Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Reckless skrev:

Ansatt i klesbutikk. Dette skjedde i romjulen i fjor. 

Mann 1 kommer inn i butikken med en skjorte i str. XXL som er for liten, og ønsker å bytte den med noe annet. Han kjefter noe voldsomt på meg for at skjorten er liten i størrelsen, og fordi vi ikke har denne eksakte skjorten i større størrelser. Jeg beklager på vegne av butikken og hjelper ham å finne flere lignende skjorter han kan prøve. Følger han opp mens han står i prøverommet, og han virker positiv og fornøyd med skjortene jeg har funnet. Mens han er der inne, kommer mann 2 inn og vil bytte samme skjorte. Han har sin i XL, og den er for liten. Gir ham skjorten mann 1 har kommet inn med i XXL, mann 2 prøver den, den passer og han går fornøyd videre. Etterpå kommer mann 1 ut fra prøverommet med en skjorte han er fornøyd med og vil kjøpe. Da han ser at skjorten han leverte inn ikke ligger på disken, ser han rødt. Jeg forklarer situasjonen, og han lurer på hvordan i alle dager jeg bare kunne anta at han ville bytte den fine julegaven han var så fornøyd med. Prøvde å gjenfortelle det han selv hadde sagt i begynnelsen, men han var rasende over denne misforståelsen. Jeg visste tilfeldigvis hvem denne mann 2 var og fikk tak i nummeret hans gjennom 1881. Ringte, forklarte situasjonen og beklaget meg noe voldsomt. Mann 2 hadde dratt hjem, men kom tilbake med skjorten. Mann 1 røsket nærmest skjorten ut av hendene på mann 2 og marsjerte tydelig brydd ut av butikken. Jeg fant da en ny skjorte til mann 2 som han heller fikk bytte den gamle inn med. Mann 2 går fornøyd videre. Etter en halvtime kommer mann 1 innom igjen, og ville gjerne bytte skjorten som var aaaltfor liten med skjorten han hadde prøvd i prøverommet... Altså... :vetikke:

Han reagerte litt voldsomt, men du ga faktisk bort skjorten hans. Dere hadde ikke gjennomført handelen. Hvis han ikke hadde funnet noe han ville ha, hadde han stått uten noe å bytte inn. 

Anonymkode: 3e488...a3b

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han reagerte litt voldsomt, men du ga faktisk bort skjorten hans. Dere hadde ikke gjennomført handelen. Hvis han ikke hadde funnet noe han ville ha, hadde han stått uten noe å bytte inn. 

Anonymkode: 3e488...a3b

Dette er jeg veldig enig i. Mann 2 burde eventuelt fått beskjed om å vente, hvor ansatt kanskje hadde hatt en tilgjengelig. 

Mann 1 er en drittsekk og den ansatte så en veldig fin løsning. Men firkantet sett har drittsekk en rett.

Anonymkode: 3262b...90b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han reagerte litt voldsomt, men du ga faktisk bort skjorten hans. Dere hadde ikke gjennomført handelen. Hvis han ikke hadde funnet noe han ville ha, hadde han stått uten noe å bytte inn. 

Anonymkode: 3e488...a3b

 

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jeg veldig enig i. Mann 2 burde eventuelt fått beskjed om å vente, hvor ansatt kanskje hadde hatt en tilgjengelig. 

Mann 1 er en drittsekk og den ansatte så en veldig fin løsning. Men firkantet sett har drittsekk en rett.

Anonymkode: 3262b...90b

Greien var jo at mann 1 tilsynelatende hadde funnet en skjorte han var veldig fornøyd med, men endret mening da han så at skjorten han ville bytte inn ikke lå på disken lenger. Hadde han ikke funnet noe han ville ha, ville jeg ha gitt han en tilgodeseddel, da skjorten åpenbart var for liten. 

Men jeg er helt enig med dere, var derfor jeg fulgte "kunden har alltid rett"-prinsippet og fikk mann 2 til å komme tilbake med skjorten så mann 1 kunne få den tilbake. Ble jo en litt tricky situasjon. Men når mann 1 etter en halvtime kom tilbake og ville bytte igjen, må jeg innrømme jeg ble smått irritert. Opptrådte likevel hyggelig og lot ham selvfølgelig bytte.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Reckless skrev:

 

Greien var jo at mann 1 tilsynelatende hadde funnet en skjorte han var veldig fornøyd med, men endret mening da han så at skjorten han ville bytte inn ikke lå på disken lenger. Hadde han ikke funnet noe han ville ha, ville jeg ha gitt han en tilgodeseddel, da skjorten åpenbart var for liten. 

Men jeg er helt enig med dere, var derfor jeg fulgte "kunden har alltid rett"-prinsippet og fikk mann 2 til å komme tilbake med skjorten så mann 1 kunne få den tilbake. Ble jo en litt tricky situasjon. Men når mann 1 etter en halvtime kom tilbake og ville bytte igjen, må jeg innrømme jeg ble smått irritert. Opptrådte likevel hyggelig og lot ham selvfølgelig bytte.

Jeg skjønner deg veldig godt. Samtidig hadde jeg ventet  til mann 1 var ferdig, det må jeg innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jolene skrev:

Jeg skjønner deg veldig godt. Samtidig hadde jeg ventet  til mann 1 var ferdig, det må jeg innrømme.

lett å si når du leser situasjonen og ikke står oppi den selv og må tenke raskt.

Anonymkode: 87074...8e8

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Jeg var kunden selv her en dag. Hadde akkurat hatt en hektisk lørdagsvakt og skulle kjøpe en bukse før jeg stakk hjem. Går til kassen, småsliten, betaler og ser på kassadamen og spør;

Skal du ha kvittering?

:Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Tamsi skrev:

Jeg var kunden selv her en dag. Hadde akkurat hatt en hektisk lørdagsvakt og skulle kjøpe en bukse før jeg stakk hjem. Går til kassen, småsliten, betaler og ser på kassadamen og spør;

Skal du ha kvittering?

:Knegg:

Haha!:p den var bare søt og morsom :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Reckless skrev:

Ansatt i klesbutikk. Dette skjedde i romjulen i fjor. 

Mann 1 kommer inn i butikken med en skjorte i str. XXL som er for liten, og ønsker å bytte den med noe annet. Han kjefter noe voldsomt på meg for at skjorten er liten i størrelsen, og fordi vi ikke har denne eksakte skjorten i større størrelser. Jeg beklager på vegne av butikken og hjelper ham å finne flere lignende skjorter han kan prøve. Følger han opp mens han står i prøverommet, og han virker positiv og fornøyd med skjortene jeg har funnet. Mens han er der inne, kommer mann 2 inn og vil bytte samme skjorte. Han har sin i XL, og den er for liten. Gir ham skjorten mann 1 har kommet inn med i XXL, mann 2 prøver den, den passer og han går fornøyd videre. Etterpå kommer mann 1 ut fra prøverommet med en skjorte han er fornøyd med og vil kjøpe. Da han ser at skjorten han leverte inn ikke ligger på disken, ser han rødt. Jeg forklarer situasjonen, og han lurer på hvordan i alle dager jeg bare kunne anta at han ville bytte den fine julegaven han var så fornøyd med. Prøvde å gjenfortelle det han selv hadde sagt i begynnelsen, men han var rasende over denne misforståelsen. Jeg visste tilfeldigvis hvem denne mann 2 var og fikk tak i nummeret hans gjennom 1881. Ringte, forklarte situasjonen og beklaget meg noe voldsomt. Mann 2 hadde dratt hjem, men kom tilbake med skjorten. Mann 1 røsket nærmest skjorten ut av hendene på mann 2 og marsjerte tydelig brydd ut av butikken. Jeg fant da en ny skjorte til mann 2 som han heller fikk bytte den gamle inn med. Mann 2 går fornøyd videre. Etter en halvtime kommer mann 1 innom igjen, og ville gjerne bytte skjorten som var aaaltfor liten med skjorten han hadde prøvd i prøverommet... Altså... :vetikke:

Heeeeerrefred er det mulig?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg så igjen! Har hatt denne varianten noen ganger:

Meg: Hei!

Kunde: Fleskepølse!

Greit, jeg forstår at de vil kjøpe en baconpølse, men de fremstår så uhøflige og ... usiviliserte. Har mest lyst til å spille uforstående og spørre om de vil kjøpe mat eller bare er ute å sjjikanere meg...

Anonymkode: 0128d...492

Hvis de sier fleskepølse, får du sende dem til nærmeste matvarebutikk. Merkelig at enkelte kunder ikke vet hva de skal ha 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

lett å si når du leser situasjonen og ikke står oppi den selv og må tenke raskt.

Anonymkode: 87074...8e8

Godt poeng, det er jeg enig i. Samtidig så har jeg stått oppi lignende situasjoner, og reagert med å vente slik at begge kunder skulle bli fornøyde. Så jo, been there done that. Derimot så forstår jeg meget godt frustrasjonen og at man handlet deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjedde nå i ettermiddag.

Jeg observerte en dame som la en kjølevare i frysedisken, så jeg hentet varen og ga den til henne og ba henne om å legge den i en kjøledisk når hun har ombestemt seg slik at butikken kan selge den til noen andre. Hun tok imot den, mumlet noen gloser for seg selv og gikk mot der kjølevarene er. Tilfeldigvis gikk hun på meg to ganger kort tid etterpå. Den første gangen fnøs hun høyt og bråsnudde da hun så meg, den andre gangen stormet hun mot kassa mens hun ropte høyt om at det var umulig å handle når butikken har spioner som følger etter henne. :sukk:

Anonymkode: 39f55...e40

Aaahahahaha! Foreslår at du har en trenchcoat og et par solbriller liggende i bilen i tilfelle du treffer på henne igjen. :ph34r:

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElMona
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjedde nå i ettermiddag.

Jeg observerte en dame som la en kjølevare i frysedisken, så jeg hentet varen og ga den til henne og ba henne om å legge den i en kjøledisk når hun har ombestemt seg slik at butikken kan selge den til noen andre. Hun tok imot den, mumlet noen gloser for seg selv og gikk mot der kjølevarene er. Tilfeldigvis gikk hun på meg to ganger kort tid etterpå. Den første gangen fnøs hun høyt og bråsnudde da hun så meg, den andre gangen stormet hun mot kassa mens hun ropte høyt om at det var umulig å handle når butikken har spioner som følger etter henne. :sukk:

Anonymkode: 39f55...e40

Så bra! Å ødelegge varer ved å legge dem feil er akkurat like ille som å stjele! Så det! Og bare på grunn av latskap! Kjenner jeg blir irritert hver gang jeg ser slike varer folk har lagt fra seg i butikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på butikken her en dag, og da var det en kunde som tydeligvis hadde ombestemt seg mens de stod i køen, og lagt fra seg Fjordlandsgrøten sin rett ved siden av rullebåndet. Altså, når det sitter en ansatt to meter unna deg så kan du jo strekke hånda litt og levere den til dem så de kan legge den på plass der den skal være. Det tok meg tre sekunder å gjøre det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. det med å legge ting tilbake der de tilhører. Hos oss (kiosk) er det nesten bare barn som gjør dette. Om de ikke har nok penger eller ombestemmer seg, så går de tilbake med ting. De aller fleste voksne bare lar det ligge på disken og går. Lurer på når og hvorfor denne grunnleggende folkeskikken forsvinner i løpet av livet? Kunne ikke falt meg inn å ikke gå på plass med ting når jeg ombestemmer meg. Butikkansatte har nok å gjøre, uten å må plukke opp etter late, voksne mennesker.

Dette gjelder handlevogner også. Nå jobber ikke jeg i matbutikk, men fy flate så irriterende det må være med hauger av handlevogner som blir etterlatt ved kassa. Det tar deg 10 sekunder å sette den på plass, liksom. :dry:

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Bloodless skrev:

Ang. det med å legge ting tilbake der de tilhører. Hos oss (kiosk) er det nesten bare barn som gjør dette. Om de ikke har nok penger eller ombestemmer seg, så går de tilbake med ting. De aller fleste voksne bare lar det ligge på disken og går. Lurer på når og hvorfor denne grunnleggende folkeskikken forsvinner i løpet av livet? Kunne ikke falt meg inn å ikke gå på plass med ting når jeg ombestemmer meg. Butikkansatte har nok å gjøre, uten å må plukke opp etter late, voksne mennesker.

Dette gjelder handlevogner også. Nå jobber ikke jeg i matbutikk, men fy flate så irriterende det må være med hauger av handlevogner som blir etterlatt ved kassa. Det tar deg 10 sekunder å sette den på plass, liksom. :dry:

For ikke å snakke om prissjekk. De fleste ungene sjekker nøye om de har nok, regner høylytt og diskuterer gjerne seg imellom. Og godtar at de ikke har nok hvis de regner feil. De voksne forventer gjerne at man skal "la det gå" hvis de ikke har nok, krangler på prisen hvis de har sett feil på prislappen osv. Merkelig det der. Eller kanskje ikke, de fleste unger er vel vant til å innrette seg.

Anonymkode: 0128d...492

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bossa Nova
10 timer siden, ElMona skrev:

Så bra! Å ødelegge varer ved å legge dem feil er akkurat like ille som å stjele! Så det! Og bare på grunn av latskap! Kjenner jeg blir irritert hver gang jeg ser slike varer folk har lagt fra seg i butikken

Godt poeng! Det burde vært en stor plakat i butikkene der det sto nettopp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Bossa Nova skrev:

Godt poeng! Det burde vært en stor plakat i butikkene der det sto nettopp dette.

Og en stor plakat ved inngangen der det står at "i denne butikken forventer vi at kundene oppfører seg ordentlig!" :fnise:

Man kan jo drømme...

Anonymkode: 0128d...492

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NorthDakota

Jobber på bensinstasjon og vi har blant annet hver 6 bilvask gratis. Dette ligger da inne som en kupong på kortet dems. 

Det er så mange som napper ut kortet når jeg spør om de skal bruke kupongen FØR kupongen er ferdig registrert. Til og med når jeg ber dem la kortet stå i. Da er det ofte at kupongen blir "brukt" og forsvinner ifra kortet dems. Jeg må da bruke gratis PLUer. Dette er noe jævla dritt når vi har bilvaskkonkurranser og jeg faller mye i prosenter på disse dumme folka -.-  Er de redd for at jeg skal tømme kortet dems for penger !? Gjelder spesielt eldre mennesker som da blir sur når kupongen er borte og jeg må begynne å slå inn gratis. "Jammen jeg SKAL bruke kupongen, jeg skal da søren ikke stjele en vask, jeg har på kortet mitt! Står på melding her!"

Dreeep meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min søster jobbet på samme butikk. Dette er en liten butikk som fungerer både som matbutikk og bensinstasjon. En kveld det bare var vi to på jobb kommer det en mann inn. Han er tydelig stresset, ser seg rundt før han roper ut "har dere durex?!". Min søster "Durex? Hva er det?". "Gummi" roper mannen ut. Jeg skjønte jo da at det var kondomer han skulle ha. Min søster går bort til der vi har vindusviskere og andre ting til biler og sier "Åja, hva brukes det til?". Hun regnet jo da med at dette var noe til bilen. Mannen var nå blitt ganske oppgitt, peker ned på utstyret sitt og sier "der nede!". Vi måtte virkelig anstrenge oss for å ikke bryte ut i latter.

En annen kunde kom en gang inn, kjempe stresset og spurte etter angrepiller. Han ble kjempe sur når vi ikke hadde det og lurte på om han virkelig måtte kjøre over 6 mil for å få tak i det. Vi måtte jo skjønne at det var skikkelig krise. Deretter la han ut om den dama han hadde møtt dagen før og hvor viktig det var at han fikk tak i angrepiller med en gang!:fnise:

 

Anonymkode: 01d07...97d

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...