Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig har FF fortjent sin kjendis-status. Hun har da vitterlig utlevert seg selv og familien i fire og halvt år, for nærmere hundre tusen leser daglig. Det skulle bare mangle at folk ikke vet hvem hun er.

I tillegg har hun hele veien hatt en spesiell vinkling på denne såkalte "hverdagsbloggen". Et så til de grader glanset bilde har blitt fremvist, selv om hun i dette intervjuet er "ærlig nok" til å innrømme at jo, selv hos dem er det leker på gulvet, de lar hun faktisk ligge helt til kvelden. Men hun ser ingen vits i å vise frem dette på bloggen, for hvem hadde syntes det var interessant?

Og til tross for at hun innrømmer at BILDET ble lagt ut for å skryte av hvor flott hun så ut rett etter fødsel, kan hun ikke forstå at bloggen kan være med på å påvirke tynnhetspresset.

Forresten så er det ikke mye reklame på bloggen, det er kun 1-2 annonser i uken, med produkter hun bruke "hver dag" og har på badet. Alle pengene hun tjener på affiliatelinker i alle antrekkspostene hennes, faller tydeligvis under en helt annen ukjent type benevnelse, enn reklame.

Følte også vi fikk et virkelig godt innblikk i hvordan det er å ha en over gjennomsnittet lang arbeidsdag. Å lage notatlister for gjøremål, kjøre 20 "effektive(?)" minutter inn til byen for å gå på cafe og ta bilder, høres virkelig ut som en hard arbeidsdag. Attpåtil skal de også kjøre hjem igjen og deretter må hun lage middag. Og et innlegg.

Forstår at dette tar mange timer, men hvis hun faktisk nå bruker "litt over en vanlig arbeidsdag" i timer om dagen på bloggen, hvordan kan hun da være i permisjon? Hvor mange timer brukte hun før?

Det verste er at jeg nesten får litt vondt inni meg når jeg ser intervjuet. Hun virker oppriktig som en søt jente, som er livredd for å svare feil og som kanskje ikke er den dypeste bollen i skapet. Men måten hun og mannen har drevet denne kommersielle merkevaren i mange år, får meg virkelig til å tenke meg om to ganger før jeg blir fotballfrue-frelst og slutter å debattere dette produktet.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig har FF fortjent sin kjendis-status. Hun har da vitterlig utlevert seg selv og familien i fire og halvt år, for nærmere hundre tusen leser daglig. Det skulle bare mangle at folk ikke vet hvem hun er.

I tillegg har hun hele veien hatt en spesiell vinkling på denne såkalte "hverdagsbloggen". Et så til de grader glanset bilde har blitt fremvist, selv om hun i dette intervjuet er "ærlig nok" til å innrømme at jo, selv hos dem er det leker på gulvet, de lar hun faktisk ligge helt til kvelden. Men hun ser ingen vits i å vise frem dette på bloggen, for hvem hadde syntes det var interessant?

Og til tross for at hun innrømmer at BILDET ble lagt ut for å skryte av hvor flott hun så ut rett etter fødsel, kan hun ikke forstå at bloggen kan være med på å påvirke tynnhetspresset.

Forresten så er det ikke mye reklame på bloggen, det er kun 1-2 annonser i uken, med produkter hun bruke "hver dag" og har på badet. Alle pengene hun tjener på affiliatelinker i alle antrekkspostene hennes, faller tydeligvis under en helt annen ukjent type benevnelse, enn reklame.

Følte også vi fikk et virkelig godt innblikk i hvordan det er å ha en over gjennomsnittet lang arbeidsdag. Å lage notatlister for gjøremål, kjøre 20 "effektive(?)" minutter inn til byen for å gå på cafe og ta bilder, høres virkelig ut som en hard arbeidsdag. Attpåtil skal de også kjøre hjem igjen og deretter må hun lage middag. Og et innlegg.

Forstår at dette tar mange timer, men hvis hun faktisk nå bruker "litt over en vanlig arbeidsdag" i timer om dagen på bloggen, hvordan kan hun da være i permisjon? Hvor mange timer brukte hun før?

Det verste er at jeg nesten får litt vondt inni meg når jeg ser intervjuet. Hun virker oppriktig som en søt jente, som er livredd for å svare feil og som kanskje ikke er den dypeste bollen i skapet. Men måten hun og mannen har drevet denne kommersielle merkevaren i mange år, får meg virkelig til å tenke meg om to ganger før jeg blir fotballfrue-frelst og slutter å debattere dette produktet.

Word hele greiene her. Takk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har da vitterlig utlevert seg selv og familien i fire og halvt år, for nærmere hundre tusen leser daglig.

I tillegg har hun hele veien hatt en spesiell vinkling på denne såkalte "hverdagsbloggen". Et så til de grader glanset bilde har blitt fremvist,

Det verste er at jeg nesten får litt vondt inni meg når jeg ser intervjuet. Hun virker oppriktig som en søt jente, som er livredd for å svare feil og som kanskje ikke er den dypeste bollen i skapet.

Det var da meget selvmotsigende. Personlig synes jeg ikke det er utlevering (i negativ forstand, slik det stort sett blir brukt) når hun samtidig ikke fremstiller dem negativt på noen som helst måte. Skriv om dårlige stunder med barn og mann; bli angrepet for å utlevere dem - kun skrive om det hyggelige og positive, fremstille dem i godt lys; bli angrepet for å kun vise ''et glansbilde''... Ganske fantastisk å kunne bli kritisert for begge deler samtidig, eller hva? :laugh:

Til det siste; det er jo ikke rart hun er redd for å si noe galt, det er jo på grunn av sånne som deg.

PS; Den dypeste bollen i skapet er ikke et uttrykk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS; Den dypeste bollen i skapet er ikke et uttrykk. :)

Tja. Det kan jo være på lik linje med "den skarpeste kniven i skuffen". Det skal jeg faktisk google :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Det kan jo være på lik linje med "den skarpeste kniven i skuffen". Det skal jeg faktisk google :)

Go ahead. Men det ikke det altså. Skarpeste kniven i skuffen er jo et uttrykk som er utbredt og logisk, noe dypeste bollen i skapet er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go ahead. Men det ikke det altså. Skarpeste kniven i skuffen er jo et uttrykk som er utbredt og logisk, noe dypeste bollen i skapet er. :)

Ser andre bruker "dypeste bollen i skapet" også (i en diskusjon). Noen sier "skarpeste eplet" osv osv. Det er vel ingen lov som er vedtatt på hva som er korrekt bruk av sarkasme. Er ikke risset i stein noen av utrykkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser andre bruker "dypeste bollen i skapet" også (i en diskusjon). Noen sier "skarpeste eplet" osv osv. Det er vel ingen lov som er vedtatt på hva som er korrekt bruk av sarkasme. Er ikke risset i stein noen av utrykkene.

Det er ikke det nei, men jeg påpeker at det ikke er et uttrykk (ikke risset i stein kanskje, men det finnes noe som heter faste uttrykk). Noe det ikke er. Så vet vi det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go ahead. Men det ikke det altså. Skarpeste kniven i skuffen er jo et uttrykk som er utbredt og logisk, noe dypeste bollen i skapet er. :)

Sist jeg sjekket er ikke dette skriftlig eksamen i norsk, men et forholdsvis uhøytidelig diskusjonsforum. Da regner jeg med at det er lov å bedrive en viss grad av "lek med språket" jfr. en viss frue og hennes forsvarere hva angår utallige slurveleifer på denne bloggen som det visstnok legges så mye tid i.

Ellers mener jeg fremdeles at hun bedriver utlevering av en uskyldig part i familien som ikke har valgt å være på bloggen. Til tross for at dette er et glanset bilde, mener jeg fremdeles ikke det burde vært lov å gjøre sine egne barn til ufrivillig kjendiser fra den dag de er født, bare fordi man skriver en blogg om "hverdagen" sin.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser andre bruker "dypeste bollen i skapet" også (i en diskusjon). Noen sier "skarpeste eplet" osv osv. Det er vel ingen lov som er vedtatt på hva som er korrekt bruk av sarkasme. Er ikke risset i stein noen av utrykkene.

Dette var altså bare noe jeg fant på i farta, men morsomt at flere har sagt det før :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Hun har ikke gått opp eller ned ett eneste gram! Ferdig snakka! :P

Om hun har påstått noe slikt svart på hvitt (eller svart på rosa, hurhur) på bloggen sin må hun jo tro at folk er blinde. Noen år tilbake kunne hun jo se rådmager ut, nå ser hun sunn og flott ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun svarer jo jevnlig at hun ikke er hverken tyngre eller lettere.....samme vekt som hun alltid har hatt, hverken mer eller mindre.

Personlig så synes jeg hun ser bra ut nå. Hun er slank og trent, men ikke utsulta tynn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da meget selvmotsigende. Personlig synes jeg ikke det er utlevering (i negativ forstand, slik det stort sett blir brukt) når hun samtidig ikke fremstiller dem negativt på noen som helst måte. Skriv om dårlige stunder med barn og mann; bli angrepet for å utlevere dem - kun skrive om det hyggelige og positive, fremstille dem i godt lys; bli angrepet for å kun vise ''et glansbilde''... Ganske fantastisk å kunne bli kritisert for begge deler samtidig, eller hva? :laugh:

Til det siste; det er jo ikke rart hun er redd for å si noe galt, det er jo på grunn av sånne som deg.

PS; Den dypeste bollen i skapet er ikke et uttrykk. :)

Å utlevere noen er vel per def. å levere ut noen/stille noen åpent frem. Det har vel ingenting med om det er i negativ eller positiv forstand å gjøre. Forklar hva du mener er selvmotsigende. Er det det at vedkommende skriver at hun både utleverer, og kun viser frem en "glanset" side? Faktum er at datteren ikke selv har valgt å være en del av den bloggen, og da er det utlevering. Om det er i negativ eller positiv forstand og i hvilken grad kan jo diskuteres, men du kan vel ikke mene at hun ikke utleverer datteren i noen grad? Da syns jeg i såfall du skal lese deg opp på definisjoner, før du går løs på andre her.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg sjekket er ikke dette skriftlig eksamen i norsk, men et forholdsvis uhøytidelig diskusjonsforum. Da regner jeg med at det er lov å bedrive en viss grad av "lek med språket" jfr. en viss frue og hennes forsvarere hva angår utallige slurveleifer på denne bloggen som det visstnok legges så mye tid i.

Ellers mener jeg fremdeles at hun bedriver utlevering av en uskyldig part i familien som ikke har valgt å være på bloggen. Til tross for at dette er et glanset bilde, mener jeg fremdeles ikke det burde vært lov å gjøre sine egne barn til ufrivillig kjendiser fra den dag de er født, bare fordi man skriver en blogg om "hverdagen" sin.

Så lenge det som skrives er logisk, så. :)

Til en viss grad enig, men slik er det faktisk for mange. Barn av artister, bloggere, etc; ikke minst av Ola og Kari Nordmann på f.eks. Facebook og andre nettsider. Så lenge man er flink til å holde barnet relativt anonymt, ikke fremstiller de negativt på noen som helst måte (som ironisk nok mange synes hun burde gjøre, hvis ikke er det et ''glansbilde''), vel - da ser jeg ikke det helt store problemet. Her synder ufattelig mange bloggere langt mer enn FF, men hun er vel blant de som blir kritisert mest likevel.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk forventer at en blogger skal skrive i vei om alt det negative som skjer i h*ns liv egentlig. Forventer folk det av alle andre de kjenner til og møter på også - at de skal være komfortable med å dele vanskelige ting med totalt fremmede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kritisk

Det er ikke det nei, men jeg påpeker at det ikke er et uttrykk (ikke risset i stein kanskje, men det finnes noe som heter faste uttrykk). Noe det ikke er. Så vet vi det. :)

H*n er ikke den skarpeste kniven i skuffen er vel det man hører mest. Har også hørt folk si: "hun er ikke den skarpeste kniven i skuffe, kan ri på henne fra oslo til trondheim uten å skjære deg". :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Synes spørsmålene var lite uttenkte, dette er jo ting hun har svart på hundre ganger før? Hvorfor ikke grave frem noe nytt og spennende?

Endret av BabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hun fremstår som en oppegående, kanskje litt naiv, person som lever litt for langt inne i en boble. Alt i alt syns jeg hun kom ganske godt ut av intervjuet, med unntak av akkurat biten om "skal vi danse." Hun virker kronisk imot selvkritikk og kommer derfor sansynligivs aldri til å innrømme at hun gikk ut av svd fordi hun ikke var god nok. Det nærmeste vi kommer en inrømmelse er vel "Jeg hadde akkurat begynt å forstå hva jeg måtte gjøre videre". Dersom du legger godviljen til kan man tolke det som at hun har/hadde innsett at hun ikke var god nok og måtte trene mer, evt hvilke punkter som måtte forbedres.

Ellers syns jeg intervjueren ikke holdt helt mål. Spurte en del dårlige spørsmål og presset veldig på når det var noe CBE tydelig ikke ville snakke om. Men det er en annen sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser andre bruker "dypeste bollen i skapet" også (i en diskusjon). Noen sier "skarpeste eplet" osv osv. Det er vel ingen lov som er vedtatt på hva som er korrekt bruk av sarkasme. Er ikke risset i stein noen av utrykkene.

Dette er jo bare tull!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes spørsmålene var lite uttenkte, dette er jo ting hun har svart på hundre ganger før? Hvorfor ikke grave frem noe nytt og spennende?

Fordi det ikke fins noe nytt og spennende!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...