Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Kristanna skrev:

:ohmy: Hva hadde denne ansatte gjort i følge kunden? 

Tror de hadde problemer med tobakkscanneren, så de måtte åpne hver gang noen skulle ha noe tobakk/snus. Han hadde fått feil pakke, og da brøt vel helvete løs, han fikk ny også (antar jeg) at han ville ha pengene tilbake også. Ansatte ringte hvertfall noe vekter ala ting etter han gikk, og det tror jeg var bra, for når jeg var ute av butikken var kunden på vei inn igjen. Uff, så han ikke i dag, men ja, ikke trivelig. 

Ellers dum historie fra meg. 

Kunden holdt støvsugerposen opp ned, jeg snudde på hodet for å se tallet (må ha sett idiotisk). Kunden jobber på samme senter som meg, så hun holdt den slik for å "advare" meg mot en mystery shopper som nettopp hadde gått inn i butikken. Der står jeg med hodet opp ned og skjønner absolutt ingenting. Komisk. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, rundtfingern skrev:

Skyss? :P 

Nei :P men vil tro jobben er stort sett det samme uansett hvilket fylke man jobber for. Sure kunder som klager over at bussen er 2 min forsinket og evig klaging på priser selv om dette styres mer av fylket (midler) enn selskapet. 

Misforstå meg rett - det er veldig mye som kan gjøres bedre og det er dessverre ganske tungrodd å få endret på ting fordi det er så mange forskjellige personer og selskaper involvert med egne interesser + lokalpolitikere som dessverre ikke setter seg inn i problemstillingene før de går ut i media med kraftsalver mot kollektivselskapet i sitt fylke. Det hjelper ikke akkurat. 

Anonymkode: 74395...bf2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilejenta

Sitter i kassa og ser en kunde i køen dumpe kjølevarer ved tyggis-området.

Det blir vedkommende sin tur og plutselig brøler det ut: "dere har jo masse kjølevarer strødd utover, er det ingen som rydder her?"

Åjasså... så det vsr ikke du som tok ut varene fra kurven din og la dem der? Dust... 

Beklaget og ringte bare på en annen ansatt så han kunne rydde dem vekk før de ble ødelagte..

Endret av smilejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.4.2016 at 20.54, AnonymBruker skrev:

Jeg sto i frukta, og ei hyggelig dame spurte litt om grønnsaker og sånn til suppe. Vi tittet litt rundt, småpratet, og så skulle hun ha sellerirot, men mange av dem var veldig stygge/påbegynt mugl. Tonen er hyggelig hele veien, hun legger så klart merke til at noen av dem er dårlige, og hun sier "oi her var det kanskje lenge siden noen har ryddet..!" og jeg takker henne for at hun gjorde meg oppmerksom på det. Hun sa fra på en FIN måte og alt var trivelig og kult. Jeg tok det med en gang. 

Så kommer det en mann bort og brøler "Ja, det er visst faen lenge siden noen har vært noen som helst plass her i denne frukta! Se appelsinene! Har du sett appelsinene! appelsinene sier jeg!"

"Ok, skal se på dem når jeg er ferdig med dette :) " sier jeg, og tenker at jeg ikke orker å høre på ham når han er så frekk. Komme og brøle sånn... ape. Holder jo på med å fylle inn andre varer, kan ikke være over hele frukta samtidig. Men han gir seg ikke: 

"Ja se på appelsinene da!"

"Ja jeg skal det :) "

"NÅ!"

"Jeg skal se på dem etterpå." (Det er jo som å snakke til et barn, herlighet...)

Så gikk han bort til appelsinene, hentet én og tok den med helt bort til meg, og sa:

"Kjenn på den! Kjenn på den! Er den hard og fast kanskje! Nei! Den er slapp! Slappe appelsiner må vekk!"

"Ja, du kan jo kjøpe en av de andre kanskje..."

"Nei jeg skal ikke ha noen ting! Frekk du er!"

 

Ja, jeg var utrolig frekk altså..... :fnise:

Anonymkode: ef073...9e7

Var det blåbærkrattet du snakket med?

Endret av Honey Dew
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en konsert eller en film som er veldig populær, og som blir utsolgt i løpet av veldig kort tid. Så kommer folk og vil kjøpe billetter, når det igjen kanskje tretti minutter eller tre kvarter igjen til greia skal begynne. Greit nok det, er jo lov å spørre etter tilgjengelige billetter. Men når den ansatte sier det er fullt, så er det faktisk helt fullt.

Hvis noe er utsolgt, så er det ikke mulig for den ansatte å (på magisk vis) trylle frem ekstra sete-plasser. Dette burde jo faktisk godt voksne mennesker forstå! Likevel prøver de å gi den ansatte mest mulig dårlig samvittighet: "Åh, og jeg som har reist så langt" eller "åh, jeg som hadde SÅ veldig lyst til å se  på dette"

I tillegg blir enkelte (veldig korttenkte!) idioter faktisk sinte på de ansatte - selv om det er kunden sin egen feil at dem ikke får billetter. Dersom noen har veldig lyst til å reise på kino eller konsert, så burde de faktisk sørge for billetter i veldig god tid. Da burde det jo virkelig være logisk at kunden ikke burde vente til det er under en time igjen til filmen / konserten skal begynne!

Anonymkode: 12aae...960

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er en konsert eller en film som er veldig populær, og som blir utsolgt i løpet av veldig kort tid. Så kommer folk og vil kjøpe billetter, når det igjen kanskje tretti minutter eller tre kvarter igjen til greia skal begynne. Greit nok det, er jo lov å spørre etter tilgjengelige billetter. Men når den ansatte sier det er fullt, så er det faktisk helt fullt.

Hvis noe er utsolgt, så er det ikke mulig for den ansatte å (på magisk vis) trylle frem ekstra sete-plasser. Dette burde jo faktisk godt voksne mennesker forstå! Likevel prøver de å gi den ansatte mest mulig dårlig samvittighet: "Åh, og jeg som har reist så langt" eller "åh, jeg som hadde SÅ veldig lyst til å se  på dette"

I tillegg blir enkelte (veldig korttenkte!) idioter faktisk sinte på de ansatte - selv om det er kunden sin egen feil at dem ikke får billetter. Dersom noen har veldig lyst til å reise på kino eller konsert, så burde de faktisk sørge for billetter i veldig god tid. Da burde det jo virkelig være logisk at kunden ikke burde vente til det er under en time igjen til filmen / konserten skal begynne!

Anonymkode: 12aae...960

Akkurat dette tror jeg henger igjen fra "gamle dager", før man forhåndsbetalte for billettene.  Da ble alle uavhentete billetter solgt siste timen før konserten/kinoen.  De fleste burde jo ha fått med seg at det ikke er slik lengre, og jeg er helt enig i at det er feil å kjefte på de ansatte, men dersom det er snakk om godt voksne så har de ihvertfall delvis rett når de sier at "sånn har det alltid vært før".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NorthDakota

Får fylle på litt her!

Bensinstasjon

"Bensinprisene er skikkelig høye, kan ikke ha det sånn!"

-Nei selvfølgelig! La meg løpe på bakrommet å senke dem.. høres 9.90 bra ut?

 

Og i min karriere som kassadame

"Skal ha prince"

*Finner frem prince

"Nei, skal jo ha mild da"

*Finner frem prince mild

"Dette er ikke lange!?"

*Slår ut kassa og går hjem.. Det tar to sek å si prince mild lange enn at jeg må frem og tilbake 3 ganger..

Oooog litt frustrasjon over Bensinstasjon jobben : Jeg er klar over at det er skuffende å komme på en bensinstasjon og ikke møte den kompetansen man er ute etter, men jeg må lære meg alt om bil på egenhånd da det ikke medfører noe kurs med jobben, ikke søkte jeg denne jobben fordi jeg er bilintressert heller, jeg trenger penger og det er ingen krav om å kunne noe om bil. Det tar tid å lære seg alt.

Jeg hjelper gjerne til der jeg kan, fylle luft på dekk, finne riktig olje, fylle frostvæske, skifte lyspære osv, men ikke bli sur på meg fordi jeg ikke kan skifte olje på bilen din!?! Ser det ut som en 2 minutters jobb...!? Har også hatt ei dame innom som lurte på om jeg kunne fikse ulyden i motorrommet hennes. Hu trodde da for alvor at jeg kunne fikse det gratis siden jeg jobba på bensinstasjon og hu ikke hadde lyst til å bruke penger hos ett verksted. 

Må også nevnes at jeg jobber mye kveld og da er vi stortsett alene på jobb :) YAY! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.5.2016 at 16.28, Honey Dew skrev:

Var det blåbærkrattet du snakket med?

Ja, kanskje dette var noe slags 'gate-teater'?

Anonymkode: 7b453...53a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.4.2016 at 20.54, AnonymBruker skrev:
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kanskje dette var noe slags 'gate-teater'?

Anonymkode: 7b453...53a

Det var bare noe jeg tenkte på, men men... :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde som skulle returnere en var til 499 kroner. Jeg spurte om hun hadde 1 krone, slik at hun kunne få 500 av meg. Det hadde hun ikke. 

Kunde: Kan jeg få 500 og komme inn igjen med den kronen. 

Meg: Nei, dessverre. Selv om det bare er snakk om èn krone, så har jeg ikke lov til det. 

Kunde: Nei, det var dårlig. 

Meg: Hadde jeg hadde noen løee kronetykker her, så hadde jeg brukt av dem Dessverre så har jeg ikke det. 

Kunde: Det er for dårlig! Men lå gå.

 

Det har hendt at jeg har hatt et kronestykke eller to i lommen og puttet det i kassen for at kunden skal få et rundt beløp tilbake, men denne gangen hadde jeg ikke det. Uansett er det jo ikke en selvfølge at jeg gjør det, det kommer helt an på. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Snadder skrev:

hadde en veldig koselig kunde i går.
Det var en mann som desverre ikke hadde nok penger på bankkortet sitt. I det kunden bak han oppdaget dette trakk hun fram kortet å betalte for varene hans. Kunden ba om kontonummer for å overføre tilbake beløpet, men den eldre damen nektet å gi det fra seg og insisterte på å spandere denne handelen.

Dette gjorde meg så glad  at jeg måtte dele det selv om det ikke var en dum ting

Å, det minner meg om en gang broren min var på polet.  Han hadde hatt en lengre samtale med damen i skranken om vinene (dette var før det ble selvbetjent), men da han skulle betale manglet han noe sånt som 8 kr.  Damen dro opp sin egen lommebok og tok ut 8 kr og la i kassen!  Sånne historier blir med deg i mange år.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ‎06‎.‎05‎.‎2016 at 8.59, Kara W skrev:

Akkurat dette tror jeg henger igjen fra "gamle dager", før man forhåndsbetalte for billettene.  Da ble alle uavhentete billetter solgt siste timen før konserten/kinoen.  De fleste burde jo ha fått med seg at det ikke er slik lengre, og jeg er helt enig i at det er feil å kjefte på de ansatte, men dersom det er snakk om godt voksne så har de ihvertfall delvis rett når de sier at "sånn har det alltid vært før".

Dette kan faktisk skje med folk i alle aldre.

Dette er enkelte "sulliker" som mener at det liksom skal åpne seg ett slags super-hemmelig lager (eller noe) av ekstra billetter - som er tilgjengelige utelukkende for dem...

Anonymkode: 12aae...960

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan faktisk skje med folk i alle aldre.

Dette er enkelte "sulliker" som mener at det liksom skal åpne seg ett slags super-hemmelig lager (eller noe) av ekstra billetter - som er tilgjengelige utelukkende for dem...

Anonymkode: 12aae...960

Kjenner til denne...

 

kunde: har dere mer et-eller-annet?

meg: vi er dessverre helt tom.

kunde: men jeg skal et-eller-annet og bare mååå ha det.

meg: beklager men vi er faktisk helt tom.

kunde: du har ikke mer på lageret da? kan du ikke sjekke?

meg: det er ingen vits, vi er tom, vi har ikke mer.

kunde: men dere har ikke fått inn mer da? kan du ikke se? jeg måååå ha

meg: nei det har vi ikke, vi er t.o.m!!

kunde: jamen......

 

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, The Kitten skrev:

Hadde en kunde som skulle returnere en var til 499 kroner. Jeg spurte om hun hadde 1 krone, slik at hun kunne få 500 av meg. Det hadde hun ikke. 

Kunde: Kan jeg få 500 og komme inn igjen med den kronen. 

Meg: Nei, dessverre. Selv om det bare er snakk om èn krone, så har jeg ikke lov til det. 

Kunde: Nei, det var dårlig. 

Meg: Hadde jeg hadde noen løee kronetykker her, så hadde jeg brukt av dem Dessverre så har jeg ikke det. 

Kunde: Det er for dårlig! Men lå gå.

 

Det har hendt at jeg har hatt et kronestykke eller to i lommen og puttet det i kassen for at kunden skal få et rundt beløp tilbake, men denne gangen hadde jeg ikke det. Uansett er det jo ikke en selvfølge at jeg gjør det, det kommer helt an på. 

 

Hadde en kunde som skulle ha tobakk, en voksen person. Han hadde ikke nok penger og spurte om jeg "ikke bare hadde noen kroner til han". Vi har cashguard og har derfor ingen penger i kassen vi "bare kan gi vekk" her og der. Kunden forsto ikke dette. Han ble sur og mente at det var helt forferdelig. Noen penger måtte jeg jo ha. Han mente sikkert jeg skulle ha min egen lommebok i kassen i tilfelle noen trengte litt ekstra....

 

Litt senere kommer han inn igjen med en annen person. Han slenger tjue kroner på båndet og sier surt "her har du litt penger så du ikke skal være så smålig med andre kunder også!!!!" 

 

Kunne drept kunden! Hva er problemet?? Av og til har jeg gitt små barn en krone hvis jeg har og hvis de er hyggelig (hater frekke barn som mangler penger, ser på meg og spør på samme måte om jeg har litt penger) men at voksne folk kunne gjøre sånn??

 

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ElMona
1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Hadde en kunde som skulle ha tobakk, en voksen person. Han hadde ikke nok penger og spurte om jeg "ikke bare hadde noen kroner til han". Vi har cashguard og har derfor ingen penger i kassen vi "bare kan gi vekk" her og der. Kunden forsto ikke dette. Han ble sur og mente at det var helt forferdelig. Noen penger måtte jeg jo ha. Han mente sikkert jeg skulle ha min egen lommebok i kassen i tilfelle noen trengte litt ekstra....

 

Litt senere kommer han inn igjen med en annen person. Han slenger tjue kroner på båndet og sier surt "her har du litt penger så du ikke skal være så smålig med andre kunder også!!!!" 

 

Kunne drept kunden! Hva er problemet?? Av og til har jeg gitt små barn en krone hvis jeg har og hvis de er hyggelig (hater frekke barn som mangler penger, ser på meg og spør på samme måte om jeg har litt penger) men at voksne folk kunne gjøre sånn??

 

Anonymkode: 08c4e...3ca

Fy så frekt! Smålig? Dummeste jeg har hørt, har man ikke penger så har man ikke penger og det er direkte frekt å drive å tigge fra andre, i vertfall til noe så uvesentlig som tobakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

unne drept kunden! Hva er problemet?? Av og til har jeg gitt små barn en krone hvis jeg har og hvis de er hyggelig (hater frekke barn som mangler penger, ser på meg og spør på samme måte om jeg har litt penger) men at voksne folk kunne gjøre sånn??

 

Anonymkode: 08c4e...3ca

Om barna er virkelig små pleier jeg å gjøre det samme om det ligger noen kroner slengt i kassen. Men om det kommer unger inn som er fra ca. 8 år og oppover sier jeg til dem at de da må ta vekk noe / eventuelt at de da rett og slett ikke har penger til varen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Verden er full av dumme mennesker!

Anonymkode: 12aae...960

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Som kunde begynner det å forundre meg at andre kunder kommer hen til meg og begynner å spørre om produkter... Jeg jobber ikke der!? 

Det skjer oftere enn man skulle tro og jeg forstår ikke hva det er som gjør at jeg blir sett på som en ansatt? Det være seg Biltema, Jernia, kosmetikk, matforretninger eller interiørbutikker. Hadde jeg hatt en spesiell klesstil hadde det vært en ting, men jeg har ikke det. Selv i butikker med synlige ansatt-klær OG skilt (!) blir jeg spurt om jeg kan hjelpe... Selv om jeg vandrer med handlekurv kommer de hen!

Er det flere som opplever dette? Er det vanlig å bli tatt for å være ansatt i butikker? 

Har dere spurt noen om hjelp, hvor det viser seg at de ikke jobber der? Og eventuelt HVA med dem  gjorde at du trodde de var ansatt der? 

Endret av C'est la vie:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...