Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Utrolig mange triste nyheter her inne. Stor klem til dere alle. Jeg er nå 6 uker på vei etter andre fryseforsøk, så ikke mist motet! Jeg var totalt forberedt på negativ test men jaggu var jeg gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, prover87 skrev:

Utrolig mange kjipe nyheter her på tråden... Jeg hadde selv håpet å være ruger nå. Som mange andre her går ikke ting helt etter planen. Men heldigvis skjer ting. Jeg skal inn til en laparoskopi 31. oktober og fjerne den ene (kanskje begge) egglederne, alt etter hva de finner under operasjonen. Gruer meg skikkelig til dette, det tar på psykisk å vite at de i prinsippet skal "sterilisere" meg. Selv om jeg vet at med væskefylt eggleder (som jeg har) så er jeg i prinsippet steril allerede... Men de har beroliget meg med at etter fjerning av eggledere er det stor sjanse for å lykkes med IVF (har forstått at egglederne bare er i "veien" ved IVF, de trengs i hvert fall ikke). 

Vi har (bare) ett egg på frys - men håper at dette er sterkt og vil tåle opptining - og at vi kan komme inn til innsett før utgangen av 2016. Har så lyst å bli ferdig med første forsøk (og forhåpentligvis lykkes med dette) i løpet av 2016. Noen her som har fått utført en laparoskopi med fjerning av eggleder, og vet hvor lenge de anbefaler å vente med innsett/graviditet etter inngrepet?

Lykke til! *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mipmip skrev:

Utrolig mange triste nyheter her inne. Stor klem til dere alle. Jeg er nå 6 uker på vei etter andre fryseforsøk, så ikke mist motet! Jeg var totalt forberedt på negativ test men jaggu var jeg gravid.

Gratulerer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Mipmip skrev:

Utrolig mange triste nyheter her inne. Stor klem til dere alle. Jeg er nå 6 uker på vei etter andre fryseforsøk, så ikke mist motet! Jeg var totalt forberedt på negativ test men jaggu var jeg gravid.

Ahh, gratulerer! Så godt å høre litt positive hendelser også :)  Er formen din fin? Hvilke medisiner står du på nå?

Her er det bare 3 dager siden innsett (frys). Har ekstremt mye mensmurringer allerede, men husker det sist også fra progesteronen! Å Gud så trøtt...men litt bivirkninger må man jo bare tåle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde time til scratching og hysteroskopi i dag, og alt såg veldig fint ut. :) Ingen polyppar eller samanvoksingar i livmora. Det heile var over på 5 minutt, og det einaste eg kjente var litt menssmerter. No er planen å starta på medisinar igjen når mensen kjem. Me skal i gang med vårt tredje og siste ferskforsøk.

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, LillyBe skrev:

Ahh, gratulerer! Så godt å høre litt positive hendelser også :)  Er formen din fin? Hvilke medisiner står du på nå?

Her er det bare 3 dager siden innsett (frys). Har ekstremt mye mensmurringer allerede, men husker det sist også fra progesteronen! Å Gud så trøtt...men litt bivirkninger må man jo bare tåle!

Tusen takk. Ja selv om det kanskje er litt trist å se at det har gått for andre og ikke for en selv, men man må bare holde motet oppe, jeg var som sagt veldig klar for negativ test men så var den visst positiv. Formen er grei, puppene er ekstremt ømme, og kvalmen kommer og går i "bølger" hele dagen. Men på en måte er jeg veldig glad for at jeg kjenner noe hvis du forstår. Det eneste som er vanskelig er at jeg hele tiden går å er redd for at noe skal skje, når man har drømt om dette i ganske mange år. 

Jeg går fortsatt på lutinus, progynova vaginalt og estradot plaster.Skal gå på dette frem til uke 11. Et tips jeg syns var veldig deilig når jeg var ruger denne gangen var varme flaske på magen hver kveld. Masse masse lykke til. Krysser fingrene for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Mipmip skrev:

Tusen takk. Ja selv om det kanskje er litt trist å se at det har gått for andre og ikke for en selv, men man må bare holde motet oppe, jeg var som sagt veldig klar for negativ test men så var den visst positiv. Formen er grei, puppene er ekstremt ømme, og kvalmen kommer og går i "bølger" hele dagen. Men på en måte er jeg veldig glad for at jeg kjenner noe hvis du forstår. Det eneste som er vanskelig er at jeg hele tiden går å er redd for at noe skal skje, når man har drømt om dette i ganske mange år. 

Jeg går fortsatt på lutinus, progynova vaginalt og estradot plaster.Skal gå på dette frem til uke 11. Et tips jeg syns var veldig deilig når jeg var ruger denne gangen var varme flaske på magen hver kveld. Masse masse lykke til. Krysser fingrene for deg. 

Nå skal det gå bra, hele veien :) Dette har du fortjent!

Takk for supert tips, jeg har faktisk brukt varmeflaske og teppe de siste kveldene, ekstra deilig nå på høsten også :) Er også helt sikker på negativ test...fikk den følelsen med engang egget ble satt inn. Men får håpe jeg tar feil. Måtte den neste uka gå fort, så slipper man iallfall uvissheten.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, LillyBe skrev:

Nå skal det gå bra, hele veien :) Dette har du fortjent!

Takk for supert tips, jeg har faktisk brukt varmeflaske og teppe de siste kveldene, ekstra deilig nå på høsten også :) Er også helt sikker på negativ test...fikk den følelsen med engang egget ble satt inn. Men får håpe jeg tar feil. Måtte den neste uka gå fort, så slipper man iallfall uvissheten.

 

 

 

Tusen takk!! Er helt uvirkelig. Veldig skummelt, men håper det vil gå bra 😊 hold oss oppdatert da, krysser alt jeg har for dere. Ventetiden er altfor lang. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, prover87 skrev:

Utrolig mange kjipe nyheter her på tråden... Jeg hadde selv håpet å være ruger nå. Som mange andre her går ikke ting helt etter planen. Men heldigvis skjer ting. Jeg skal inn til en laparoskopi 31. oktober og fjerne den ene (kanskje begge) egglederne, alt etter hva de finner under operasjonen. Gruer meg skikkelig til dette, det tar på psykisk å vite at de i prinsippet skal "sterilisere" meg. Selv om jeg vet at med væskefylt eggleder (som jeg har) så er jeg i prinsippet steril allerede... Men de har beroliget meg med at etter fjerning av eggledere er det stor sjanse for å lykkes med IVF (har forstått at egglederne bare er i "veien" ved IVF, de trengs i hvert fall ikke). 

Vi har (bare) ett egg på frys - men håper at dette er sterkt og vil tåle opptining - og at vi kan komme inn til innsett før utgangen av 2016. Har så lyst å bli ferdig med første forsøk (og forhåpentligvis lykkes med dette) i løpet av 2016. Noen her som har fått utført en laparoskopi med fjerning av eggleder, og vet hvor lenge de anbefaler å vente med innsett/graviditet etter inngrepet?

Lykke til :) Skjønner at det kjennes litt vondt, får man tenker jo alltids "kanskje vi klarer det selv neste gang / mellom forsøk / etter graviditet" etc. Det gjør i alle fall jeg, uansett hvor usannsynlig det måtte være. Men du får trøste deg med tanken at det bare er en fordel for deg å fjerne dem :) Krysser fingrene for at du rekker et innsett i 2016!  

11 timer siden, Mipmip skrev:

Utrolig mange triste nyheter her inne. Stor klem til dere alle. Jeg er nå 6 uker på vei etter andre fryseforsøk, så ikke mist motet! Jeg var totalt forberedt på negativ test men jaggu var jeg gravid.

Hurra for litt gode nyheter, endelig :) Gratulerer så mye! 

11 timer siden, LillyBe skrev:

Ahh, gratulerer! Så godt å høre litt positive hendelser også :)  Er formen din fin? Hvilke medisiner står du på nå?

Her er det bare 3 dager siden innsett (frys). Har ekstremt mye mensmurringer allerede, men husker det sist også fra progesteronen! Å Gud så trøtt...men litt bivirkninger må man jo bare tåle!

Lykke til i rugetiden, LillyBe :) Det er skikkelig dritt at bivirkningene fra progesteronen er klin like tidlige graviditetstegn - man blir jo helt koko av all spekuleringen :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et slag i magen for oss i dag. Ringte klinikken for å gi beskjed om at det ikke gikk bra for oss denne gangen, og fikk beskjed om at vi må vente til over nyttår før neste runde. 

Sykepleieren pratet også om at legene skulle "kikke litt i papirene" først, hva nå enn det betyr, og at vi skulle få tilsendt et brev. Så neste steg er at vi skal ringe klinikken når vi har mottatt brevet. 

Jaggu ikke lett å prøve å holde motet oppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, thwrbra85 skrev:

Så kjipt hvilken klinikk hører dere til har dere egg på frys eller pinnsvin 😐😊klem 

Haugesund. Vi fikk dessverre ingen på frys, av ni ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal ikke vere lett dette her føler med deg men prøv hold motet oppe ska selv gjennom fryseforsøk nå i okt venter bare på mensen  har 4 egg på frys så håper begge overlever så får vi sette inn begge 2 😊klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Mirabella76 skrev:

Eg hadde time til scratching og hysteroskopi i dag, og alt såg veldig fint ut. :) Ingen polyppar eller samanvoksingar i livmora. Det heile var over på 5 minutt, og det einaste eg kjente var litt menssmerter. No er planen å starta på medisinar igjen når mensen kjem. Me skal i gang med vårt tredje og siste ferskforsøk.

Jeg har hørt om scratching, men kan du forklare litt mer hva det er ? Har bare hørt at det er større sjangse for at egget skal feste seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mipmip skrev:

Utrolig mange triste nyheter her inne. Stor klem til dere alle. Jeg er nå 6 uker på vei etter andre fryseforsøk, så ikke mist motet! Jeg var totalt forberedt på negativ test men jaggu var jeg gravid.

Så kjekt å høre om et positivt utfall og :) Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dem sånn scratching i Oslo området noen som vet å har god erfaring med det å hvem er det som eventuelt utfører det hvor skal en henvende seg får å prøve det ?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pinnsvin skrev:

Nok et slag i magen for oss i dag. Ringte klinikken for å gi beskjed om at det ikke gikk bra for oss denne gangen, og fikk beskjed om at vi må vente til over nyttår før neste runde. 

Sykepleieren pratet også om at legene skulle "kikke litt i papirene" først, hva nå enn det betyr, og at vi skulle få tilsendt et brev. Så neste steg er at vi skal ringe klinikken når vi har mottatt brevet. 

Jaggu ikke lett å prøve å holde motet oppe. 

Kjipt, Pinnsvin :( Ventingen er noe av det verste med alt dette vi går gjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...