Gå til innhold

Fargelegging for voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er endel mer kompliserte motiver (noen av bildene i Den Hemmelige Hagen har så sykt mye småpirk!), og litt mindre barnlige motiver enn Disney prinsesser og sånt :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er endel mer kompliserte motiver (noen av bildene i Den Hemmelige Hagen har så sykt mye småpirk!), og litt mindre barnlige motiver enn Disney prinsesser og sånt :P

Ja, det har jeg jo sett, bildene er jo så klart av litt andre ting da :) men noen bilder jeg har sett, er en del på Facebooken min som legger ut, så er på en måte bildene egentlig ganske like som mange av barnebøkene i forhold til hvor mye man nå fargelegge og hvor små ruter. Har også sett noen der det er ekstremt mye småpirk, så der skjønner jeg det jo då klart.

Men takk for svar :) ser veldig koselig ut, fikk nesten lyst til å starte selv nå :D

Anonymous poster hash: 72cd3...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg jo sett, bildene er jo så klart av litt andre ting da :) men noen bilder jeg har sett, er en del på Facebooken min som legger ut, så er på en måte bildene egentlig ganske like som mange av barnebøkene i forhold til hvor mye man nå fargelegge og hvor små ruter. Har også sett noen der det er ekstremt mye småpirk, så der skjønner jeg det jo då klart.

Men takk for svar :) ser veldig koselig ut, fikk nesten lyst til å starte selv nå :D

Anonymous poster hash: 72cd3...1c0

Det har nok ikke noe med størrelsen på blader f.eks, men at det ikke er barnslige motiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg skal kjøpe egne bøker så bestiller jeg på nett, og da tør jeg ikke kjøpe bøker for barn selv om jeg liker søte dyremotiver og tegneseriefigurer. Så vidt jeg har skjønt er det mer fokus på papirkvaliteten i bøker for voksne, og at mange bare har bilde på en side, mens andre siden er blank.

 

Noen voksenbøker har også mye små detaljer, som Den Hemmelige Hagen. Eller "kjedelige" motiver, som mandalas eller kunstverk, ting som gjerne inspirerer voksne, men ikke barn. Og omvendt, barnebøker har tegninger som ikke inspirerer voksne. Jeg hadde glatt fargelagt en Disney-prinsesse, men det er nok ikke alle som har en like barnslig sjel som meg. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg jo sett, bildene er jo så klart av litt andre ting da :) men noen bilder jeg har sett, er en del på Facebooken min som legger ut, så er på en måte bildene egentlig ganske like som mange av barnebøkene i forhold til hvor mye man nå fargelegge og hvor små ruter. Har også sett noen der det er ekstremt mye småpirk, så der skjønner jeg det jo då klart.

Men takk for svar :) ser veldig koselig ut, fikk nesten lyst til å starte selv nå :D

Anonymous poster hash: 72cd3...1c0

Mange printer ut bilder fra pinterest eller Google, der finner man alle slags bilder :) det begynte jo nå med å bli markedsført som mindfullness så da var det mye mønster osv. For man må selge det med fancy ord vettu :ler: når folk først blir bitt av basillen finner man gjerne ting som treffer hver en bedre, jeg har f.eks. en bok med steampunkmotiver som egentlig passer meg myye bedre enn den hemmelige hagen :)

Anbefaler deg å prøve altså. Er så deilig å legge bort alt av skjermer og forsvinne litt i fine farger og motiver :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å være slem altså, lurer helt oppriktig! Er selv veldig glad i å tegne, men tegner for det meste frihånd.

Men hva er forskjellen på fargelegging for voksne og fargelegging for barn? Trodde først at motivene til de voksne hadde mange bittesmå ting man skulle fargelegger inni, men når jeg ser hva mange har postet her så er jo selve fargeområdene like store som de er for barn. Handler det mer om at man selv skal lage skygger og slikt på en måte, altså fargelegger på en finere måte en barn :fnise: (ikke at man gjør det for å gjøre det finere enn barn da, det hørtes litt feil ut, men altså om en av formene er ett stort blad, så skal man legge skygger osv.? I motsetningen til at et barn da bare ville farget det helt ensfarget grønt.

Anonymous poster hash: 72cd3...1c0

 

Den største forskjell på fargelegging for barn og fargelegging for voksne er alderen på den som holder i fargeblyanten/tusjen :)

Ellers så velger en gjerne forskjellig motiv om man er voksen eller barn. Men ikke nødvendigvis :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen linke til den steampunk-boken? :)



Anonymous poster hash: 9873a...894
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en malebok for barn jeg! Den skal jeg bruke til å utforske forskjellige teknikker :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver igjen: Hvordan er papirkvaliteten i Animal Kingdom og Animorphia? Forskjell på norsk og engelsk? Har tenkt til å bestille de, men vet ikke hvilke versjoner. Leste noe om at noen utgaver av Animal Kingdom har gule og grove sider, vil helst ha hvite og glatte (tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg også bitt av basillen, gitt... :sjenert: Jeg har sniklest i denne tråden i noen uker, og i går var jeg på Ark (egentlig for å kjøpe noe annet), og endte med å raske med meg en pakke med fargeblyanter og en fargebok som så fin ut. Jeg kjøpte det bare spontant mens jeg sto i køen, så jeg tok den boken som så mest tiltalende ut ved første øyenkast/gjennomblaing, nemlig boka til Fam Irvoll ("Hysj, jeg fargelegger")

Jeg begynte å fargelegger i går kveld, og dette er jo kjempegøy :jepp: Men så kikket jeg gjennom alle sidene i boka nå, og ble egentlig litt skuffet, for det er veldig mye de samme motivene som går igjen hele tiden. Hun har for eksempel 4-5 forskjellige typer blomster, og disse går igjen i alle bildene der det finnes blomster. Det samme med fugler. Mange motiver har fugler på seg, men det er bare 3-4 forskjellige fugler som går igjen på alle... Kjenner jeg ble litt demotivert av denne boka nå, blir jo fryktelig kjedelig å føle at man bare fargelegger det samme igjen og igjen.

Er det sånn i de andre bøkene også, at de samme "bildene" og figurene går igjen på de ulike sidene? Vurderer å bestille meg noen bøker fra Amazon nå, reiser på ferie på lørdag, så da hadde jeg jo i såfall hatt noe gøy å glede meg til når jeg kom hjem :jepp:

Anonymous poster hash: ac058...a8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er dyktige! Har lest meg gjennom hele tråden. Har selv kjøpt nå, og skal teste ut. Husker at jeg var meget ivrig på fargelegging når jeg var yngre, spennende å se om dette sitter fremdeles i meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn i de andre bøkene også, at de samme "bildene" og figurene går igjen på de ulike sidene? Vurderer å bestille meg noen bøker fra Amazon nå, reiser på ferie på lørdag, så da hadde jeg jo i såfall hatt noe gøy å glede meg til når jeg kom hjem :jepp:

Anonymous poster hash: ac058...a8f

 

Jeg har bare fargelagt i Den Hemmelige Hagen og Den Magiske Skogen til nå, og der er det jo my blader som selvfølgelig går igjen. Nå har jeg fått noen nye i posten, og de ser veldig spennende ut. Jeg har fått Creative Cats:

 

http://www.amazon.com/Creative-Haven-Cats-Coloring-Books/dp/0486789640/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1435866511&sr=1-1&keywords=creative+cats

 

Hvis du scroller ned til kommentarene så ser du at folk har lagt ut bilder av noen av sidene, så da kan du se hva boken har å by på. Det finnes mye rart! Manga, steampunk, dyr, blomster, mandalas, klær/mote, feer, vampyrer, kjente kunstverk som du kan fargelegge selv, osv.

 

Jeg synes mote, feer og den slags er gøy, for der MÅ det være variasjon. Blomster og fugler blir litt kjedelig i lengden, for som du sier så er de jo like!

Endret av Jeane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare fargelagt i Den Hemmelige Hagen og Den Magiske Skogen til nå, og der er det jo my blader som selvfølgelig går igjen. Nå har jeg fått noen nye i posten, og de ser veldig spennende ut. Jeg har fått Creative Cats:

 

http://www.amazon.com/Creative-Haven-Cats-Coloring-Books/dp/0486789640/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1435866511&sr=1-1&keywords=creative+cats

 

Hvis du scroller ned til kommentarene så ser du at folk har lagt ut bilder av noen av sidene, så da kan du se hva boken har å by på. Det finnes mye rart! Manga, steampunk, dyr, blomster, mandalas, klær/mote, feer, vampyrer, kjente kunstverk som du kan fargelegge selv, osv.

 

Jeg synes mote, feer og den slags er gøy, for der MÅ det være variasjon. Blomster og fugler blir litt kjedelig i lengden, for som du sier så er de jo like!

Takk for svar :) Her var det masse moro ja, tror jeg blir å bestille litt fra Amazon i kveld :jepp:

I utgangspunktet synes jeg ikke blomster er kjedelig å fargelegge, så lenge det dreier seg om ulike blomster. Men i Fam Irvoll-boka er det altså HELT identiske blomster på så og si alle bildene med blomster (altså 4-5 forskjellige blomster, men de samme går igjen overalt)... Det hele virker litt fantasiløst, og som om hun har "copy-past'a" masse fra side til side sånn at det skulle gå raskt å bli ferdig med boka...

Men da skal jeg ikke bruke mer tid på å irritere meg over den tegneboka jeg har nå, jeg bestiller meg heller noen nye på Amazon :)

Anonymous poster hash: ac058...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :) Her var det masse moro ja, tror jeg blir å bestille litt fra Amazon i kveld :jepp:

I utgangspunktet synes jeg ikke blomster er kjedelig å fargelegge, så lenge det dreier seg om ulike blomster. Men i Fam Irvoll-boka er det altså HELT identiske blomster på så og si alle bildene med blomster (altså 4-5 forskjellige blomster, men de samme går igjen overalt)... Det hele virker litt fantasiløst, og som om hun har "copy-past'a" masse fra side til side sånn at det skulle gå raskt å bli ferdig med boka...

Men da skal jeg ikke bruke mer tid på å irritere meg over den tegneboka jeg har nå, jeg bestiller meg heller noen nye på Amazon :)

Anonymous poster hash: ac058...a8f

Jeg kjeder meg også fort når det er mye likt, derfor har jeg mange forskjellige bøker :-)

Her er det også mange fine, og mange billige. Og gratis frakt er jo aldri feil ! :-)

http://m.bookdepository.com

Anonymous poster hash: 02874...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,er det noen som kan anbefale en fargebok? Gjerne fra ebay ell. Syns ikke disse tre som finnes i bokhandler er så spennende - den magiske skogen osv :) på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg også bitt av basillen, gitt... :sjenert: Jeg har sniklest i denne tråden i noen uker, og i går var jeg på Ark (egentlig for å kjøpe noe annet), og endte med å raske med meg en pakke med fargeblyanter og en fargebok som så fin ut. Jeg kjøpte det bare spontant mens jeg sto i køen, så jeg tok den boken som så mest tiltalende ut ved første øyenkast/gjennomblaing, nemlig boka til Fam Irvoll ("Hysj, jeg fargelegger")

Jeg begynte å fargelegger i går kveld, og dette er jo kjempegøy :jepp: Men så kikket jeg gjennom alle sidene i boka nå, og ble egentlig litt skuffet, for det er veldig mye de samme motivene som går igjen hele tiden. Hun har for eksempel 4-5 forskjellige typer blomster, og disse går igjen i alle bildene der det finnes blomster. Det samme med fugler. Mange motiver har fugler på seg, men det er bare 3-4 forskjellige fugler som går igjen på alle... Kjenner jeg ble litt demotivert av denne boka nå, blir jo fryktelig kjedelig å føle at man bare fargelegger det samme igjen og igjen.

Er det sånn i de andre bøkene også, at de samme "bildene" og figurene går igjen på de ulike sidene? Vurderer å bestille meg noen bøker fra Amazon nå, reiser på ferie på lørdag, så da hadde jeg jo i såfall hatt noe gøy å glede meg til når jeg kom hjem :jepp:

Anonymous poster hash: ac058...a8f

Jeg fikk et prøvekort i reklame. Jeg reagerte også på at det bare var noen få blomster som var kopiert utover tegningen i forskjellige størrelser (de var ikke en gang rotert for å få noe variasjon!). Da gadd jeg ikke å bestille den. Lurt av meg når jeg ser hva du skriver her. Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei,er det noen som kan anbefale en fargebok? Gjerne fra ebay ell. Syns ikke disse tre som finnes i bokhandler er så spennende - den magiske skogen osv :) på forhånd takk

Og, anbefaler dere farbeblyanter eller fineline tusjer? Igjen, på forhånd takk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, anbefaler dere farbeblyanter eller fineline tusjer? Igjen, på forhånd takk.

Jeg har begge deler, og kunne ikke vært foruten noen av dem. Fineline-tusjene er supre på tegninger med små detaljer, mens blyantene brukes til alt mulig :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,er det noen som kan anbefale en fargebok? Gjerne fra ebay ell. Syns ikke disse tre som finnes i bokhandler er så spennende - den magiske skogen osv :) på forhånd takk

Hvis du leser litt i tråden her, eller på gruppene på facebook, så er det anbefalt mange andre bøker enn de tre mest kjente. Ta også en kikk på linken jeg la ut rett over deg her.

Det er mange bøker der ute, med alle mulige slags mønster.

Etter hva jeg har sett på ebay, pleier det ofte å være frakt i tillegg. Det er gratis frakt på http://m.bookdepository.com

Anonymous poster hash: 02874...41e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...