Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen


Chiquita

Anbefalte innlegg

Her er mine "symptomer" som gjør at legen mistenker Endo:

- smerter ved EL og noen ganger vel sex

- "de andre" mage-smertene mine

- at jeg ikke har blitt gravid

- uregelmessige menstruasjoner

- tegn til forstoppelse i enkelte deler av syklusen

- plager i/med korsryggen

Tja, det er vel ikke mer en det, og jeg tror ikke alt det der skyldes endo heller da, men legen mete at en måtte ta det alvorlig alikevel - for å være på den sikre siden, mente han.

Nå har jeg også fått informasjon fra Foreningen for Ufrivillig Barnløse (FUB), og jeg vurderer å melde meg inn.

Det virker som en kjempefin forening.

www.fub.no

Vi blir jo definert som ufrivillig barnløs når en har vært prøver i et år, og jeg og Bananmannen kvalifiserer - uten tvil :wink:

Har lest en del på hjemmesidene deres nå, og i medlemsbladet "Utspring" som jeg fikk sammen med innmeldingsskjemaet, og det virker kjempeflott...

Jammen tror jeg ikke at jeg skal gå inn på nettbanken nå etterpå og betale medlemsavgiften.

Jepp, det skal jeg...

(Det er egentlig et stort skritt for meg å vedkjenne meg dette, for jeg vil egentlig bare "skyve det unna", men nå SKAL jeg melde meg inn, og da er det jo "gjort" ) :P

Jeg må vel si til meg selv at jeg skal inn hit å bekrefte at jeg har meldt meg inn da, sånn at jeg ikke bare lurer meg selv....

Jepp, det skal jeg gjøre!

Ellers så har jeg nå "fri" fra skolen frem til eksamen på tirsdag, men de dagene MÅ jo gå med til lewsing, og ikke noe annet.

Jeg har desverre ikke vært så flink til å lese på dette faget i året som har godt, og det får jeg igjen nå *sukk* :x

At jeg aldri kan lære!!!!!

Vel, vel.

Det skal vel gå på en måte det også.

Og, jeg venter fremdeles på EL.

Men nå skal jeg logge meg inn i banken for å melde meg inn i FUB!

*snakkes*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, da er giro for medlemskontigenten lagt inn til betaling.

Jeg ønsket ikke å bli medlem av noen lokalforening i første omgang, det får en ev. ta når jeg har vært medlem et år.

(Må ikke gape over for mye med en gang) :wink:

Det er som sagt et stort skritt å ta dette, men nå er det gjort.

Det føles godt.

*hmm - aldri trodd det skulle føles godt å legge inn en regning* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes lurt ut , Chiquita! Har tenkt litt på å melde meg inn selv, men vi har jo et barn. Så selv om vi har strevd i 1 1/2 år nå , er vi jo ikke barnløse. Burdte kanskje heller melde meg inn i endo. foreningen.

Du har noen symptomer på endo, ja ! Selv har jeg ikke så mange, så jeg mistenkte det vel egentlig ikke før jeg tok lap. Har du tenkt å ta lap etterhvert ?

Lykke til med lesing og eksamen !

Klem, Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, Trude, jeg venter på innkallelse til lap, og fikk høre at jeg skulle være inne inne 2,5 mnd.

Så innen sommerferien er over har jeg vel vært til lap.

Men først skulle jeg kalles inn av oversyklpleieren (?) for å ta en "generell helseskjekk". Hvor de skulle lytte på hjerte og lunger. Bare det?

Jeg vet ikke noe mer jeg.

Det er vel bare å vente, tenker jeg, så finner jeg det altids ut.

Og samtidig som jeg var inne til lap, så tror leg legen snakket om at det skulle utførse hysteroskopi (?) med det samme jeg var under narkose, og det er jo greit da, så lenge jeg sover... :wink:

Føer liksom at de har gravd nok "der nede" for en stund nå - særlig etter at jeg var til en almenlege her jeg bor, og ha drev på "der nede" i 1 time!!!! Sammenhengene!

*pjuh*

Vel, vel - hva gjør man ikke under prøvingen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , ikke sant ! Det er utrolig hva man finner seg i for å finne ut hvorfor man ikke blir gravid. Selv har jeg akkurat funnet ut at det ikke gikk denne måneden heller. Hadde den fine tempøkningen, men i dag gikk den ned. Og så på bursdagen min , da! :cry: Må prøve å ta meg sammen litt, det er jo ikke vær dag man fyller 30 !

Så lang tid du måtte vente på lap, forresten ? Tror jeg ventet bare en måneds tid. Men jeg hadde ikke noe helsesjekk først , da.

Ha en fin 17.mai ! Jeg reiser til Halden for å feire.

Klem, Trude/Karla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det tar 3 mnd før jeg får inn til Lap, men det er vist max ventetid har jeg fått høre.

Og dersom jeg forbereder meg på å vente i 3 mnd, så blir jeg jo bare gledelig overrasket dersom det skjer innen den tid.

Helseskjekken vet jeg fremdeles ikke hva går ut på.

Tror jeg skal legge inn et innlegg på SG, for å høre om det er noen som kanskje vet det.

Fremdeles er det ikke noe tegn til EL her i gården.

Tempen er synkende - HELT feil det!!! :wink:

Vel, det blir vel.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ivertfall bra at noe skjer, at de skal sjekke deg, Chiquita.

Har du forhørt deg om du kan prøve hormoner?? Har et søskenbarn som fikk prøve det med en gang fordi hun hadde litt for lite kvinlige hormoner.

Men jeg trodde at når man har prøvd en stund skulle det være mulig å prøve dette. Forhør deg med legen din.

Ellers ønsker jeg deg lykke til med EL og prøvinga, håper det klaffer snart. :P

Klem Pearl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg kan prøve hormoner, eller om jeg mangler hormoner , eller noe, siden det aldri er blitt tatt noen hormonprøve av meg....

Men det blir vel sikkert det også.

Spørs om jeg bare MÅ prøve å være litt mer tålmodig da.

Jeg får helt sikkert høre alt jeg vil av legen neste gang jeg skal inn på sykehuset. (Får også håpe jeg får en lege som setter "pris" på mine nøye utfylte charter) :wink:

Takk også for lykkeønskningene, Pearl.

'klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi!!!!!

I dag fant jeg ut at jeg skulle begynne å "sortere vekk" noen små detaljer jeg har skrevet om meg selv her inne.....

Det ble kanskje LITT vel personlig, så jeg begynnte, og kom meg nogenlunde gjennom de 9 første sidene.... Men det er jo MANGE igjen, og jeg ble lei.

Og jeg oppdaget at fra mars og utover har jeg skrevet MYE!!!!

Side 9 er skrevet i mars, og nå er vi i mai, og jeg har kommet til side 14 (?)

:o :o :o :o

Og ikke står det noe fornyftig heller!!!

Jaja, det er jo ikke noe farlig.

Vel, nå skal jeg gå og legge meg.

*god natt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en "rar" start på dagen:

Først logger jeg meg inn på KG som vanlig, og der får jeg en kjempehyggelig PM fra en av brukerene her inne, som fikk meg i kjempehumør. Tenke seg til at noen setter så pris på det jeg skriver at de sender meg en PM etterpå :D

Så går jeg inn på SG, og der ligger det også en hyggelig melding til meg - en jente som har lagt merke til meg, og vil ha kontakt. Vi bor vel også i samme område, skrev hun, så det skal bli kjempemorro.

:D :D :D

En kjempeflott start på en dag som ikke blir like flott (tror jeg)

Jeg har nå satt klokka til ringing på 12.00, og da SKAL jeg lese litt mer på eksamen.. *sukk*

Vel vel, i godt humør er jeg nå i allefall...

*kjempeklemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for bursdagshilsen ! Nå blir jeg gammel ! Hjelp ! Heldig du som er så ung , Chiquita !

Klem, Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg er da vel heldig, kan du forstå :wink:

Eller.....

Hvilken forskjell spiller alderen da?

10 år utgjør da ikke så mye.

Vel, jeg har også bursdag snart, og da blir jeg også "gammel" :wink:

*hihi*

(ups, klokka er over 12 - må vel gå?! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Chiquita!

Kjempekoselig at også du har krysset noen fingre for meg... :D

Håper det hjelper helt til neste syklus...

Jeg har ingenting å klage over; jeg blir oppmerksom på det hver gang jeg titter inn i dagboka di.

Så det er bare å si; bedre lykke neste gang, og det gjelder oss begge (+mange mange andre...)!

Det er, som sagt så mange ganger, jaggu meg på tide at det skjer noe med egga dine!

Masse lykkeønskinger fra Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hentet posten nå i sted, og da lå det innkalling fra sykehuset til journalopptak der...

*jippi*

Så mot slutten av uke 23 skal jeg inn til "forundersøkelse"....

*klappe klappe*

Det er jo "bare" 2 uker igjen det....!!!!

Lillen: denne dagboken er da ikke til for at noen skal føle seg verre eller bedre - det er jo for min egen skyld jeg skriver.

Ikke er det noe synd på oss i Bananhjemmet i allefall :wink:

(Selv om Bananmannen nå de siste dagene har sunget til meg: "Gi meg et barn kjære xxx! Gi meg et barn er du snill...." Etter sangen: "Gi meg en øl kjære kelner"

Jeg er LITT lei den sangen nå, og det hjelper egentlig ikke noe på selvfølelsen min, nei...

Men men - han kommer sikkert over det.

Nå skal jeg inn på sykehuset, så får vi se hva som skjer.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tusen takk for informasjonen om SM. :kysse:

Du er nå skjønn. :kyss:

2 uker til det skjer noe?

Spennende.

Krysser fingrene for dere nå da. xxxxxxxxx

Godklem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

Jeg gleder meg til jeg skal på sykehuset, ja.

Jeg vet jo at det ikke skjer noe nå i første omgang, og at tid for inngrep blir avtalt senere, men det er nå i allefall en begynnelse.

Så får en se da, om jeg får "bestått" på den generelle helsesjekken, eller om jeg "stryker" :hoho:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Halloen!!

lenge siden jeg har vært innom også din dagbok :oops: :oops:

Hva er det som skjer ??Hvilke sjekk er det du skal inn til??

Vi skal inn til samtale/sjekk/utredning for prøverør i juli gleder oss til å komme igang.

Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sjekken jeg skal på er en generell sjekk på hjerte, lunger, hvordan jeg reagerer på narkose osv...

Ikke noe "farlig", med andre ord....

Bare for å gjøre meg klar til operasjonen, så en slipper slike spørsmål da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte nesten sende deg en hilsen her og da, mens jeg nå sitter her å skriver :wink:

Ville bare ønske deg lykke til hos legen.

*Lykke-til-klem sendt gjennom dataskjermen*

Er helt sikker på at alt kommer til å ordne seg for deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for klemmen og hilsenen(e), Vigfa....

Begge varnet godt.

Er i dag tilbake på CD 1 - uten EL i forrige syklus :cry:

jaja, en ny mulighet kommer nå - får håpe sommeren "hjelper" på da....

I denne uka har jeg feiret bursdag også, så nå er jeg "hele" 21 år :D

*jippi*

Blomsterbuketten som jeg har i profilen min fikk jeg av Bananmannen - akk, hvor skjønn han er *smelte*

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...