Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes hun klarte seg greit i intervjuet.

Men som en skrev lenger opp; hun ser utrolig anderledes ut på bloggen enn i virkeligheten. Det er jo bare tåpelig å nekte for redigering; nesten så jeg synes det er rart at hun "tør" være på TV for det er jo åpenlyst.

Løping løping og atter løping. Hva er målet? Bedre kondis? Hun hadde vært mye mer tjent med å trene litt ordentlig styrketrening; helsemessig. Folk som er tynne trenger vel ikke løpe så innmari? Hun har jo selv sagt at hun har spagettiarmer. Er det positivt?

Det er jo blitt bevisst at hun redigerer midjen sin slik at den er like smal som anklene også... jaja.

Hun påstår at hun trener fordi det er bra for helsen og for å få bedre kondisjon. Kondisjonstrening er selvsagt viktig for alle uansett kroppsfasong! ;-) Kondisjonstrening (f.eks løping) fører blant annet til bedre lungefunksjon, et sterkere hjerte, sterkere og mer utholdende muskulatur, bedre immunforsvar osv. Det reduserer risikoen for å få høyt blodtrykk, slag og diabetes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickandj

Det har blitt meget streng sensur i kommentarfeltet i hennes IG-profil. For noen dager siden la hun ut et bilde som viser at det er "rotete" etter en lang dag (5-6 av Nelias leker på gulvet). En venninne av meg kommenterte: "Ja har var det rotete :P".

Den ble slettet. Unnskyld meg. Makan til hårsår

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt meget streng sensur i kommentarfeltet i hennes IG-profil. For noen dager siden la hun ut et bilde som viser at det er "rotete" etter en lang dag (5-6 av Nelias leker på gulvet). En venninne av meg kommenterte: "Ja har var det rotete :P".

Den ble slettet. Unnskyld meg. Makan til hårsår

Å herregud så krampaktig å legge ut rotebilde på insta NÅ

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herregud så krampaktig å legge ut rotebilde på insta NÅ

Herlighet, dette er så latterlig at jeg har ikke ord...damn if you do damn if you don't sier jeg bare.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt meget streng sensur i kommentarfeltet i hennes IG-profil. For noen dager siden la hun ut et bilde som viser at det er "rotete" etter en lang dag (5-6 av Nelias leker på gulvet). En venninne av meg kommenterte: "Ja har var det rotete :P".

Den ble slettet. Unnskyld meg. Makan til hårsår

Det var også en som skrev at et oppkonstruert bilde med oppstilte leker ikke var rot, og den har også blitt slettet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, dette er så latterlig at jeg har ikke ord...damn if you do damn if you don't sier jeg bare.

En ting hadde vært om hun hadde implementert dette som en naturlig del av bloggen/insta. Men å legge ut dette bilde bare få dager etter at hun sitter i intervju og nekter å legge ut rotebilder fordi hun ikke ser hvordan det er interessant for leserne, det blir krampaktig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg så store ulikheter fra intervjuet og bildene hun legger ut av seg selv på bloggen synes jeg hun jevnt over gjorde et greit intervju. Virket ikke som hun visste hva hun ble spurt om på forhånd, men det er nok like så greit, for da hadde hele intervjuet skint gjennom av Lars Kristian-svar. Hun virket litt nervøs i starten, men det kom seg etterhvert synes jeg.

Eneste som irriterte meg var alle de rare ansiktsuttrykkene og lydene når hun måtte svelge, hvorfor kunne hun ikke ta en liten pause fra snakkingen? Synes det virket som hun stresset veldig og måtte svelge og snakket samtidig.

Smått irriterende at hun mener hun røk ut av Skal vi danse fordi alle trodde at 'alle' stemte på henne... Ingen sjanse for at den damen noensinne kan innrømme at hun faktisk ikke var bedre!

Dette la jeg også merke til. Hun svarte overraskende greit ellers. Hvorfor kunne hun ikke bare legge til en liten ydmyk setning; "Kanskje jeg rett og slett ikke var så god at folk syntes jeg fortjente en stemme". Tror hun hadde hatt godt av å bytte ut kommunikasjonsrådgiveren sin.. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magdalene

Løping løping og atter løping. Hva er målet? Bedre kondis? Hun hadde vært mye mer tjent med å trene litt ordentlig styrketrening; helsemessig. Folk som er tynne trenger vel ikke løpe så innmari? Hun har jo selv sagt at hun har spagettiarmer. Er det positivt?

.

kondisjonstrening er jo bra, uansett om man er tynn eller ikke.

Fysisk aktivitet reduserer blant annet risikoen for å utvikle høyt blodtrykk, diabetes type 2, blodpropp, fedme og psykiske vansker, og masse mer.

Mange får masse overskudd av å ta seg en løpetur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til og med mannen i huset fikk et bra inntrykk av henne etter intervjuet. Jeg har alltid likt henne, hun virker så positiv og snill, ikke minst er hun en stor motivasjonskilde for min del i alle fall! Knallflink er hun også! :)

Synes intervjuet hennes var kjempebra, og hun svarer godt for seg! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett "Typen til" for 1,5 år siden når Caroline var med? :)

Der sier hun selv at bloggen hennes er overfladisk, at hun skriver om noen utvalgte temaer som sminke, klær og litt om hverdagen (uten å være for personlig), for å ha en rød tråd. Bloggen er jo for å inspirere og underholde, og viser ikke hvilke verdier hun har.

Hun sier videre at det er andre ting i livet hennes som er mye viktigere for henne enn det hun skriver om på bloggen. Forstår ikke at så mange tror at hun bretter ut alt om sitt private liv på nettet, og dømmer hun som person ut fra det hun skriver og legger ut der! Selvfølgelig får man et visst inntrykk, men hun er jo helt sikkert mye mer enn bare det som vises på bloggen, og hun er helt sikkert opptatt av andre ting enn bare sminke og hår (nei, jeg sier ikke at hun ikke er forfengelig, men man kan være et god menneske med sunne verdier likevel).

Anbefaler dere å se hele programmet her:
http://tv.nrk.no/serie/typen-til/MYNT17000413/sesong-1/episode-4

Og nei, jeg er ikke blodfan av fotballfrue. Synes hun har en inspirerende blogg, men synes også hun til tider kan fremstå for "perfekt", har vanskelig for å ta til seg kritikk osv. Men alt i alt synes jeg hun virker som ei søt, hyggelig og blid jente! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Har dere sett "Typen til" for 1,5 år siden når Caroline var med? :)

Der sier hun selv at bloggen hennes er overfladisk, at hun skriver om noen utvalgte temaer som sminke, klær og litt om hverdagen (uten å være for personlig), for å ha en rød tråd. Bloggen er jo for å inspirere og underholde, og viser ikke hvilke verdier hun har.

Hun sier videre at det er andre ting i livet hennes som er mye viktigere for henne enn det hun skriver om på bloggen. Forstår ikke at så mange tror at hun bretter ut alt om sitt private liv på nettet, og dømmer hun som person ut fra det hun skriver og legger ut der! Selvfølgelig får man et visst inntrykk, men hun er jo helt sikkert mye mer enn bare det som vises på bloggen, og hun er helt sikkert opptatt av andre ting enn bare sminke og hår (nei, jeg sier ikke at hun ikke er forfengelig, men man kan være et god menneske med sunne verdier likevel).

Anbefaler dere å se hele programmet her:

http://tv.nrk.no/serie/typen-til/MYNT17000413/sesong-1/episode-4

Og nei, jeg er ikke blodfan av fotballfrue. Synes hun har en inspirerende blogg, men synes også hun til tider kan fremstå for "perfekt", har vanskelig for å ta til seg kritikk osv. Men alt i alt synes jeg hun virker som ei søt, hyggelig og blid jente! :)

Jeg syns også hun er en søt og positiv jente. Skulle ønske at jeg hadde hennes pågangsmot når det gjelder trening, men syns ikke hun er så veldig inspirerende i den grad jeg ønsker å la meg inspireres av. Føler hun er en sterk "stereotype" av den perfekte vellykkede piken. Det er et ideal som jeg tror kan være uttmattende for unge jenter å leve opp til. Flere og flere kvinner møter veggen fordi forventningspresset om å ha et plettfrie og perfekt hjem, barn, hus, mann, kropp, jobb, venner, fritidsaktiviter, klær, hår, sminke osv til slutt vil være umulig å oppnå. Flere og flere barn er i dag utbrente fordi presset til de er for stort. Jeg mener ikke at dette er Caroline sin feil, men hun har blitt et bilde på hvordan en unge kvinne ala 2014 skal være.

Jeg tror mye av kritikken eller "hat" forholdet til henne egentlig dreier seg om å gi det perfekte pike syndromet fingern. Hun blir symbolet på dette og derfor diskuteres hun opp og ned i mente. Hun har blitt et fenomen. Perfekt pike = fotballfrue/Caroline Berg Eriksen. Jeg tror faktisk ikke det er henne som person man vil legge på hoggestammen, men heller det hun står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Jeg syns også hun er en søt og positiv jente. Skulle ønske at jeg hadde hennes pågangsmot når det gjelder trening, men syns ikke hun er så veldig inspirerende i den grad jeg ønsker å la meg inspireres av. Føler hun er en sterk "stereotype" av den perfekte vellykkede piken. Det er et ideal som jeg tror kan være uttmattende for unge jenter å leve opp til. Flere og flere kvinner møter veggen fordi forventningspresset om å ha et plettfrie og perfekt hjem, barn, hus, mann, kropp, jobb, venner, fritidsaktiviter, klær, hår, sminke osv til slutt vil være umulig å oppnå. Flere og flere barn er i dag utbrente fordi presset til de er for stort. Jeg mener ikke at dette er Caroline sin feil, men hun har blitt et bilde på hvordan en unge kvinne ala 2014 skal være.

Jeg tror mye av kritikken eller "hat" forholdet til henne egentlig dreier seg om å gi det perfekte pike syndromet fingern. Hun blir symbolet på dette og derfor diskuteres hun opp og ned i mente. Hun har blitt et fenomen. Perfekt pike = fotballfrue/Caroline Berg Eriksen. Jeg tror faktisk ikke det er henne som person man vil legge på hoggestammen, men heller det hun står for.

Meget, meget godt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...