Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen


Chiquita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for julehilsninger.... :nisse:

I går fikk jeg positivt utslag på Persona testene, men negativt på SG-testene, så EL var troligen i løpet av gårdagen, eller i dag....

Eller....????

SG-testen var like negativ i dag morges også, så jeg vet ikke - OG jeg ha gått TOM for Persona tester!!! :evil: :evil:

Er det ikke typisk at det er nåe en trenger de mest at en ikke har noen!!!!

Men da må jeg heller ty til tempingen ordentlig igjen da - i allefall til jeg ser en EL-stigning....

Jeg var så trett i dag morges, at jeg glemte å tempe da vekkerklokka ringte.... :oops: Jeg som skulle se om EL var i går, eller ikke.... :P

Jaja, jeg får skrive mer senere...

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hVORDAN GÅR DET???Ble det mer poistive tester eller??

Håper du snart skriver så vi får høre hvordan det går med dere kansje det ble den beste julegaven i eller???

GODT NYTTÅR OG LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkk - har jeg ikke oppdatert dere på så lenge....

SUKK, nå har jeg virkelig vært slapp, ja... :oops:

Jo da, jeg fikk jo som sagt positivt på personaen, mens SG forholdt seg negativ...

Og ingen EL....

Jeg temper nå i tillegg, så dette vet jeg.

Altså - Personaen "lurte" meg :roll:

Jeg tar det ikke så tungt - syklusen er ikke slutt enda, og fremdeles kan EL komme (vel, det blir en lang syklus denne gangen dersom jeg får EL nå på CD 30 da, men men...)

Nå skal jeg ivei å kjøpe en nyttårs-rakett....

Skrives

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med rakett-handlingen.... Handlet for 717,-!!!! :sjokk:

Heldigvis er ikke allt mine - Jeg og Bananmannen skal bare ha en vi (som kostet 300,-!!!), mens mamma og pappa skal ha resten....

I da jeg var kommet hjem i dag og gikk på do, så så jeg at jeg hadde begynnt å spotte, så da kunne jeg jo ikke noe annet enn å stikke fingeren "oppi" og skjekke slimet - og gjett om det var!!!!!

Snakk om EL-slim!!!!

DA husket jeg at også forrige mnd spottet jeg når jeg fikk EL (og jeg som begynnte å tenke det verste) :oops:

Jaja, så det er nok bare å få med seg Bananmannen og legge oss ekstra tidlig i kveld også, tenker jeg :sjarmor:

Kvalm er jeg også i dag, spm jeg var forrige mnd rung EL (men heldigvis ikke så mye) (var kval i går også, men da trodde jeg bare at jeg var fyllesyk) :ler2:

I morgen kommer noen venner av oss for å ta en liten en "innabords".... (Nå har jeg egentlig fått min "dose" for denne jula, så jeg tar det nok rolig, men en LITEN en blir det nok)

Forresten;

Bananmannen har sagt at han skal gi meg en dato hvor vi skal gifte oss i morgen (nyttårsaften) også, så den er jeg litt spent på (som skrevet tidligere så er det han som "avgjør" dette). (Han skulle jo det forrige nyttårsaften egentlig, men da glemte han det)

Vi lå og snakket om dette en kveld, og da sa han at det ble innen to år!!! :hoppe:

(Han har vel endelig innsett at det ikke er mulig å planlegge bryllupet ut fra et barn, som han har sagt tidligere, da det ikke har gått så raskt som vi begge håpet på)

To år - det er jo ut 2004 det!!!!

Og når vi nå snart trer inn i 2003 så er det ikke lenge til..... :Hehe:

Han har nå også forstått at det ikke er bryllups-festen jeg ønsker, men PAPIRET!!!! (han kunne ikke forstå at det var bare det.... Det er det jo ikke heller da, men det er jo ikke noe annet so mbetyr noe, sånn i den sammenhengen......)

Når vi snakket, så kom det frem at Bananmannen ønsket en "stor" fest, med "masse" familie (nå har han ikke så stor familie, og det er ikke så mange av min familie vi ønsker å be heller, så det blir ikke SÅ mange)

Bananmannen har tidligere snakket negativt om de i hans nære familie som er for "snåle" til å ha bedt han når de giftet seg, så det blir ikke sånn han skal ha det, ne, sier han... :hoho:

Litt kostelig å høre på....

Vel, dette ble langt, og det ble ikke så mye om graviditet, men men.....

En oppdatering ble det nå i allefall.... :oops:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker deg et riktig fint og med masse lykke og gleder :) (og ikke minst en liten spire...kanskje allerede nokså snart ;))

Kan tenke meg at du er spent på dato for Den Store Dagen!

Sikkert hærlig å kunne begynne med nedtellinga, og planlegging osv...

Er virkelig imponert over Bananmannen jeg! Som vil ha storkalas og hele pakken...og ikke minst engasjerer seg som han gjør i planlegginga :)

(Kan du ikke få han til å sende over en dose med slik inspirasjon til Zafirmannen?) :lol:

Du får ha en fin feiring i kveld!

Og kom med oppdateringer på EL og dato så fort som mulig da ;)

Nyttårsklemmer fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

01012003 i tillegg, så blir det liksom ikke like fint.... :cry:

Etter å ha spottet på lørdag (som jeg trodde kunne være EL-spotting), og enda mer spotting på søndag (i går) skjønnte jeg at "leken" var over.....

Og svært riktig - tanta kom i dag på ettermiddagen (jeg ble litt positiv igjen etter at jeg spottet minimalt på formiddagen, men den gang ei...) :roll:

Så i dag, når jeg er veldig oppblåst i kroppen, og føler meg så TYKK som det bare er mulig, så får jeg og Bananmannen beskjeden; "Hei, vil dere komme på barnedåp førstkommende søndag?!"

DA er det ikke morro å prøve bunaden som egentlig er for liten/trang nok som den er.... :sur:

Men jeg fikk da på en eller annen måte "karret" meg inn i den (nei da, den er ikke fult så trang som den høres ut for) :ler:

Men det er så mye at jeg må ivei for å få den syd om.....

Barnedåpen kan vi bare ikke si nei til, da det er onkelbarnet til Bananmannen som skal døpes (han er 7 mnd nå)

Men tenk om vi kunne fått beskjed i litt bedre tid.....

Vel, egentlig så tror jeg ikke at de var helt klar over det selv før i dag heller, for han er litt "rar" den broren hans, men sånn er det bare.... :hoho::hoho:

Så i morgen skal vi ivei for å kjøpe dåpsgave....

Hmmm.... Lurer på hva det skal bli.....

Vel, det blir vel helt sikkert noe i sølv, så vi får se når vi kommer til forretningen....

Ellers så var vel Zafir lovt en oppdatering på når Bananmannen har bestemt at vi skal gifte oss, vel...... :P

For å si det i år også, så hadde han "glemt" det (som i fjor, altså!!!)

Eller, han hadde ikke glemt det helt, for han hadde funnet måneden og året, men ville ikke bestemme datoen alene, han ville høre med meg først, men så hadde han bare glemt å spørre meg som han egentlig skulle på nyttårsaften (i går)..... (Jeg spurte han da vi kom oss til sengs)

Han hadde "bestemt" august for måneden, og så sa han 2004 til år - helt til han hørte at det var "bare" 1 år og 8 mnd til......

DA virket det som om han fikk "kalde føtter" og sa "august 2005" i stedet... :hoho::hoho:

"2004 er jo alerede NESTE år", var forklaringen hans :hoho::hoho:

(Det virket som om 2 år og 8 mnd var mye "tryggere" og lengre frem i tid = mindre skremmende???)

Vel, vi har ikke satt noen dato sammen enda da, men jeg har "tyvtittet" litt i kalenderen, og har funnet ut at det er mest "enkle" datoer i forhold til hva vi har "fra før" i 2004 i forhold til 2005, men jeg skal ikke si noe....

August 2005 er helt greit for meg!!! :hjerter:

Så Zafir: Jeg vet ikke om du fremdeles vil ha den dosen med inspirasjon fra Bananmannen - da han ikke "innfridde" hva han hadde "lovt" tidligere.... :hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da det var ikke sånn du skulle starte det nyet året :evil: :evil:

Men året er jo nettopp begynt tenkt 11 nye muligheter at det skal slå ut to blå på testen, det positive denne gangen var at du slapp og sløse bort en test.

Ja det var ikke lange fristen dere fikk for barnedåpen, hm ja de får det travelt de me og planlegge barnedåpen phu!!!!

Så blir det bryllup har han litt så panikk han typen din hi,hi

Vi forlova oss julaften 2000 og planla bryllup 22 juni 02,men klartre ikke vente så lenge så det ble sept 01.

God nok tid og planlegge så si at det ordner seg alt og det blir ikke stress,men august 2005 hørtes fint ut det og!!!

Lykke til med syklusene i året som kommer satser på at du starter blå bølgen jeg(for vi må ha litt hjelp vet du)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, nå er barnedåpen over (heldigvis - jeg hater å bli tatt bilde av), ferien over (sukk), og mensen over (JIPPI!!!)

Bananmannen hintet litt i dag om at vi måtte legge oss "tidlig" i kveld.... *hehe* (klager ikke)

Det er ikke mye han har styr på, men når det gjelder hvor lenge jeg har mensen, og når mensen er ferdig, DET vet han.....

Skulle tro det var en innebygd radar, eller noe :hoho::hoho::hoho:

Ellers så er jo denne syklusen like enkel å holde styr på som forrige, da jeg også denne gangen begynnte CD 1 på den 1. i mnd...

Så i dag er jeg på CD 7!!!

Dette er jo "etter normalen" en EL-måned også, så det er bare å henge i....

Skal innom apoteket å kjøpe flere Persona-tester, for å se hvordan de "oppfører" seg denne mnd....

(Jeg fikk jo positivt utslag forrige mnd, men uten at EL kom - jeg vet jo at EL kan ombestemme seg i siste øyeblikk, men det synes jeg er dårlig gjort!!!)

Så nå "forventer" jeg EL rundt den 20-25 januar, med Mens/ikke-mens i begynnelsen av februar....

Ellers så sliter jeg sterkt med å venne meg til å skrive 2003 på alle papirer og lignende....

Det er jo så "unaturlig"!!!!

Jeg har store problemer med dette ved hvert årsskifte - ekstremt ekkelt.....

Er jo ikke noe kozeli å skrive 02.01.2002 på f.eks. et angreskjema med 14 dagers angrerett når det egentlig skulle stå 02.01.2003...

En må da kunne forstå at enkle sjeler ikke har det lettt....

Har begynt på praksis igjen...

Det var forferdelig å stå opp tidlig i går, og jeg var så utslitt etter at jeg kom hjem, at jeg la meg og sov som en sten i 4 timer!!!!

Bananmannen lo godt av meg da....

Forresten så har jeg ikke fått "plaget" Bananmannen noe mer om dato for når vi skal gifte oss....

Men i kveld skal det skje!!!

Jeg har fri i morgen, så jeg har kjøpt inn litt god vin, ost og kjekse til oss, som vi skal kose oss med i kveld, og i tillegg så fikk han en rød rose av meg da jeg kom hjem fra "jobb" i dag, så jeg tror han begynner å ane "uråd".....

Vi ble liggende å snakke om dette en kveld vi var til foreldrene hans (etter at vi hadde lagt oss)

Snakket litt om hvem vi ville be, hvor vi ønsket å ha festen, hva vi trodde det kom til å koste, osv.... (Tidlig planlegging/drømming, ja)

Han ble helt "paff" av å finne ut hvor mange vi "måtte" be, og hvor mye det koster, så vi ble enige om å sette en dato ganske raskt, for så å ha et bestemt "mål" å kunne begynne å spare til....

Lenge etter at vi hadde sagt "god natt" sa han til meg: "Du har ødelagt nattesøvnen min du nå, for jeg ligger bare å tenker på mulige løsninger for bryllupet vårt og hvem vi skal be, og hvor mye det kommer til å koste!!!"

Jeg trodde jeg skulle dø av latter!!!! :hoho:

Men han er hærlig da, som tenker på slike ting...

Synes det er bra han involverer seg, det virker jo som om alt for mange kommende bruder her inne har menn som ikke "deltar" så mye... (de deltar sikkert, men ikke på en synlig måte her på Kvinneguiden, og det er jo naturlig, ettersom det er mest kvinner her) :wink:

Huff, den siste setningen her ble rot, men men...

Vel, nå må jeg gå til Bananmannen....

Kozen kaller....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjo ho.....

Gjett om det er hærlig å slippe der forb*****e mensen.....!!! :oops:

I går "konfronterte" jeg Bananmannen med hvorfor han greide å holde "styr" på når jeg var ferdig med mensen, mens alt annet glemmer han raskere enn noe annet....

Han fant ut at det sikkert var noe "innebygd", og at han ikke kunne forklare det.... :sjarmor:

I natt ble vi igjen liggende å snakke om å gifte oss.

Faktisk så var det Bananmannen som trakk frem emnet, uten at jeg sa noe... (Hmmm - hva har skjedd???)

Kalenderen for 2005 kom frem, og vi lå lenge å tenkte når det "måtte" bli....

Bananmannen kom med forsklag om 20.08.05, men det ble "forkastet" da jeg har diverse fæle minne med den dagen.

Da ble fødselsdagen min bragt på bane (den er ikke i august, men)...

Nei.... Jeg hadde ikke så lyst til det, da det da på en måte ble litt mer "min" dag, enn vår, så det ville jeg heller ikke (Det hadde jo vært fint å gifte seg som "bursdagsgave", men jeg tror ikke jeg vil det)

Da ble det bestemt at vi skal gifte oss rett etter skolen slutter, og før fellesferien begynner. DET passet oss godt!!!

MEN SÅ - kommer noe som har gjort at jeg ikke blir "klok" på Bananmannen:

Han sa at dersom/når jeg ble gravid så måtte vi gifte oss FØR barnet ble født!!!!

HALLO!!!!!

Hva er vitsen med å sette en dato over 2,5 år frem i tid da, når han egentlig vil at vi skal gifte oss før det?????!!!!

Nja, det kunne han ikke helt svare på da, men vi SKULLE være gift før vi fikk et barn, ja, det var tryggest for oss alle...

Jo da, jeg er enig i at det er tryggest for alle, men HALLO!!!!

Jeg mistet helt mål og mæle jeg... (Og det er det ikke ofte jeg gjør)

Det vil jo si at i "verste fall" , dersom jeg blir gravid denne mnd, så skal vi gifte oss før sommeren!!!! (Nå mener jeg ikke at det er så ille, for jeg har jo planer/vil jo gifte meg med han, men kanskje ikke på SÅ kort varsel!!!! )

Jeg ønsker jo også egentlig at et barn skal være født innenfor ekteskapet, men...l. Hmmm - vanskelig å forklare.....

Jaja, jeg fyller 21 til sommeren, så det blir ikke SÅ ille da....

Så jeg fikk "beskjed" om å finne ut når fellesferien er (er ikke den i uke 28-31) + å finne ut hva som må gjøres når før et bryllup....

Jeg måtte jo finne budsjett også, så vi vet hvor mye vi må spare....

Så skulle vi sette en dato i dag, det var han sikker på...

(Han ble så trøtt i går, at han sovnet nesten da vi lå og pratet) :hoho:

Jeg kommer sikkert med oppdatering så snart "noe" skjer....

Det er jo ikke noe som skjer på EL/Mens/graviditets-fronten her på en stund enda, så noe må jeg jo skrive om :wink:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er datoen for bryllupet satt i allefall...

Vi fikk bestemt oss i går kveld, og har nå sett på et grovt budsjett (hvor mye vi må spare) :sjokk:

Jaja, det går vel....

Man må ikke lage problemene større en hva der er....

Vi bestemte også at vi skal fortsette prøvingen, men dersom vi lykkes med å få meg gravid i år (med fødsel i år, eller tidlig neste år) så står den datoen fast, men dersom jeg blir gravid etter den tid, blir bryllupet framsyndet til jeg er ca 4-5 mnd på vei....

Så nå føler vi at vi har "helgardert" oss :Nikke:

Vel, nå skal jeg spise middag, ville bare skrive det ned først....

(Hmm, nå blir det vel bryllupsdagbok på meg snart også da, selv om det er 1 år og 7 mnd igjen) :hoho::hoho:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WOW! En dato å forholde seg til! Gratulere så mye med datoen :)

En hærlig følelse eller hva? Nå kan du bare begynne å planlegge å styre på med bryllupsforberedelser i tillegg til babymekking :)

Du kan godt la Bananmannen sende over dose med inspirasjon likevel...for datoen kom jo til slutt! Litt sent men godt kan du si :ler:

Lykke til med begge dine 2 prosjekter!

Klem fra Zafir og Lillebror 34+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Ville bare si at jeg har tatt meg den frihet å lese dagboken din :P

Er fra SG sidene som Maya30 der også... Føler at jeg ble litt bedre "kjent" med deg etter å ha lest dagboken din.

Kom over disse sidene i en link på SG, og leser alt jeg kommer over for tiden :D

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Takker for innlegg i dagboken min...

Du hadde helt rett :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Jeg la den visst inn på bryllupsdagboken... :briller:

Gjorde som du tipset om, og har skrevet inn på ris og ros og fortalt om mine gode lese egenskaper... :hoho:

Godt at noen passer på meg :P

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ahrg.....

Søndag (i går) morgen fikk jeg "omgangen" kastet over meg....

Det er ikke kozelig!!!!

Så med 38,8 i feber er det jo ikke noen stor vits i å tempe om morgenen, nei :cry:

Og vi som egentlig skulle på bursdag i går og greier...

Vel, det ble til at Bananmannen dro en "liten tur", og endte opp med å være borte i 5 timer!!!!

Jaja, jeg sov, eller satt på do for det meste alikevell jeg, men så kjedelig da!!!!

Men jeg fikk i meg noen tabletter mot akutt diaré da, så nå slipper jeg i allefall å løpe på do hele tiden....

Nå er det bare feberen igjen.... :x

Har hatt over 38,2 i hele dag også (vel, har ikke målt siden 1-2 tida, men føler det på meg)

Jeg MÅ bli frisk til i morgen, har ikke noe annet valg, da vi skal ha ski/ake-dag på barnehagen, og jeg skal ha ansvaret!!!!

*pjuh*

Kan jo nesten ikke dra med feber heller, pga smittefaren.....

Zafir: Jeg skal prøve å finne en pose som er tett nok til å ha inspirasjonen i, problemet er bare at den (inspirasjonen) ser ut til å renne ut av alt.... Bananmannen får ikke holdt på den i lengre tid sammenhengende han heller, så hva jeg/vi skal gjøre da, vet jeg ikke.... MEn jeg skal lette etter en helt TETT beholder.... :wink:

Jaja, får skrive mere senere...

Nå skal jeg gå og legge meg igjen....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som fikk mens-besøk den 17. da???

På CD 17!!!!! :evil: :evil: :evil:

Og jeg som hadde kjøpt meg masse Persona-tester, og var klar for EL!!!

Jaja, ikke noe å gjøre noe med det....

Får vente til neste syklus da, og håpe på det beste da....

Vel, jeg er til svigers nå, så jeg har ikke tid til å skrive noe mer....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jepp, da er jeg "endelig" hjemme igjen, etter nok en helg hos "svigers".....

Og - jeg er jo i dag på CD 5, og dette er siste mens-dag (spotter bare i dag)

HÆRLIG!!!!!

I tillegg har jeg fri i morgen også, så da skal jeg bare koze meg (og plukke ned den siste julepynten som jeg ikke har hatt tid til før nå) :oops:

Jeg begynner nå å få "abstinenser" etter sex, men Bananmannen sier det ikke blir noe før jeg har prøvd "lyst-kulene" han har kjøpt til meg :P

Så jeg får vel bare "høre etter da" (ikke at jeg har noe i mot det, nei) :oops:

Så nå er det nok en gang bare å vente på at (forhåpentligvis) EL-tider nærmer seg.....

Det ER jo bare ikke mulig at jeg må "gå" uten El denne syklusen også....

Kan jo nesten bli frustrert av dette....

Hmmm.... Kanskje jeg skal ringe gynekologen igjen i morgen også....

Har jo egentlig god tid til det da....

(skulle jo egentlig gjort det for lenge siden, men tro det eller ei - jeg har faktisk ikke tenkt noe på det før nå....)

Jaja, jeg har vel egentlig ikke noe mer å skrive om.....

Får komme med mer så fort jeg husker noe....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...