Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Ja. Hun har råd til det og hun har råd til å legge bloggen igjen hjemme. Men det klarer hun ikke. Da tror jeg nemlig hun hadde gjort det for lenge siden. Hun er avhengig av bloggen, og det er en av grunnene til at man bør diskutere blogging i 2014. Hva skjer med et menneske når man gjør seg avhengig av å selge seg daglig i en blogg?

Tror kanskje man blir litt avhengig av oppmerksomheten også. I noen tilfeller ender man kanskje opp med å gjøre ting for at det ser bra ut på bilder, ikke fordi man ønsker å få noe ut av dagen. Tror ikke det er veldig sunt for psyken, men det er enda litt for tidlig til at vi har sett langtidskonsekvensene av denne type blogging.

Jeg tror du er inne på noe veldig viktig her når du spør hva blogging gjør med et menneske over tid. Hvor ofte får du daglig 20, 30, 40 +++ komplimenter om hvor fantastisk du er, hvor inspirerende du er, hvor vakker og pen du er, hvor flott du er, hvor elegant og stilig du er, hvor snill du er osv.? Og hvor ofte kommer vilt fremmede mennesker opp til deg og forteller deg dette? Personlig er det storfest her i den symbolske stua hvis jeg bare får en enslig kompliment - EN kompliment. Og den får jeg heller ikke daglig.

Det ligger i menneskets natur å bli likt. Og som blogger fortelles du nærmest daglig om hvor framifra du er. Jeg tror slikt påvirker et menneske, og ikke bare positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er fascinerende at man kan få 190 komplimenter hver dag, tro på dem og ta dem til seg, men like vel klare å ignorere de negative kommentarene. Jeg tror ikke jeg kunne ha klart å skille kommentarer på den måten. Håper ikke kommentaren her misforstås, for jeg mener ikke at negative kommentarer på utseende osv er nødvendige, saklige, eller noe folk burde få høre. Jeg er bare interessert i hvordan man kan klare å ignorere ALT det negative, men likevel tro på det positive?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde utviklet et menneskehat hvis jeg hadde lest kommentarer til meg i en blogg. Folk kan være utrolig ekle og stygge med hverandre bare for å føle seg bedre selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gode poeng i de siste innleggene her. Jeg er helt overbevist om at FF er "avhengig" av bloggen. Ikke bare arbeidsmessig og økonomisk,men mentalt også. Det er vel mye av grunnen til at jeg overhodet ikke ønsker meg hennes liv. Et liv som en slags utstillingsdukke for en imaginær tilværelse...høye hæler og krøller i håret 24-7...det kan jo umulig være sunt for psyken på sikt...jeg synes nesten synd på henne.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurgemeie

Har noen av dere sett henne i Skal vi Danse? Noen som har lagt merke til at hun skjeler en smule? Kan hende det bare er meg, men det forklarer jo hvorfor hun tar bilder i profil. I et intervju med vg foppall (tror jeg), så satt hun jo sånn at kameraet viste henne i profil, ikke rett forfra. http://www.vgtv.no/#!/video/51710/foppall-ep-24-fotballfrue

Da jeg så henne i Skal vi danse, i intervjuet etter dansen, så ble jeg nærmere sagt sjokkert fordi hun ser jo helt annerledes ut på tv enn på bloggen. Fordi kameraet viste henne rett forfra :-)

Endret av Gurgemeie
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok lett blitt avhengig av oppmerksomheten selv, så jeg må si at jeg forstår hvorfor bloggere ikke legger opp, selv etter at de får gode jobbtilbud, eller økonomisk frihet til å blogge sjeldnere.merker jo selv hvor viktig det er at folk legger merke til bildene mine på Facebook, for eksempel. Tenk å få tusenvis av øyne mot deg hver dag? At folk gidder - det må jo være er rus uten like! :O

Forøvrig; nei takk, men jeg forstårhvorfor de fortsetter blogging.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kariannne

Jeg blogger ikke, men harinstagram. Å jeg har prøvd å ta litt bilder for å legge ut der. Men ender opp med å fokusere så mye på å ta det "perfekte" bilde, at jeg ender opp med å knipse 10 før jeg er fornøyd. Og da tenker jeg.. Hva holder jeg på med??

Glemmer å leve i øyeblikket og nyte det. Vi er for opphengt i å vise alle andre hva vi gjør, hvordan vi har det osv at vi glemmer å nyte øyeblikkene. Nå som jeg er blitt mamma er jeg altfor flink tilårskomne stå klar med telefonen for å filme, den første latteren, når han ruller får rygg til mage. Fordi g skal vise alle andre, hvor flink han er. Holder set ikkemed at jeg, mammaen hans syntes han er flink? Jeg skal virkelig skjerpe mg! Jg mener denne bøoggingen og instagrammingen er uendelig på mange områder. Men mest av alt, tar den får oss øyeblikk via,dei får oppleve igjen.. Forbi var for. Opptatt med å ta bilde elle filme det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppmerksomhetssyken er skummel. Hvor mange IG bilder må man poste om dagen før man blir mett på likes og kommentarer? Akk for et liv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da ble det "granskning" etter Gaga-festen. Leserne gjennomskuet jo både spons av lounge og reklame for spritmerket, men FF da sa at hun ikke ante noe om det var sponset. En merkelig sak.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Det jeg synes er HELT utrolig, er at hun etter 5 år som blogger fortsatt benytter seg av unnskyldningen "jeg trodde dette var greit", eller "jeg visste ikke det kom.til å skape reaksjoner".. Det er rett og slett ikke holdbart

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er HELT utrolig, er at hun etter 5 år som blogger fortsatt benytter seg av unnskyldningen "jeg trodde dette var greit", eller "jeg visste ikke det kom.til å skape reaksjoner".. Det er rett og slett ikke holdbart

Dersom hun finnes skyldig i dette, håper jeg virkelig det for en gang skyld foreligger konsekvenser. Dette er tredje gang hun bryter markedsføringsloven hva gjelder omtale av alkohol...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor dum går det ann å bli da?

Akkurat her tror jeg det vil være Helsedirektoratet som er dummest siden de går på limpinnen om at jeg visste ikke/skjønte ikke/var en glipp.. igjen!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir kvalm av hele dame. At det ikke går ann å gjøre NOE samfunnsnyttig i hennes posisjon. NOE godt for andre enn seg og sine...ser flere nevner at en familie som ikke har råd til sydentur selv kunne fått dette av Ving via FF. På denne måten kunne de få markedsføring, samtidig som de viser litt samfunnsansvar. Hva FF ville fått ut av det?? Karma kanskje? Vise at hun ikke KUN er opptatt av å mate sin egoisme og selvsentrerthet.Hun gjør jo ALDRI noe annet enn ting hum selv og ingen andre har utbytte av!! (bortsett fra selskapene hun reklamerer for selvfølgelig) det er bare så kvalmt altsammen...og atpåtil har hun denne fan-skaren som hyller hennes ego og UNNER henne luksusturer sponset i huet og ræva...for en syk syk verden

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg vel selv at det er Cointreau har invitert Camilla Pihl/Peter Peters til VIP lounge og konsert, og at de har fått ekstra billetter til å invitere med seg flere. Ser at Fotballfrue sier at de ble invitert av venner, men de er vel snarere forretningsforbindelser. Særlig er det åpenlyst siden hun ikke vil svare på spørsmålet om importøren av Cointreau betalte gilder. Men hva skal hun med manager når hun ikke henviser til manageren når media tar kontakt egentlig?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Blir kvalm av hele dame. At det ikke går ann å gjøre NOE samfunnsnyttig i hennes posisjon. NOE godt for andre enn seg og sine...ser flere nevner at en familie som ikke har råd til sydentur selv kunne fått dette av Ving via FF. På denne måten kunne de få markedsføring, samtidig som de viser litt samfunnsansvar. Hva FF ville fått ut av det?? Karma kanskje? Vise at hun ikke KUN er opptatt av å mate sin egoisme og selvsentrerthet.Hun gjør jo ALDRI noe annet enn ting hum selv og ingen andre har utbytte av!! (bortsett fra selskapene hun reklamerer for selvfølgelig) det er bare så kvalmt altsammen...og atpåtil har hun denne fan-skaren som hyller hennes ego og UNNER henne luksusturer sponset i huet og ræva...for en syk syk verden

Frua er da ikke den eneste som drar på x mange sponsede sydenturer i året..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

jeg skjønner ikke hvorfor dere jenter er så betatt av fotballfruen jeg. hun er pen ja, men det er mange, mange som henne. ser ofte penere jenter overalt.

Mange av dere i forumet er sikkert penere enn henne også.

Jeg blir ofte "betatt" av pene kvinner (jeg er hetero altså, men kan likevel se skjønnhet hos kvinner) og jeg liker noen av klærne hun har. Men var mer interessert i bloggen da hun var gravid med nelia. Nå er jeg innom der typ 2 gang i mnd.

Om jeg er penere enn henne eller noen andre pene kvinner bryr jeg meg ikke om. Det har ikke noe med saken å gjøre synes jeg. Ikke sammenligner jeg meg med andre heller. Skjønnhet selger uansett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...