Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen


Chiquita

Anbefalte innlegg

Vet dere at det er godt med Martini Asti og banan?????

Jeg sitter og drikker/spiser det nå i skrivende stund, og NAM!!! :sjarmor:

Bananmannen er på fisketur (igjen), så da "trøster" jeg meg med en god flaske.

I morgen skal vi ivei og ta div vaksiner før ferieturen. Mot difteri, stivkrampe, hepatitt A og en ting til.

Jeg har lett etter vaksinasjonskortet mitt i dag, men jeg finner det ikke.

Jeg lurer nemlig på at noen av disse vaksinene er "gyldige" for meg enda (dvs at det er under 10 år siden jeg tok dem sist).

Men siden jeg ikke finner vaksinasjonskortet, får jeg håpe på at helsesøster (som skal sette vaksinene) har oversikten.

Lurer egentlig på hvilke vaksiner jeg har fått siden jeg var 11 år???

Hmm.....

kanskje jeg skal legge ut et spørsmål inne på forumet, om noen vet det "normale" vaksinasjonsløpet i løpet av baneskolen....

Jeg finner vel ut av det.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å - så heldig du er ! Brasil høres jo gør hærlig ut - for å si det på "haldensk" ! Det blir sikkert digg og reise bort på en eksotisk ferie med din kjære ! Har siste jobbdag imorgen, så vi setter nesa sydover mot Halden. Ikke så spennende - men jeg kan jo se Kurt på festningen neste onsdag ! Var russ sammen med Harald - kanskje jeg kommer back-stage ? :briller: Neppe... Uansett blir det godt med ferie !

Du får ha lykke til med lap`n ! Det går nok fint ! Gjorde det for et halvt år siden, synes det gikk veldig greit.

Natti natti - klem, Trude !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hilsen, Trude.

Kjempekos at du er innom dagboka mi.

Selv er jeg ikke så flink til å skrive i andres dagbøker, men jeg leser mye. (Må bli flinkere til å legge igjen en melding der hvor jeg leser)

Ja, det skal bli gøy å dra til Brasil. Jeg gleder meg masse - oppleve noe nytt og anderledes enn europeiske charter-reisemål.

:sjarmor:

I dag poppet det et egg på charten min - ENDELIG!!!!! Jeg er 3 DPO!

http://www.ovusoft.com/cgi-bin/chart.pl/chiquita

HAr hatt ganske kraftig tempstigning nå etter EL, og jeg kjenner det på kroppen.

Innimellom så går jeg med konstante "hetetokter" fra EL til mens, og det er ikke noe gøy.

Og sånn har jeg det nå. Det er ikke feber, eller noe sånnt, men hetetokter. Og det hadde jeg en gang tidligere tempen "spratt" i været etter EL også.

Jaja, jeg holder vel ut det denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg og Bananmannen vært til helsesøster og satt de nødvendige vaksinene.

Bananmannen måtte ta tre vaksinesprøyter, men jeg "slapp unna" med bare en (mot Hepatitt A, siden det er under 10 år siden jeg to de andre)

Så nå skal alt være klappet og klart til reisen.

Det er forresten varmt i dag. Og i tillegg til at jeg har "hetetokter", så er det uutholdelig.

Det nesten stygt å si det, men jeg håper det kommer en dag med overskyet og litt regn snart, så det ikke blir så varmt, og en får "vasket" luften litt. (OG fordi at jeg er lei av å vanne planter) :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker dere lykket il med utredning og ikke minst på ferie til Brasil.

Dere får sikkert en kjempe tur.

GOD TUR. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Pearl.

Jeg venter mens neste søndag, så jeg skal ringe sykehuset neste mandag for å avtale time til Lap.

Håper bare det går greit at jeg er borte i 14 dager etter første mens-dag....

Gjør det ikke det, så er det "bare" å vente på neste syklus igjen da... :-?

Vel, krysser fingrene for at det går greit.

I dag er det forresten ikke så forferdelig varmt i været, så det er til å holde ut i dag. (selv om jeg har hetetokter)

Nå er det helt, og da skal jeg og Bananmannen kose oss masse sammen.

Føler at det har blitt litt VEL mye jobbing og fisking i det siste.

Men det er jo ikke så lenge til han får ferie heller da, så da blir det i allefall at vi får være sammen....

Gleder meg masse.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for følge i den heftige debatten... :blunke: Noen må jo sette bedrevitere på plass...jeg gir meg vel ikke om det kommer mer oppgulp jeg ikke klarer å se...Det ble jo ikke helt den tråden jeg tenkte på da jeg startet den...men heftig ble den i hvertfall...

Vil få ønske deg lykke til med utredning, håper det snart vokser en mini banan i magen din!! :enig:

God ferie, og god tur til Brasil!!

Klem fra Kipa :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hilsen, Kipa.

Jo da, det er greit med "støttespillere".

Selv om jeg ikke er førskolelærer, og ikke har annen praksis fra barnehager enn 15 uker i løpet av to studieår, så har jeg da bedre vett enn det der....

Jeg ble bare SÅÅÅÅ sint :ler:

Jaja, jeg kan gjerne "kverulere" i det uendelige jeg - har ikke noe imot å kverne om og om igjen ang mine erfaringer og opplevelser.

Det er ikke jeg som skal gi meg først, nei :wink:

Takk for lykkeønskning, forresten.

*kjempeklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det har vært en "bug" på forumet de siste to kveldene som har gjort at alt går litt ekstra "tregt", men det har jo bare vært å smøre seg med tålmodighet, så blir da alt lagt inn (selv om noen får feilmeldinger også)

5 DPO i dag, tror jeg.

Hetetoktene er borte igjen, heldigvis, og jeg har det egentlig veldig godt nå.

Vi driver og planlegger ferietur så godt det lar seg gjøre nå.

Chattet med de vi skal besøke i dag, og fikk tilsende en "handleliste" på masse rart. nesten 2 A4-sider.

Må ivei og kjøpe oss flere store kofferter skal vi kunne ha med oss alt sammen :ler:

Vel, det blir vel det går også.

Nå må jeg gå og holde svigermor med selskap igjen. :-?

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO i dag.

Tempen "sank" litt i dag, men det er vel østrogenbølgen som kan til det, vil jeg tro. (tempen er høy enda, ja, det er ikke det)

I går begynnte brystene å bli ømme (igjen), og jeg tenkte "å nei"....

Det "passer" ikke å ha ømme bryster nå - i allefall ikke fra nå og til mensen er ferdig (som jeg pleier).

For når jeg har ømme bryster, så greier jeg IKKE å ha på BH, og det er jo egentlig et "must" nå når vi driver og pusser opp, og når vi reiser til Brasil om en uke.

Jaja, jeg håper det går over raskt.

(Prøver å ikke kjenne på dem, for da blir de jo lett mer "irritert", og det er det IKKE noen vits i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO i dag.

Siden tempen har stupt de siste dagene, så trodde jeg nok at mensen ville komme i dag, og at jeg ville få et kort LF (Lutealfase) denne gangen.

Men jeg har ikke sett snurten til noe i dag, og ikke kjenner jeg noen antydninger heller, så det er nok håp for at jeg får LITT lengre LF i allefall (selv om min LF vanligvis er på 11-12 dager)

Charten min er her (orker ikke lage hyperlink)

http://www.ovusoft.com/cgi-bin/chart.pl/chiquita

Jeg har ikke noen forklaring på hvorfor tempen fallt så mye til i dag.

Så det er vel bare å se ann tempen i morgen nå da.

Dersom tempen er lav i morgen også, så er nok mensen rett rundt hjørnet, ja....

(Jeg vil tro jeg begynner å spotte litt i morgen, ev. fredag, siden jeg forventer mens nå i helgen)

Jeg "følger med" så godt jeg kan, men det er ikke alltid like lett...

Brystene er veldig ømme enda, og jeg prøver så godt jeg kan å unngå at noe rører ved dem.... Jeg "orker" neste ikke å ha på BH heller, men det MÅ man jo alikevell. :roll: (er jo ikke fint å gå uten BH, synes jeg!)

Vi driver nå og handler inn til vi reiser til Brasil.

Har fått handlet det meste nå, men må inn til Trondhjem igjen i morgen for å få tak i det siste.

Vi må få allt ferdig nå senest fredag, for vi skal være borte i hele helgen også, og vi reiser på mandag, så.....

Men det skal nok gå bra.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO, og tempen er høy igjen i dag.

Så gårsdagens bekymring var bunnløs (heldigvis)....

I dag har PMS'en "tat" meg, og jeg er slapp og "sur/gretten"... :-?

Prøver så godt jeg kan å ikke la det gå ut over Bananmannen, men det er ikke alltid like lett.

Jaja, det er snart mens-tid nå, så da blir jeg heldigvis bedre...

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Her kommer en PMS-fri men graviditetshomonell klem i eksperssfart...

Hvem som er mest moody vet jeg ikke...

Mayamannen mener sikkert det er meg... :ler:

Brasil?

Høres ut som en drøm...

Håper på fyldig rapport derfra.

Ha en strålende tur.

Reiser litt hit og dit i ferien.

Skal til Stord i dag og kommer igjen på mandag.

Noen dager borte for å så oppdatere KG...

Neida ikke så gale... :ler:

Sommerklem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmen, Mayamor.

Jeg er ikke FULLT like PMS i dag, men jeg liker det ikke alikevell...

Tempen sank igjen i dag, så tanta er vel rett rundt hjørnet.

(Jeg kan ikke BARE skylde på at jeg lå oppå dyna med vinduet åpent i natt - det kan være litt av forklaringen, ja, men ikke allt)

Så nå får jeg følge med på tappen utover dagen.

Fremdeles så er den høyt oppe, lukket og "hard", så tror ikke mensen kommer på noen timer enda!

Blir fint å komme til Brasil og oppleve noe nytt, ja.

En helt ny kultur og et kjempespennende land, etter hva han vi skal besøke sier.

Vi gleder oss masse.

Kommer nok til å legge ut en "rapport" her når jeg kommer tilbake, ja (er ikke det "vanlig" blandt dagbokskrivere da??? :ler: )

I dag er det nok siste dagen jeg har tilgang på KG før jeg reiser også, så jeg må "oppdatere" meg litt.

Kommer ikke til å tempe etter at jeg har fått mens nå - venter til jeg er hjemme igjen. Orker selvfølgelig ikke å drive med temping "på andre siden" :ler: Der er det vel nok av annet å gjøre alikevell!

(Og tidsforskjellen gjør vel at det hadde blitt bare disturbance alikevell, så...) :wink:

*kjempeklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppas ni får en trevlig ferie i Brasil!

Ser fram emot en "rapport" när ni kommer tillbaka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ha en fantastik tur til Brasil :briller:

Gleder meg til rapport ja det er plikt å legge her på KG HI,HI :hoho::hoho:

GOD TUR :briller::briller:

fERIEKLEM FRA PIA :briller::briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Pia og Furstina for hilsen.

Ja, selvfølgelig legger jeg ut en rapport i beste KG-stil når jeg kommer tilbake, det skulle da BARE mangle!!!!

I dag fikk jeg mensen!!!! :hoppe:

Det er ikke hver gang en er glad for mensen, vel... :ler:

Grunnen er jo selvfølgelig at jeg i morgen skal ringe på sykehuset for å få høre når jeg skal inn itl Lap.

Håper det ikke skaper noen problemer at jeg skal være i Brasil i 2 uker framover, men at jeg får Lap "med en gang" når jeg kommer hjem igjen...

(X'er fingrene)

*kjempeferieklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til Brasil ! Håper dere får en fantastisk ferie ! Også må du ha lykke til med lap `n !

Sommerkos fra Trude :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...