Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen


Chiquita

Anbefalte innlegg

Hei Qlio.

Nå håper jeg virkelig at din rasling + Zafirs vibber er nok itl at jeg får EL i denne syklusen...

*sukk*

Innimellom er det vanskelig å tenke positivt, med at en ny syklus = nye muligheter, når en ikke vet om en får EL, eller ikke.....

De/Dere som har EL i hver syklus ANER ikke hvor "heldige" dere er!!!! *dobbelt sukk*

Jaja, sikkert PMS'en som styrer fingrene mine når jeg skriver i dag... :roll:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å få dere en valp?

Det pleier faktisk hjelpe på, for dem som sliter med å bli gravide, å få en å ha "mammafølelse" for! En valp må jo være tingen ;)

Får du gått på tur, en å snakke med, å være glad i, du har en kompis til barnet du en dag får, osvosv, med mindre det er allergi inne i bildet, er det egentlig bare positive ting. Ja, så får man se om man fungerer sammen som et par når det kommer til ansvar, osv. En slags "øvelsesbaby". hehe :) Masse gøy!

Vel, blir jo koselig når dere endelig kommer dere dit!

Får ha lykke til!

*klems* fra Birthe !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt en hvalp jeg, men det går desverre ikke, da jeg er på skolen hele uka, og er bare hjemme i helgene....

Men altså, til neste år, så skal vi skaffe oss en hvalp, det er vi enige om....

Vi ahr tidligere hatt to katter, men den ene ble overkjørt av en bil, mens den andre rømte... (den lever - vi har sett den etterpå)

Jaja, sånn kan det gå...

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp, da er jeg på CD 7, igjen....

Nesten som en "ond sirkel" hele det her....

Jaja, ikke noe å gjøre med det heller (bortsett fra å fortsette å prøve å bli gravid da) :ler:

Forresten så er jeg jo ferdig med mensen igjen da - i den grad en kan kalle dette mensen...

Har ALDRI blødd så lite i hele mitt liv, jeg!!!!

Dag 1: Litt brunt + pittelitt rødt blod (kun på tampong, ikke noe på papir, eller bind)

Dag 2: Litt brunt + litt mer rødt blod (fremdeles ikke så mye at det er rødt når det kommer "ut") :oops:

Dag 3: Litt mer brunt + pittelitt rødt blod (caom dag 1)

Dag 4: Litt brunt

Dag 5: Pittelitt brunt (kun truseinnlegg)

Seriøst - jeg tror det hadde vært nok med truseinlegg hvilken som heldst av de dagene der - SÅ lite blødde jeg.... (men tok på litt "ekstra" i tilfelle-bjørnefelle, som de sier)

INGEN(!) av dagene har jeg blødd noe på natten (dvs så at det er kommet noe på bindet)

Jaja, jeg er klar over at det ikke er noen vanlig mens når en ikke har hatt EL, men dette var jo tom uvanlig til meg å være!!!!

(Og det er jo ikke så mye som er normalt ved meg alikevell) :ler:

Nå skal jeg gå og sette meg sammen med Bananmannen, som jeg hører har våknet fra middagshvilen....

*klem klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tralla-la....

Her sitter jeg oppe "midt på natten", mens Bananmannen ligger i senga og sover...

I dag har jeg nok en gang "oppdaget" noe som ligner på EL-slim (som jeg hadde forrige syklus til samme tid også), men jeg tror ikke at det er noe "alvor" bak det...

DERFOR ligger vi ikke sammen i senga nå...

Vel vel, nok om det....

Har også hellt en flaske vin" innabors" i kveld (disse moderator-jentene sliter virkelig ut meg - og det bare på 24 timer!!! Hvordan skal dette gå???)

Flott er det jo at jeg nå forhåppentligvis får noe annet å tenke på enn gravidiet (og bryllup) 24-timer i døgnet.....

Da går det kanskje litt "bedre" også....

*klem klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Så akkurat at du har gitt meg dagens rose:

TUSEN TAKK :oops:

Ble rørt av din generelle omtanke, og "sender" en i retur til deg. :sjarmor:

God klem fra Maya30 :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 14....

Venter på EL (tror jeg)

I dag er dert torsdag, og jeg har i dag vært til legen pga STORE smerter i blindtarm/eggstokk-området..... (har hatt det av og på i ca 1 mnd men konstant siden søndag)

Etter en undersøkelse på 3(!) :o timer fikk jeg heldigvis avkreftet at det var noe galt med blindtarmen....

Men hva det er som er galt vites enda ikke....

Fen foreløpige "diagnosen" er overproduksjon av hormoner som har "rammet" eggstokken (på høyre side).

Men det er heller ikke helt sikkert enda.

Så i morgen skal jeg til "haste-time" på gyn.poliklinikk på sykehuset....

Håper de finner ut av hva det er....

Er jo ikke så morro å ha så ondt at en ikke kan ha sex en gang - i disse EL-tider :oops:

Vel, det er også en mulighet for at EL er over - men det tror jeg egentlig ikke så mye på (er i så fall 2 DPO i dag).

Tror det er bare at jeg er "syk" som gjør tempen så høy.... (men jeg har "tørket opp" nesentil også, så det kan jo hende)

Vel, jeg vet ikke egentlig hva jeg håper - nå vil jeg bare bli kvitt smerten!!!!!

Denenestemåten vor jeg ahr minimalt med smerte er når jeg står....

Det er ondt å ligge, ONDT å sitte, ondt å gå.....

Nå sitter/ligger jeg "langflat" forran PC'en, "må" jo bare inn hit for å se om det er noe som skjer....

Vel, jeg får komme tilbake med info fra sykehuset senere.

*klem klem*

(forresten; legen ble imponert over hvor god kunnskap jeg hadde om min egen syklus - det var en ny turnuslege (heldigvis, for han andre klarer jeg jo ikke, for den som har lest om det tidligere) - og han var KJEMPEGREI.... Men han måtte ha lang tid på å finne tappen min ved gyn (brukte nesten 5 min) - men det gjør ikke noe... Øvelse gjør mester. (Han var ganske ung også, så kanskje han var "ny"))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag:

Opp kl 06.00, og kom meg på sykehudet til kl 09.00.

Der ble jeg møtt av en hyggelig lege, so begynnte med å stille meg noen spørsmål.

Så var det tid for undersøkelse:

Først "vanlig" GU, og så innvendig UL.

UL bekreftet legens "mistanke" om cyste på egg-stokken (Den største var 28*20 mm), en "blodansamling" på 50 mm i diameter og veske i bukhulen.

Han syntes ikke det var noe rart at jeg hadde store smerter!!!!!

Så spurte han meg: "Vil du opereres i dag, eller på mandag?" :o

Væææhhh.....

Vel, jeg svarte at det ikke spillte noen rolle for meg, så da begynnte han å ringe rundt for å få tak i en lege som kunne operere meg i dag.....

Han fant ingen som var "ledig", i stedet kom det en annen lege, og kikket på meg med UL, og han var heller usikker på om det var noen cyste, men at det heller var "ett-eller-annet" som kanskje går bort av seg selv. (men han var enig i "blodansamlingen" og vesken i bukhulen da)

Så da ble det (heldigvis (?)) ikke noen operasjon i dag, men jeg skal tilbake om 1 mnd for å undersøkes igjen.

Da blir jeg også operert for å ta vekk det som ikke skal være der.....

Eller - dersom jeg blir det minste lille værre, måtte jeg ringe inn til sykehuset, og så skulle den "første" legen KREVE at jeg skulle bli opperert med en gang!!!!!

Men...

Det er SÅ godt å vite hva som er "feil"!!!!

Og noe av dette kan jo også være grunnen til mine ustabile sykluser.

(Men smerten er jo ikke blitt noe mindre da) :evil:

så jeg får vel bare fortsette å spise "allt" jeg kommer over av smertestillende da, og håpe at noe av dette går over snart.

*klem klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klem*

Ååååhhh... så trist med cysta och blodansamlingar.

Jag hoppas verkligen att det går bra. Som du säger är det nog en förklaring till dina oregelbundna cykler. Glöm nu cykler och EL mm för en månad och se till att bli ordentligt behandlad, både av läkarna och av bananmannen.

*stor klem igen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅhhh, Chiquita - stakkars deg...

Jeg har gjennomgått det samme som deg med cyster på eggstokkene og væskeansamling i bukhulen. Det er det vondeste jeg noengang har opplevd. Jeg kunne ikke engang puste uten at det kom knivaktig smerte.

Dette skjedde mens jeg var ung og lovende (19) og bodde i det store utland. Legen som undersøkte meg på sjukhuset sa at det var Midtelsmertzen, altså smerter som opptrer midt i mellom to menser (har store smerter ved mensen også, men ikke på nær så vondt som dette). De trodde først det var blindtarmen min som var betent, men UL avslørte disse cystene -auuu (ikke UL, altså :wink: ).

Jeg fikk ingen behandling, ikke engang smertestillende :-? Det gikk over etter 4-5 dager, og siden det (nå 8 år siden) har jeg ikke merka noe - bank i bordet!

Har snakka med flere med cyster, noen har operert andre ikke. Jeg tror (og blei forklart av legen) at det var væskeansamlingen i bukhulen som gjorde vondt, og at den ville forsvinne etter som væska blei absorbert. Mager trøst for smerter ja... Jeg endte opp med samme behandling som ved menssmerter - varme på mageregionen og smertestillende (type ikke altfor sterk).

Jeg ønsker deg riktig god bedring. Dette går bra! Skal tenke på deg, jeg!

Trøste og god-bedrings-klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det søndag, og det er akkurat likedann....

Jeg blir frustrert av mindre.

Alt jeg har lyst til nå, er å ligge HELT stille på soffaen, men det gjør da ondt det også.

Og jeg er blitt SÅ sliten i føttene :roll:

Jaja, sånn er det nå bare.

I dag er jeg på 5 DPO også, og har veldig ømme pupper - håper det forsvinner snart også.

Har ingen store forhåpninger om at det ble "KLAFF" denne gangen, pga at sexen ble litt "amputert" iom smertene mine.

Men, det kommer mye sjanser.

Nå tenker jeg mest på å bli kvitt det jeg ahr i magen, så skal det nok gå, tenker jeg.

Takk til Astra og Furstina for "gode" meldinger.

*klem klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Sender deg gode og varme "bli bra klemmer" her fra Bergen. :kysse:

Det som er bra er jo at de finner ut hva som er galt med deg slik at du kan få hjelp. :wink:

Krysser fingrene for deg, Chiquita.

Du er en sånn sprudlende godjente som jeg unner det beste. :D

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for en god klem, Maya.

Det går bedre med meg nå. Har funnet hva jeg skal gjøre(og ikke gjøre) for at det ikke skal være så ondt. (Som f.eks ALDRI ha full urinblære - da er det så ondt at jeg nesten ikke klarer å gå)

Men faktisk så tror jeg at noe av smerten holder på å gå over.... I allefall i perioder; Jeg klarer enkelte ganger å sitte "normalt" (svært gledelig når jeg sitter forran PC'en)

Ellers så er jeg i dag på 7 DPO (ey - dagene har gått fort denne gangen) :P

HAr SINNSYKT ønne bryster, og jeg klarer nesten ikke å ligge på siden en gang.... Best er det å ligge på ryggen, men da er magen så ond. (Valgets kval) Snur og vender på meg ofte, da går det greit nok.

Bananmannen er nå på jobb, mens jeg heldigvis har fri i dag.

Skal jobbe litt med en innleveringsoppgave i matematikk, men det går fort, håper jeg....

Ellers så skal jeg bare kose meg masse.

Skal nå snart å lage meg frokost - kjenner jeg begynner å bli sulten.

(Slanke-prosjektet er også lagt delvis "på hylla" frem til jeg er bedre igjen - jeg spiser "som jeg skal", men får jo ikke noe aktivitet, så da er jeg heller ikke så veldig motivert)

*klem klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 DPO.

DAgene går da fremover.

Har også noe som KAN ligne på trifasisk kurve, men det er ikke blitt bekreftet av Ovusoft, så jeg får vel bare vente.

Som jeg har skrevet tidligere så har ege egentlig ingen store forhåpninger, men det er da lov å krysse fingrene alikevell....

X X X X X

HAr forresten også litt mer ondt i magen i dag (og jeg som trodde det holdt på å gå vekk da det ikke var så ondt i går)...

I dag er "takene" som kommer innimellom så forferdelige iblandt, at jeg bare må "krype sammen" og vente på at det skal gå over *sukk*

Jaja, prøver å tenke på noe annet, i stedet for å være så oppmerksom på når kroppen "sier" at :"Nå begynner det snart!" (er jo litt spennende å bli "overrasket" hver gang også) :ler::ler:

Nei da, bare spøk.

Så lenge det er liv i meg, skal jeg ikke klage, sier jeg. :wink:

I morgen er det eksamen :o

*grøss og gru*

Det er gruppe-eksamen, og heldigvis er vi ferdig med det forarbeidet, så det går sikkert bra. *håpe håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 DPO - og i dag sank tempen DRASTISK!!!!!

Så nå forundrer jeg meg ikke dersom mensen kommer i dag, eller i morgen....

Eksamen i går gikk kjempebra - bestod med glans, fikk vi høre (det var gruppe-eksamen) :sjarmor:

Men jeg tror nok jeg var litt for aktiv under eksamen i går, for etterpå fikk jeg så forferdelig ondt i magen, at det var VELDIG ondt å kjøre de 10 milene hjem :cry:

Trodde jeg skulle "dø"!!!!

(Vel, jeg er ikke HELT sikker på om det var eksamen, eller sexen kvelden før som gjorde det da - var vel ingen av de to aktivitetene som gjorde saken bedre, vil jeg tro) :oops:

I dag også har jeg ondt.

Tror ikke det er mens-smerter, men de andre smertene fremdeles - men en vet jo aldri....

Kjenner at det er så ondt i dag, at jeg ikke skal sitte så mye *sukk* Da kan jeg ikke være så mye her inne på KG heller da :cry:

Ømme bryster har jeg enda også, men det har jeg jo innimellom når jeg ahr hatt EL (ikke ømme bryster hver gang jeg har hatt EL, men ca hver 3-4 gang - ikke så ofte, altså)

Gleder meg til det går over, for jeg klarer da bare så vidt å ligge på siden, og at Bananmannen skal holde rundt meg, er heller ikke så godt.

Bare når vi gir hverandre en "stående-klem" er jeg LIVREDD for at "noe" skal bli klemt... *hehe*

Jaja, det går nok over snart....

På mandag - onsdag skal vi på fjelltur med klassen.

Vi skal gå på ski.

Nå vet jeg ikke hvordan det går med meg da, men jeg skal prøve i allefall. (Det er jo ikke så godt å bevege seg noe mye pga magen)

Trist; nå har jeg gledet meg i hele vinter, når kneet mitt har blitt så bra at jeg kan gå på ski igjen, og når vi skal på tur, så er det magen som "slår seg vrang" :evil:

JEg SKAL prøve litt alikevell...

Jeg har snakket med lærere, og studieveileder, og har fått tilladelse til å delta på det jeg selv føler for.

Så får vi se da, hordan det går.

Vel, nå må jeg spise litt forkost, og komme meg ut av natt-drakta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa :)

Leit å lese om vondtene dine, stakkars...

Det høres ikke særlig godt ut!

Hvor lenge skal du "holde ut" da før du kontakter legen?

Uff å læl! Får håpe at det gir seg til skituren (er det Vinterkurs dere skal på? Vi var på en slik tur i fjor på denne tida, og det var steinartig! Har alltid hata å gått på bort-over-ski, men etter den turen fikk jeg faktisk stor glede av å gå på ski!)

Og gratulere med overstått og bestått eksamen! Hva slags fag hadde dere gruppeeksamen i?

Det er bestandig spennende med slike gruppeeksamener, for da har man ikke full kontroll på hva resultatet blir...må bare stole på studiekameratene ;)

Vi holder på med formingsprosjekt nå, og gruppa mi har valgt å lage et landskap i pappmasje. Det blir kjempefint, ser ut som et ordentlig fjell jo!

Nå er jeg sannelig spent på syklusen din, om det er tanta rød som dukker opp nå eller ikke...du får holde oss oppdatert (men det er du jo kjempeflink til :) )

Klem fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vinterkurs vi skal på, ja - gleder meg masse.

Eksamen var i fysisk fostring, med denne oppgaven: Lag et opplegg på 40 min med hovedvekt på musikkleik og dans for førskolebarn.

Skal vente med å kontakte legen til etter vinter-kurset, da har jeg "tid" før eksamen som er 28. mars... *pjuh - mye som skal klaffe*

Dette ble kort, men jeg må gå - venter svigermor på besøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å virke negativ... men kan det tenkes at grunnen til at du ikke har blitt gravid enda faktisk kan ha noe med all fokuseringen rundt det??

Det sies at det skjer når man minst venter det... Prøv å slappe litt av. Ta ting som det kommer, så skal du nok se at det blir 2 blå på deg også... :D

Lykke til ihvertfall... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...