Gå til innhold

Fargelegging for voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

:sukk:

Jeg får det ikke til lengre.

Alt jeg farger hvor mønsteret ikke er trær/ blomster/dyr osv ender opp med fargekombinasjoner rødt, blått, lilla og av og til litt grønn.

Jeg planlegger det ikke, men det bare blir slik.

Tror jeg har kjørt meg litt fast og mistet all egen fantasi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:sukk:

Jeg får det ikke til lengre.

Alt jeg farger hvor mønsteret ikke er trær/ blomster/dyr osv ender opp med fargekombinasjoner rødt, blått, lilla og av og til litt grønn.

Jeg planlegger det ikke, men det bare blir slik.

Tror jeg har kjørt meg litt fast og mistet all egen fantasi.

Kanskje du kan prøve å utfordre deg selv ved å si at du ikke skal bruke noen av de nevnte fargene på neste prosjekt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan prøve å utfordre deg selv ved å si at du ikke skal bruke noen av de nevnte fargene på neste prosjekt? :)

I den ene boken min holder jeg på med noen blomster som kun går i gult, oransje og rødt.

Det blir greit nok.

Jeg har sagt til meg selv at jeg skal prøve å utelate f

eks blått men da blir jeg bare sittende å se på arket uten å komme på noe.

Jeg får vel lete opp litt på instagram b.la og bli litt inspirert der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd tusjene fra Touchfive? Leter etter et sett med tusjer, men syns mange av de mer kjente merkene er veldig dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den ene boken min holder jeg på med noen blomster som kun går i gult, oransje og rødt.

Det blir greit nok.

Jeg har sagt til meg selv at jeg skal prøve å utelate f

eks blått men da blir jeg bare sittende å se på arket uten å komme på noe.

Jeg får vel lete opp litt på instagram b.la og bli litt inspirert der.

Håper du kommer over den kreative sperren fort! Det er ikke gøy å ha det sånn :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag brant jeg meg skikkelig på pekefingeren når jeg lagde mat. Blei ordentlig sur og grinete, for det gjorde så forbaska vondt. Men, jeg kom heldigvis på, det var venstre hånda, ikke høyre! Så det kom ikke til å ødelegge for fargelegging når jeg får tid til det igjen :ler: Hell i uhell!

Endret av Auri
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sukk:

Jeg får det ikke til lengre.

Alt jeg farger hvor mønsteret ikke er trær/ blomster/dyr osv ender opp med fargekombinasjoner rødt, blått, lilla og av og til litt grønn.

Jeg planlegger det ikke, men det bare blir slik.

Tror jeg har kjørt meg litt fast og mistet all egen fantasi.

Jeg også! Her går det i en slags rødfarge og mintgrønn. Jeg tenker at jeg farger med de til jeg blir lei av de:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kastet meg på dette enda men: så fantastisk å hente frem en "barndomsaktivitet" som ikke krever at man må holde på i mange år for å bli flink - man kan få til fine resultater fra starten, og ha noe å pusle med. At ikke noen har kommet på dette tidligere :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt lyst å fargelegge lenge nå, men har liksom ikke summet meg til det.. Nå skal vi imidlertid på hytta en langweekend+, så skulle gjerne hatt en bok og noen farger med meg dit. Problemet er at jeg bor på bygda uten det store utvalget. Vi har en bokhandel som ikke har tatt inn fargeleggingsbøker, men de har kanskje noen farger som er greie? Har også Europris her, hvis de kan ha noe? Og matbutikker.. That's it! :ler: 

 

Har dere noen anbefalinger? Kan også bestille på nett hvis det kommer fram før fredag. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan printe ut sider selv om du vil, går du på pinterest eller google og skriver "coloring pages" så får du opp masse. Legg gjerne til noe du er spesielt interesert i, f.eks. "coloring pages flowers", coloring pages fairy" og sånt :) Om ikke du får tak i bok! Anbefaler dog å dra på bokhandelen og se om du finner en tegneblokk med litt tykkere papir enn vanlig printerpapir å printe ut på, siden vanlig printerpapir ikke er veldig godt å fargelegge på. Kjøp et clipboard å feste arket på mens du fargelegger.

 

Har du Nille der du bor? Nille har fått inn Den Hemmelige Hagen og Den Magiske skogen de fleste steder jeg har sett. Men vær obs, den versjonen de har på Nille virker som om de har dårligere papir, så du burde nok ikke bruke tusjer i de.

 

Bokhandelen burde nok ha fargeblyanter hvertfall, for de har de inne til barn. De fleste farger er greie! Europris har sikkert også blyanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine råd, Auri! Printe ut selv hadde jeg ikke tenkt på, men det skal jeg få fikset! :)

 

Ingen Nille dessverre. Skal dra innom både Europris og bokhandelen å se om jeg finner noen  fargeblyanter. Sånne til barn burde jo fungere - en stund i alle fall! Clipboard var også smart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de har faber castell fargeblyanter kan jeg anbefale dem. Jeg har ikke så mye greie på fargeblyanter, men ble positivt overrasket.

Jeg så Den magiske skogen på Coop prix her om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ark pleier å ha Lyra og Milan, jeg liker Lyra bedre enn Milan, men de har gjerne større sett med Milan. Bokhandlerne pleier hvertfall å føre gode fargeblyanter, Europris aner jeg ikke. Men har sett både her og på en gruppe på facebook at flere bruker kjempebillige blyanter fra Nille og Clas Ohlsson og får fine resultater! :) Hovedforskjellen er gjerne at de ikke er så fargesterke, knekker lettere, og kan være litt harde å få jevnt.

 

Faber Castell er det beste du kan få tak i, det er ordentlig kunstnerkvalitet! Jeg drømmer om den dagen jeg har 2000 kr å bruke på 120blyantsettet deres... Mao aldri :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine råd, Auri! Printe ut selv hadde jeg ikke tenkt på, men det skal jeg få fikset! :)

Ingen Nille dessverre. Skal dra innom både Europris og bokhandelen å se om jeg finner noen fargeblyanter. Sånne til barn burde jo fungere - en stund i alle fall! Clipboard var også smart!

De har fargeleggings bøker i de fleste matbutikker. :)

Anonymous poster hash: 0c313...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har fargeleggings bøker i de fleste matbutikker. :)

Anonymous poster hash: 0c313...d38

Har de? Har bare sett sånn Mandala-bøker på Coop Extra her, men skal sjekke på Joker og Rema også. :)

 

Bokhandelen vår er forresten ikke en kjede, den er enkeltstående, og sånn som resten av butikkene her bruker de 4 år på å få inn ting. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lettere frustrert. Finner ikke ut hvilken farge jeg skal ha på blomstene på ytterkanten av dragebildet! Litt lyst til å ha den mørkish blå. Men klarer ikke å se for meg at det blir fint :-p Mest lyst til å bruke min "røde" penn, men dragen er jo rød! Hele dragen er vel rød, mintgrønn, blå og brun :-p Også har jeg brukt grønn på bladene i midten :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra slik du beskriver det så utror jeg mørkeblå blomster blir veldig fint :)

Skal sove på det og så får vi se :-) Tror grunnen til at jeg ikke klarer å se det for meg er fordi jeg ser lys blå og ikke mørk blå :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil og tipse om en veldig bra kunstbutikk på nettet, http://www.utrechtart.com

Enormt utvalg av alt mulig, og man kan sammenligne priser og produkter.

Har også kost meg ute i sola med fargeblyanter og den nye Mucha-fargeboka.

Tusen takk for tipset  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...