Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

1 time siden, aurinko skrev:

Se og hør kunder..definitivt på lik linje med Rikstotokunder..

"HAR IKKE SE OG HØR KOMMET?????"

"Er det her det nyeste se og hør?????"

"HALOO jeg finner ikke se og hør...!!!!"

"Det er for dårlig at se og hør fortsatt ikke har kommet, dere må jo klare å få de ferdig til åpningstiden!!!!"

Ja, folk TROR faktisk at vi har et trykkeri på lageret og at det er vi som trykker de opp😁 Dessverre så er vi bare sist på ruten til bladsentralen...OG bladet står på nøyaktig samme hylle hveeeer eneste uke.... 

 

Like stor oppstandelse hver tirsdag 😂 Har ikke Se og Hør kommet ennå??!!? Ikke her og nå heller?!? Nå må dere skjerpe dere altså!

 

jakøss 🙄

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Like stor oppstandelse hver tirsdag 😂 Har ikke Se og Hør kommet ennå??!!? Ikke her og nå heller?!? Nå må dere skjerpe dere altså!

 

jakøss 🙄

Anonymkode: 96a4c...5f5

Hahah, jeg trodde seriøst det bare var sånn hos oss, men de er tydeligvis over hele landet😒

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Raindrops skrev:

Hadde et fint par i dag. Kona snakket høyt i telefonen under hele seansen, jeg slår inn varer, mannen pakker, kona drar kortet og jeg spør mannen om de vil ha med kvittering. Han ser blankt på meg og peker på kona, som ikke en gang ser på meg eller slutter å snakke i telefonen. Jeg har ikke tenkt å avbryte henne, så de går sin vei. Har ikke gått to minutter engang før kona kommer inn, helt vill i blikket og lurer strengt på hvor jeg har gjort av kvitteringen hennes.

Heldigvis er jeg en gammel traver, så jeg hadde kvitteringen klar, men siden hun var så sur så sa jeg at jeg hadde kastet den.

Å det der opplever jeg også ofte. Utrolig mange som prater i telefon når de kommer til kassa. Jeg spør om kvittering, det tar lang tid før svar og jeg tror ikke helt de vet hva de svarer på. "Eeeh nei" kommer det fra kunden. De fortsetter å prate i telefon mens de pakker varer. Når de er ferdig å pakke er de også ferdig å prate og så sier de til meg "jeg vil gjerne ha den kvitteringa jeg!" Kjøss meg et visst sted! Hadde du hørt etter spurte jeg deg om du ville ha den, legg fra deg telefon og ha litt folkeskikk!

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, aurinko skrev:

Hahah, jeg trodde seriøst det bare var sånn hos oss, men de er tydeligvis over hele landet😒

Neste gang skal heg svare "et lite øyeblikk skal jeg gå å se om trykkeroey på lageret er ferdig med å trykke"

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Neste gang skal heg svare "et lite øyeblikk skal jeg gå å se om trykkeroey på lageret er ferdig med å trykke"

Anonymkode: 96a4c...5f5

Trykkeriet*

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kunde: Kan jeg ta ut 800 kroner? (Kl var 10 og vi hadde hatt mye uttak allerede)

Meg: Desverre, vi har hatt så mye uttak i alle kassene så vi må nesten vente til vi får inn litt mer. Beklager.

Kunde: *lener seg over kassen og kikker i kassesktinet* Jeg ser jo at du har 800,- der, hvertfall! 

Meg: Ja, men om en person kommer innom å kjøper en cola, og betaler med en 1000,- lapp må jeg kunne gi han igjen. 

Kunden marsjerte ut i sinne.

Altså hadde jeg hatt nok penger hadde jeg gledelig latt deg ta ut. Men når det er sagt er vi en matbutikk og ikke en minibank. 

Anonymkode: 96a4c...5f5

Haha, du får bruke standardsvaret mitt neste gang noen klikker. "Altså, hadde jeg kunnet trylle fram penger, så hadde jeg vært på ferie nå *glis*" 

(Dette er selvsagt etter jeg har forklart at vi dessverre ikke har nok i kassa og kunden likevel tilter...)

Endret av Bloodless
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere ikke mulighet til å hente penger i safen? Vi har fått beskjed av sjefen at hvis det noen gang er for lite penger i kassa, tar vi penger fra safen og slår det inn som innskudd på kassa. Sikkert forskjellig fra butikk til butikk da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var midt i julerushet ifjor at telefonen riktig i vår butikk (dagligvare) det var fra Norges Astma og Allergiforbund, de hadde fått en henvendelse fra en kunde som reagerte sterkt allergisk på julestjerne som vi solgte i butikken. Kunden hadde altså ringt Norges Astma og allergiforbund for å høre om ikke de kunne ringe oss og be oss slutte selge julestjerner i butikken. Altså, hallo?! Verden dreier seg ikke om bare deg kjære kunde, uansett hvor plagsom denne julestjerne allergien din er. Men det vi syntes var merkeligst var at Astma og allergiforbundet faktisk ringte oss og lurte sånn helt seriøst på om vi faktisk kunne fjerne alle julestjernene vi hadde i butikken og slutte å selge det.

Anonymkode: 96a4c...5f5

Jeg vedder en hundrings på at det var hun med julestjerneallergi som selv ringte, og bare latet som hun var fra Astma- og allergiforbundet. Ellers tror jeg det forbundet hadde fått en helvetes jobb hver desember hvis de skal ringe rundt til alle butikker som selger julestjerner og nekte dem å selge de... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i klesbutikk. Kunder som sier "HALLO?! HAAAALLOOO?!" når de lurer på noe, i stedet for "Unnskyld?" eller "Hei, jeg har et spørsmål":bond: Også gjerne mens jeg står opptatt, midt i en samtale med en annen kunde. Jeg tar meg selv i å lure på hvor folk er oppdratt så mange ganger daglig....

Hadde faktisk en eldre dame en gang som sa akkurat det. Jeg sto rett ved siden av henne når hun plutselig roper HALLO, HEI JA inn i øret mitt i en skikkelig oppgitt tone. Ja, hei...? "Jeg skulle hatt noen bukser, altså noen fine bukser, ikke sånne fillete som dere går med" og ser på meg og kollegaene mine. Vi jobber i en relativt dyr og "fin" klesbutikk, går stort sett i dressbukser/silkeskjorter/pene jeans. Jeg klarte ikke å holde meg, lo litt og sa ganske høyt og blidt "Hehe nei, jeg tror ikke du finner så mange fillete bukser i denne butikken!"... Når hun skal gå slenger hun det hun har prøvd i armene på kollegaen min og sier "Ja, nå kan du kanskje jobbe litt du også!" :glare:

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Raindrops skrev:

"Kan jeg spørre deg et spørsmål?"

Har alltid lyst til å svare "ja, men det er bare ett spørsmål pr. kunde, og du har nå brukt opp ditt. Velkommen tilbake i morgen."

:laugh:

Haha ja, har vært fristet til det jeg også! Veldig fristende å svare dette og;

Kunde: Har dere poser?
Meg: Nei i dag har vi ingen poser, har du ikke med deg???

 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunde: Kan jeg ta ut 800 kroner? (Kl var 10 og vi hadde hatt mye uttak allerede)

Meg: Desverre, vi har hatt så mye uttak i alle kassene så vi må nesten vente til vi får inn litt mer. Beklager.

Kunde: *lener seg over kassen og kikker i kassesktinet* Jeg ser jo at du har 800,- der, hvertfall! 

Meg: Ja, men om en person kommer innom å kjøper en cola, og betaler med en 1000,- lapp må jeg kunne gi han igjen. 

Kunden marsjerte ut i sinne.

Altså hadde jeg hatt nok penger hadde jeg gledelig latt deg ta ut. Men når det er sagt er vi en matbutikk og ikke en minibank. 

Anonymkode: 96a4c...5f5


Vi har en minibank på senteret som ALDRI funker og derfor kommer kundene til oss for å ta ut penger i stedenfor.... På pinseaften var det jo sinnsykt mye folk og dette var standar

Kunde: Kan jeg få ut 4000 i tillegg?
Meg: Dessverre, vi har ikke nok kontanter nå. 
Kunde: Jamen, minibanken DERES funker ikke, jeg må ha penger.
Meg: Det er senteret sin minibank, ikke vår, og siden den ikke funker har det vært veldig mange som har villet ta ut i dag. 
Kunde: Det er så dårlig at minibanken ikke funker, kan ikke du bare gi meg 4000?
 

7 timer siden, FrkIA skrev:

Jobber i klesbutikk. Kunder som sier "HALLO?! HAAAALLOOO?!" når de lurer på noe, i stedet for "Unnskyld?" eller "Hei, jeg har et spørsmål":bond: Også gjerne mens jeg står opptatt, midt i en samtale med en annen kunde. Jeg tar meg selv i å lure på hvor folk er oppdratt så mange ganger daglig....

Hadde faktisk en eldre dame en gang som sa akkurat det. Jeg sto rett ved siden av henne når hun plutselig roper HALLO, HEI JA inn i øret mitt i en skikkelig oppgitt tone. Ja, hei...? "Jeg skulle hatt noen bukser, altså noen fine bukser, ikke sånne fillete som dere går med" og ser på meg og kollegaene mine. Vi jobber i en relativt dyr og "fin" klesbutikk, går stort sett i dressbukser/silkeskjorter/pene jeans. Jeg klarte ikke å holde meg, lo litt og sa ganske høyt og blidt "Hehe nei, jeg tror ikke du finner så mange fillete bukser i denne butikken!"... Når hun skal gå slenger hun det hun har prøvd i armene på kollegaen min og sier "Ja, nå kan du kanskje jobbe litt du også!" :glare:

Hater sånne kunder!! I går var det som alltid masse kø siden det var lørdag. Hva er greien med folk som albuer seg forbi køen og frem til kassen med et "HALLO unnskyld UNNSKYLD jeg skal bare betale denne jeg" gjerne med påfølgende sleng 30 kroner på kassen mens jeg holder på med en annen kunde og "her er pengene, fiks det etterpå du". NEI, bare NEI. Det er også kjempemange kunder som kommer rett til kassene fra utgangen og stiller seg rett foran kassen og de andre i køen for de skal bare ha en vare, ha ut en pantelapp osv. Da pleier jeg faktisk å si "unnskyld men du få faktisk stille deg i køen", fått mange drapsblikk der ja..

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, nutella skrev:

Har dere ikke mulighet til å hente penger i safen? Vi har fått beskjed av sjefen at hvis det noen gang er for lite penger i kassa, tar vi penger fra safen og slår det inn som innskudd på kassa. Sikkert forskjellig fra butikk til butikk da

Jo men det er fortsatt ikke sikkert vi klarer å få nok til å tilbakebetale safen. Det skal være 3000,- i kasseskrinet etter vi har telt ferdig for dagen. Om alle skal låne fra safe blir det mye å holde styr på også glemmer man å legge tilbake å da blir oppgjørene helt feil. Som sagt cover en matbutikk og ikke minibank. Å kunne ta ut penger mens de handler mat er for mange en selvfølge, egentlig er det en Extra service, som vi gledelig gjør, vi vil at kunden skal få det meste på ett sted, men når vi ikke har nok, så må kunden godta det uten sure miner.

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha et eksakt beløp i kassa hver dag når vi er ferdig for dagen. 

Stå helt alene der på en lørdag, med så lite penger i kassa og såååå sykt mange folk som betaler med tusenlapper når de ikke handler for mer enn 199,- er et mareritt. Så får jeg kjeft fordi jeg burde ha mere penger i kassa. Det er ikke jeg som bestemmer det!!!! De fleste betaler med kort, og vekter/loomis-tjenester koster faktisk penger. 

I går stod jeg helt alene hele dagen. Fikk inn masse tusenlapper, og jeg spurte pent om de ikke hadde noe mindre eller hadde mulighet til å betale med kort. "Nei!"

Hvorfor er folk så slemme, egentlig? De fleste har nok IQ til å skjønne at en liten privateid butikk ikke har et hvelv av penger sånn som på rema 1000. Hvor mye koster det disse kundene og gå 10 meter ekstra for å få stukket hull på den tusenlappen på matbutikken hvor de faktisk er 10 personer på jobb og har flust med veksel?

 

 

 

Anonymkode: 6c867...dd1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElMona
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal også ha et eksakt beløp i kassa hver dag når vi er ferdig for dagen. 

Stå helt alene der på en lørdag, med så lite penger i kassa og såååå sykt mange folk som betaler med tusenlapper når de ikke handler for mer enn 199,- er et mareritt. Så får jeg kjeft fordi jeg burde ha mere penger i kassa. Det er ikke jeg som bestemmer det!!!! De fleste betaler med kort, og vekter/loomis-tjenester koster faktisk penger. 

I går stod jeg helt alene hele dagen. Fikk inn masse tusenlapper, og jeg spurte pent om de ikke hadde noe mindre eller hadde mulighet til å betale med kort. "Nei!"

Hvorfor er folk så slemme, egentlig? De fleste har nok IQ til å skjønne at en liten privateid butikk ikke har et hvelv av penger sånn som på rema 1000. Hvor mye koster det disse kundene og gå 10 meter ekstra for å få stukket hull på den tusenlappen på matbutikken hvor de faktisk er 10 personer på jobb og har flust med veksel?

 

 

 

Anonymkode: 6c867...dd1

Dette er grunnen til at jeg forstår kjempe godt de stedene som sier at de vil begynne med å kun ta kortbetaling.... Stod en natt på bensinstasjon og to jenter kommer og SKAL ta ut 200 kroner hvær for å betale taxi. Grunnen til at de ville ta ut var at de hadde betalingssperre på kortene sine, men det var visst mulig å ta ut i butikk likevel. Jeg hadde ikke hatt en eneste kontantkunde hele natta og hadde derfor kun akkurat det beløpet jeg skulle ha i kassen når jeg tok oppgjøret og går jeg under det så blir det jo helt feil! Og vi har IKKE mulighet til å ta fra safen (som kun bestod av myntruller uansett, noe vi betaler for!). De stod der og krangla med meg i en time..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

  Vi skal også ha et eksakt beløp i kassa hver dag når vi er ferdig for dagen. 

Stå helt alene der på en lørdag, med så lite penger i kassa og såååå sykt mange folk som betaler med tusenlapper når de ikke handler for mer enn 199,- er et mareritt. Så får jeg kjeft fordi jeg burde ha mere penger i kassa. Det er ikke jeg som bestemmer det!!!! De fleste betaler med kort, og vekter/loomis-tjenester koster faktisk penger. 

I går stod jeg helt alene hele dagen. Fikk inn masse tusenlapper, og jeg spurte pent om de ikke hadde noe mindre eller hadde mulighet til å betale med kort. "Nei!"

Hvorfor er folk så slemme, egentlig? De fleste har nok IQ til å skjønne at en liten privateid butikk ikke har et hvelv av penger sånn som på rema 1000. Hvor mye koster det disse kundene og gå 10 meter ekstra for å få stukket hull på den tusenlappen på matbutikken hvor de faktisk er 10 personer på jobb og har flust med veksel?

 

 

 

Anonymkode: 6c867...dd1

Dette er noe jeg også opplever relativt ofte! Jeg jobber i kiosk, og vi står alene på jobb. Spesielt på søndager er det ekstremt mange som vil ta ut penger for å betale parkering. Vi er en liten kiosk, har ikke veksel på bakrommet for reserve og har heller ikke penger i safen da vi leverer oppgjøret etter endt vakt. Allerede fra minuttet jeg åpner butikken stormer det inn kunder som skal ta ut penger, og jeg får den kjeftesmellen når jeg forklarer at jeg dessverre ikke har mulighet til å gi ut penger. Det er ikke måte på hvor frekke kundene er, og det tar virkelig på å stå å ha så mange negative kunder i løpet av en vakt! Til og med på 17. mai når jeg jobbet alene kom det flere kunder, og den ene reagerte med å rope 'har du ikke kontanter på selveste 17. mai??????? hvor JÆVLIG dårlig service er ikke dette??? ha en JÆVLA fin dag videre!!!!!!', jeg blir så oppgitt! 

Anonymkode: decd1...f98

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe jeg også opplever relativt ofte! Jeg jobber i kiosk, og vi står alene på jobb. Spesielt på søndager er det ekstremt mange som vil ta ut penger for å betale parkering. Vi er en liten kiosk, har ikke veksel på bakrommet for reserve og har heller ikke penger i safen da vi leverer oppgjøret etter endt vakt. Allerede fra minuttet jeg åpner butikken stormer det inn kunder som skal ta ut penger, og jeg får den kjeftesmellen når jeg forklarer at jeg dessverre ikke har mulighet til å gi ut penger. Det er ikke måte på hvor frekke kundene er, og det tar virkelig på å stå å ha så mange negative kunder i løpet av en vakt! Til og med på 17. mai når jeg jobbet alene kom det flere kunder, og den ene reagerte med å rope 'har du ikke kontanter på selveste 17. mai??????? hvor JÆVLIG dårlig service er ikke dette??? ha en JÆVLA fin dag videre!!!!!!', jeg blir så oppgitt! 

Anonymkode: decd1...f98

Det er noe som feiler folk. Skulle vært tvunget til å jobbe minimum 1 år i butikk, så kanskje de hadde tenkt seg om før de åpna kjeften!

Anonymkode: 0eb24...1d0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjer hos oss også, spør jeg om de har mindre, og de utbryter med nei og de kan heller ikke betale med kort.. neivel, men da skal de ikke få klage når jeg gir dem 20kr i 1kroninger, eller 80kr i 10 og 5 kroninger. Heldigvis er de fleste veldig hyggelig når det kommer til å betale med kort, men oh boy, de enkelte dritt-for-vokste mennene og damene altså. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, FrkIA skrev:

Jobber i klesbutikk. Kunder som sier "HALLO?! HAAAALLOOO?!" når de lurer på noe, i stedet for "Unnskyld?" eller "Hei, jeg har et spørsmål":bond: Også gjerne mens jeg står opptatt, midt i en samtale med en annen kunde. Jeg tar meg selv i å lure på hvor folk er oppdratt så mange ganger daglig....

Hadde faktisk en eldre dame en gang som sa akkurat det. Jeg sto rett ved siden av henne når hun plutselig roper HALLO, HEI JA inn i øret mitt i en skikkelig oppgitt tone. Ja, hei...? "Jeg skulle hatt noen bukser, altså noen fine bukser, ikke sånne fillete som dere går med" og ser på meg og kollegaene mine. Vi jobber i en relativt dyr og "fin" klesbutikk, går stort sett i dressbukser/silkeskjorter/pene jeans. Jeg klarte ikke å holde meg, lo litt og sa ganske høyt og blidt "Hehe nei, jeg tror ikke du finner så mange fillete bukser i denne butikken!"... Når hun skal gå slenger hun det hun har prøvd i armene på kollegaen min og sier "Ja, nå kan du kanskje jobbe litt du også!" :glare:

Herregud for en kjerring da. :roll:  De eldre damene er faktisk de verste synes jeg. 

Anonymkode: 71212...3e1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElMona
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for en kjerring da. :roll:  De eldre damene er faktisk de verste synes jeg. 

Anonymkode: 71212...3e1

Det varierer VELDIG...noen av de kan være utrolig søte og hyggelige, mens andre kan være direkte slemme. Jeg fikk en klem av en eldre dame som var overlykkelig etter at jeg hjalp henne å skifte vindusviskere en gang, men har også hørt en eldre dame skjelle ut ansatte for at de ikke oppfører seg nøyaktisk slik HUN mener at de bør (tidene forandrer seg gamla, aksepter det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
Den 21.5.2016 at 1.11, FrkIA skrev:

Jobber i klesbutikk. Kunder som sier "HALLO?! HAAAALLOOO?!" når de lurer på noe, i stedet for "Unnskyld?" eller "Hei, jeg har et spørsmål":bond: Også gjerne mens jeg står opptatt, midt i en samtale med en annen kunde. Jeg tar meg selv i å lure på hvor folk er oppdratt så mange ganger daglig....

Hadde faktisk en eldre dame en gang som sa akkurat det. Jeg sto rett ved siden av henne når hun plutselig roper HALLO, HEI JA inn i øret mitt i en skikkelig oppgitt tone. Ja, hei...? "Jeg skulle hatt noen bukser, altså noen fine bukser, ikke sånne fillete som dere går med" og ser på meg og kollegaene mine. Vi jobber i en relativt dyr og "fin" klesbutikk, går stort sett i dressbukser/silkeskjorter/pene jeans. Jeg klarte ikke å holde meg, lo litt og sa ganske høyt og blidt "Hehe nei, jeg tror ikke du finner så mange fillete bukser i denne butikken!"... Når hun skal gå slenger hun det hun har prøvd i armene på kollegaen min og sier "Ja, nå kan du kanskje jobbe litt du også!" :glare:

Åååh, det oppgitte tonen når spesielt godt voksne mennesker og eldre spør om hjep, som om de har stått fortvilet og ropt på deg i timesvis og du har ignorert dem selv om de bare står to meter unna. Eller folk med dårlig hørsel som ikke følger med når jeg prater til dem og blir sint fordi jeg 'ikke svarer', "HALLOOO Nå må du se å våkne! GOD MORGEN ALTSÅ!" 

Rens ørene dine og se på meg når jeg snakker til deg om du vet du har dårlig hørsel, gamle megge.

 

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom vi stort sett selger ting som koster noen tusenlapper betaler de aller fleste kundene enten med kort eller de får faktura.  Vi har nesten ikke kontantomsetning (det går måneder mellom hver gang noen betaler med kontanter) og vi har ikke noe fast opplegg for veksel i kassa.  I dag hadde jeg en kunde som skulle kjøpe et vaskemiddel til 125 kroner og han insisterte på å betale med en 1000-lapp.  Jeg hadde så han kunne få igjen 900 kr (en 500-lapp og to 200-lapper) så jeg spurte om han hadde 25 kroner.  Nei, det hadde han ikke.  Jeg spurte ham om han kunne være så snill å betale med kort, men det nektet han.  Enden på visa ble at han fikk igjen 900 kr, altså fikk han 25 kroner i rabatt. Irriterte meg litt å belønne ham med rabatt siden han var sur og tverr, men samtidig er det jo ikke hans feil at vi ikke har opplegg for veksel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...