Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Moste skrev:

Ja, alt er nok verd det til slutt uansett :) kjenner jeg er mest spent på egguthentinga og redselen for overstimulering. men alt i alt er nok fødselen 10 ganger verre :fnise:

Jeg gruet meg veldig til egguttak men gikk veldig fint! Var bittelitt vondt men man får endel smertestillende så gikk fint ☺ gruet meg veldig så gikk som sakt mye bedre en forventet. Innsett var ikke noe vondt i det hele tatt. Det verste er egentlig hvor oppblåst man blir dagene etter uttak hehe

Anonymkode: 9999c...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gruet meg veldig til egguttak men gikk veldig fint! Var bittelitt vondt men man får endel smertestillende så gikk fint ☺ gruet meg veldig så gikk som sakt mye bedre en forventet. Innsett var ikke noe vondt i det hele tatt. Det verste er egentlig hvor oppblåst man blir dagene etter uttak hehe

Anonymkode: 9999c...652

Uff, ja det blir vell litt ubehag, men jeg får ta det som det kommer. Ingen som opplever ting likt heller, så er vanskelig å spørre seg til råds også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Moste skrev:

Uff, ja det blir vell litt ubehag, men jeg får ta det som det kommer. Ingen som opplever ting likt heller, så er vanskelig å spørre seg til råds også. 

Er jo det. Godt å ha mannen med ihvertfall ☺ lykke til!

Anonymkode: 9999c...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er jo det. Godt å ha mannen med ihvertfall ☺ lykke til!

Anonymkode: 9999c...652

Tusen takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Moste skrev:

Noen som er på første IVF forsøk her? Vi skal igang om ca en mnd. Grugleder oss etter så lang ventetid. :) 

Vi holder på med første nå. Er på nesespray - lang protokoll. Uttak og innsett om et par uker tenker jeg😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de to eggene jeg hadde på frys, overlevde bare det ene, det er nå satt inn. Satser på det er gullegget 😊 Ifølge legen var det større sjangse for å lykkes på blasocystfrys enn ferskforsøk. 

Hun fortalte også at når man tester 2 dager før forventet mens og får positiv test vil 80% miste/være kjemisk. Tester man positivt på dagen for forventet mens vil 50% miste. Synes dette var drøyt høye tall og veldig lite oppløftende. Har dere hørt noe slikt før??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, tekjerringa skrev:

Vi holder på med første nå. Er på nesespray - lang protokoll. Uttak og innsett om et par uker tenker jeg😉

Lykke til. Jeg skal igang med kort protokoll om en måned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stefanie skrev:

Av de to eggene jeg hadde på frys, overlevde bare det ene, det er nå satt inn. Satser på det er gullegget 😊 Ifølge legen var det større sjangse for å lykkes på blasocystfrys enn ferskforsøk. 

Hun fortalte også at når man tester 2 dager før forventet mens og får positiv test vil 80% miste/være kjemisk. Tester man positivt på dagen for forventet mens vil 50% miste. Synes dette var drøyt høye tall og veldig lite oppløftende. Har dere hørt noe slikt før??

krysser fingrene for dere :) ikke hørt om så lave tall. ikke noe særlig oppløftende nei :-/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stefanie skrev:

Av de to eggene jeg hadde på frys, overlevde bare det ene, det er nå satt inn. Satser på det er gullegget 😊 Ifølge legen var det større sjangse for å lykkes på blasocystfrys enn ferskforsøk. 

Hun fortalte også at når man tester 2 dager før forventet mens og får positiv test vil 80% miste/være kjemisk. Tester man positivt på dagen for forventet mens vil 50% miste. Synes dette var drøyt høye tall og veldig lite oppløftende. Har dere hørt noe slikt før??

Håper det er gullegget! 

 

De tallene hørtes voldsomme ut.. kanskje bare lurt å ikke teste før dato. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stefanie skrev:

Av de to eggene jeg hadde på frys, overlevde bare det ene, det er nå satt inn. Satser på det er gullegget 😊 Ifølge legen var det større sjangse for å lykkes på blasocystfrys enn ferskforsøk. 

Hun fortalte også at når man tester 2 dager før forventet mens og får positiv test vil 80% miste/være kjemisk. Tester man positivt på dagen for forventet mens vil 50% miste. Synes dette var drøyt høye tall og veldig lite oppløftende. Har dere hørt noe slikt før??

Så spennende! Krysser finga for at det er gullegget. Å så bra at det er dyrket frem til blastocyst :)

Det var deprimerende tall...er vel kanskje derfor de er så opptatt av at man ikke skal teste for tidlig?! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, LillyBe skrev:

Så spennende! Krysser finga for at det er gullegget. Å så bra at det er dyrket frem til blastocyst :)

Det var deprimerende tall...er vel kanskje derfor de er så opptatt av at man ikke skal teste for tidlig?! 

 

Ja, er sikkert derfor. Kan nok stemme, jeg har fått positiv test før testdag og svakt positivt på testdag på mine tre tidligere forsøk, men mens til rett tid.. Denne gangen håper jeg mens holder seg helt borte og jeg kan få en sterk positiv test! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14. oktober 2016 den 14.13, stefanie skrev:

Av de to eggene jeg hadde på frys, overlevde bare det ene, det er nå satt inn. Satser på det er gullegget 😊 Ifølge legen var det større sjangse for å lykkes på blasocystfrys enn ferskforsøk. 

Hun fortalte også at når man tester 2 dager før forventet mens og får positiv test vil 80% miste/være kjemisk. Tester man positivt på dagen for forventet mens vil 50% miste. Synes dette var drøyt høye tall og veldig lite oppløftende. Har dere hørt noe slikt før??

Fant noen tall på sjansen for spontanabort.

-25-30% fra unnfangelsen

-15% fra uke 3

-8% fra uke 6

-5% fra uke 8

-2% fra uke 9

-mindre enn 1% fra uke 12

Nå er det himla mye faktorer som spiller inn, men kommer til å puste mer ut etter uke 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var testdagen min, og den viste seg igjen som negativ.. Lei og skuffet og oppgitt nå.. Håper det går bedre for dere som er midt i et forsøk nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Gracie85 skrev:

Idag var testdagen min, og den viste seg igjen som negativ.. Lei og skuffet og oppgitt nå.. Håper det går bedre for dere som er midt i et forsøk nå!

:klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble eggløsningssprøyten satt i går kveld, og jeg venter spent på uttak i morgen. Håper de finner noen fine egg denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Gracie85 skrev:

Idag var testdagen min, og den viste seg igjen som negativ.. Lei og skuffet og oppgitt nå.. Håper det går bedre for dere som er midt i et forsøk nå!

:klem: Slitsomt, trist og leit. Tar dere pause nå eller rett på igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Gracie85 skrev:

Idag var testdagen min, og den viste seg igjen som negativ.. Lei og skuffet og oppgitt nå.. Håper det går bedre for dere som er midt i et forsøk nå!

Det var trist, håper dere lykkes neste gang 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miore skrev:

Her ble eggløsningssprøyten satt i går kveld, og jeg venter spent på uttak i morgen. Håper de finner noen fine egg denne gangen!

Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, LittleBabyBlue skrev:

:klem: Slitsomt, trist og leit. Tar dere pause nå eller rett på igjen?

Nei, vi tenker vel egentlig at alt tar så lang tid uansett, at det ikke er noen grunn til å vente.. Vi fikk 3 egg på frys, så vi er igang igjen så snart vi kan😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, miore skrev:

Her ble eggløsningssprøyten satt i går kveld, og jeg venter spent på uttak i morgen. Håper de finner noen fine egg denne gangen!

Så spennende! Masse lykke til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...