Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Sh999 skrev:

Hun skriver så kan "vi" snoke litt i deres privatliv og. Hvem er vi? Hun og pizzaboy? På tide at hun får passet sitt påskrevet. Hun må jo bare drite i og være en offentlig person når hun tydeligvis ikke takler det.

Eller vi som i AB og bloggleser"vennegjengen"? Det ser i alle fall ut som at hun har en fanskare som mer eller mindre forguder alt hun gjør ut i fra det de skriver i kommentarfeltet hennes. Så jeg ser ikke bort i fra at tanken til AB med innlegget hennes var at denne fanskaren (eller venninnegjengen) skulle bidra med å snoke i privatlivet til de som så på skattelisten hennes, som hevn for at de hadde sjekket skattelisten hennes. Ellers var det vel ikke noe poeng i å legge ut navn, adresse og fødselsnummer på disse personene på bloggen så alle kunne lese dem. Hadde hun ment at det kun var hun og pizzaboy som skulle snoke i deres privatliv så hadde det jo holdt at bare de to leste de opplysningene.

Ikke at jeg helt skjønner hvorfor AB har tatt seg så nær av at noen har sjekket skattelistene hennes heller, hun legger jo ut om inntekt (og mer intime ting) på bloggen, i tillegg til at aviser også har nevnt inntekten hennes. 

Hurra for VG som tok tak i det!:danse:

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, Ostepooopp skrev:

YES! Jeg tipset VG (og jeg var helt sikkert ikke den eneste, så skal ikke ta på meg all cred). Men godt å se at de faktisk gadd å lage en sak av det! :nori:

Du er herved min helt og jeg skal feire med litt ostepop i kveld 😂.

Men seriøst her...jeg er ikke der at blogg.no skal utestenge henne eller hun skal stenge bloggen sin, men hun trenger å lære seg at det finnes konsekvenser av handlingene sine. Sånt vi lærer barna fra de er helt små. Jeg lærer vår 10 åring at det man skriver feks i en SMS blir stående. Det forsvinner ikke. Noe har gått grunnleggende galt hos denne bloggeier. Samtidig ønsker jeg at blogg.no skal ta ansvar for sine bloggere og lære de forskjell på rett og galt da noen tydeligvis trenger opplæring i dette. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, formula skrev:

Her bør jo AB kunne vise til advokaten sin hvis dette stemmer. 

Advokat i Bing Hodneland, Jon Wessel-Aas: "– Jeg er litt overrasket hvis en advokat har sagt at dette er greit."

https://www.vg.no/rampelys/i/oRKRMK/advokat-mener-blogger-anne-brith-davidsen-42-broet-personopplysningsloven

Ja, beit meg og merke i den kommentaren. Eg tenker som så at viss ein føler ein må sjekka med ein advokat før ein legg ut eit innlegg, så veit ein allereie at ein er på tynn is. Elles er det ganske treffande at det i artikkelen her kjem opp lenke til (gamal) artikkel om Frua som braut alkoholloven - igjen. 

Endret av mordi
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minipilla skrev:

Du er herved min helt og jeg skal feire med litt ostepop i kveld 😂.

Men seriøst her...jeg er ikke der at blogg.no skal utestenge henne eller hun skal stenge bloggen sin, men hun trenger å lære seg at det finnes konsekvenser av handlingene sine. Sånt vi lærer barna fra de er helt små. Jeg lærer vår 10 åring at det man skriver feks i en SMS blir stående. Det forsvinner ikke. Noe har gått grunnleggende galt hos denne bloggeier. Samtidig ønsker jeg at blogg.no skal ta ansvar for sine bloggere og lære de forskjell på rett og galt da noen tydeligvis trenger opplæring i dette. 

Jeg mener fremdeles at dama bør utestenges, slik som her inne eller inne på DIB. Det kan være seg 1 mnd eller liknende.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, formula skrev:

Her bør jo AB kunne vise til advokaten sin hvis dette stemmer. 

Advokat i Bing Hodneland, Jon Wessel-Aas: "– Jeg er litt overrasket hvis en advokat har sagt at dette er greit."

https://www.vg.no/rampelys/i/oRKRMK/advokat-mener-blogger-anne-brith-davidsen-42-broet-personopplysningsloven

Det er "advokatsk" og betyr bullshit.  

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Det er jo ofte slik at bloggere kan skape seg sine egne sannheter som får stått uimotsagt. Konsekvensen er at de får et omtrentlig forhold til sannheten. Jeg synes det er rart at AnneBrith sletter innlegget der hun henger ut folk dersom hun faktisk hadde sjekket lovligheten med advokat først. Kudos til dere som meldte fra til Datatilsynet og dere som henvendte dere til VG, håper siste ord ikke er sagt, og at saken får en konklusjon som viser hvor grensa går. De er faktisk ikke smådronninger som er hevet over loven noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Speilvegg

Var det ikke Anne Brith som satset på å bli nominert til Vixen neste år. 😂

Og har hatt en sak om opphavsrett på et av hennes bilder? Og så gjør hun noe sånt. 🙄

Endret av Speilvegg
Byttet ut på med om.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
1 minutt siden, MissCortado skrev:

Kanskje hun mente å si at hun hadde hørt med en avokado? 

 

Neida. Beklager lavt nivå, men det var AB selv som satte standard. 

Og avokadoen sa det var greit :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ostepop190 skrev:

Jeg tar det gjerne så langt som mulig! Min mor var enig i å skulle annmelde. Noen tips til hvordan man kan gå frem med dette?

Først må du jo anmelde. Du skrev noe om at du har sendt inn dette til Datatilsynet også, om jeg ikke husker feil? Jeg ville sett hva de svarer og brukt dette (forutsatt at de er enige i at det er ulovlig, såklart).

Advokaten i VG saken mener jo dette er ulovlig, så jeg antar du må kontakte advokat og saksøke henne for brudd på personvernet, ærekrenkelse e.l. Og så kreve erstatning for å ha hengt deg ut på den måten. Men kontakt en advokat (det finnes diverse man kan spørre om tips gratis, Google noe a la «spør advokat gratis» så kommer det opp flere sider, bla en som heter jussportalen.no som så grei ut). Da får du sikkert svar på om du har en sak eller ikke, og så kan du finne «din» advokat.

Jeg er ikke jurist/advokat, så jeg kan ikke garantere deg at det går. Men prøver man ikke, vinner man ikke. Og min personlige mening er at hun bør stilles til ansvar. Hun er tross alt en godt voksen dame! 

Lykke til!

Endret av Ostepooopp
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, My <3 skrev:

Jeg har skjermdump ivertfall. Hvis noen trenger det. Har ikke sjekket henne selv, men synes dette var utrolig lavmål av henne. Mange av "synderne" var forresten veldig unge.

Kan jeg se ? Rakk ikke se innlegget. Er aldri på bloggen for vil ikke gi klikk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, CecilieX skrev:

Det er jo ofte slik at bloggere kan skape seg sine egne sannheter som får stått uimotsagt. Konsekvensen er at de får et omtrentlig forhold til sannheten. Jeg synes det er rart at AnneBrith sletter innlegget der hun henger ut folk dersom hun faktisk hadde sjekket lovligheten med advokat først. Kudos til dere som meldte fra til Datatilsynet og dere som henvendte dere til VG, håper siste ord ikke er sagt, og at saken får en konklusjon som viser hvor grensa går. De er faktisk ikke smådronninger som er hevet over loven noen av dem.

Nå står det i artikkelen at det ikke skjer noen ting med mindre noen sender en klage:

"Kommunikasjonsdirektør i Datatilsynet, Janne Stang Dahl, forteller at de ikke kan vurdere om delingen av personopplysningene er lov før det er kommet en klage."

https://www.vg.no/rampelys/i/oRKRMK/advokat-mener-blogger-anne-brith-davidsen-42-broet-personopplysningsloven

Ut i fra formuleringen hennes så fremgår det dessverre ikke om klagen må komme fra en av de fornærmede. Jeg håper midlertid at @Ostepop190 eller en av de andre velger å klage. Her trengs det presedens da Davidsen dessverre ikke er den første bloggeren som henger ut privatpersoner med fullt navn.

Endret av Ultiva
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fire på listen er født i 2000. Med mindre alle fire har hatt bursdag i årets fem seks første uker er de ikke 18 år enda. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man trodde disse bloggerne ikke kunne synke dypere? Hvem er det de tror de er, og hvilke mennesker er det de har rundt seg? Det er virkelig ikke  sunt og her er det dessverre mange mindreårige som blir dratt inn i denne galskapen! Når skal foten settes ned? Takk til VG som tar saken og til dere som anmelder! Jammen på tide at det får konsekvenser dette her! 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis hun hadde hørt med advokat på forhånd og fått klarsignal - hvorfor slettet hun innlegget da?

Hun slår meg jo ikke som den som innrømmer feil så veldig lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...