Gå til innhold

Sist sette film?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Så "Walk the line" i går, historien om Johnny Cash sitt liv og karriere. Anbefales, Cash-fan eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så "Walk the line" i går, historien om Johnny Cash sitt liv og karriere. Anbefales, Cash-fan eller ei.

Virkelig en bra film. Jeg har alltid likt Johnny Cash. Det kom inn med morsmelka, bokstavelig talt. Mamma elsket ham. I min familie var det to store musikalske ikoner under min oppvekst. Johnny Cash og Leonard Cohen. Mamma elsket Cohen også.

Anyway. "Walk the Line" viste en Johnny Cash som både var en større og bedre mann enn jeg tidligere hadde sett ham som, og en svakere og mindre en også. Og det er ikke dårlig for en film om en så ikonisk skikkelse. Hvis mamma klarer å se forbi Johnny Cash og se Joaquin Phoenix i den rollen, så får nok han også en plass på husalteret. Jeg fikk iallfall fornyet respekt for ham etter den filmen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wild Card

Klassisk Jason Statham. Rent bortsett fra at den, som alle Stathamfilmer, er full av smartassreplikker og gladvold, så er den spennende også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everly

Salma Hayek vs Yakuzaen. Det er et åpent spørsmål hvem som kommer til å vinne, til siste slutt. Salma Hayeks rollefigur Everly er underdog, selvsagt, siden hun er en enslig sexslave som en dag fant ut at det kan faen meg være nok, mens Yakuzaen er, vel, Yakuzaen. Du kødder ikke med Yakuzaen. På den andre siden, du kødder ikke med Salma Hayek, heller.

På en skala fra 1 til 10 sier jeg wohooo!

Dette kunne utmerka godt vært en film av Quentin Tarantino, men mye bedre, fordi Quentin Tarantino dukker ikke opp i den og later som han er skuespiller.

Hvis det HADDE vært en Quentin Tarantino-film, antar jeg at Tarantino ville dukket opp som den korrupte purken som sier "That's a lot of dead whores!" før han går igjen. Kanskje han ville fortalt en liten vits der det var punchline.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wanted - ble denne virkelig Oscar-nominert? I så fall må det ha vært for flest biip-ord i en og samme film. Historien var god nok, men det var et par ord og setninger de kunne spart seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everly

Salma Hayek vs Yakuzaen. Det er et åpent spørsmål hvem som kommer til å vinne, til siste slutt. Salma Hayeks rollefigur Everly er underdog, selvsagt, siden hun er en enslig sexslave som en dag fant ut at det kan faen meg være nok, mens Yakuzaen er, vel, Yakuzaen. Du kødder ikke med Yakuzaen. På den andre siden, du kødder ikke med Salma Hayek, heller.

På en skala fra 1 til 10 sier jeg wohooo!

Dette kunne utmerka godt vært en film av Quentin Tarantino, men mye bedre, fordi Quentin Tarantino dukker ikke opp i den og later som han er skuespiller.

Hvis det HADDE vært en Quentin Tarantino-film, antar jeg at Tarantino ville dukket opp som den korrupte purken som sier "That's a lot of dead whores!" før han går igjen. Kanskje han ville fortalt en liten vits der det var punchline.

Denne har jeg liggende. Virket lovende, men har fått ganske dårlig kritikk. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Imitation Game

Til tross for at den ikke er helt historisk korrekt, så synes jeg det er en fin film. Jeg gråt, og jeg synes den setter fokus på et viktig tema.

Og så er Benedict Cumberbatch helt fantastisk, som vanlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Project almanac. Likte den, litt typiske vendinger, men helt grei.

Just before I go. Med Seann William Scott, som selv om dette også er en komedie, så har han en mer seriøs rolle enn hva jeg er vant til å se han i. Kledde han. Enjoyable.

Ex machina. Weird.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så As Above, So Below. Middels skrekk med rotete historie.

Du skulle sett Everly i stedet. Den har også litt rotete historie, men det er i det minste gladvold i bøtter og spann. Og replikkene! "That's a lot of dead whores!" Hva gir du meg?

Enkelte kunstfilmentusiaster vil sikkert ikke gi den så mange terningkast. Men hva så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Project almanac. Likte den, litt typiske vendinger, men helt grei.

Just before I go. Med Seann William Scott, som selv om dette også er en komedie, så har han en mer seriøs rolle enn hva jeg er vant til å se han i. Kledde han. Enjoyable.

Ex machina. Weird.

Jeg tenker jeg skal se Ex Machina til uka. Comicbookgirl19 er vilt begeistra for den, og hun har kronisk god smak. Dvs, praktisk talt identisk med min. Synd at hun er amerikansk og halvparten så gammal som meg. I det minste kan jeg ta det som bekreftelse på at jeg er down med kidsa. Hva nå det betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker jeg skal se Ex Machina til uka. Comicbookgirl19 er vilt begeistra for den, og hun har kronisk god smak. Dvs, praktisk talt identisk med min. Synd at hun er amerikansk og halvparten så gammal som meg. I det minste kan jeg ta det som bekreftelse på at jeg er down med kidsa. Hva nå det betyr.

Ja, den er ikke dårlig. Bare ikke som "alle" andre AI-filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fury Road.

Inderlig gjennomført tullball, beste actionfilmen siden Dredd.

Synes traileren så utrolig campy ut, med under middels 3D-effekter, er den virkelig verdt noenting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes traileren så utrolig campy ut, med under middels 3D-effekter, er den virkelig verdt noenting?

Selvfølgelig er det camp, alle Mad Max-filmene er det. Ellers er det svært mye praktiske effekter og langt mindre CGI enn i den gjengse actionfilm. Smak og behag, men jeg mener som sagt den er bedre enn alt vi har sett fra Marvel og kompani de siste årene, og når det gjelder biljakter blir Fast & The Furious puslete greier i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...