Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi har jo veldig mye tippekunder der jeg jobber. Mange som spiller på multix også, og er det noe som virkelig irriterer meg, så er det disse som setter inn små beløp på tippekortet førti ganger i timen. Spesielt ei litt eldre dame, men verdens mest skjærende stemme og sure tryne. Også prater hun så sake og drar så sinnsykt på ordene. Hun kommer først med en 200-lapp "skal sette inn den heeeer", så 100 "sette inn den heeeer" så 50 til, og 50 til,  deretter alle småpengene hun finner i vesken. Jeg er sekunder unna å klikke fullstendig og gi henne en tale ala "du ser det er kø til alle kanter og at vi har masse varer/blad/ting å gjøre, likevel er du her hvert 3. minutt. Kan du ikke se til helvete å sette inn 500,- og bli ferdig med det?!" Når hun er ferdig å spille, skal hun ha bingobong som hun betaler. Om du er så dum å tro at hun endelig er ferdig, så får du styggblikket og "jeg var ikke feeeerdig altsååå". Da skal hun tippe lotto. Når det er gjort kommer det daglige "har du ikke fått VEEEEGEEEEE?" etterfulgt av "når fåååår du VEEEGEEEE da?". Hver dag svarer vi at vi ikke vet nøyaktig når det kommer, siden det kommer med bil og vi ikke får beskjed om det er forsinket eller ikke. Så da står hun der, da, framfor kassa og venter på VG, i veien for de som faktisk skal ha noe. Jeg har seriøst mareritt om den dama.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bah, får ikke redigert bort skrivefeil. 

Og ja, jeg har jobbet litt for lenge i butikk, for de som lurer. Men den dama der, altså. 

Endret av Bloodless
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonen ringer

Meg: *bensinstasjonnavn*, det er Orbis

Kunde: Det er "Kari Nordmann", kan du sjekke reseptene mine?

:ler:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat dum kunde, men en skremmende opplevelse. 

 

Skulle ut for å kaste siste rest av søppel i konteineren og i det jeg skulle trykke på knappen for "pressing" så hoppet det en dumpsterdiver opp fra konteineren.. Vil ikke tenke på hva som hadde skjedd om jeg faktisk hadde trykket på knappen.. 😩

Helt greit om de vil dumpsterdiver, men vennligst vent til etter arbeidstiden til folk liksom..

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
26 minutter siden, aurinko skrev:

Ikke akkurat dum kunde, men en skremmende opplevelse. 

 

Skulle ut for å kaste siste rest av søppel i konteineren og i det jeg skulle trykke på knappen for "pressing" så hoppet det en dumpsterdiver opp fra konteineren.. Vil ikke tenke på hva som hadde skjedd om jeg faktisk hadde trykket på knappen.. 😩

Helt greit om de vil dumpsterdiver, men vennligst vent til etter arbeidstiden til folk liksom..

Å kjære 😳 Skulle nesten vært et skilt der som de hadde forstått (de skiltene som følger med konteinerne er visst ikke nok). De liker å leke med livet, det skal de ha 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. mai 2016 at 22.28, AnonymBruker skrev:

Kunder som ikke klarer å lese prisen på varer de skal kjøpe! De ser den prisen de vil se, og skal ALLTID ha en av de ansatte med hen til varen for å vise at de har rett pris...  Og HVER GANG har de sett på lappen over/under/tre rader unna. Og ingen leser teksten på varen. 

Nei, det gir ikke mening at vi selger en Garmin gps til 99,- kroner! Den koster 499,- 

Nei, det koster ikke 19,- for en minnepenn, den koster 69,- og oppover ut fra lagringsplass. 

Er kunder virkelig så dumme at de glemmer logisk tankegang og at det kanskje ikke gir mening at f.eks en vannkoker koster 30 kroner!!?? KAAAN  det være pakken med kaffefilter på siden som kostet 30 kroner, og at vannkokeren kostet 199,- ??

Anonymkode: 3262b...90b

Det er irrierende det! Folk må LESE hva som står ikke bare se på prisen. Det er fysisk umulig å ha prisen rett under hver vare. Hvertfall i matbutikken. Kan være den står 3 mm til venstre. Folk må lese!

 

Vi har en ekstremt grinete kunde innom. Vi har store plakater i frukta og det hender kassen oppdaterer seg før vi rekker å få skrevet ny eller bli oppmerksom på at varen har skiftet pris. Ofte så har prisen gått opp, så plakaten viser en rimligere pris. Eks her om dagen var hun sure kunden som alltid er frekk.

kunde: "Du nå tror jeg du gjorde en feil altsååå. De tomatene koster 12,- pr kg og ikke 13.90,- som du slo inn nå! Det er tydelig at vi må følge med her, for her skjer det litt av hvert!" 

meg: "beklager da har prisen nettopp økt. Du skal selvfølgelig få de til prisen som sto ved varen. Beklager"

kunde til neste kunde: "her må du få med deg kvitteringa. Her er det feil på priser! Så pass på at du ikke betaler mer enn du må!"

sånn holder hun på hver gang hun er innom. Så en dag så hadde prisen gått ned i kassa.

kunden: "neeeei. Nå må du vente litt her. *studerer kasseskjermen hvor varene står* Dette var ikke prisen som sto.. Den koster jo 25,- " (tydeligvis alt for opphengt i å finne feil at hun glemte se hvem sin favør det gikk i)

meg: "ja men den går inn til 18, men det er klart, om det sto 25 ved varen er det jo det som stemmer :)"

hun stappet varene ned i sin medbrakte ssmmenkrøllede pose og raste ut😂

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To ting som irriterer meg på arbeidsplassen:

Kunder som kommer inn og bare kauker "hvor har dere xxx?" for så å snu seg med ryggen til meg og begynne å se seg rundt. Vil du ha et svar? Ja, så se på meg og så skal jeg peke ut varen for deg. Jeg svarer jo "der borte" når de står med ryggen til og da får jeg bare "hvor?!?!?!" med svar, mens de fremdeles ikke ser på meg. VIL DU HA SVARET DITT ELLER IKKE?

Kunder som går rett forbi meg, inn på do og ut igjen. Jeg sier hei til de, men er visst ikke verdig et blikk tilbake en gang. Det er så frekt. Her låner de do gratis, som JEG må vaske, de legger ikke igjen noen penger fordi det eneste de skal er å tømme blæra eller tarmen, og jeg er ikke verdt et hallo, hadet eller takk for lånet en gang. Det er frekt. Oppdragelse? Nei. Blir oppriktig imponert over kundene som presterer å si "hei, er det greit at jeg låner toalettet?" eller "takk for lånet" etterpå. De trenger ikke si dét en gang. Bare anerkjenn dovaskeren din med et hei eller ha det i det minste. Utakknemlige voksne folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Generelt folk som ikke klarer å hilse, også forresten. Er så lei av denne utvekslingen:


Meg: heihei

Kunde: pølse

 

....

Javel. Har så lyst til å svare "jo, pølse til deg også :)" ettersom det tydeligvis er sånn vi hilser her inne.
(Jobber på bensinstasjon, hvis det var noen tvil)

Endret av godt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5. juni 2016 at 11.38, Solsenga skrev:

Kunde: Du! Jeg lurer på om jeg kan få tatt ut penger hos dere. Har blitt ranet, de tok alt av penger og kort 

Meg: Ånei, har du det?! Ja, selvfølgelig kan du det. Men du trenger pass eller annen legitimasjon (bank i butikk)

Kunde: jeg har pass

Meg: Ja, da går det fint *går med kunden mot kassa*

Kunde: Ja, jeg har blitt ranet, så jeg lurer på om jeg kan ta ut penger?

Meg: Ja, det kan du. Har du pass?

Kunde: Nei, ikke med meg. 

Meg: Nei.... Det må du ha..

Kunde: Jeg har Trumfkort! 

Meg: Ja, men det kan du ikke ta ut penger med dessverre. Har du annen legitimasjon?

Kunde: Nei, de tok alt. Jeg har en femtilapp, får jeg tatt ut med den??

 

Dette tror jeg må være det morsomste jeg har lest i denne tråden. Ta ut penger med en femtilapp.:fnise:

Anonymkode: d8485...0d1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også noe som hender ofte hos oss.

kunden har betalt å stresser med å få pakket varene ned i poser. Så mister kunden noe å det knuser/blir ødelagt. Kunden går opp og henter nylig legger i posen. Altså?! Var det butikken sin skyld at du mistet den fordi du stresset sånn? Mister du noe du har betalt for må du kjøpe varen en gang til om du vil ha med en ny. 

Skjer det et uhell i butikken er selvfølgelig det helt greit. Å kunden hadde helt sikkert fått ny av oss om hun spurte men å bare gå opp i butikken hente en ny og legge i posen som den største selvfølgelighet. Fy så frekt!

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8. juni 2016 at 17.28, Bloodless skrev:

Vi har jo veldig mye tippekunder der jeg jobber. Mange som spiller på multix også, og er det noe som virkelig irriterer meg, så er det disse som setter inn små beløp på tippekortet førti ganger i timen. Spesielt ei litt eldre dame, men verdens mest skjærende stemme og sure tryne. Også prater hun så sake og drar så sinnsykt på ordene. Hun kommer først med en 200-lapp "skal sette inn den heeeer", så 100 "sette inn den heeeer" så 50 til, og 50 til,  deretter alle småpengene hun finner i vesken. Jeg er sekunder unna å klikke fullstendig og gi henne en tale ala "du ser det er kø til alle kanter og at vi har masse varer/blad/ting å gjøre, likevel er du her hvert 3. minutt. Kan du ikke se til helvete å sette inn 500,- og bli ferdig med det?!" Når hun er ferdig å spille, skal hun ha bingobong som hun betaler. Om du er så dum å tro at hun endelig er ferdig, så får du styggblikket og "jeg var ikke feeeerdig altsååå". Da skal hun tippe lotto. Når det er gjort kommer det daglige "har du ikke fått VEEEEGEEEEE?" etterfulgt av "når fåååår du VEEEGEEEE da?". Hver dag svarer vi at vi ikke vet nøyaktig når det kommer, siden det kommer med bil og vi ikke får beskjed om det er forsinket eller ikke. Så da står hun der, da, framfor kassa og venter på VG, i veien for de som faktisk skal ha noe. Jeg har seriøst mareritt om den dama.

😂😂 kunde fra heeelvetteeee

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippekunder er jo en klasse for seg selv.

Kunde: 2 Lotto med joker

meg: *slår inn to Lotto og en joker*

kunde: "neei To VIKING Lotto sa jeg"

meg: "det skal bli" har mest lyst til å si "ja så si det da!

kunde: kan du se hva som står inne?

meg: "ja"

kunde: *på vei til å ta ut kortet*

meg: neei! Ikke ta ut kortet, da får du ikke trukket fra det du har på spillekortet ditt om du ønsker det"

kunde: "å nei, nei" hva var koden igjen da tro" *tenke tenke, taste inn* "NEI!! Nå trykket jeg feil" kunden tar så ut kortet og når kunden da setter inn kortet igjen går det ikke å trekke fra. 

Meg; da må du betale med bankkort eller kontant.

kunde: "ja men jeg sa heg skulle betale med spillekortet"

meg: "det går ikke nå gor du har tatt det ut av leseren" 

kunde: "herregud, ossen kan jeg vite at jeg ikke skal ta ut tippekortet da?!?"

eeeh det burde du faeb meg vist for jeg sa det til deg!!!!!!! 

Det skjer flere ganger om dagen. Hater tippekunder. Er så mye styr med de!

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tippekunder er jo en klasse for seg selv.

Kunde: 2 Lotto med joker

meg: *slår inn to Lotto og en joker*

kunde: "neei To VIKING Lotto sa jeg"

meg: "det skal bli" har mest lyst til å si "ja så si det da!

kunde: kan du se hva som står inne?

meg: "ja"

kunde: *på vei til å ta ut kortet*

meg: neei! Ikke ta ut kortet, da får du ikke trukket fra det du har på spillekortet ditt om du ønsker det"

kunde: "å nei, nei" hva var koden igjen da tro" *tenke tenke, taste inn* "NEI!! Nå trykket jeg feil" kunden tar så ut kortet og når kunden da setter inn kortet igjen går det ikke å trekke fra. 

Meg; da må du betale med bankkort eller kontant.

kunde: "ja men jeg sa heg skulle betale med spillekortet"

meg: "det går ikke nå gor du har tatt det ut av leseren" 

kunde: "herregud, ossen kan jeg vite at jeg ikke skal ta ut tippekortet da?!?"

eeeh det burde du faeb meg vist for jeg sa det til deg!!!!!!! 

Det skjer flere ganger om dagen. Hater tippekunder. Er så mye styr med de!

Anonymkode: 96a4c...5f5

Ååhh! Det der husker jeg altfor godt! Hva ER det med å ta ut kortet og stappe det inn i tide og utide? Spesielt eldre folk, "Åhh,  jeg gjorde noe feil, da hjelper det sikkert å ta ut kortet ja". Virker som om de er redde for at det skal skje noe med kortet😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Reckless skrev:

Ansatt i klesbutikk. Dette skjedde i romjulen i fjor. 

Mann 1 kommer inn i butikken med en skjorte i str. XXL som er for liten, og ønsker å bytte den med noe annet. Han kjefter noe voldsomt på meg for at skjorten er liten i størrelsen, og fordi vi ikke har denne eksakte skjorten i større størrelser. Jeg beklager på vegne av butikken og hjelper ham å finne flere lignende skjorter han kan prøve. Følger han opp mens han står i prøverommet, og han virker positiv og fornøyd med skjortene jeg har funnet. Mens han er der inne, kommer mann 2 inn og vil bytte samme skjorte. Han har sin i XL, og den er for liten. Gir ham skjorten mann 1 har kommet inn med i XXL, mann 2 prøver den, den passer og han går fornøyd videre. Etterpå kommer mann 1 ut fra prøverommet med en skjorte han er fornøyd med og vil kjøpe. Da han ser at skjorten han leverte inn ikke ligger på disken, ser han rødt. Jeg forklarer situasjonen, og han lurer på hvordan i alle dager jeg bare kunne anta at han ville bytte den fine julegaven han var så fornøyd med. Prøvde å gjenfortelle det han selv hadde sagt i begynnelsen, men han var rasende over denne misforståelsen. Jeg visste tilfeldigvis hvem denne mann 2 var og fikk tak i nummeret hans gjennom 1881. Ringte, forklarte situasjonen og beklaget meg noe voldsomt. Mann 2 hadde dratt hjem, men kom tilbake med skjorten. Mann 1 røsket nærmest skjorten ut av hendene på mann 2 og marsjerte tydelig brydd ut av butikken. Jeg fant da en ny skjorte til mann 2 som han heller fikk bytte den gamle inn med. Mann 2 går fornøyd videre. Etter en halvtime kommer mann 1 innom igjen, og ville gjerne bytte skjorten som var aaaltfor liten med skjorten han hadde prøvd i prøverommet... Altså... :vetikke:

Å herre!:daane:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Reckless skrev:

Ansatt i klesbutikk. Dette skjedde i romjulen i fjor. 

Mann 1 kommer inn i butikken med en skjorte i str. XXL som er for liten, og ønsker å bytte den med noe annet. Han kjefter noe voldsomt på meg for at skjorten er liten i størrelsen, og fordi vi ikke har denne eksakte skjorten i større størrelser. Jeg beklager på vegne av butikken og hjelper ham å finne flere lignende skjorter han kan prøve. Følger han opp mens han står i prøverommet, og han virker positiv og fornøyd med skjortene jeg har funnet. Mens han er der inne, kommer mann 2 inn og vil bytte samme skjorte. Han har sin i XL, og den er for liten. Gir ham skjorten mann 1 har kommet inn med i XXL, mann 2 prøver den, den passer og han går fornøyd videre. Etterpå kommer mann 1 ut fra prøverommet med en skjorte han er fornøyd med og vil kjøpe. Da han ser at skjorten han leverte inn ikke ligger på disken, ser han rødt. Jeg forklarer situasjonen, og han lurer på hvordan i alle dager jeg bare kunne anta at han ville bytte den fine julegaven han var så fornøyd med. Prøvde å gjenfortelle det han selv hadde sagt i begynnelsen, men han var rasende over denne misforståelsen. Jeg visste tilfeldigvis hvem denne mann 2 var og fikk tak i nummeret hans gjennom 1881. Ringte, forklarte situasjonen og beklaget meg noe voldsomt. Mann 2 hadde dratt hjem, men kom tilbake med skjorten. Mann 1 røsket nærmest skjorten ut av hendene på mann 2 og marsjerte tydelig brydd ut av butikken. Jeg fant da en ny skjorte til mann 2 som han heller fikk bytte den gamle inn med. Mann 2 går fornøyd videre. Etter en halvtime kommer mann 1 innom igjen, og ville gjerne bytte skjorten som var aaaltfor liten med skjorten han hadde prøvd i prøverommet... Altså... :vetikke:

Fy faen, at det går an! Da tror jeg faktisk jeg hadde sagt at dessverre, den skjorten ble solgt til mann 2 etter at du dro, og vi har ingen igjen i din størrelse. Makan til smålige prinsipp-ryttere:kjefte:

Anonymkode: 5b664...a16

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, godt skrev:

^ Generelt folk som ikke klarer å hilse, også forresten. Er så lei av denne utvekslingen:


Meg: heihei

Kunde: pølse

 

....

Javel. Har så lyst til å svare "jo, pølse til deg også :)" ettersom det tydeligvis er sånn vi hilser her inne.
(Jobber på bensinstasjon, hvis det var noen tvil)

Kjenner meg så igjen! Har hatt denne varianten noen ganger:

Meg: Hei!

Kunde: Fleskepølse!

Greit, jeg forstår at de vil kjøpe en baconpølse, men de fremstår så uhøflige og ... usiviliserte. Har mest lyst til å spille uforstående og spørre om de vil kjøpe mat eller bare er ute å sjjikanere meg...

Anonymkode: 0128d...492

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fy faen, at det går an! Da tror jeg faktisk jeg hadde sagt at dessverre, den skjorten ble solgt til mann 2 etter at du dro, og vi har ingen igjen i din størrelse. Makan til smålige prinsipp-ryttere:kjefte:

Anonymkode: 5b664...a16

 

Det hadde jeg faktisk gjort, på rappen. Makan til folk. 

Dagene går som dette: 

Står med en kunde, ny kunde kommer inn "HEI HALLO HVOR ER HAGEHANSKER?!!! SVAR DA!" Jeg har lyst å si: SER DU FOR FAEN IKKE AT JEG ER OPPTATT, STILL DEG I KØ! Mens jeg peker og smiler i rettningen de henger. 

Eller som i dag, 15 stk HEI HALLO JA DU JA. Jævlig morsomt når man er alene og det er kaos i butikken de siste timene jeg er alene. Kunne dere ikke spre dere litt uttover dagen? På 3 timer solgte jeg for 25k, normal dag fra 10-21 : 18k. Trodde jeg holdte på å svime av i et sekund. 

Men jeg får blender fra jobben da, så.. jeg har det gående for meg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, de var jo en lei historie også det da. Håper virkelig att de fleste kundene er greie å ha med å gjøre. Ønsker deg lykke till videre. :)

Anonymkode: 3b10f...cf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Reckless skrev:

Ansatt i klesbutikk. Dette skjedde i romjulen i fjor. 

Mann 1 kommer inn i butikken med en skjorte i str. XXL som er for liten, og ønsker å bytte den med noe annet. Han kjefter noe voldsomt på meg for at skjorten er liten i størrelsen, og fordi vi ikke har denne eksakte skjorten i større størrelser. Jeg beklager på vegne av butikken og hjelper ham å finne flere lignende skjorter han kan prøve. Følger han opp mens han står i prøverommet, og han virker positiv og fornøyd med skjortene jeg har funnet. Mens han er der inne, kommer mann 2 inn og vil bytte samme skjorte. Han har sin i XL, og den er for liten. Gir ham skjorten mann 1 har kommet inn med i XXL, mann 2 prøver den, den passer og han går fornøyd videre. Etterpå kommer mann 1 ut fra prøverommet med en skjorte han er fornøyd med og vil kjøpe. Da han ser at skjorten han leverte inn ikke ligger på disken, ser han rødt. Jeg forklarer situasjonen, og han lurer på hvordan i alle dager jeg bare kunne anta at han ville bytte den fine julegaven han var så fornøyd med. Prøvde å gjenfortelle det han selv hadde sagt i begynnelsen, men han var rasende over denne misforståelsen. Jeg visste tilfeldigvis hvem denne mann 2 var og fikk tak i nummeret hans gjennom 1881. Ringte, forklarte situasjonen og beklaget meg noe voldsomt. Mann 2 hadde dratt hjem, men kom tilbake med skjorten. Mann 1 røsket nærmest skjorten ut av hendene på mann 2 og marsjerte tydelig brydd ut av butikken. Jeg fant da en ny skjorte til mann 2 som han heller fikk bytte den gamle inn med. Mann 2 går fornøyd videre. Etter en halvtime kommer mann 1 innom igjen, og ville gjerne bytte skjorten som var aaaltfor liten med skjorten han hadde prøvd i prøverommet... Altså... :vetikke:

Her er det tydelig at noen har et større problem enn vekta..

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...