Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Atheena

Meget, meget godt innlegg.

Det blir litt "Don't kill the messenger". Hun er budbringeren og fremmer et helt sykt ideal. Hun er selv et "offer" for den perfekte piken. Jeg ser at mange dyrker et slikt ideale og de blir nok meget inspirert av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Random Nick

Det jeg ler litt av er at hun påstår hun har så lite reklame på bloggen, at det kun er 1-2 innlegg per uke med produkter hun selv bruker. Stort sett hvert innlegg er jo preget av reklame... Ellers et bra intervju, liker østfold-dialekten hennes :)

Likevel er det ikke SÅ MYE reklame på hennes blogg som det mammatilmichelle har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter nå ennå at hun skal bringe bloggen til nye høyder..

Det eneste nye - utenom bilder av kaffekopper, treningstøy og outfit må være høvelen.

Kan ikke se den store endringen som skal bringe bloggen til nye høyder.

Still a car crash for me!

Hvorfor venter du på det? Tror hun har tenkt å fortsete med å ha den slik den er. Det er nå det hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel er det ikke SÅ MYE reklame på hennes blogg som det mammatilmichelle har.

Leser ikke bloggen til den dama. Har ikke noe til overs for henne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det blir litt "Don't kill the messenger". Hun er budbringeren og fremmer et helt sykt ideal. Hun er selv et "offer" for den perfekte piken. Jeg ser at mange dyrker et slikt ideale og de blir nok meget inspirert av henne.

Helt riktig. Og jeg mener du har truffet innertieren når du sier at det er ikke CBE som privatperson enkelte vil til livs, men egentlig det idealet av den "perfekte kvinne" som hun er blitt "posterchild" for.

Beklageligvis er det ikke alle som evner å skille mellom hvem CBE er som privatperson og offentlig person.

Personlig er jeg ganske sikker på at CBE som privatperson er adskillig mer fasettrik enn det som gis uttrrykk for på bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SelinaKyle

Men selv om vi ikke får se alt av CBE, er vel perfeksjonismen en del av henne? Hun trener masse, har støv på hjernen, sier forholdet til mannen er perfekt, har et feilfritt hjem, bruker Restylane og extensions, alle feiringer som bursdagsgave jul og dåp skal være flawless... Selv om hun sikkert har hundre andre sider så er jo likevel alt dette en del av den hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Men selv om vi ikke får se alt av CBE, er vel perfeksjonismen en del av henne? Hun trener masse, har støv på hjernen, sier forholdet til mannen er perfekt, har et feilfritt hjem, bruker Restylane og extensions, alle feiringer som bursdagsgave jul og dåp skal være flawless... Selv om hun sikkert har hundre andre sider så er jo likevel alt dette en del av den hun er.

Ja det er jo akkurat det jeg skrev at hun vil fremstå som flink pike. Så perfeksjonismen er garantert en stor del av henne. Hun ønsker jo at vi skal se på henne som perfekt, en som mestrer alt og en som ikke har noen feil eller dårlige sider. Det har hun jo garantert, men hun vil bare vise den glansede versjonen på bloggen forståelig nok.

Jeg mener også at all kritikken om at hun retusjerer bilder, bare tar bilder fra en side, ikke tar kritikk, har mange reklameinnlegg og tenker profitt, er frekk i kommentarfeltet, ikke ser at hun kanskje ikke var så flink i SVD, er overopphengt på forbruk og har et forstyrret bilde på kropp/tynnhet kommer av at folk ønsker å se hennes feil. De vil at hennes perfekte fasade skal slå sprekker og leter etter feil fordi alle vet jo at ingen er perfekte. Det har gått sport i å prøve å pulverisere det perfekte bildet hun prøver å vise oss på bloggen.

Endret av Atheena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også hun er en søt og positiv jente. Skulle ønske at jeg hadde hennes pågangsmot når det gjelder trening, men syns ikke hun er så veldig inspirerende i den grad jeg ønsker å la meg inspireres av. Føler hun er en sterk "stereotype" av den perfekte vellykkede piken. Det er et ideal som jeg tror kan være uttmattende for unge jenter å leve opp til. Flere og flere kvinner møter veggen fordi forventningspresset om å ha et plettfrie og perfekt hjem, barn, hus, mann, kropp, jobb, venner, fritidsaktiviter, klær, hår, sminke osv til slutt vil være umulig å oppnå. Flere og flere barn er i dag utbrente fordi presset til de er for stort. Jeg mener ikke at dette er Caroline sin feil, men hun har blitt et bilde på hvordan en unge kvinne ala 2014 skal være.

Jeg tror mye av kritikken eller "hat" forholdet til henne egentlig dreier seg om å gi det perfekte pike syndromet fingern. Hun blir symbolet på dette og derfor diskuteres hun opp og ned i mente. Hun har blitt et fenomen. Perfekt pike = fotballfrue/Caroline Berg Eriksen. Jeg tror faktisk ikke det er henne som person man vil legge på hoggestammen, men heller det hun står for.

Veldig bra skrevet. Er helt enig i dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo akkurat det jeg skrev at hun vil fremstå som flink pike. Så perfeksjonismen er garantert en stor del av henne. Hun ønsker jo at vi skal se på henne som perfekt, en som mestrer alt og en som ikke har noen feil eller dårlige sider. Det har hun jo garantert, men hun vil bare vise den glansede versjonen på bloggen forståelig nok.

Jeg mener også at all kritikken om at hun retusjerer bilder, bare tar bilder fra en side, ikke tar kritikk, har mange reklameinnlegg og tenker profitt, er frekk i kommentarfeltet, ikke ser at hun kanskje ikke var så flink i SVD, er overopphengt på forbruk og har et forstyrret bilde på kropp/tynnhet kommer av at folk ønsker å se hennes feil. De vil at hennes perfekte fasade skal slå sprekker og leter etter feil fordi alle vet jo at ingen er perfekte. Det har gått sport i å prøve å pulverisere det perfekte bildet hun prøver å vise oss på bloggen.

Er vel også veldig normalt å ikke ha helt sansen for verdensmestere/bedrevitere/.. insert.. .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor venter du på det? Tror hun har tenkt å fortsete med å ha den slik den er. Det er nå det hun sier.

Venter og venter..

Hun uttalte etter at hun ble stemt ut av SVD at hun skulle ta bloggen til nye høyder.

Dette jeg kommenterte samtidig som jeg ikke så særlig til endringer fra tidligere kaffekopper og pulsklokke.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Er vel også veldig normalt å ikke ha helt sansen for verdensmestere/bedrevitere/.. insert.. .

Ja så klart, men nå slår ikke hun meg som en hoven verdensmester, syns hun fremsto ganske sympatisk på det VG intervjuet. Når det er sagt syns jeg det er fascinerende at det er så mange som inspireres av bloggen og som tilber henne. Det speiler jo faktisk litt av den kvinnelige befolkningen og hva slags status og idealer mange ser opp til. For klær, kosmetikk og materielle ting hun fronter selger jo som hakka møkk. Jeg skjønner ikke helt hva folk drømmer seg bort i når de leser bloggen hennes? Hvorfor inspireres mange av den perfekte piken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så klart, men nå slår ikke hun meg som en hoven verdensmester, syns hun fremsto ganske sympatisk på det VG intervjuet. Når det er sagt syns jeg det er fascinerende at det er så mange som inspireres av bloggen og som tilber henne. Det speiler jo faktisk litt av den kvinnelige befolkningen og hva slags status og idealer mange ser opp til. For klær, kosmetikk og materielle ting hun fronter selger jo som hakka møkk. Jeg skjønner ikke helt hva folk drømmer seg bort i når de leser bloggen hennes? Hvorfor inspireres mange av den perfekte piken?

Jeg skrev at jeg synes bloggen hennes er inspirerende, men det stemmer egentlig ikke helt. Leser blogge hennes når jeg ikke har noe mer fornuftig å gjøre og bare vil kople litt av for eksempel (tidsfordriv) :) Er andre blogger jeg liker bedre og inspireres mer av, men som regel leser jeg bare blogger for litt lett underholdning (i stede for feks et magasin eller en tv-serie) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser FF reklamerer for en ny naturbørste.

Kan ikke la være å undre meg på fra hvilket dyr nylonhår kommer fra..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest KeyserSoze

Ser FF reklamerer for en ny naturbørste.

Kan ikke la være å undre meg på fra hvilket dyr nylonhår kommer fra..

Nylon er ikke dyrehår men syntetisk. Naturhårene derimot er fra villsvin

Edit: man dreper ikke villsvin for hårene. Og de nappe ikke ut av dem heller.hårrene brukes fra villsvin som allerede er blitt skutt. De utnytter dyret helt istedet for å kaste det som kan brukes. Mulig noen er imot det, men ikke alle. Jeg er for eksempel imot pels. Fordi dyr lider og jeg synes det er forferdelig at dyr drepes kun for pelsen når man fint kan få varme plagg uten å drepe dyr. Men når man først har drept et dyr for maten sin del, har jeg ingenting imot at de utnytter hele dyret. Men meg om det :)

Endret av KeyserSoze
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun ikke blir lei av å selge hver eneste ferie de skal på. Hva med å ta seg ordentlig ferie og slappe av med familien sin?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun ikke blir lei av å selge hver eneste ferie de skal på. Hva med å ta seg ordentlig ferie og slappe av med familien sin?

Ja. Hun har råd til det og hun har råd til å legge bloggen igjen hjemme. Men det klarer hun ikke. Da tror jeg nemlig hun hadde gjort det for lenge siden. Hun er avhengig av bloggen, og det er en av grunnene til at man bør diskutere blogging i 2014. Hva skjer med et menneske når man gjør seg avhengig av å selge seg daglig i en blogg?

Tror kanskje man blir litt avhengig av oppmerksomheten også. I noen tilfeller ender man kanskje opp med å gjøre ting for at det ser bra ut på bilder, ikke fordi man ønsker å få noe ut av dagen. Tror ikke det er veldig sunt for psyken, men det er enda litt for tidlig til at vi har sett langtidskonsekvensene av denne type blogging.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke hvorfor dere jenter er så betatt av fotballfruen jeg. hun er pen ja, men det er mange, mange som henne. ser ofte penere jenter overalt.

Mange av dere i forumet er sikkert penere enn henne også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...