Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

FF får spørsmål i kommentarfeltet til innlegget Månedens mammatips om hvordan hun ser på det å tjene penger på sin datter moralsk sett.

FF svarer i kjent stil at hun ser ikke det moralske aspektet vedkommende sikter til, siden Nelia også nyter godt av pengene. Ikke synes hun det er problematisk heller siden det ikke skjer så ofte at de bruker Nelia i kommersielle innlegg.

Når jeg trodde farvannet ikke kunne bli grunnere..

Nå er ikke logikk og fornuft fruens fremste kvalitet. I det apsektet så er mammabloggere fritatt alle moralske skrupler, da barnet også tjener på det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette med å "tjene penger på barna" er en svært interessant tema. Mye mulig bloggere går noen runder med seg selv, det vet vi jo ikke. Kan forstå poengene de forteller om, at pengene går barna til nytte.

En venninne av meg var barnemodell. Dette har ikke fulgt henne. Men det var noen bilder - ikke navn, fødsel, bleier, og personlig informasjon. Der er det er stort skille. Det er derfor jeg aldri ville ha blogget om barn. Eller eldre, psykisk handikappede, eller andre personer ute av stand til å takke nei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hvis jeg ikke er helt på viddene, så er regelverket rundt barn brukt i reklamesammenheng særdeles strengt.

CBE er ikke lenger en uskyldig, snill mamma i det hun legger ut et rent reklameinnlegg på bloggen sin. Da er hun en kommersiell aktør, og må dermed forholde seg til det regelverket som gjelder - noe hun tydeligvis ikke gjør i denne sammenheng mht. de svarene hun har kommet med i kommentarfeltet. Hvis dette stuntet resulterer i represalier fra Forbrukerombudet e.l. etater, vil det ikke forundre meg at CBE tar sitt sedvanlige "Å, det viste jeg ikke"-svar.

Og den unnskyldningen om at pengene kommer dattera til gode blir for søkt. CBE tjener nok som det er uten at hun behøver anvende barn for å få råd til salt i maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg trodde farvannet ikke kunne bli grunnere..

Hva betyr det? :P

Du må nok tolke det som du selv vil. Jeg tolker uttrykket som ikke særlig flatterende.

Ellers er det en tråd her på KG under "Hva kjennetegner en grunn person". Kanskje noen av forslagene i den tråden kan hjelpe deg? Forøvrig finns det mange synonymer til "grunnere"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg trodde farvannet ikke kunne bli grunnere..

Hva betyr det? :P

"Når jeg ikke trodde det var mulig å bli dummere". Sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere som la merke til at fruen hadde glemt skjørt/bukse i barnebursdagen?

Tror søstera også hadde det..

:fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun nå solgt perlehengerne hun brukte 5000 kroner på? Ettersom dette var noe hun synes det var helt greit å bruke penger på ettersom hun ikke brukte penger på alkohol. Sånn som andre gjør. Ifølge henne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hinkelpinkel

Har hun nå solgt perlehengerne hun brukte 5000 kroner på? Ettersom dette var noe hun synes det var helt greit å bruke penger på ettersom hun ikke brukte penger på alkohol. Sånn som andre gjør. Ifølge henne.

Du er svært opptatt av desse perlehengerne. Kvifor?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som la merke til at fruen hadde glemt skjørt/bukse i barnebursdagen?

Hun har på seg en 'kort jumpsuit' (shorts om du vil.)

Skjønner ikke kommentarene om 'så mye styr for en 1 års dag'?! Styr? Hun har hengt opp noen pompom'er og bilder- og bestilt alle kakene.....

Er det styr? Det er jo nesten ikke mulig å lage mindre styr...... (Å bake og pynte masse kaker selv -sim de fleste andre av oss gjør- er mye mer jobb ;) )

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er svært opptatt av desse perlehengerne. Kvifor?

Det er jeg på ingen måte. Det har seg bare sånn at det har vært passende å nevne den episoden ved noen anledninger her, ettersom temaene materialisme, overforbruk og alkohol stadig går igjen når FF diskuteres. Hun fikk høre det da hun investerte i de hengerne, og det det pinlige forsøket på å rettferdiggjøre det innebar blant annet det at hun "brukte ikke penger på alkohol og røyk, som andre gjør". Innlegget og spesielt kommentarfeltet ifm de hengerne er verdt en titt. Mannen hennes er selvfølgelig også inne med den skarpe tunga si.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min tanke...skjønner jo at 16-17åringer som plutselig havner på bloggtoppen ikke kaster seg rundt for å redde verden...og jeg tenker heller ikke at det å redde verden er noens oppgave. Men jeg tenker at de har en helt unik mulighet til å nå ut til folk på, så hvorfor ikke benytte seg av det?? Det trenger ikke å være STORE prosjekter som å bygge barnehjem i Guatemala! Bare det å linke til steder, oppfordre, fronte kampanjer osv osv...dele hhistorer fra virkeligheten..altså det er så mye!! Herregud så mye jeg ville gjort om jeg hadde posisjonen til FF!! Donert bort et SPAopphold, gitt penger og engasjert meg i saker som jeg brenner for...men alt hun gjør er å trippe rundt på høye hæler, rulle på en ball og drikke kaffe av søte kopper...det er så meningsløst på en måte! Jeg mener jo ikke at hun skal ta ansvar for all fattigdom og nød her i landet, men likevel...det må jo være så ufattelig mange ting hun har mulighet til. Når det er sagt så gjelder det selvsagt alle mennesker. Vi kan alle gjøre mer. Men jeg er ivertfall ikke i tvil om at jeg ville utnyttet en slik posisjon til noe mer samfunnsnyttig.

Så enig!! :Nikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil tro det er en eller annen grad av samarbeid/spons med kakeleverandøren. På spørsmål om pris på kjeksene skriver hun at leseren må ta kontakt med leverandør. Hun kunne jo sagt hva hun betalte pr stk, men antagelig betalte hun ikke/lite.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er en eller annen grad av samarbeid/spons med kakeleverandøren. På spørsmål om pris på kjeksene skriver hun at leseren må ta kontakt med leverandør. Hun kunne jo sagt hva hun betalte pr stk, men antagelig betalte hun ikke/lite.

Eller så vil hun ikke si det fordi de er så dyre. Så prisen på Villa Perlesukker sin Instagram en gang. Det var jo ikke akkurat de- men tilsvarende. Og folk fikk helt sjokk. (Det ligger jo mye arbeid bak hver enkelt så det er sikkert ikke så ille egentlig.) Men det blir nok ramaskrik om hun sier hjn bruker så mye på kaker til en barnebursdag ;)

Edit: fant prisen nå. På IG sa Villa Perlesukker på ett bilde av en blå uglekjeks (lagt ut for 21uker siden) at prisen pr kjeks var 80kr!!!

Endret av *Emma*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en dyr kjeks ja :) urimelig dyrt. Da er nok det årsaken. Hadde hun skrevet 80kr pr kjeks hadde nok kommentarfeltet gått varmt.

Endret av MiniMjau
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...