Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Så utrolig trist å høre om forsøkene som ikke gikk veien! Jeg kjenner følelsen så altfor godt! Man prøver å ikke ha for store forhåpninger, men etter alt vi går gjennom er det nesten umulig! Status hos meg er at jeg har tatt ut egg idag, og forhåpentligvis innsett på mandag. Er alltid spennende, selv etter mange nedturer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært gjennom  scratchin, da gikk de inn og skrapte i livmorshinnen. Det var fryktelig smertefullt, men skal visst øke sjansen for at egget fester seg. Jeg har forsøk gjennom Medicus, vi fikk sattinn to egg i dag. Håper at de neste fjorten dagene går fort:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til 188 må holde oss oppdatert spennende jeg ska sette inn 2 egg i løpe av okt så spent å høre hvordan det går med deg er det fryseforsøk du driver med nå ?klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, malla1992 skrev:

Jeg har hørt om scratching, men kan du forklare litt mer hva det er ? Har bare hørt at det er større sjangse for at egget skal feste seg :)

Scratching er ein omdiskutert metode, og det er uenighetar om effekten av det. Men eg leste ein plass at 50% som får sett inn egg i syklusen etter scratching blir gravide. Så får håpa det stemmer, og at eg blir blant dei heldige som endelig lykkast med å bli gravid etter scratching. :)

Ved scratching blir ein slags spatel (eller kva det no heiter) ført inn i livmora. Så skrapar legen i livmorslimhinna med spatelen, og lagar ein kontrollert skade. Når kroppen så prøver å reparera skaden, dannar det seg arrvev. Og det blir visstnok då lettare for eit egg å festa seg i livmora. 

Det blir spennande å prøva noko nytt, etter 4 mislykka innsett! Eg skal også bruka andre medisinar denne gangen. Før har eg brukt Menopur, men denne gangen blir det Puregon. Eg skal også starta med ein litt lavare medisindose dei 3 første dagane, og så auka dosen litt. Og så ville legen at alle egga skulle dyrkast vidare til blastocystar, og at eg dermed får innsett på dag 5 etter egguttak, i staden for på dag 2 eller 3.

Håpar så veldig at me lykkast no, for dette er vårt aller siste ferskforsøk! Eg har alderen mot meg, så det begynnar å hasta veldig om eg skal rekka å få fleire barn før det er for seint. Eg fyller 40 i starten av neste månad, så eg rekker sannsynligvis akkurat egguttak og innsett før eg går inn i 40- åra. 

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, thwrbra85 skrev:

Har dem sånn scratching i Oslo området noen som vet å har god erfaring med det å hvem er det som eventuelt utfører det hvor skal en henvende seg får å prøve det ?😊

Me brukar Klinikk Hausken i Bergen. Men eg trur alle private klinikkar i landet som hjelper folk med å bli gravide, tilbyr scratching. 

På Klinikk Hausken kostar scratching nesten 2000 kr, men eg trur prisen varierer litt frå klinikk til klinikk. Eg gjennomførte scratching samtidig med hysteroskopi, og då betalte me kun for hysteroskopien (4900 kr), og slapp unna dei nesten 2000 kronene me måtte ha betalt viss eg kun skulle hatt scratching. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med dere her inne? :-) 

Jeg er på dag 4 med Synarela, og går nesten bare og venter på bivirkninger... Tror ikke jeg er av de heldige som unnslipper det. Er så engstelig for å bli et skikkelig troll som jeg var på minste dose Menopur i våres. Redd for at jeg ikke skal klare å stå i utfordrende situasjoner på jobb uten å begynne å gråte eller bli sint for ingenting. Noen som vil dele sine erfaringer med Synarela? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mayah skrev:

Hvordan går det med dere her inne? :-) 

Jeg er på dag 4 med Synarela, og går nesten bare og venter på bivirkninger... Tror ikke jeg er av de heldige som unnslipper det. Er så engstelig for å bli et skikkelig troll som jeg var på minste dose Menopur i våres. Redd for at jeg ikke skal klare å stå i utfordrende situasjoner på jobb uten å begynne å gråte eller bli sint for ingenting. Noen som vil dele sine erfaringer med Synarela? 

Krysser finga for at du slipper bivirkninger! Jeg har ikke brukt Synarela selv så dessverre lite erfaringer å dele :) 

Jeg er 11 dager dpo (etter uttak, eller regnes fra innsett??). Klarte ikke dy meg på morgenen i dag så tok en test, dessverre helt blendahvit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens :) nå har jeg kommet meg etter siste nedtur. Skal ærlig innrømme at jeg fikk en knekk. Men har fått opp motet igjen, så bestemt oss for å gå privat. Må bare spare opp litt penger først. Men har en innstilling på at dette skal vi klare, vi må bare ta tiden til hjelp. Og som jeg sier, så lenge det er egg, er det håp :) 

Men jeg lurer på hvor mye større sjansen er for at egget skal feste seg hvis man setter tilbake to egg, og hvor stor er sjansen for tvillinger ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mayah skrev:

Hvordan går det med dere her inne? :-) 

Jeg er på dag 4 med Synarela, og går nesten bare og venter på bivirkninger... Tror ikke jeg er av de heldige som unnslipper det. Er så engstelig for å bli et skikkelig troll som jeg var på minste dose Menopur i våres. Redd for at jeg ikke skal klare å stå i utfordrende situasjoner på jobb uten å begynne å gråte eller bli sint for ingenting. Noen som vil dele sine erfaringer med Synarela? 

Jeg kan  dele mine erfaringer jeg hade ingen bivirkninger så jeg var heldig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mayah skrev:

Hvordan går det med dere her inne? :-) 

Jeg er på dag 4 med Synarela, og går nesten bare og venter på bivirkninger... Tror ikke jeg er av de heldige som unnslipper det. Er så engstelig for å bli et skikkelig troll som jeg var på minste dose Menopur i våres. Redd for at jeg ikke skal klare å stå i utfordrende situasjoner på jobb uten å begynne å gråte eller bli sint for ingenting. Noen som vil dele sine erfaringer med Synarela? 

Jeg fikk ikke den blødningen i tide, så jeg tar en uke ekstra med spray😉 Jeg får hodepine dersom jeg sprayer i høyre nesebor, så derfor sprayer jeg nesten utelukkende i venstre. Bortsett fra det merker jeg ingenting, enda... Hadde virkelig ikke trodd at jeg skulle slippe så billig unna😊

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på kontroll i dag, og det ser heldigvis mer lovende ut enn sist gang. Jeg har ca fire større eggposer på hver side, 13-15 mm, og en del på hver side som lå rundt 9 mm. Legen mente at vi i alle fall kom til å få de åtte, og kanskje noen av de litt mindre også kom til å vokse nok før uttak. Livmorslimhinnen lå på ca 7 mm, så den må veldig gjerne vokse litt. 

Forrige gang stoppet eggposene opp på rundt 10 mm før de sluttet å vokse og jeg etter hvert begynte å blø, så jeg har i alle fall kommet lengre enn da ;) 

Jeg var høyt oppe tidligere i dag, men i løpet av dagen har jeg hatt veldig mye menssmerter i tillegg til de "vanlige" eggstokksmertene, så nå er jeg bekymret for en repeat av sist gang likevel. Man blir flink til å bekymre seg :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, malla1992 skrev:

Hei folkens :) nå har jeg kommet meg etter siste nedtur. Skal ærlig innrømme at jeg fikk en knekk. Men har fått opp motet igjen, så bestemt oss for å gå privat. Må bare spare opp litt penger først. Men har en innstilling på at dette skal vi klare, vi må bare ta tiden til hjelp. Og som jeg sier, så lenge det er egg, er det håp :) 

Men jeg lurer på hvor mye større sjansen er for at egget skal feste seg hvis man setter tilbake to egg, og hvor stor er sjansen for tvillinger ? 

Om jeg ikke husker helt feil er sjansen bare 4 % større for en graviditet om man setter inn to egg, mens sjansen for at det skal gå galt i svangerskapet blir mye større med tvillinger enn ved et "vanlig" svangerskap. Har ikke ork til å lete opp kilden akkurat nå, men det er nok grunnen til at de stort sett alltid anbefaler å sette inn bare ett egg :) Kan ikke huske å ha sett tallet på hvor sannsynlig det er å få tvillinger etter å ha satt inn to egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hvor lenge man kan teste positivt på kjemisk? Tenker hvor mange dager i strekk og hvor lenge etter innsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Mayah skrev:

Hvordan går det med dere her inne? :-) 

Jeg er på dag 4 med Synarela, og går nesten bare og venter på bivirkninger... Tror ikke jeg er av de heldige som unnslipper det. Er så engstelig for å bli et skikkelig troll som jeg var på minste dose Menopur i våres. Redd for at jeg ikke skal klare å stå i utfordrende situasjoner på jobb uten å begynne å gråte eller bli sint for ingenting. Noen som vil dele sine erfaringer med Synarela? 

Jeg trodde heller ikke at jeg skulle slippe unna bivirkningene. Jeg har tidligere reagert ganske sterkt på hormoner (ble blant annet kjempe deprimert av p-piller). Jeg fikk noen bivirkninger - men de var greie å leve med. Jeg fikk hetetokter, men bare om nettene. De klarte jeg og sove igjennom, men våknet ganske fuktig om morgenen. I tillegg ble jeg lettere rørt, så jeg måtte velge filmer å se med omhu ;) Ellers gikk det fint! Når jeg begynte på sprøytene forsvant alt dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, LittleBabyBlue skrev:

Noen som vet hvor lenge man kan teste positivt på kjemisk? Tenker hvor mange dager i strekk og hvor lenge etter innsett.

Har dessverre aldri fått positiv test, så jeg aner ikke. Håper noen andre kan svare deg =) lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er syv dager siden innsett, klarte ikke å vente så tok en tidlig test. Den viste positivt. Kan man stole på en positiv test så tidlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, I88 skrev:

Det er syv dager siden innsett, klarte ikke å vente så tok en tidlig test. Den viste positivt. Kan man stole på en positiv test så tidlig?

Ja. Testet positivt fem dager etter innsett. 

Gratulerer :)

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, I88 skrev:

Det er syv dager siden innsett, klarte ikke å vente så tok en tidlig test. Den viste positivt. Kan man stole på en positiv test så tidlig?

En test viser aldri falsk positiv :) gratulerer så mye! Kan jeg spørre om det var fersk forsøk eller fryse forsøk? Skal i gang med fryse forsøk strax, men virker som mange ikke lykkes med det første på det! Håper så inderlig vi gjør det på første forsøk :) 

Anonymkode: fabcd...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...