Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, FlyBabe skrev:

Jeg mistenker kunder for å ha en egen sport: "Legge varer på tilfeldige steder i butikken"-sporten. På Rema´en her ser jeg varer som er feilplasserte til stadighet.. Er det noe dere som jobber på matvarebutikk merker mye av?

Ja, dessverre. En kjeksrull som ligger i brøddisken kan jeg til nød se gjennom fingrene med, men kjølevarer og frysevarer som en idiotkunde har lagt igjen (les: forsøkt å gjemme) i godterihylla, det gjør meg forbanna. Skulle ønske slike folk innså at det faktisk er så enkelt som å: 

1) Legge varen tilbake der du fant den dersom du ikke vil ha den likevel. Nei, vi arresterer deg ikke for å ombestemme deg.

2) Gi varen til en ansatt som kan legge den på plass. Vi arresterer deg fremdeles ikke, det er lov å ombestemme seg. Og det er helt greit å ikke huske hvor du fant den. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Ole Brumm skrev:

Var på butikken her om dagen, og kom til å tenke på denne tråden. 

Var ei gammel dame i lotto-disken. Hun i kassen sa "la den være inn" om å om igjen. og "ikke ta den ut", "sett den inn igjen". Gamle dama tok kortet ut vær bidige gang. Til slutt bøyde jenta seg over disken, og holdt for kortterminalen, slik at dama ikke fikk røsket den ut igjen. 

Den dama sto der fra jeg gikk inn, til jeg dro. Jeg var ferdig før hun.
Du så det på ansiktet til jenta at hun enten var på gråten, eller på nippet til å brøle ut stygge gloser. :fnise:

Argh, jeg kjenner til sorten. Både i lotto-disken og Post/Bank i Butikk. Til slutt begynte jeg å demonstrativt ta et lite steg tilbake med hendene på ryggen, få øyekontakt med kunden, og konstatere at jeg kom ikke til å gjøre noe mer før kunden gjorde som jeg sa. For hver gang kunden tok ut kortet for tidlig/satte det i for tidlig/hva det nå måtte være, måtte jeg nemlig begynne på nytt, og det ville ta enda lenger tid før kunden ble ferdig.

 

Kanskje litt strengt av meg, men de fleste hørte i alle fall etter da. :P Og så takket jeg alltid for tålmodigheten når vi endelig kom i mål med det som skulle gjøres.

Anonymkode: 91faa...003

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Argh, jeg kjenner til sorten. Både i lotto-disken og Post/Bank i Butikk. Til slutt begynte jeg å demonstrativt ta et lite steg tilbake med hendene på ryggen, få øyekontakt med kunden, og konstatere at jeg kom ikke til å gjøre noe mer før kunden gjorde som jeg sa. For hver gang kunden tok ut kortet for tidlig/satte det i for tidlig/hva det nå måtte være, måtte jeg nemlig begynne på nytt, og det ville ta enda lenger tid før kunden ble ferdig.

 

Kanskje litt strengt av meg, men de fleste hørte i alle fall etter da. :P Og så takket jeg alltid for tålmodigheten når vi endelig kom i mål med det som skulle gjøres.

Anonymkode: 91faa...003

:fnise: høres ut som noe fra et kurs i hundedressering eller noe. Du kan jo gi dem en godbit til slutt også : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, ti10 skrev:

:fnise: høres ut som noe fra et kurs i hundedressering eller noe. Du kan jo gi dem en godbit til slutt også : )

Jeg tenkte faktisk på det da jeg skrev, at det minner litt om dyredressur, ja. Men hey, noe må jeg jo finne på, når "la kortet stå i, er du snill" eller "Ikke sett inn kortet før jeg sier fra, er du snill" ikke fungerer. Godbit, ja? Tro meg, jeg har vært fristet! :fnise:

Anonymkode: 91faa...003

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, FlyBabe skrev:

Jeg mistenker kunder for å ha en egen sport: "Legge varer på tilfeldige steder i butikken"-sporten. På Rema´en her ser jeg varer som er feilplasserte til stadighet.. Er det noe dere som jobber på matvarebutikk merker mye av?

Ja, for helvete ja. Hvor jævla vanskelig er det å sette varen tilbake dit du fant den, eller gi den til oss i kassa??

Nei, kaffekapsler er VIRKELIG ikke undertøy. Nei, vaniljesaus hører ikke hjemme i sausehylla uansett hvor mye det står SAUS på pakken. Frossenpizza har virkelig ingenting i kosmetikken å gjøre og den forbanna ølflaska som havnet i frysedisken ble til slush fordi ingen av oss oppdaget den før den knuste av trykket som oppstår når væske utvider seg og glass ikke gjør det. :murvegg:
Frysevarer som taes ut av frysedisken og legges tilbake OPPÅ lokket!
Frukt eller grønnsaker som havner nedi frysedisken fordi kunden heller fikk lyst på broccoliblanding.
En frossen kjøttdeig i sånn pølse-fasong som helt av seg selv krøp HEEEEELT bakerst bak alle permene i kontorrekvisita, og så ut til å være så eksplosjonsferdig at jeg faktisk ikke turte å ta i den engang. :sukk:
 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, Minya skrev:

Ja, for helvete ja. Hvor jævla vanskelig er det å sette varen tilbake dit du fant den, eller gi den til oss i kassa??

Nei, kaffekapsler er VIRKELIG ikke undertøy. Nei, vaniljesaus hører ikke hjemme i sausehylla uansett hvor mye det står SAUS på pakken. Frossenpizza har virkelig ingenting i kosmetikken å gjøre og den forbanna ølflaska som havnet i frysedisken ble til slush fordi ingen av oss oppdaget den før den knuste av trykket som oppstår når væske utvider seg og glass ikke gjør det. :murvegg:
Frysevarer som taes ut av frysedisken og legges tilbake OPPÅ lokket!
Frukt eller grønnsaker som havner nedi frysedisken fordi kunden heller fikk lyst på broccoliblanding.
En frossen kjøttdeig i sånn pølse-fasong som helt av seg selv krøp HEEEEELT bakerst bak alle permene i kontorrekvisita, og så ut til å være så eksplosjonsferdig at jeg faktisk ikke turte å ta i den engang. :sukk:
 

Jeg tror du akkurat bekreftet mistanken min. Noen gjør dette på pur f...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, FlyBabe skrev:

Jeg tror du akkurat bekreftet mistanken min. Noen gjør dette på pur f...

Ser det på plantasjen det jeg jobber også. De tar levende blomster og trykker dem bakerst inn blant falske blomster. Skjønner ikke poenget med å gå inn for å ødelegge varer. "Hvis ikke jeg skal ha den skal ingen få den"?

Anonymkode: 37c38...7f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er det veldig mange som sniker varer ned bak frukten som står med kassen. 

Og når jeg bare "hvis du ikke vil ha den kan jeg godt ta den her altsåå :)))" blir de veldig flau...

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, NumberSix skrev:

Ja, dessverre. En kjeksrull som ligger i brøddisken kan jeg til nød se gjennom fingrene med, men kjølevarer og frysevarer som en idiotkunde har lagt igjen (les: forsøkt å gjemme) i godterihylla, det gjør meg forbanna. Skulle ønske slike folk innså at det faktisk er så enkelt som å: 

1) Legge varen tilbake der du fant den dersom du ikke vil ha den likevel. Nei, vi arresterer deg ikke for å ombestemme deg.

2) Gi varen til en ansatt som kan legge den på plass. Vi arresterer deg fremdeles ikke, det er lov å ombestemme seg. Og det er helt greit å ikke huske hvor du fant den. 

Åh dette er så irriterende!  Folk er så jævlig late. Gidder ikke å gå noen få meter tilbake med osten eller rømma. Bare setter den fra seg i en random hylle :roll:Opplevd det mange ganger da jeg jobbet i matbutikk. Dårlig gjort. 

Anonymkode: 10168...f3e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Medlemmet

En gang var det ei jente (helt klart under 18 år) i kassa som ikke kunne fatte og begripe hvorfor hun ikke fikk kjøpe snus til sin syke kjæreste. Hun hadde jo tross alt med seg hans legitimasjon?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, FlyBabe skrev:

Jeg mistenker kunder for å ha en egen sport: "Legge varer på tilfeldige steder i butikken"-sporten. På Rema´en her ser jeg varer som er feilplasserte til stadighet.. Er det noe dere som jobber på matvarebutikk merker mye av?

For min del er nesten det verste når kunder gjør det der rett foran øynene på ansatte. Jeg sitter mye i kassen, og det er til stadighet kunder som tror at jeg ikke får med meg at de tar å legger den ene posen med pommes frittes ned i bærdisken like ved kassen, eller at de legger troikaen eller eplet de ikke vil ha ved/i tyggisene. Pleier alltid å si med å en hyggelig tone, skulle du ha *den* *det*, eller? Ikke? Bedre om du heller gir varen direkte til meg i så fall, så jeg kan få lagt den på plass. Egentlig er jeg bare full av raseri innvendig. 
 

21 minutter siden, Medlemmet skrev:

En gang var det ei jente (helt klart under 18 år) i kassa som ikke kunne fatte og begripe hvorfor hun ikke fikk kjøpe snus til sin syke kjæreste. Hun hadde jo tross alt med seg hans legitimasjon?! 

Skjønner meg ikke på folk. I butikken jeg jobber nå er det overraskende mange som fremviser utgåtte bankkort som legitimasjon. De skjønner virkelig ikke hvorfor jeg ikke kan godta det. Ja, det er bilde av deg der. Og ja, navnet ditt også ja... og underskrift, personnummer, kontrollnummer. Men det er ikke greit nei - hele poenget er at en skal fremvise gyldig legitimasjon, og den er ikke gyldig når den gikk ut i februar. Skaff deg et nytt et. Åhhnei, har banken din sluttet å gi ut bankkort med bilde? Skjønner at det er veldig leit, men det er ikke mitt problem / noe jeg kan gjøre med det. Skaff deg pass eller finn en bank som fortsatt gir ut bankkort med bilde. 

Anonymkode: 92671...4e4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et av de mest tilfredsstillende øyeblikkene i min dagligvarekarriere:

*Kunde legger fra seg en pakke kjøttdeig i sjokoladehyllen. Jeg ser at han dytter den inn bak noen sjokoladeposer, men han ser ikke meg*.

*Kunden tar med resten av varene sine til kassa, og jeg begynner å pipe dem inn*

Kunden: "45 kroner for en liten pakke spekeskinke?! Mat er SÅ dyrt her i Norge!"

Jeg: "Det er mange årsaker til at mat koster så mye. Èn av dem er alt svinnet vi har. Ofte må vi kaste store mengder dyrt kjøtt fordi kunder legger det fra seg på helt feil sted, og da blir det ødelagt".

Kunden: :sprettoy:

 

Anonymkode: d8589...fc6

BUUUUUUUURN! Ah, så tilfredstillende! <3

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner meg ikke på folk. I butikken jeg jobber nå er det overraskende mange som fremviser utgåtte bankkort som legitimasjon. De skjønner virkelig ikke hvorfor jeg ikke kan godta det. Ja, det er bilde av deg der. Og ja, navnet ditt også ja... og underskrift, personnummer, kontrollnummer. Men det er ikke greit nei - hele poenget er at en skal fremvise gyldig legitimasjon, og den er ikke gyldig når den gikk ut i februar. Skaff deg et nytt et. Åhhnei, har banken din sluttet å gi ut bankkort med bilde? Skjønner at det er veldig leit, men det er ikke mitt problem / noe jeg kan gjøre med det. Skaff deg pass eller finn en bank som fortsatt gir ut bankkort med bilde. 

Anonymkode: 92671...4e4

Meh, det problemet har jeg også hatt ekstremt mange ganger. Det, og den der de innstemplede numrene på forsiden av kortet føkker til bildet på baksiden. Kan jeg ikke se hele ansiktet på bildet, så kan jeg heller ikke være sikker på at det er DIN id. For alt jeg vet er det søsteren din sin, eller broren din sin. Eller en venn sin. JEG KAN IKKE KONFIRMERE AT BILDET PÅ KORTET ER DEG = Ikke gyldig legitimasjon.
Har fått noen sutremailer på akkurat det siste der. Så skaff deg førerkort eller pass og bruk det i stedet, ditt MEHE!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker jeg som handlende kunde,  men hva ER det med folk i kø som absolutt måå stå helt klin inntil?  Var ei dame i går som kom hoppende etter meg hver gang jeg tok et steg fremover i køen(nei, det var ikke lang kø). Og når jeg skulle betale for meg (kort) stiller hun seg pinadø opp så hun står å glor rett ned ned på tastaturet til kortterminalen.  Jeg legger hånda over knappene mens jeg trykker og ser bak meg i frykt for hvem  som egentlig  står der.  Skummel diger kar klar for å hive seg over meg og bankkortet mitt på parkeringsplassen? 

Neida!  En helt alminnelig middelaldrende dame var det faktisk. Som ga meg verdens sureste blikk når jeg så på henne.  Hva tenker egentlig sånne folk med?  Jeg skjønner at mange blir stående i sin egen verden når man står i kø,  man kobler  ut og sånn. Men det virket som det viktigste i verden for denne dama med favnen full av varer var å få med seg hva jeg tastet inn på den kortterminalen. Grrrhh angrer på at jeg ikke sa noe.. 

Anonymkode: 6c867...dd1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå snakker jeg som handlende kunde,  men hva ER det med folk i kø som absolutt måå stå helt klin inntil?  Var ei dame i går som kom hoppende etter meg hver gang jeg tok et steg fremover i køen(nei, det var ikke lang kø). Og når jeg skulle betale for meg (kort) stiller hun seg pinadø opp så hun står å glor rett ned ned på tastaturet til kortterminalen.  Jeg legger hånda over knappene mens jeg trykker og ser bak meg i frykt for hvem  som egentlig  står der.  Skummel diger kar klar for å hive seg over meg og bankkortet mitt på parkeringsplassen? 

Neida!  En helt alminnelig middelaldrende dame var det faktisk. Som ga meg verdens sureste blikk når jeg så på henne.  Hva tenker egentlig sånne folk med?  Jeg skjønner at mange blir stående i sin egen verden når man står i kø,  man kobler  ut og sånn. Men det virket som det viktigste i verden for denne dama med favnen full av varer var å få med seg hva jeg tastet inn på den kortterminalen. Grrrhh angrer på at jeg ikke sa noe.. 

Anonymkode: 6c867...dd1

I sånne situasjoner får jeg fryktelig klønete albuer eller noe, lett å "tilfeldigvis" dunke borti, ta et overraskende skritt bakover så jeg tråkker på dem feks. "Oojda, unnskyld! *smilepent* *gliseinnvendig*"

Om noen står klint opptil når jeg skal betale, så sier jeg bare "unnskyld?!", så får de bli så fornærmet de bare vil. 

Anonymkode: 4c584...2d1

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I sånne situasjoner får jeg fryktelig klønete albuer eller noe, lett å "tilfeldigvis" dunke borti, ta et overraskende skritt bakover så jeg tråkker på dem feks. "Oojda, unnskyld! *smilepent* *gliseinnvendig*"

Om noen står klint opptil når jeg skal betale, så sier jeg bare "unnskyld?!", så får de bli så fornærmet de bare vil. 

Anonymkode: 4c584...2d1

Hvorfor ikke bare spørre personen om å flytte seg litt lenger bak? Det skjedde med meg en gang jeg skulle ta ut penger og det stod masse ungdommer klint inntil meg. Snudde meg og spurte om de kunne flytte seg og det gjorde de. Ikke verre enn det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, June 27, 2016 at 23.36, Medlemmet skrev:

En gang var det ei jente (helt klart under 18 år) i kassa som ikke kunne fatte og begripe hvorfor hun ikke fikk kjøpe snus til sin syke kjæreste. Hun hadde jo tross alt med seg hans legitimasjon?! 

Eller hva med de som vifter med bilnøkkelen i trynet ditt og tror det er gyldig legitimasjon? Det har jeg opplevd mer enn en gang. De har kanskje bankkort uten bilde eller glemt korte hjemme, da drar de frem bilnøkkelen og sier "se her. Jeg er over 18"  Sorry, men regler er regler!  Å vise frem bilnøkkel er ikke gyldig legitimasjon! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Linnpinn9 skrev:

Eller hva med de som vifter med bilnøkkelen i trynet ditt og tror det er gyldig legitimasjon? Det har jeg opplevd mer enn en gang. De har kanskje bankkort uten bilde eller glemt korte hjemme, da drar de frem bilnøkkelen og sier "se her. Jeg er over 18"  Sorry, men regler er regler!  Å vise frem bilnøkkel er ikke gyldig legitimasjon! 

Minner meg om en artikkel jeg leste som tenåring om hvordan å snike seg inn på nattklubber.  Den hadde helt idiotiske råd som å klirre med bilnøklene og si at man hadde glemt legget sitt i bilen.  Andre råd inkluderte å kle seg sexy, bruke masse sminke og flørte med dørvakten.  Selv som 16-åring skjønte jeg at dette bare var tull.  Jeg lurer fortsatt på om artikkelforfatteren faktisk trodde på dette, eller skrev det nettopp for å sørge for at 16-åringene ikke kom seg inn på utestedene.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kara W skrev:

Minner meg om en artikkel jeg leste som tenåring om hvordan å snike seg inn på nattklubber.  Den hadde helt idiotiske råd som å klirre med bilnøklene og si at man hadde glemt legget sitt i bilen.  Andre råd inkluderte å kle seg sexy, bruke masse sminke og flørte med dørvakten.  Selv som 16-åring skjønte jeg at dette bare var tull.  Jeg lurer fortsatt på om artikkelforfatteren faktisk trodde på dette, eller skrev det nettopp for å sørge for at 16-åringene ikke kom seg inn på utestedene.

Var det tilfeldigvis bilde av ei jente med veldig lys parykk med pannelugg i denne artikkelen? Husker dette med bilnøklene så godt, enda det er rundt 15 år siden jeg leste den. Tenker på den hver gang jeg hører om folk som forsøker å bruke bilnøkler som id :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...