Gå til innhold

Fargelegging for voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet noen om noe sted i Oslo man får kjøpt Caran d'ache? Jeg er veldig glad i mine, men på merkelig vis har rundt halvparten av blyantene blitt borte med årenes løp... 

Eller er for eksempel Derwent(?)-blyantene et like godt kjøp? Ser de er en del billigere på Amazon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst, det kan hjelpe å legge blyanten i mikroen i ca femten, tjue sekunder, siden kjernen i mange blyanter har sprekker, og derfor brekker de lett. I mikroen smelter sprekkene sammen, og da slipper du at de brekker. Beste er å bruke tapetkniv eller en skarp kniv istedet for blyantspisser. Lettere å kontrollere da. Et gammelt tips jeg lærte for mange år siden.

Enig, å bruke en skarp kniv til å spisse med hvis blyantene begynner å knekke. Har ikke prøvd mikrotrikset. Interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen om noe sted i Oslo man får kjøpt Caran d'ache? Jeg er veldig glad i mine, men på merkelig vis har rundt halvparten av blyantene blitt borte med årenes løp...

Eller er for eksempel Derwent(?)-blyantene et like godt kjøp? Ser de er en del billigere på Amazon.

Jeg kjøpte Derwent inktense (akvarellblyanter) på Clas Olson. De er gode, men kanskje litt i mykeste laget.

Endret av fruBeist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er skrevet her før, men oppdaget plutselig at cdon.no har mange fargeleggingsbøker som ikke er i bokhandlene.

Art nouveau bøkene m.fl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha lest i denne tråden så kjøpte jeg den hemmelige hagen i dag  :danse: 

veldig morsomt og veldig fine bilder i den boka :) men etter å ha prøvd meg litt skjønner jeg at jeg har mye å lære :P så gleder meg til å få nye blyanter til uka  :laugh: akkurat nå har jeg bare 10 tusjer og det er litt

kjedelig :-/



Anonymous poster hash: 1a243...35d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arrrrgh. Har brukt to dager på å fargelegge hår på en side i vampyrboka (nesten 1/4 av sida er bare hår). Endelig ferdig med håret nå i kveld, og kjempefornøyd! Det ble så bra! Fine skygger. Så begynner jeg på ansiktet. Og ødelegger øyet helt, så nå er hele bildet ubrukelig... :( Faen altså. Utrolig irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Arrrrgh. Har brukt to dager på å fargelegge hår på en side i vampyrboka (nesten 1/4 av sida er bare hår). Endelig ferdig med håret nå i kveld, og kjempefornøyd! Det ble så bra! Fine skygger. Så begynner jeg på ansiktet. Og ødelegger øyet helt, så nå er hele bildet ubrukelig... :( Faen altså. Utrolig irriterende!

Å nei! Går det an å bruke viskelær eller lignende? Vet det finnes en slags tusj som fjerner blekk (elevene mine MÅ skrive med fyllepenn og hvis de skriver noe feil, tegner de over med denne tusjen og da er det feilskrevne borte). Og jeg tror det finnes viskelær for å ta bort fargeblyantfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrrgh. Har brukt to dager på å fargelegge hår på en side i vampyrboka (nesten 1/4 av sida er bare hår). Endelig ferdig med håret nå i kveld, og kjempefornøyd! Det ble så bra! Fine skygger. Så begynner jeg på ansiktet. Og ødelegger øyet helt, så nå er hele bildet ubrukelig... :( Faen altså. Utrolig irriterende!

Hvis du legger ut bilde, så kan det være at noen har et tips til deg :) Øyne er vanskelig, og kan ødelegge mye om det blir feil :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med to postkort :-) Vet ikke om jeg skal gjøre noe med den som har hvit bakgrunn. Hva jeg skal gjøre der vet jeg heller ikke :-p Men synes de ble litt kule ^^

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med to postkort :-) Vet ikke om jeg skal gjøre noe med den som har hvit bakgrunn. Hva jeg skal gjøre der vet jeg heller ikke :-p Men synes de ble litt kule ^^attachicon.gif image.jpg

 

 
Har du link til disse?

Og forresten; dere som har bestilt bøker fra Book Depository, tar det lang tid før dere får varene? :)

Endret av Aviendha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Har du link til disse?

Og forresten; dere som har bestilt bøker fra Book Depository, tar det lang tid før dere får varene? :)

 

 

Mellom en til to uker tenker jeg.

Anonymous poster hash: 02874...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link til disse?

Og forresten; dere som har bestilt bøker fra Book Depository, tar det lang tid før dere får varene? :)

Så faktisk en av disse på Nille :-)

Den magiske skogen postkort: https://www.hobbyklubben.no/_hobby-og-fritid/maling-og-tegning/den-magiske-skogen.-postkort-johanna-basford-9788205488656

Den hemmelige hagen postkort: https://www.hobbyklubben.no/_hobby-og-fritid/maling-og-tegning/den-hemmelige-hagen.-20-postkort-9788205486003

Hysj- jeg fargelegger postkort (de jeg la ut bilder av): https://www.hobbyklubben.no/_hobby-og-fritid/maling-og-tegning/hysj-jeg-fargelegger-postkort!-fam-irvoll-9788202495855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine bilder blir aldri noe bra! Ikke er jeg flink til skyggelegging, og dersom jeg får noen ting veldig bra til, så kan jeg garantere at jeg ødelegger med dårlig fargevalg eller noe annet teit. Det er greit. Jeg lærer jo av feilene mine, og det er morsomt å holde på. Med mine nye bøker har jeg funnet ut at det ikke er alle bøker som egner seg like godt til fargeblyanter heller. Fikk en bok med ganske glatte sider, og det var helt umulig å få fargen til å se jevn og fin ut.

 

Får litt lyst til å lære meg teknikker og sånt. Kanskje jeg må kjøpe noen bøker OM fargelegging også? Hihi. Bruker dere å blande ting, f.eks. tegne litt med fargeblyanter, og bruke penn for å få frem detaljer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeane: Kos deg med fargeleggingen, og ikke stress med at det skal bli perfekt. La fargesammensettingen bli som det blir. Når du har fargelegget lenge nok, så kommer dette mer og mer på plass. Setter du for høye krav i begynnelsen, så ødelegger du gleden ved det :-)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk testet ut noen av de nye blyantene mine (derwent watercolour) før i dag, og er ikke helt overbevist. Prøvde bare farger som var gule eller oransje, samt svart og hvit, og selv da opplevde jeg at to av blyantene knekker når jeg spisser de. Opplever ikke det med de jeg kjøpte løst, så en skulle ikke tro det var spisseren. Veldig kjedelig med helt nye blyanter i alle fall! Må få testet om det samme gjelder for flere av blyantene, kan vel tenkes at settet har fått litt hard medfart i posten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine bilder blir aldri noe bra! Ikke er jeg flink til skyggelegging, og dersom jeg får noen ting veldig bra til, så kan jeg garantere at jeg ødelegger med dårlig fargevalg eller noe annet teit. Det er greit. Jeg lærer jo av feilene mine, og det er morsomt å holde på. Med mine nye bøker har jeg funnet ut at det ikke er alle bøker som egner seg like godt til fargeblyanter heller. Fikk en bok med ganske glatte sider, og det var helt umulig å få fargen til å se jevn og fin ut.

 

Får litt lyst til å lære meg teknikker og sånt. Kanskje jeg må kjøpe noen bøker OM fargelegging også? Hihi. Bruker dere å blande ting, f.eks. tegne litt med fargeblyanter, og bruke penn for å få frem detaljer?

Kan du Si ifra om du finner noen fine bøker om teknikker?

Jeg er på samme nivå som deg, og beundrer alle de fine bildene som blir lagt ut her :-) og er så misunnelig ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...