Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen


Chiquita

Anbefalte innlegg

DET ER DAGEN FØR DEN STORE DAGEN!!!

Ahhh..... nå er det like før jeg skal til Sverige!!!

Jeg gru-gleder meg noe så forferdelig..... :oops:

Sitter her med en hel hau ørner som romsterer vilt i magen, og vet liksom ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.

Jeg har ikke begynnt å pakke enda, da jeg tror jeg kommer til å bli litt for nervøs når jeg begynner med det, at jeg utsetter det i det lengste.

Sambo er nå bortreist på kurs, og kommer ikke hjem igjen før på fredagskvelden - åhh--- hva jeg skulle ha gitt for å ha hatt han sammens med meg nå :x

Jeg sitter og lurer på hvordan jeg skal klare dette "alene", og får klump i halsen bare ved å tenke på det.... JEG TRENGER SÅ SÅRT HANS STØTTE NÅ!!!

I hele dag har jeg vært skjelven på hendene bare jeg tenker på hva som skal skje ....

På skolen i dag begynnte de å snakke svensk til meg, for å miljøtilvenne meg ... :hoho: Måtte virkelig le da...

Ellers så er jeg i dag 7 DPO, tror jeg, men alle "forstyrrelsene" på tempen gjør at jeg ikke er helt sikker - men EL har jeg i allefall hatt!!!!

Så er det bare å vente til mandag da, og se om Tante Rød avlegger sitt besøk da, eller hva som skjer...

Jeg har egentlig ikke noen forhåpninger om at vi har truffet denne mnd heller, da jeg hadde EL på tirsdag, og jeg da var på skolen, og vi hadde koz på søndags morgen, eller kveld (husker ikke helt :oops: )

Ellers så har jeg ikke noe å skrive

*Klem til dere alle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det i dag du blir operert, tro?

Ville bare si at vi tenker på deg her inne, og håper at du kommer deg fort etter operasjonen :) Lykke til kjære deg!

Regner med at du kommer med en oppdatering nå du kommer hjem...;)

Både på kne-fronten og om evt. tantebesøk...

Klem fra Zafir og Lillebror 19+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'M BACK!!!!

Jeg har blitt operert, og kom hjem nå for ca 2 timer siden... (DET var godt å komme hjem igjen)

Føler meg i fin form, men har noen FORFERDELIGE smerter i kneet, så jeg tror jeg skal gå å legge meg nå snart. Har også fått masse smertestillende fra legen, så det går sikkert bra..... :D

Ellers så fikk jeg besøk fra Fetter Brun nå i dag, så da er vel tanta i anmars også, tenker jeg... Jeg er ikke skuffet, for jeg var jo forberedt. Så i morgen har jeg sikkert enda større grunn til å "mase" på Bananmannen for "alle" gjøremål jeg ikke orker selv; "jeg har jo ondt i foten, og har fått Mens - stakkar meg" :hoho:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det den store Mens-dagen!!!

Har ikke sett tanta enda da, men kusine brun har jeg i "strie strømmer"!!!

Har hatt brun utflod nå siden torsdag (har bare blitt mer og mer, og i går/i dag er det KJEMPEMYE!!!! Usj!!! :x

Lurer på om all denne brune gørra har noen sammenheng med tablettene jeg går på etter operasjonen, for vanligvis får jeg da besøk av kusine Brun en dag før tanta kommer, og ikke 4 dager før, og dagen med brun utflod er det vanligvis bare litt som kommer!!!!

Jaja, ikke lett å bli klok på :evil:

Har registrert det som Mens på TCOYF (vel, det har vel egentlig skiftet navn til Ovusoft nå), så får jeg heller "ta vekk" Mens-registreringen dersom det ikke kommer noe friskt....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu!

Kjekt at du kom deg vel hjem igjen fra operasjonen! Håper at den var vellykket!

Og så du! den brune utfloden kan jo bety at du er gravid!!!!! TA EN TEST! :D virker jo lovende dette her!!

Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lovene alikevell, for jeg har oppdaget litt blod nå, så - nei....

Men det kommer alltids en neste gang....

Får heller satse neste gang - tror jeg er hjemme da - er jo så venskelig å treffe EL når en er hjemme bare i helgene :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, så er det torsdag i dag!!!

Tante har nå pakket sammen og dratt (kortvisitt denne gangen) :D , mens kusine brun har tenkt å være i allefall ut dagen (etter det jeg fikk høre) :P

I morgen skal vi KANSKJE sette oss på flyet nordover for å dra i bryllup, men pga endringer i Bananmannens jobb og fri-tider, så kan det hende det ikke går alikevell!!!

Det verste er at vi ikke får vite det før i kveld, eller morgen tidlig!!! :evil:

Men det er bare å vente å se....

Ellers så har jeg nå klart å gått på foten i to dager uten å ha spesielt ondt!!!

Men jeg mangler litt bevegelse enda da...

(Må huske på å gå med høyre fot først når jeg skal ned trapper, for dersom jeg går ned med venstre først, så klarer jeg ikke å bøye etter den høyre!!! Då må jeg "opp" igjen, og så gå med høyre først...) :hoho:

I morgen tidlig er jeg også ferdig med tablettene jeg fikk av legen, og jeg skal også i vei å "ta" stingene i morgen....

For ca en uke siden nå så lå jeg på rommet og "kranglet" med sykesøstrene om at jeg ville ha mat: Jeg var sulten, men de trodde ikke at jeg greide å spise noe enda... Men jeg skulle få prøve; og de kom inn med FISK... Og jeg som ikke liker fisk!!!! :x Så jeg spiste ikke noe av fisken jeg, og når de kom inn for å se hvordan det gikk med meg, og så at jeg ikke hadde spist opp fisken min, var det en som sa: "Det var det vi visste vi, at du ikke ville ha mat enda!".... Men jeg ville jo ha mat - men ikke fisk :evil:

Men jeg fikk noen brød-skiver med ost da, og jeg spiste så godt så!!!! Hah!!! :hoho:

Men...

Det er kjedelig å være hjemme også, ja...

Gleder meg til å komme meg på skolen igjen, samme hvor mye jeg må "ta igjen"...

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Chiquita!

Nå er jeg spent!!!

Ble det det noe bryllups-fest på dere?

Håper at du er med på det nå...høres kipt ut å måtte avlyse det på så kort varsel ja :(

Godt å høre at du fikk en vellykket operasjon, og at foten er på bedringens vei! (Selv om du må gå litt opp og ned i trappa, men hovedsaken er jo at du kommer frem TILSLUTT *ler*)

Snålt det derre med sykehus-mat...akkurat som at de absolutt MÅ beholde det ryktet med dårlig mat...servere fisk da!!! Selv er jeg glad i fisk, men tror ikke akkurat at det er det første jeg ville hatt etter en slik strabas *klinkokos*

Det blir spennende dager fremover nå ;) Du havner vel sånn ca midt i syklusen nå snart :) Håper dere får satt en dose sånn i ny og ne, slik at det holder mellom til neste gang du og Bananmannen møtes :lol:

Og at en av dosene treffer sånn akkurat så det holder!!!!

Disse soldatene kan jo overleve nokså lenge, vet du. Så det trenger jo ikke å være fullstendig krise om dere ikke får gjort det unna på selve EL-dagen...men det er du jo sikkert klar over ;)

Nei, nå vil jeg ha deg over til SM altså!!! Vi må jo få ordnet med treff snart :) Jeg syns heller ikke det virker så lenge siden vi holdt på å planlegge SG-treff, tida går så utrolig fort!

Over helga skal jeg i grunnskole-praksis (14 dager), og er kjempespent. Har 0 erfaring fra skole, og vet egentlig veldig lite hvordan skolestrukturen er blitt nå. Men det er jo derfor vi skal i praksis, selv om det er alt for kort tid med bare 14 dager...

Gru/gleder meg litt...skal lese igjennom div. skriv og bøker om barnetrinnet i dag og imorgen så jeg er litt forberedt i allefall :)

Lillemor begynner jo på skolen til neste høst, så jeg blir på en måte både student og hønemor :lol: Slik var det med 1.års praksis også...da fikk jeg til og med praksis i den barnehagen Lillemor begynte året etter i.

Kjempeheldig som fikk et annet innblikk i barnehagehverdagen enn andre foreldre ;) Pluss at jeg jobba som assistent i småbarnsavdelinga der Lillemor gikk til å begynne med (både som foreldremedvirkning og vikar :))

Skolen jeg skal i nå er ikke der hun skal begynne i til høsten 2003, men jeg får iallefall et visst inntrykk av selve skolestrukturen.

Har dere hatt grunnskolepraksis?

Hvordan går det ellers på skolen?

Jeg henger litt mer etter enn jeg hadde regna med, har allerede fått litt fravær pga bekkenet. Men jeg håper jo selvsagt at jeg greier å fullføre, iallefall frem til jul :)

Du får kose deg videre, og håper som sagt at det blir et SM-treff på deg snarest mulig :) :) :)

Klem fra Zafir 20+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halloen :wink:

Ble det bryllup påå dere eller?? Alltid kjekt og få me seg blir like rørt hver gang jeg snufs.

Kjekt og lese det gikk bra med operasjonen, håper smertene i kneet snart gir seg.

:x :x :x å den mensen skulle jo holde seg kangt vekke, håper dere lykkes snart ikke kjekk denne prøvetiden!!!

Ha en flott helg!!!

Klem fra Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, det ble bryllup :D

Fikk høre det sent på torsdagskvelden, og da ble jeg ganske lettet... :sjarmor:

Bryllupet var kjempefint, selv om det var noen "småting" som la en "demper" på fest-stemningen...

Bananmannen har nå også begynnt å "planlagt" vårt bryllup i tankene, har han sagt, han er TYDELIG påvirket av stemningen (Óg at "alle" i slekta spurte han om det var hans tur neste gang - han ville ikke si så mye da) :hoho:

Men i natt lå han å tenkte på mulige steder å ha festen + overnatting for gjestene.....

Sukk.... Men det tar vel ikke mange dagene før han har glemt hele greia, så jeg er ikke så "oppspent" på å få en dato enda, nei... :P

Ellers så er jeg på CD 8 i dag, og TCOYF estimerer CD 19 som EL-dag, så det er nok noen dager til enda, ja.... det fine med CD 19 er at det er på en fredag da, og jeg kommer hjem på torsdager, så det KAN jo hende *håpe håpe*

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 15 i dag, tar jeg ikke feil, og det er "bare" 4 dager til CD 19, og forhåpentligvis EL!!!! :sjarmor:

Sengevalsen danses hver kveld, for her skal vi ikke "misse" på en god sjanse, nei :oops:

Bananmannen har ikke lagt inn noen store protester enda, men så har jeg sagt KLART OG TYDELIG ifra om at "dersom vi noengang skal klare å treffe EL, så må han ikke svikte når det gjelder" :lol:

Sidesprang: Fikk forresten en vits på SMS i dag, som jeg syntes var vittig;

"Hva er det du gjør?!?" utbryter mannen til sin kone, da hun står på hodet i senga. "Jeg tenkte at siden du ikke får den opp, kunne du kanskje slippe den nedi?!" 8)

Jeg skjønner jo hva som EGENTLIG er handlingen i vitsen, men jeg dro en rask tanke til de av oss prøvere som ligger med føttene opp etter veggen etter Sex, for å få spermiene til å "ramle" nedi.... Er jo nesten sånn at jeg begynner med det selv også :wink: Men da tror jeg Bananmannen skal se litt rart på meg - jeg har videresendt vitsen til han også, skjønner dere :oops:

Masse klemmer fra Chiquita - som venter UTÅLMODIG på EL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh... jeg blir så lei av denne ventingen!!!

CD 17 i dag, og fremdeles er det 2 dager igjen til estimert EL... Egentlig tror jeg ikke EL kommer før over helga (typisk min uflaks), men så lenge jeg har EL, så skal jeg kanskje ikke klage... :roll: Magefølelsen sier at jeg nok ikke får EL denne syklusen, da jeg hadde EL forige syklus, men det er jo lov å håpe.... :P

Jeg har tempet i 11 sykluser nå, og slik ser det ut i forhold til EL:

Syklus 1: EL på CD 42 - 11 dg Lutealfase

Syklus 2: EL på CD 35 - 11 dg Lutealfase

Syklus 3: Nope

Syklus 4: Nope

Syklus 5: EL på CD 20 - 12 dg Lutealfase

Syklus 6: Nope

Syklus 7: EL på CD 21 - 13 dg Lutealfase

Syklus 8: Nope

Syklus 9: EL på CD 11 - 12 dg Lutealfase

Syklus 10: El på CD 23 - 12 dg Lutealfase

Syklus 11: ??

Syklusene har heldigvis blitt litt kortere da, og ligger nå på ca 30 - 35 dg, men alikevell!!!

Tror jeg skal tat motet til meg å bestille time til lege for henvisning til utredning i morgen, men jeg er litt usikker - føler at det blir en skikkelig "nedtur" - at vi ikke greier det på egenhånd!!! Jeg sliter litt med mye dårlig selvfølelse, pga at jeg føler at det er "min feil", ettersom jeg ikke har EL regelmessig, osv.... Skal bli godt å ev få klarhet i hva som er "feil"....

Når jeg vet at Bananmannen ønsker seg et lite nurk SÅ mye (og det gjør jo jeg også), så er det forferdelig å ha slike tanker.....

Jeg har så lyst til å gi opp, og legge det hele på hylla, men jeg kan jo ikke det heller - blir jo ikke noe bedre av det :(

Nei, nå må jeg slutte her, før følelsene tar helt overhånd....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 22 og ingen EL :evil:

Men håpet om at EL er like rundt hjørnet er her enda....

Skulle gjerne hatt med meg Bananmannen på litt sengekoz i dag også, jeg, men jeg tror nok sjansene er svært små, da han sa han følte seg helt TOM etter helgens strabasiøse senge-valser :oops:

Kan vel kanskje gi han en liten hviledag da, sånn at han får "ladet opp igjen" ganske raskt :sjarmor:

Skulle ringe legen på fredag, men jeg kom meg ikke så langt - turte ikke...

Jeg hadde løftet av røret, ja, men lengre enn det kom jeg ikke :lol:

Jaja, før prøve en gang senere...

Sitter å kjeder meg - har vært til fysioterapi i dag også...

Gleder meg til å komme tilbake til skolen igjen, men nå er det jo bare 3 uker til vi skal ut i praksis også, så ....

Jepp, det går nok vel :hoho:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten - tempen i morges kl 06,15 (jeg måler vanligvis kl 07,00) var på 35,96, tror jeg (var så trøtt at jeg ikke husker helt, oh jeg "nullstilte" hukommelsen da jeg trykket på termometeret i stredet for vekkerklokka til sambo etterpå) :oops: Jeg sovnet som en stein igjen etterpå!!!

35,96 er 0,14 under CL....

Men ettersom jeg ikke var helt sikker på om jeg husket riktige tall, tok jeg tempen igjen når jeg våknet igjen kl 10,30, og da var tempen 36,45!!!!

Jeg vet jo at jeg ikke skal stole helt på den tempen kl 10,30, for den er jo MEGET forstyrret av tiden, men det er jo lov å håpe :roll:

Håpe på at jeg husker feil temp fra kl 06,15, og at tempen er litt over CL og jeg har hatt EL i går (at tempen er så mye som 0,35 over CL i dag, det tror jeg ikke, men håper jo at "tendensen" er der :oops:

Nå virker jeg virkelig DESPERAT her jeg sitter og skriver, når jeg egentlig vet at "sansynligheten" for at jeg skal få 3 EL "på rad" er minimal - og derfor ikke helt kan forvente å få EL denne syklusen :cry:

Livet er ikke lett, dere...

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt dette med tempmåling jeg... Vi prøvde Clairblue eggløsingstest et par ganger, men fikk den aldri til å funke! Så kom sommerferien og da vi tenkte minst på det og hadde minimum med privatliv trodde jeg at denne måneden hadde jeg ihvertfall ikke blitt gravid! Men det hadde jeg gitt... Du har sikkert hørt det tusen ganger før at man lettere blir gravid hvis man ikke tenker på det så mye! Lettere sagt enn gjordt jeg vet det, særlig for deg som har uregelmessige menstrasjoner! Jeg gikk forresten også på Trionetta (totalt sammenhengende 7 år) Vet ikke om jeg var stort til trøst men... jeg ønsker deg ihvertfall lykke til i tiden som kommer og håper virkelig du og Bananmannen klarer det etterhvert :)

Mange hilsen Tvinny som sender over en varm klem :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar Tvinny :D

Jeg vet at en ikke skal fokusere så mye på det, og at en da skal bli "lettere" gravid, men nei.... Jeg kan ikke legge vekk termometeret...

Termometeret er nå blitt en "følgesvenn" som jeg må ha for å se om jeg har hatt EL, når jeg kan forvente Mens, osv... Grunnen er de utstabile syklusene mine, ja...

Har prøvd i noen måneder å ikke tempe (prøvde denne mnd også=mange hull i charten), men jeg har funnet ut at det er noe jeg MÅ!!! Liker ikke å leve uvitende :roll:

Men takk for rådet :wink:

Ellers så våknet jeg i dag med en temp over CL!!!!

Da er det kanskje noe i den "sene" tempen fra i går alikevell da... :sjarmor:

Forresten, mens jeg er inne på tempen fra i går (den "sene"); var jo ikke på 36,45 den, 36,25 var det meningen å få skrevet :oops:

Jaja, ikke så nøye egentlig heller det da....

Nå X'er jeg alt jeg kan "avstå" for at tempene fremover er over CL også, og at jeg har hatt EL denne syklusen, og kan SLAPPE AV frem til mens/ikke-mens....

(Blir så lei av stresset med Sex nå, og EL da, at jeg har hatt lyst til å gi opp)

Typisk var det jo at det ikke ble noe Sex i går da, hvor jeg kanskje hadde EL, men stakkars Bananmannen :oops:

Får håpe helgen da i så tilfelle gjorde susen, med sex lørdag kveld, søndags morgen og søndags kveld... DA ville ikke min kjære Bananmann noe mer :oops:

Vel, ha en fortreffelig dag alle sammen - nå skal jeg gå å legge meg igjen...

(Fikk ikke sove etter at Bananmannen dro på jobb, så jeg tenkte likegodt at jeg skulle skrive inn tempen på TCOYF - og det ble "litt" mer enn det da) :oops:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og god morgen :P

er så appsolutt enig i at det er utrolig kjedelig å gå å vente på EL , da pleier dagene å gå ekstremt sakte... he he...

selv har jg ikke begynt med temping men sverger til eggløsningstester, selv om det ikke har hjulpet noe særlig enda da....

ønsker deg lykke til i jakten på de TO BLÅ :blunke:

ha en fin dag 8)

:P sola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg

Tusen takk for hilsen i dagboka mi. Ja jeg titter innom snartgravid rett som det er og leser litt. Mye nyttig der.

Håper dere snart lykkes, jeg titter innom senere.

Klem Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag falt tempen langt under CL igjen, så det var nok ikke noen EL alikevell :evil:

Så da er det bare å sette i gang med baby-dancen igjen da....

Jeg er nå lei hele greia - orker egentlig ikke mer "sex til temp" mas....

Har lyst til å kaste termometeret hardt i veggen, men det kan jeg jo ikke... - da vet jeg jo i allefall ikke når jeg kan vente mens...

*STORT SKRIK* :cry: :cry: :cry:

fra Chiquita (som har lyst til å legge seg under dyna, for så å bli der resten av dagen, men som ikke kan, pga fysioterapi om en time!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...