtte ta en prat med ham på kontoret. Han har også spurt hvorfor jeg er sammen med "sånn en stygg mann" og sagt til den da 16 år gamle kollegaen min at hun hadde så fint hår at han skulle ønske han kunne klippe det av så han kunne lukte på det når han ville. Altsåååå?! Sosiale antenner, folkens.

Jeg blir svett.

Det er så typisk! De som irriterer meg mest er egentlig ikke de som "åpenlyst" er gærninger, men de som i lokalmiljøet blir regnet som normale, men har en litt annen side som de ikke viser til så mange. Generelt respekterte mennesker som kan oppføre seg, men de velger å være slibrige eller ufine, sannsynligvis fordi jeg "bare" jobber der jeg gjør. Jeg kan nevne: vente på meg utenfor etter jobb og skal kjøre meg hjem (nei takk!), be om massasje, komme med flørtende kommentarer, komme bak disken og kile meg (da sa jeg fra, han er forresten gift, jeg kjenner kona), gjentatte ganger spørre hvor gammel jeg er, om etternavn osv. For all del, det er lov å prøve seg, men når man får et avvisende svar, ta for guds skyld hintet!

Anonymkode: 0128d...492

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så typisk! De som irriterer meg mest er egentlig ikke de som "åpenlyst" er gærninger, men de som i lokalmiljøet blir regnet som normale, men har en litt annen side som de ikke viser til så mange. Generelt respekterte mennesker som kan oppføre seg, men de velger å være slibrige eller ufine, sannsynligvis fordi jeg "bare" jobber der jeg gjør. Jeg kan nevne: vente på meg utenfor etter jobb og skal kjøre meg hjem (nei takk!), be om massasje, komme med flørtende kommentarer, komme bak disken og kile meg (da sa jeg fra, han er forresten gift, jeg kjenner kona), gjentatte ganger spørre hvor gammel jeg er, om etternavn osv. For all del, det er lov å prøve seg, men når man får et avvisende svar, ta for guds skyld hintet!

Anonymkode: 0128d...492

De er jo som regel gifte menn, ja. Åh, æsj altså. Har også hatt de som har spurt om jeg trengte skyss hjem, de som stryker på armen eller kiler på midjen når de går forbi. Altså, hvor har de fått det fra at dette er greit?

Men vi har mange fine også, da. Han som alltid bærer ut pallene for oss fordi vi er veike og som kjørte kollegaen min hjem da hun ble kjempedårlig og svimmel på jobb. Han som alltid slår av en prat og sier han er så glad for at vi gidder å prate med en gammel gubbe. Hun som alltid skryter av hvor flinke og blide vi er. Må prøve å fokusere mer på de. :)

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, KittenOfDoom skrev:

Klokken er 20:27, og vi stenger om 3 minutter (alle kunder skal være ute innen 20:25).

Meg: Unnskyld, men vi stenger nå :)

Kunde: NEEEEI, kom igjen a', 10 minutter til!!! 

....altså, tror folk at ansatte i butikk ikke har noe liv ved siden av å varte opp kunder? Jeg vil hjem og spise middag!! :sur:

Dersom dere stenger 20:30, hvorfor forventer dere at kundene skal være ute 20:25...? Jeg tar ikke siden til denne konkrete kunden her altså, jeg bare forstod ikke praktiseringen deres av åpningstidene.

Anonymkode: 92671...4e4

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom dere stenger 20:30, hvorfor forventer dere at kundene skal være ute 20:25...? Jeg tar ikke siden til denne konkrete kunden her altså, jeg bare forstod ikke praktiseringen deres av åpningstidene.

Anonymkode: 92671...4e4

Regner med vedkommede mente 35 og ikke 25 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har cashguard i tippingen. Mange kunder kommer med to tippe-kort og vil betale for begge samtidig. Siden vi har cashguard må tippingen på kort 1 betales før kunden kan tippe på kort 2. Det går ikke an å tippe på kort 1, så kort 2 også betale. Dette prøver jeg må en hyggelig måte å forklare (gniii inn) til disse dumme menneskene. 

Meg: Det går dessverre ikke, du må betale for dette før du tipper på det andre kortet :))))))))))))))
Kunde: Jaaaa okiii men sånn har det aldri vært før altså, sånn er det iiiiiingen andre steder, vet du egentlig hva du holder på med *MED TIDENES DRITTIRONISTEMME for at jeg liksom skal føle meg dum, mindreverdig eller what so ever*

Jeg har jobbet i butikk lenge nå. Jeg vet hvordan tippingen fungerer hos oss. Jeg vet hva som går. Hos oss går det ikke. Mange butikker har ikke cashguard, og da kan du betale for alt i ett, men hos oss GÅR DET IKKE og det er IKKE noe jeg sier for å være morsom. 

...

Vi har derimot ikke cashguard eller bankterminal på rikstotoen. Det har butikken ALDRI hatt noen sinne. Det har KUN vært mulig å betale med kontanter der, noe det også henger en hel haug av skilt med info om. 

Meg: Dessverre tar vi kun kontanter her. 
Kunde: Er det noe nytt det da? Sånn var det ikke her før blablabla. 

JO DET VAR DET. DET HAR DET ALLTID VÆRT. Og hvis du ikke tror på meg siden jeg er yngre enn deg please spør kollegaen min som har jobbet her i 30år, helt siden butikken åpnet. Det har alltid vært sånn.

Anonymkode: 08c4e...3ca

Oh lord.... :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ler godt av denne tråden:) jeg forsøker å være en grei kunde. Jeg er nok av og til en bitch også. Beklager det, men noen ansatte er virkelig slitsomme også. Forsøker å beherske meg:) betaler alltid for pose også altså.

 

men jeg ønsker å snakke litt om mine opplevelser som observerende kunde. På kiwin her jeg bor er det en drømme-ansatt. Han er kjapp, kort i replikken og sitter i kassa og gjør jobben sin. Hele han lyser at han ikke er interessert i noe samtale med deg som kunde, og jeg elsker det. Allikevel ender jeg alltid opp bak en kunde som skal fortelle han ting, og det er ikke den samme kunden, men de snakkesalige går til han.... Stakkars 

 

kunde: har du Paracet 

han: ja, avlang eller rund

K: hvilken er best

osv... 

Stakkars stakkars ansatte som må overleve slike kunder daglig! Er det virkelig så vanskelig å forstå for mennesker at de skal ha en viss form for vennlighet og respekt for andre? Man går ikke hen til et menneske på gata og skjeller de ut for at helen knakk, at skolissen gikk opp eller at de mister lommeboka på bakken når de går. Men så lenge de har navnskilt på eller står bak ei kasse, så skal det være greit??? 

Flere kunder skulle virkelig skamme seg! Har opplevd nok av dem selv, og de forandrer seg aldri. 

Anonymkode: 3262b...90b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ler godt av denne tråden:) jeg forsøker å være en grei kunde. Jeg er nok av og til en bitch også. Beklager det, men noen ansatte er virkelig slitsomme også. Forsøker å beherske meg:) betaler alltid for pose også altså.

 

men jeg ønsker å snakke litt om mine opplevelser som observerende kunde. På kiwin her jeg bor er det en drømme-ansatt. Han er kjapp, kort i replikken og sitter i kassa og gjør jobben sin. Hele han lyser at han ikke er interessert i noe samtale med deg som kunde, og jeg elsker det. Allikevel ender jeg alltid opp bak en kunde som skal fortelle han ting, og det er ikke den samme kunden, men de snakkesalige går til han.... Stakkars 

 

kunde: har du Paracet 

han: ja, avlang eller rund

K: hvilken er best

h: de er like

k: jeg har mensen skjønner du

h: ja, skjønner

k: kanskje jeg bør ta Ibux også, hva tenker du?

h: du kan godt kjøpe Ibux ja

k: anbefaler du det mot menssmerter

h: har ikke så veldig god greie på det jeg

k: hva pleier andre kunder å kjøpe når de har mensen

h, tydelig satt ut: det vet jeg ikke

k: vet du ikke hva kundene dine bruker når de har mensen

h: nei jeg vet ikke det dessverre

k: hvordan vet du at de har mensen da

h: det vet jeg ikke

k: men når jeg kjøper bind så skjønner du vel at jeg har mensen

h: ......ja...

k: og at jeg trenger smertestillende 

h: det skal du få!

k: men hva bruker moren din?

h: 😳 Vet ikke

k: er du sånn fyr som syns mensen er flaut du eller

h: nei. 

K: Neivel. Du driter vel i at jeg har vondt da

h: jeg kan selge deg smertestillende

k: ja, alt for å tjene penger. Er det alt dere tenker på? Penger i kassa?

Han: vel.. Det er jobben min.. Så ja

k: vet du hva! Behold ibuxen! Jeg skal bare ha bind! Skal jeg ha medisinske råd går jeg på apoteket eller til legen, de har i alle fall peiling på mensen!!!!

 

 

Anonymkode: f86e2...717

Oh, lord :ohmy:

Det lukter litt psykiatri...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobber på en velværesalong. I går hadde jeg det skikkelig travelt fordi barna mine var alene hjemme, da mannen min plutselig måtte jobbe overtid. Jeg hadde egentlig stengt for en halvtime siden og forlatt åstedet, men måtte tilbake og hente en del tunge ting som jeg skulle ha med hjem. Det skulle bare ta tre sekunder, jeg (feil)parkerte bilen rett utenfor døren mens jeg løp inn og hentet posene. I det jeg gikk gjennom salongen på vei ut igjen, kom det en kunde rett inn, på tross av at skiltet viste stengt, det var helt mørkt i lokalet og jeg sto der med hendene fulle av poser og yttertøyet på. Hun stilte seg midt i døra, møtte helt uanfektet mitt antagelig nokså stressa oppsyn, og spurte så om "vi tok hudpleiebehandlinger her". Eh, ja - det er en hudpleiesalong, og vi har en fire meter lang vindusdekor der man kan lese hva som tilbys. Jeg klistret på meg et smil og svarte ja, men akkurat nå har jeg stengt. "Ja, det forstår jeg", svarte hun, "men jeg lurte på...." Så spurte hun om pris på et par behandlinger,og jeg svarte så vennlig jeg klarte. For å korte inn på maset, opplyste jeg om at behandlerene våre var fullbooket i nærmere to uker, noe som er sant. Jada, men hun hadde hele sommeren på seg, hun, så det var ikke noe problem! Neivel, men JEG har ikke hele sommeren på meg til denne føkkings samtalen! Så sier hun at hun vil bestille time til en bestemt behandling, som vi ikke utfører, noe jeg også forsøkte å formidle så vennlig som mulig. "Å nei, hvor får jeg gjort det, da?" Altså, alvorlig??! Til slutt måtte jeg bare si at det var bilen min som sto rett bak henne under all stans forbudt, så jeg måtte nesten få lov til å stenge.

HVA er det som feiler folk!!!

Anonymkode: 3dd9c...8f4

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.6.2016 at 22.28, AnonymBruker skrev:

 

HVA er det som feiler folk!!!

Anonymkode: 3dd9c...8f4

Mye. :trampe:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Saturday, June 18, 2016 at 20.52, KittenOfDoom skrev:

Klokken er 20:27, og vi stenger om 3 minutter (alle kunder skal være ute innen 20:25).

Meg: Unnskyld, men vi stenger nå :)

Kunde: NEEEEI, kom igjen a', 10 minutter til!!! 

....altså, tror folk at ansatte i butikk ikke har noe liv ved siden av å varte opp kunder? Jeg vil hjem og spise middag!! :sur:

Virker ikke sånn. Hvis jeg skal holde butikken åpen 10 min ekstra så jeg mister bussen min, så kan de være så god og kjøre meg hjem i hvert fall! 

Anonymkode: ef8e4...64a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...