Gå til innhold

Sist sette film?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Og den var basert på en ganske interessant bok, også. Den likte jeg. Særlig når matematikeren hele tida forsøker å forklare hvorfor dette prosjektet er dømt til å gå til helvete, uten at noen vil høre på ham.

Og de bare "Neida, neida, dette opplegget er idiotsikkert. Så lenge strømmen ikke går." Så går strømmen. :lol:

Jeg leste boken for lenge siden også. Sett filmen har jeg gjort flere ganger. Den er bare bedre, uansett hvordan man vrir og vender på det. Bedre skuespillere og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jacklost

Dette er egentlig en miniserie men jeg syns det er mer som en film og jeg har lyst til å gjøre en anmeldelse på den så da gjør jeg det her :)

 

Neverland (2011)

 

Filmen handler om Hook, Peter Pan og vennene hans og hvordan de starter som vanlige småtyver i london til å med et uhell blir sendt til neverland og alt som utspiller seg ender opp med å lage basisen for hvordan ting er i Peter Pan filmene og seriene. På slutten så ser vi at ting er slik som dem er i Peter Pan eventyret så vi får en ganske god fortelling med ganske god skuespilling på hvordan det hele begynte :) Jeg anbefaler denne filmen eller miniserien som de kaller den på det sterkeste uansett om du er fan av Peter Pan eller ikke :) Må skryte av en god skuespillerprestasjon av Rhys Ifans som Jimmy Hook og Charlie Rowe som Peter Pan. Og ikke minst vår kjære avdøde Bob Hoskins som Mr. Smee (Måtte han hvile i fred) Og resten selvfølgelig, jeg syns de alle gjorde en god jobb :)

 

Jeg syns det er veldig syns at dette er det eneste de lagde, jeg tror med alt som skjedde i miniserien så satte det en god basis for en eventuell serie om Peter Pan og rivaliseringen med Jimmy Hook og helt til når Wendy og vennene kommer til neverland :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

The Greatest (2009)

Alltid hyggelig å se Pierce Brosnan i en film :)

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesteparten av Sherlock Holmes: A Game of Shadows. Resten er i opptak siden jeg ble forferdelig trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jurassic World

Så, hvor hardt sugde den? Golfballer gjennom hageslangen, eller kanskje til og med en tennisball?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridget Jones diary! Så den på netflix igår! Hadde helt glemt hvor koseligt film det var:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridget Jones diary! Så den på netflix igår! Hadde helt glemt hvor koseligt film det var:-)

Den filmen er skikkelig dårlig casta. Hvordan kan Bridget Jones være singel, hvis hun ikke vil? Hun burde ha monobrow eller noe slikt for å forklare hvorfor hun ikke må jage mannfolk unna med en kjepp for å få være i fred. Kjøper det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Jeg husker ikke navnet, owen wilson får et fripass fra kona si og kan ha sex med hvem han vil i en uke. Christina Applegate var med i filmen med men jeg husker rett og slett ikke navnet på filmen :P

 

Den filmen er skikkelig dårlig casta. Hvordan kan Bridget Jones være singel, hvis hun ikke vil? Hun burde ha monobrow eller noe slikt for å forklare hvorfor hun ikke må jage mannfolk unna med en kjepp for å få være i fred. Kjøper det ikke.

Dårlig casta? Dem ble jo alle nominert for rollene sine ble ikke dem? Kan ikke ha vært så dårlig casta da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker ikke navnet, owen wilson får et fripass fra kona si og kan ha sex med hvem han vil i en uke. Christina Applegate var med i filmen med men jeg husker rett og slett ikke navnet på filmen :P

 

Dårlig casta? Dem ble jo alle nominert for rollene sine ble ikke dem? Kan ikke ha vært så dårlig casta da :P

Jeg mener, Bridget Jones er jo veldig søt og attraktiv. Likevel sliter hun med å finne en type. Og det er sludder, for IRL ville Bridget Jones vært singel akkurat så lenge som hun ønsket det selv, og ikke en dag lenger. Renèe Zellweger gjorde en utmerket jobb som skuespiller, det er ikke DET. Det er bare at jeg ikke tror noe særlig på dette problemet med å finne en passende mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da mange pene mennesker som ikke får seg partner, så hvorfor det ikke skal være forståelig er jeg ikke helt med på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

American Sniper.

Livshistorien til en amerikansk NAVY SEAL som gjorde tjeneste som snikskytter i Irak.

Basert på selvbiografien til Chris Kyle, og regissert av Clint Eastwood.

God film.

Det er en del "hull" i historien. Jeg skulle blant annet likt å fått en bedre beskrivelse av hvordan den dypt traumatiserte Chris Kyle egentlig kommer tilbake til det sivile livet etter at han slutter. For han går liksom fra å være "The Legend", den mest dødelige snikskytter i Navy SEALS historie, til en mann som knapt klarer å fungere utenfor en krigssone, til en avbalansert og fungerende familiefar som hjelper andre veteraner på fritida. Uten at man helt forstår hva det var som gjorde at han forandret seg. Krigstraumer er vanskelige, og jeg har lest et sted at den amerikanske hæren mister flere soldater i selvmord etter at de kommer tilbake fra krigssonene enn de som dør i kamp.

Men kanskje Kyle selv ikke visste hvordan han kom tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homefront. Skal ikke kalle det en kvalitetsfilm, men siden jeg elsker actionfilmer med biljakter, skytescener, eksplosjoner og bad guys som får bank, så var denne midt i blinken! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...