Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hørt i iskøen i dag. En mann skulle ha kule is med to kuler, han ramser opp tre smaker.

Ansatt: du sa du skulle ha to kuler.

Mann: Ja,  men fikk lyst på en til.

Ansatt: du har bare betalt for to kuler.

Mann: Det er 4 kr forskjell på 2 og 3 kuler så kom igjen a, gi meg en kule til! Såppas kan du spandere på meg!

Ansatt: Nei. 

Mann: dårlig servis og sure folk!

Den ansatte så helt uanfektet av det hele som om hun var vandt med slike folk! Frekke jævel!

 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå snakker jeg som handlende kunde,  men hva ER det med folk i kø som absolutt måå stå helt klin inntil?  Var ei dame i går som kom hoppende etter meg hver gang jeg tok et steg fremover i køen(nei, det var ikke lang kø). Og når jeg skulle betale for meg (kort) stiller hun seg pinadø opp så hun står å glor rett ned ned på tastaturet til kortterminalen.  Jeg legger hånda over knappene mens jeg trykker og ser bak meg i frykt for hvem  som egentlig  står der.  Skummel diger kar klar for å hive seg over meg og bankkortet mitt på parkeringsplassen? 

Neida!  En helt alminnelig middelaldrende dame var det faktisk. Som ga meg verdens sureste blikk når jeg så på henne.  Hva tenker egentlig sånne folk med?  Jeg skjønner at mange blir stående i sin egen verden når man står i kø,  man kobler  ut og sånn. Men det virket som det viktigste i verden for denne dama med favnen full av varer var å få med seg hva jeg tastet inn på den kortterminalen. Grrrhh angrer på at jeg ikke sa noe.. 

Anonymkode: 6c867...dd1

Ei jeg jobber med fortalte meg om en episode her en dag. Det var kø og som alltid er det noen som står klint inntil personen framfor. Dette likte ei eldre dame tydeligvis ganske dårlig, så da hun skulle taste koden sin, snudde hun seg mot mannen bak, ga han dødsblikket og sa høyt "har du tenkt å vente på DIN TUR eller?!". Han ble sur og kollegaen min måtte virkelig beherske seg for ikke å le. 

Selv hater jeg folk som står klint inntil meg, men får meg ikke til å si ifra. Neste gang.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Thorn skrev:

Var det tilfeldigvis bilde av ei jente med veldig lys parykk med pannelugg i denne artikkelen? Husker dette med bilnøklene så godt, enda det er rundt 15 år siden jeg leste den. Tenker på den hver gang jeg hører om folk som forsøker å bruke bilnøkler som id :fnise:

Jeg husker ikke bildene, og jeg tror det nærmer seg 20 år siden jeg leste artikkelen.  Utrolig at jeg fortsatt husker den, men den var så dum at jeg måtte lese den for moren min, som også lo av rådene.  Jeg antar at det har vært flere slike, ettersom folk faktisk tror at det fungerer :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var (forhåpentligvis) ingen dum kunde, siden det var jeg som var kunden. Her var det den ansatte som var litt spesiell.
- Jeg legger varene på båndet i en dagligvare-butikk.
- Jeg: hei!
- Ansatt: ...
- Ansatt slår inn varene mine.
- Jeg: hvor mye koster det?
- Ansatt: ...
- Jeg: eh... ok. Trekker kortet og betaler.
- Jeg: Kan jeg få en pose?
- Ansatt kaster posen nedover båndet. Ellers bare stillhet og zombie-uttrykk.
- Jeg: Takk!
- Ansatt: ...
-
Jeg: Tusen takk og ha det bra!
- Ansatt: ...

Samme behandling fikk kunden bak meg i køen.

Jeg ble faktisk ganske provosert. Man føler seg rimelig dum når man står der og fremfører en monolog, mens man møter en vegg av stillhet og likegyldighet. Men jeg tenkte at vedkommende kanskje hadde en dårlig dag. Eller rett og slett hadde en form for problemer med å snakke med andre. (Da har man kanskje ikke valgt riktig yrke...?)

Uansett, jeg gikk tilbake til denne butikken en annen dag. Det var bare en åpen kasse, hvor samme person satt. Samme scenario utspilte seg nok en gang. Jeg sa hei, takk og vær så god. Personen bare stirret rett ut i lufta, som om han sov med åpne øyne. Ikke et ord. Kan faktisk aldri huske å ha opplevd så klein stemning i en matbutikk før.

Det viste seg at personen hadde både språk og mimikk i orden da vedkommende slo av en prat med en kollega.

Etter den tredje gangen med slik "service" fra samme person bestemte jeg meg for å slutte å handle der. Ikke på en sånn måte med kjefting inni butikken eller noe slikt. Jeg bare lar være å gå dit. Lurer litt på om jeg burde kontaktet sjefen der og sagt fra. De mister jo kunder på denne måten. :icon_frown:

 

 

 

 

Endret av Kelsi
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kelsi skrev:

Dette var (forhåpentligvis) ingen dum kunde, siden det var jeg som var kunden. Her var det den ansatte som var litt spesiell.
- Jeg legger varene på båndet i en dagligvare-butikk.
- Jeg: hei!
- Ansatt: ...
- Ansatt slår inn varene mine.
- Jeg: hvor mye koster det?
- Ansatt: ...
- Jeg: eh... ok. Trekker kortet og betaler.
- Jeg: Kan jeg få en pose?
- Ansatt kaster posen nedover båndet. Ellers bare stillhet og zombie-uttrykk.
- Jeg: Takk!
- Ansatt: ...
-
Jeg: Tusen takk og ha det bra!
- Ansatt: ...

Samme behandling fikk kunden bak meg i køen.

Jeg ble faktisk ganske provosert. Man føler seg rimelig dum når man står der og fremfører en monolog, mens man møter en vegg av stillhet og likegyldighet. Men jeg tenkte at vedkommende kanskje hadde en dårlig dag. Eller rett og slett hadde en form for problemer med å snakke med andre. (Da har man kanskje ikke valgt riktig yrke...?)

Uansett, jeg gikk tilbake til denne butikken en annen dag. Det var bare en åpen kasse, hvor samme person satt. Samme scenario utspilte seg nok en gang. Jeg sa hei, takk og vær så god. Personen bare stirret rett ut i lufta, som om han sov med åpne øyne. Ikke et ord. Kan faktisk aldri huske å ha opplevd så klein stemning i en matbutikk før.

Det viste seg at personen hadde både språk og mimikk i orden da vedkommende slo av en prat med en kollega.

Etter den tredje gangen med slik "service" fra samme person bestemte jeg meg for å slutte å handle der. Ikke på en sånn måte med kjefting inni butikken eller noe slikt. Jeg bare lar være å gå dit. Lurer litt på om jeg burde kontaktet sjefen der og sagt fra. De mister jo kunder på denne måten. :icon_frown:

Absolutt ikke en god måte å drive butikk på nei. 

Er mange ganger jeg møter sånne kunder, som ikke svarer på noen ting. Ikke en gang om de skal ha pose. Men når handelen er ferdig så sier de: ''Ja også må jeg jo ha en pose da''. Litt normal folkeskikk går ann når du er innom butikken! 

Har faktisk knappe 2 måneder igjen i butikk, og nå kjenner jeg at det skal bli veldig godt!
 

Anonymkode: ffdcd...054

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke en god måte å drive butikk på nei. 

Er mange ganger jeg møter sånne kunder, som ikke svarer på noen ting. Ikke en gang om de skal ha pose. Men når handelen er ferdig så sier de: ''Ja også må jeg jo ha en pose da''. Litt normal folkeskikk går ann når du er innom butikken! 

Har faktisk knappe 2 måneder igjen i butikk, og nå kjenner jeg at det skal bli veldig godt!
 

Anonymkode: ffdcd...054

Jeg blir også veldig irritert over kunder som ikke svarer når ansatte snakker til dem. Det er rett og slett fryktelig uhøflig. Og da snakker jeg ikke om folk som av en eller annen grunn ikke kan. Da kan de i så fall nikke og smile for å vise at de får med seg det de ansatte sier. De fleste som ikke svarer ser ut til å være folk som rett og slett ikke gidder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis de ikke svarer med så mye som et blikk når jeg sier hei, så sier jeg ikke mer enn nødvendig deretter. Summen de skal betale, vil du ha med kvitering. Hvis de får frem et jatakk/neitakk så får de et hyggelig hadebra. Jeg vet, jeg egne meg ikke til serviceyrket :P 

Anonymkode: 37c38...7f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvis de ikke svarer med så mye som et blikk når jeg sier hei, så sier jeg ikke mer enn nødvendig deretter. Summen de skal betale, vil du ha med kvitering. Hvis de får frem et jatakk/neitakk så får de et hyggelig hadebra. Jeg vet, jeg egne meg ikke til serviceyrket :P 

 

Jeg har begynt å gjøre det selv. Hvis de virkelig ikke vil snakke, så gidder ikke jeg å bruke energi på det heller. Kvitteringen putter jeg bare med varene. Spør om pose da, siden det er en betalingsvare. Hvis de ikke svarer og plutselig skal ha, så ber jeg de betale den ene krona. Har heldigvis sluppet å utøve dette i praksis enda..

Jeg merker at jeg blir mye hyggeligere og enklere å ha med å gjøre hvis kunden er hyggelig tilbake. Krever ikke at de skal legge ut hele livshistorien sin og ha en lang samtale, men bare et normalt hei og hade + å være litt blid er en god ting. Da klarer jeg også å se litt igjennom fingrene hvis de plutselig finner ut av at de trenger pose allikevel eller om det gjelder andre ting. Det kan virkelig ikke være så vanskelig. Hvis man ikke vil ha noe med mennesker å gjøre og utøve normal folkeskikk så får de helt seriøst holde seg hjem. 

Anonymkode: ffdcd...054

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke en god måte å drive butikk på nei. 

Er mange ganger jeg møter sånne kunder, som ikke svarer på noen ting. Ikke en gang om de skal ha pose. Men når handelen er ferdig så sier de: ''Ja også må jeg jo ha en pose da''. Litt normal folkeskikk går ann når du er innom butikken! 

Har faktisk knappe 2 måneder igjen i butikk, og nå kjenner jeg at det skal bli veldig godt!
 

Anonymkode: ffdcd...054

Jeg har igrunn sympati med de. Kanskje noen som hadde store drømmer, men så ender opp med å jobbe i kassa. Fin jobb for noen, men for de som misliker jobben er det sikkert helt for jævlig å være tvunget til å jobbe der (er ikke enkelt å få seg jobb idag, og inntekt må man ha). Så lenge de ikke er frekke, så hadde jeg latt det gå.

Anonymkode: e525d...0fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kunde som handlet masse. 

Meg: trenger du poseR på det?
Kunde: ja
Meg: da blir det blabla kroner. 
Meg: vil du ha med kvitteringen?
Kunde: ja jeg kan få kvitteringen, men jeg trengte bare en pose altså, da skal jeg ikke betale for to. 
Meg: ..........
Kunde: ja det kan kategoriseres som svindel dette der holder på med her, jeg har vært med på å få opp til fem poser når jeg bare trengte en, og det er faktisk ikke greit. 
Meg: det skjønner jeg altså *tar retur på en pose, gir kunde 1 kr*
Kunde: ja altså hvis dere stjeler to kroner fra hveer kunde hveer dag heele året, så tjener dere utrolig mye på å STJELE fra folk. 
Meg: ................
Kunde: for når du bare sitter her og slår poser på folk akkurat som du vil, så er det faktisk å STJELE fra folk, det er ikke rart butikken går rundt når dere holder på sånn. 
Meg: .............

Hadde veldig lyst å fortelle at posene koster penger å kjøpe inn og at det i løpet av en uke blir gitt vekk flere hundre gratis poser i butikken, så posesvindlingen vi holder på med i butikken er dessverre ikke noe gullgruve eller noe som går i pluss for oss, heller det motsatte .... Selvfølgelig, det er kjedelig å betale for 5 poser hvis du kjøper en tyggis, men når man handler en god del og sier ja til poseR er det ikke greit å holde på sånn :dry: 

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Kunder burde uansett selv spesifisere hvor mange poser de trenger. Hvis jeg får spørsmål om pose svarer jeg alltid jatakk og antallet, om det kan se ut som jeg trenger mer enn én. Jeg forventer tross alt ikke at de som ekspederer meg skal ta den avgjørelsen for meg, og får man en pose for mye så er det da bare å ta den med hjem. Jeg skjønner ikke oppstyret. 

Selv slår jeg alltid inn poser om de prøver å snike dem forbi kassa, og er ikke så nøye på det ellers. Jeg har også merket at det gjerne er de kundene som handler for mest som også krangler mest på poseprisen. Som en tier for fem poser spiller noen rolle når du nettopp har brukt 3-4000 kroner på primært dekorasjonselementer og fasadeobjekter. 

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Raindrops skrev:

Kunder burde uansett selv spesifisere hvor mange poser de trenger. Hvis jeg får spørsmål om pose svarer jeg alltid jatakk og antallet, om det kan se ut som jeg trenger mer enn én. Jeg forventer tross alt ikke at de som ekspederer meg skal ta den avgjørelsen for meg, og får man en pose for mye så er det da bare å ta den med hjem. Jeg skjønner ikke oppstyret. 

Selv slår jeg alltid inn poser om de prøver å snike dem forbi kassa, og er ikke så nøye på det ellers. Jeg har også merket at det gjerne er de kundene som handler for mest som også krangler mest på poseprisen. Som en tier for fem poser spiller noen rolle når du nettopp har brukt 3-4000 kroner på primært dekorasjonselementer og fasadeobjekter. 

Jeg skjønner heller ikke den tankegangen der, men det er jo greit å se at andre også reagerer. Har selv hørt x antall argument om at "jeg har fylt diesel for flere hundre kroner og skal derfor ikke betale for potetsalaten, kaffen, ekstra ost på burgeren osv..." En ting er hvis personen bak disken selv tar initiativ til det, men å drive og kreve ting gratis synes jeg er direkte smålig og ekstremt usympatisk. At de ikke skjønner selv hvordan de fremstår...

Anonymkode: 0128d...492

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Raindrops skrev:

Som en tier for fem poser spiller noen rolle når du nettopp har brukt 3-4000 kroner på primært dekorasjonselementer og fasadeobjekter. 

Et sted må de jo spare inn for å ha råd til å bruke 3-4000,- på ting og tang :fnise:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 03/07/2016 at 18.12, Raindrops skrev:

Kunder burde uansett selv spesifisere hvor mange poser de trenger. Hvis jeg får spørsmål om pose svarer jeg alltid jatakk og antallet, om det kan se ut som jeg trenger mer enn én. Jeg forventer tross alt ikke at de som ekspederer meg skal ta den avgjørelsen for meg, og får man en pose for mye så er det da bare å ta den med hjem. Jeg skjønner ikke oppstyret. 

Selv slår jeg alltid inn poser om de prøver å snike dem forbi kassa, og er ikke så nøye på det ellers. Jeg har også merket at det gjerne er de kundene som handler for mest som også krangler mest på poseprisen. Som en tier for fem poser spiller noen rolle når du nettopp har brukt 3-4000 kroner på primært dekorasjonselementer og fasadeobjekter. 

Det er en dame på en butikk i Drøbak (ikke selvopplevd, dette har mamma fortalt) som bare sier "Du trenger... X antall poser" og legger ned akkurat så mange poser du trenger. I stedet for å spørre om folk vil ha pose. :P Aner ikke hva som skjer hvis hun møter på en sur kunde som har med seg eget handlenett. :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det en kunde som var så ufordragelig at hun endte opp med å bli utestengt fra butikken. 

Da hun kom inn satt hun en svær pose midt på den ene kassen. 

Meg: Unnsklyld, men den kan ikke stå der. 

Kunde: HVOR I HELVETE SKAL JEG SETTE DEN DA?!

Meg: Ikke skrik til meg, og ikke bann til meg. Du kan sette den bak her. 

Da hun sto i køen klikket kassen og nektet å betale ut vekslepenger til en dame. Da klikket det for kunden. Hun mente vi bare skulle drite i å betjene andre kunder, for nå var det hennes tur. Å hente veksel i safen til den stakkars damen var helt unødvendig. 

Vi åpnet selvfølgelig ny kasse, men hun nektet å gå bort til den. 

Kunde: NÅ HAR JEG STÅTT HER I EN EVIGHET! JEG GIDDER FAEN IKKE GÅ BORT DIT. 

Meg: Det er helt greit det, men den kassen virker ikke. Så vi kan ikke betjene deg i den. 

Kunden tok deretter pda-en (som brukes til varertelling o.l.) kastet den så hardt hun kunne nedover kassen. 

Så kom en kollega og overtok for meg, og kunden gikk bort i kassen hennes. Så var det frem og tilbake på hva hun skulle ha og hun klikket igjen fordi det koster en krone for en pose. Kollegaen min sa hun kunne få en pose gratis. Så klikket hun fordi hun ikke fikk byttelapp før varene var betalt. 

Hun sto og sa masse stygge ting til kollegaen min. En engel av en kunde grep inn og sa "nå synes jeg du skal ta deg sammen og ikke snakke så stygt til de." 

Jeg sa til henne at hun bare kunne ta å gå. Så stormet hun ut og skrek at vi var noen jævla horer. 

 

Hun glemte posen sin da. :nigo:

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, The Kitten skrev:

Hun glemte posen sin da. :nigo:

Hiv den.
Og kommer hun tilbake for å hente den, så er det ingen av dere som har sett den. Evt bare kast henne ut igjen. Det funker det også.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Minya skrev:

Hiv den.
Og kommer hun tilbake for å hente den, så er det ingen av dere som har sett den. Evt bare kast henne ut igjen. Det funker det også.

Securitasvaktene kom etter at hun hadde gått. Jeg forklarte dem at det var hennes pose. De tok den med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra sør-øst asia, og det syntes veldig godt på utseende. Derfor var det veldig spesielt da en kunde spurte meg her om dagen "Snakker du arabisk?" :fnise:

Endret av Pavilion
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, The Kitten skrev:

I dag var det en kunde som var så ufordragelig at hun endte opp med å bli utestengt fra butikken. 

Da hun kom inn satt hun en svær pose midt på den ene kassen. 

Meg: Unnsklyld, men den kan ikke stå der. 

Kunde: HVOR I HELVETE SKAL JEG SETTE DEN DA?!

Meg: Ikke skrik til meg, og ikke bann til meg. Du kan sette den bak her. 

Da hun sto i køen klikket kassen og nektet å betale ut vekslepenger til en dame. Da klikket det for kunden. Hun mente vi bare skulle drite i å betjene andre kunder, for nå var det hennes tur. Å hente veksel i safen til den stakkars damen var helt unødvendig. 

Vi åpnet selvfølgelig ny kasse, men hun nektet å gå bort til den. 

Kunde: NÅ HAR JEG STÅTT HER I EN EVIGHET! JEG GIDDER FAEN IKKE GÅ BORT DIT. 

Meg: Det er helt greit det, men den kassen virker ikke. Så vi kan ikke betjene deg i den. 

Kunden tok deretter pda-en (som brukes til varertelling o.l.) kastet den så hardt hun kunne nedover kassen. 

Så kom en kollega og overtok for meg, og kunden gikk bort i kassen hennes. Så var det frem og tilbake på hva hun skulle ha og hun klikket igjen fordi det koster en krone for en pose. Kollegaen min sa hun kunne få en pose gratis. Så klikket hun fordi hun ikke fikk byttelapp før varene var betalt. 

Hun sto og sa masse stygge ting til kollegaen min. En engel av en kunde grep inn og sa "nå synes jeg du skal ta deg sammen og ikke snakke så stygt til de." 

Jeg sa til henne at hun bare kunne ta å gå. Så stormet hun ut og skrek at vi var noen jævla horer. 

 

Hun glemte posen sin da. :nigo:

Wow, Just Wow!  :hakeslepp::overrasket:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...