Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, My <3 skrev:

Jeg har skjermdump ivertfall. Hvis noen trenger det. Har ikke sjekket henne selv, men synes dette var utrolig lavmål av henne. Mange av "synderne" var forresten veldig unge.

Bra du tok skjermdump! 

La oss se for oss scenarioet: en skoleklasse/gruppe blir bedt om å søke i skattelisten på diverse bloggere, uten å vite at dette blir lagret for bloggeren. Bloggeren oppdager dette og henger ut mindreårige på sin blogg. Ungdommene har ikke gjort noe straffbart i det hele tatt. Bloggeren derimot har, som legger ut søkelista i full offentlighet på sin blogg. 

Jeg trodde ikke AB kunne synke lavere enn ved tidligere innlegg, men jaggu har hun et stort synkende hull i bloggbåten sin. Hun som gjør hva som helst for å bli kjendis. Jeg føler virkelig med alle som har lagt igjen spor hos dama enten ved å kommentere med sin mailadresse på bloggen og andre navn på Facebook, Snap, Twitter og Instagram. Stakkars folk! 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest formula
4 minutter siden, Viking-girl skrev:

. Jeg føler virkelig med alle som har lagt igjen spor hos dama enten ved å kommentere med sin mailadresse på bloggen og andre navn på Facebook, Snap, Twitter og Instagram. Stakkars folk! 

Dette ender naturligvis med at folk ikke vil/tør kommentere, med mindre de vil rose bloggeren. Kritiske røster vil forsvinne på en måte som er like effektiv som ved sensur av kommentarfelt. Hvem har vel lyst til å få navnet sitt smurt utover bloggen til AB? Fatter ikke at hun tør drive sånn med leserne som hun er så totalt avhengig av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler av blogginnlegget ligger på Bloglovin...  Og når man vet overskriften, er det bare å google. Kanskje AB bør tenke over at informasjon man legger ut, forsvinner ikke ved å slette.

Det virker ut som Anne Brith nå gjør alt for å få mest mulig klikk. 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen
46 minutter siden, Viking-girl skrev:

Hvordan får man beskjed om det? 

Jeg vet ikke om det er en mulighet lenger, men jeg hadde uforvarende huket av for at jeg ville ha sms-varsling når noen søkte opp skatteopplysninger om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk

Herregud, AB! Det er da ikke konfidensielle opplysninger de har søkt opp, dette er noe alle har LOV å søke opp.

Selv du ikke LIKER det, gir det deg ingen rett til å heng ut folk med fullt navn og (nesten) adresse🙄

Endret av Sirkustjukk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det innlegget? Jeg ser det ikke. Jeg har ikke søkt henne på skattelistene for jeg bryr meg ikke en kalori hva andre tjener, men jeg kommer til å melde henne til bloggplatformen hennes for uthenging av folk dersom dette stemmer. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Minipilla said:

Hvor er det innlegget? Jeg ser det ikke. Jeg har ikke søkt henne på skattelistene for jeg bryr meg ikke en kalori hva andre tjener, men jeg kommer til å melde henne til bloggplatformen hennes for uthenging av folk dersom dette stemmer. 

De bryr seg jo ikke. De legger alt ansvaret over på den som blogger.
Så lenge de har god trafikk så lukker de bare øynene. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Minipilla skrev:

Hvor er det innlegget? Jeg ser det ikke. Jeg har ikke søkt henne på skattelistene for jeg bryr meg ikke en kalori hva andre tjener, men jeg kommer til å melde henne til bloggplatformen hennes for uthenging av folk dersom dette stemmer. 

Hun slettet det. Ser du lengre opp i tråden så er det noen som har tatt skjemdump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra https://imgur.com/a/YqlM6  (skjermbilde av sitert tekst med kildehenvisning): 

"Jeg tenker, om de kan snoke i mitt privatliv, så kan vi snoke i deres?  Dette er offentlig informasjon. Visste dere det? Jeg gjorde nemlig ikke det, men fikk svar i dag tidlig på at dette er offentlig informasjon." 

Er litt uklart hva AB mener, at søkene er offentlig informasjon slik at hun har lov å legge det ut, eller at skattelisten er offentlig informasjon? 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke nettavisene legge ut saker med lister over hvor mye bloggere tjener? 

 

Tipper AB hadde vært ganske beæret om hun ble regnet som en av de største bloggerne og havnet på en sånn liste.... Og samtidig skal hun henge ut privatpersoner som gjør akkurat det samme?  Er det mulig.... 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått link til innlegget. Jeg har tatt bilder av dette og sender det til blogg.no. Hun burde skamme seg. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har litt problemer med å forstå hvorfor det skal ha noe som helst å si at noen som jobber i bank har søkt. Samma det vel?

Er ikke som om en lege har søkt i journalen hennes, uten grunn. Er offentlig info som er blitt søkt frem og atpåtil ikke engang anonymt. 

Skulle tro det var konfidensiell info som var gravd frem.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Marimba skrev:

Pleier ikke nettavisene legge ut saker med lister over hvor mye bloggere tjener? 

 

Tipper AB hadde vært ganske beæret om hun ble regnet som en av de største bloggerne og havnet på en sånn liste.... Og samtidig skal hun henge ut privatpersoner som gjør akkurat det samme?  Er det mulig.... 

Hun var da på en sånn liste.

https://www.tv2.no/a/9448859/

 

 

Endret av neiognei
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Viking-girl skrev:

Lurer jeg også på. Har ikke sjekket meg selv engang. Kun levert helt vanlig selvangivelse med endringer. 

Det står inne på siden din på altinn. Etter at endringen kom om at nå ble det registrert hos den du søker opp at du har søkt, gikk jo det drastisk ned. Men det er ikke ulovlig og det er off info, så forstår ikke hva hun er så sjokkert over. Hun er nok ikke det sånn egentlig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, cp- skrev:

Hei. Det var jeg som ble uthengt i bloggen hennes i morges.
Kan først og fremst bekrefte at søket ble gjort privat, og overhode ikke i forbindelse med jobb. Jeg var rett og slett nysgjerrig på hva man kan tjene på å slå seg opp som blogger, og søkte opp et par tre bloggere jeg har (hadde) interesse av å følge.
Enig med dere i at det er enormt ufint å henge ut folk på den måten. Hun er en selvvalgt offentlig person, som har gnålet om inntekt, sparing og huskjøp lenge. Inntekten hennes blir dessuten slått opp i avisene uansett, så å henge ut folk på bloggen er bare veldig lite grasiøst.

Vil uansett takke for støtte her inne. Det var en snill leser her inne som sendte meg mail og gjorde meg oppmerksom på det hele.
Var det noen som hadde skjermdump av det som jeg kunne fått?

 

Camilla
 

Bare sånn at du og de andre som ble hengt ut er obs på det: screenshots av deres søk med fulle navn ligger ute når man googler det... (Google «Anne Brith disse sjekket skatten min») Det kommer opp på bilder på Google. 

Hvordan man får fjernet det vet jeg ikke, men det ligger der offentlig. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...