Gå til innhold

Fargelegging for voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine bilder blir aldri noe bra! Ikke er jeg flink til skyggelegging, og dersom jeg får noen ting veldig bra til, så kan jeg garantere at jeg ødelegger med dårlig fargevalg eller noe annet teit. Det er greit. Jeg lærer jo av feilene mine, og det er morsomt å holde på. Med mine nye bøker har jeg funnet ut at det ikke er alle bøker som egner seg like godt til fargeblyanter heller. Fikk en bok med ganske glatte sider, og det var helt umulig å få fargen til å se jevn og fin ut.

Får litt lyst til å lære meg teknikker og sånt. Kanskje jeg må kjøpe noen bøker OM fargelegging også? Hihi. Bruker dere å blande ting, f.eks. tegne litt med fargeblyanter, og bruke penn for å få frem detaljer?

Det jeg pleier å si er at det begynner veldig bra også blir resultatet helt håpløst :-p Jeg er ikke noe god til å velge farger, men det jeg har fått for meg nå er less is more. Jeg trenger ikke å bruke ALLE fargene jeg har i ett bilde! F.eks hvis jeg har 4 slag blomster så velger jeg ut 4 farger og bruker bare dem :-)

Legger ved et bilde hvor fargevalgene ikke var så bra, jeg tror det var det første bilde jeg fargela i den boka.

Edit: om du finner bøker om fargelegging, kan du tipse oss(les:meg)? :-)

Endret av Brimi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var kul jeg da Brimi ;D

 

Jeg kan godt legge ut en liten steg for steg om hvordan jeg skyggelegger om noen er interessert? Jeg er ikke den mest avanserte heller, jeg bruker som regel bare en gradient av samme farge for å skyggelegge, jeg bruker ikke flere farger sånn som endel gjør. Men om det kunne hjulpet noen :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var kul jeg da Brimi ;D

 

Jeg kan godt legge ut en liten steg for steg om hvordan jeg skyggelegger om noen er interessert? Jeg er ikke den mest avanserte heller, jeg bruker som regel bare en gradient av samme farge for å skyggelegge, jeg bruker ikke flere farger sånn som endel gjør. Men om det kunne hjulpet noen :P

Jeg vil gjerne ha en steg for steg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var kul jeg da Brimi ;D

 

Jeg kan godt legge ut en liten steg for steg om hvordan jeg skyggelegger om noen er interessert? Jeg er ikke den mest avanserte heller, jeg bruker som regel bare en gradient av samme farge for å skyggelegge, jeg bruker ikke flere farger sånn som endel gjør. Men om det kunne hjulpet noen :P

Takk for det ^^ Vil gjerne ha steg for steg :-D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som spør skal få! :ler:

Jeg farger det aller mørkeste først ved å farge så hardt som jeg greier. Deretter begynner jeg å duse ut den fargen ved å farge litt lysere oppå den og litt lenger ut. Så legger jeg den lyseste fargen over hele området, og til slutt går jeg over løst for å skape fin overgang. Det er bedre å være for løs på hånda enn for hard, bygge opp fargen lag for lag :)

Ytterst på kronbladene er det mørkeste lysere enn på den store flata fordi den delen av bladet er "nærmere lyset" og da blir ikke kontrastene så skarpe :)

Vet ikke om det gjorde noen klokere! :ler:

post-33738-142371_thumb.jpg

Endret av Auri
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den som spør skal få! :ler:

Jeg farger det aller mørkeste først ved å farge så hardt som jeg greier. Deretter begynner jeg å duse ut den fargen ved å farge litt lysere oppå den og litt lenger ut. Så legger jeg den lyseste fargen over hele området, og til slutt går jeg over løst for å skape fin overgang. Det er bedre å være for løs på hånda enn for hard, bygge opp fargen lag for lag :)

Ytterst på kronbladene er det mørkeste lysere enn på den store flata fordi den delen av bladet er "nærmere lyset" og da blir ikke kontrastene så skarpe :)

Vet ikke om det gjorde noen klokere! :ler:

Tusen takk! Mye bedre enn den videoen jeg så her om dagen!^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å prøve ut trenden med fargebøker for voksne. Har gått til innkjøp av flere fargebøker men er usikker på hvilke fargeblyanter som kan være fine å starte med? Jeg liker klare og sterke farger, usikker på om jeg kommer til å skyggelegge (finner vel ut av det etter hvert, men syns effekten er fin). Jeg har tenkt på Lyra slim groove 36 ass (som er umulig å oppdrive) og Derwent Coloursoft eller Inktense. Er det vanlig å bruke Inktense tørre eller med vann? Er det noen merker av fargeblyanter som utfyller hverandre (for eksempel at de samme fargene ikke går igjen) Tar gjerne imot tips om andre fargeblyanter som kan passe for en newbie og som kan passe sammen med Lyra/Derwent og ikke minst lett tilgjengelig ? (orker ikke å måtte vente helt til Lyra er på lager igjen). Takknemlig for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Jeg har lyst til å prøve ut trenden med fargebøker for voksne. Har gått til innkjøp av flere fargebøker men er usikker på hvilke fargeblyanter som kan være fine å starte med? Jeg liker klare og sterke farger, usikker på om jeg kommer til å skyggelegge (finner vel ut av det etter hvert, men syns effekten er fin). Jeg har tenkt på Lyra slim groove 36 ass (som er umulig å oppdrive) og Derwent Coloursoft eller Inktense. Er det vanlig å bruke Inktense tørre eller med vann? Er det noen merker av fargeblyanter som utfyller hverandre (for eksempel at de samme fargene ikke går igjen) Tar gjerne imot tips om andre fargeblyanter som kan passe for en newbie og som kan passe sammen med Lyra/Derwent og ikke minst lett tilgjengelig ? (orker ikke å måtte vente helt til Lyra er på lager igjen). Takknemlig for svar! :)

Lyra slim groove finnes i allefall på den britiske Amazon-siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyra slim groove finnes i allefall på den britiske Amazon-siden.

Ja, jeg har sjekket amazon.co.uk, de er utsolgt for 36 som jeg er ute etter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som sliter med å gjøre ferdig bilder? :fnise:  Noen ganger blir jeg misfornøyd og mister motivasjonen til å fullføre, andre ganger blir jeg lei av kjedelige områder, eller så finner jeg plutselig en annen side jeg får lyst til å jobbe med i stedet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Ja, jeg har sjekket amazon.co.uk, de er utsolgt for 36 som jeg er ute etter. ;)

Prøv Amazon i Tyskland. Evt. sjekk med www.modulor.de (du kan velge engelsk som språk) - det er en schvær butikk spm har spesialisert seg på arkitekt- og kunstutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som sliter med å gjøre ferdig bilder? :fnise: Noen ganger blir jeg misfornøyd og mister motivasjonen til å fullføre, andre ganger blir jeg lei av kjedelige områder, eller så finner jeg plutselig en annen side jeg får lyst til å jobbe med i stedet.

Jeg er akkurat lik :-) derfor har jeg åtte forskjellige bøker å hoppe imellom :-)

Derfor holder jeg meg unna bilder med alt for små detaljer, for jeg vet jeg ikke kommer til å fullføre :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ikke lov til å begynne på et nytt bilde før jeg har fullført det jeg holder på med :ler: Eneste unntaket er det bildet hvor jeg kødda til øynene. Det har jeg bare gitt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du veldig flink, Auri. Jeg tenker alltid at "dette skal jeg fullføre," men det skjer ikke. Jeg får alltid så lyst til å prøve noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det flere enn meg som sliter med å gjøre ferdig bilder? :fnise:  Noen ganger blir jeg misfornøyd og mister motivasjonen til å fullføre, andre ganger blir jeg lei av kjedelige områder, eller så finner jeg plutselig en annen side jeg får lyst til å jobbe med i stedet.

Jeg "må" gjøre alle bilder ferdig før jeg får lov til å begynne på neste side  :fnise: Så om jeg går lei må jeg heller ta pause til jeg orker å fullføre tegningen.

 

Jeg har lyst til å prøve ut trenden med fargebøker for voksne. Har gått til innkjøp av flere fargebøker men er usikker på hvilke fargeblyanter som kan være fine å starte med? Jeg liker klare og sterke farger, usikker på om jeg kommer til å skyggelegge (finner vel ut av det etter hvert, men syns effekten er fin). Jeg har tenkt på Lyra slim groove 36 ass (som er umulig å oppdrive) og Derwent Coloursoft eller Inktense. Er det vanlig å bruke Inktense tørre eller med vann? Er det noen merker av fargeblyanter som utfyller hverandre (for eksempel at de samme fargene ikke går igjen) Tar gjerne imot tips om andre fargeblyanter som kan passe for en newbie og som kan passe sammen med Lyra/Derwent og ikke minst lett tilgjengelig ? (orker ikke å måtte vente helt til Lyra er på lager igjen). Takknemlig for svar! :)

Jeg så Lyra Groove Slim 36 på Ark senest i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "må" gjøre alle bilder ferdig før jeg får lov til å begynne på neste side  :fnise: Så om jeg går lei må jeg heller ta pause til jeg orker å fullføre tegningen.

 

 

Jeg eier ikke selvdisiplin, tydeligvis. :fnise:  Nå holder jeg på med en enhjørning. Ble fornøyd med hesten, men så ble det litt surr med bakgrunnen, og nå tenker jeg UGH. Jeg kom meg igjennom ene bakgrunnsdelen etter å ha tenkt på alle dere som er så flinke å holde ut. Det var fargene som ble ujevne, men jeg fikk det til å bli helt ok. Ikke så bra som det jeg prøvde å få til, men ok. Og så kom bakgrunnsdel 2, og jeg tror jeg har valgt heeeelt feil farge, så jeg sliter med å fortsette.

 

Ok, jeg skal prøve å være sterk. jeg skal ikek la meg friste av øyenstikkeren jeg skal fargelegge etterpå. Neida, enhjørning, enhjørning, enhjørning. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er grønn av misunnelse! :spy:  

 

Klarte å farge på meg senebetennelse i venstrearmen i forrige uke!8kOW0sO.jpg   (venstrehendt... :jepp: )  

 

Er på bedringens vei nå da, takket være betennelsedempende piller, men det blir nok lenge til jeg kan fargelegge igjen.  :grine:

 

 

Men bare kos dere, :nigo:  jeg følger med i tråden allikevel... :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå har flere av tusjene mine begynt å bli tørre, og de nye jeg har bestilt kommer sikkert ikke før om flere uker... I tillegg er jeg lei av fargeboka jeg har.  Vurderer å bruke fargeblyanter, et eldgammelt sett fra Derwent jeg fant liggende, men det er jo så få farger å velge mellom!  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...