Gå til innhold

Fargelegging for voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble sittende med fargelegging til klokka var passert fire (!!!) i natt.

post-36678-0-58945500-1435673512_thumb.j

Skriket nesten ferdig. Må blande litt farger.

Og så måtte jeg bare begynne på en Alfonse Mucah som jeg har printa ut fra nett.

post-36678-0-28347900-1435673676_thumb.j

Det gjør heller ingenting at jeg kom på at jeg har et par sett akvarellblyanter liggende fra jeg gikk på videregående. Det ene settet er enda eldre, minst 20 år gammelt. Enda flere farger til meg Gelpennene var bare en bonus :jepp:

post-36678-0-42609400-1435673865_thumb.j

Helt greit med sommerferie!

Endret av fruBeist
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Fant tre esker med fargeblyanter i dag! Visste at jeg hadde noe et eller annet sted! :strix:

 

En med 30 Caran d'ache vannfarger, en med 24 Lyra akvarellfarger og et 12 fargers Caran d'ache vanlige. :hoppe:

post-48368-0-37113900-1435687932_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Jeg har klart meg helt greit med Nille farger, men det var frem til i dag. Jeg måtte begynne å spisse på dem og de bare knakk og knakk alle som en. I frustrasjon endte jeg opp på Ark og kjøpte meg noen nye farger i dag. Og det var lykke å komme inn i butikken. 50% på alt fargeutstyr!

Endret av Fluttershy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at om jeg spisset for mye så knakk blyantene, så nå spisser jeg bare noen runder :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Jeg fant ut at om jeg spisset for mye så knakk blyantene, så nå spisser jeg bare noen runder :-)

Jeg var veldig forsiktig og fulgte hele tiden med på at det ikke skulle bli for mye,men det hjalp ikke her.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har fått meg bitt av basillen. Hehe. :) men så flink som dere er, er jeg ikke ennå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Her er det jeg har jobbet med i dag. Mye igjen enda. Jeg er blitt så besatt av å få til skyggelegging at jeg ender opp med å ødelegge litt for meg selv innimellom. Men det er vel bare en treningssak håper jeg :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det vil hjelpe med sånn gummigrep man kan feste på blyanten? Kan få vondt selv pga gammel skade i hånda, da har det kommet av at jeg har hatt et for hardt grep om blyanten. De gummigreiene blir solgt hos bokhandlere og på butikker som Enklere liv.

Jeg har blitt anbefalt dette i dag, av fastlegen. :)

Så jeg skal teste det ut.

Jeg tok det opp med legen pga det utviklet seg til å bli vondt oppover mot albuen.

Han mener det er "klassiske smerter" pga at jeg klemmer for hardt med fingrene på blyanten.

Jeg har fått med et ark med noen fysioterapeutiske øvelser.

 

Senebetennelse? Pga overbelastning? Ta et par dager pause og se om det blir bedre. Pass uansett på å ha god arbeidsstilling når du tegner.

Legen min kaller det for "skrivekrampe."

Det er et problem som var knyttet til måten jeg holder i blyanten. Så jeg skal forsøke å gjøre blyantene mine tykkere, med et gummigrep.

Så da håper jeg at det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne gummigrep til blyanten hjelper mye! Jeg lærer meg riktig blyantgrep nå, har hatt veldig feil grep i alle år, og det er hardt for hånda og håndleddet...! Men det har blitt mye bedre etter at jeg kjøpte sånne grep :) Nå må jeg bare finne noen som passer til de tjukke Lyra blyantene mine og...

Det er litt varierende fra blyant til blyant, noen er lettere å få den mørkeste fargen, noen må fortsatt jobbes litt hardt med. Men, jeg skal vente med å bedømme de ordentlig på det til jeg har fått prøvd de i en annen bok enn den hemmelige hagen; jeg synes nemlig de to andre bøkene mine generelt har papir som er bedre å jobbe med faktisk, papiret i Hagen er litt for grovt, så synes blyantene ikke fester seg helt godt. Synes det er vanskeligere å få det helt jevnt i hagen enn i steampunk og vampyr-boka!

Ja, jeg fikk anbefalt det.

Jeg har slitt med skulderen min etter en avrevet muskel.

Så da det begynte å bli vondt oppover mot albuen, ringte jeg til legekontoret og legen ringte tilbake til meg for å høre om jeg trengte en time til å se på armen.

Jeg snakket bare kort med han og fikk anbefalt å gå og kjøpe en gummi-dings :)

 

(Man føler seg litt dust, når man har plagd legen sin og alt man trengte var en liten gummisak fra bokhandelen...  :klaske:  )

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Jeg fant ut at om jeg spisset for mye så knakk blyantene, så nå spisser jeg bare noen runder :-)

Psst, det kan hjelpe å legge blyanten i mikroen i ca femten, tjue sekunder, siden kjernen i mange blyanter har sprekker, og derfor brekker de lett. I mikroen smelter sprekkene sammen, og da slipper du at de brekker. Beste er å bruke tapetkniv eller en skarp kniv istedet for blyantspisser. Lettere å kontrollere da. Et gammelt tips jeg lærte for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Psst, det kan hjelpe å legge blyanten i mikroen i ca femten, tjue sekunder, siden kjernen i mange blyanter har sprekker, og derfor brekker de lett. I mikroen smelter sprekkene sammen, og da slipper du at de brekker. Beste er å bruke tapetkniv eller en skarp kniv istedet for blyantspisser. Lettere å kontrollere da. Et gammelt tips jeg lærte for mange år siden.

Dette må jeg prøve!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så lurt å legge blyantene i microen? Flere av mine har metallisk skrift på seg, og det er vel ikke like kompatibelt med microbølger.

Leste tidligere i tråden tips om å bruke hårføner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pærecider

Er det så lurt å legge blyantene i microen? Flere av mine har metallisk skrift på seg, og det er vel ikke like kompatibelt med microbølger.

Leste tidligere i tråden tips om å bruke hårføner.

Hårføner er også bra. Har sjelden hatt behov for å microe blyantene mine når jeg bruker tapetkniv istedetfor spisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg har jobbet med i dag. Mye igjen enda. Jeg er blitt så besatt av å få til skyggelegging at jeg ender opp med å ødelegge litt for meg selv innimellom. Men det er vel bare en treningssak håper jeg :)

Hva heter boka?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det jeg har jobbet med i dag. Mye igjen enda. Jeg er blitt så besatt av å få til skyggelegging at jeg ender opp med å ødelegge litt for meg selv innimellom. Men det er vel bare en treningssak håper jeg :)

Å den var kul, veldig fint fargelagt så langt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Har bestillt meg denne. Kanskje litt barnslig, men jeg elsker pusekatter :D http://m.ebay.com/itm/221804339722?nav=SEARCH

Har fått denne nå. Litt skufet. Nesten alle kattene var med farge allerede. Den boken blir nok liggende. Det verste er at jeg har en til på vei i posten fordi jeg hadde glemt at jeg hadde bydd på en :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Creative Cats i posten i dag, og gleder meg veldig. Jeg hadde tenkt å vente på de nye blyanten mine, men de er så forsinket at jeg vet ikke om jeg klarer! Jeg bestilte også en bok med grafitti-stil tegninger, og pakken var skadd (fukt) i posten, men heldigvis var boken i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å være slem altså, lurer helt oppriktig! Er selv veldig glad i å tegne, men tegner for det meste frihånd.

Men hva er forskjellen på fargelegging for voksne og fargelegging for barn? Trodde først at motivene til de voksne hadde mange bittesmå ting man skulle fargelegger inni, men når jeg ser hva mange har postet her så er jo selve fargeområdene like store som de er for barn. Handler det mer om at man selv skal lage skygger og slikt på en måte, altså fargelegger på en finere måte en barn :fnise: (ikke at man gjør det for å gjøre det finere enn barn da, det hørtes litt feil ut, men altså om en av formene er ett stort blad, så skal man legge skygger osv.? I motsetningen til at et barn da bare ville farget det helt ensfarget grønt.

Anonymous poster hash: 72cd3...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...