sastras Skrevet 20. juni 2016 #641 Del Skrevet 20. juni 2016 Nå har jeg vært på kontroll igjen og ting ser bra ut! Jeg har minst 7 gode follikler i følge gyn så blir spennende å se hvor mange egg de får ut på onsdag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pebbles Skrevet 20. juni 2016 #642 Del Skrevet 20. juni 2016 Her blir det egginnsett på onsdag. Hadde uttak på fredag og fikk telefon i dag om at det var fem embryo som hadde utviklet seg bra over helgen, og de ville dyrke de til blastocyst. Så da håper jeg alle gode ting er åtte (er åttende gangen vi har innsett), er første gang embryoene er dyrket til blastocyst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 20. juni 2016 #643 Del Skrevet 20. juni 2016 (endret) Den 2016-06-17 at 0.05, Mirabella76 skrev: Ser at det er fleire andre her som er i samme situasjon som meg, og som skal i gang med tredje og siste ferskforsøk! Me har hatt 4 forsøk så langt - 2 ferskforsøk, og 2 fryseforsøk. Alle med negativt resultat, og null symptom i rugetida. Me skal etter planen i gang med vårt aller siste ferskforsøk i september. Eg skal ha scratching i syklusen før, som skal gjera at egget lettare klarar å festa seg i livmora. Eg har fått sett inn perfekte egg kvar gang, men ingen av egga vil festa seg. Eg føler også at det står veldig mykje på spill denne gangen. No må det berre klaffa, ellers blir det nok aldri noko av babydrømmen min. Eg og mannen min har heldigis to barn saman frå før, men eg har alltid ønska meg minst 4. Så eg håpar veldig at eg skal få oppleva å bli mamma igjen! Me brukar privat klinikk, for me får ikkje forsøk i det offentlige, sidan me har to barn saman frå før. Det blir ikkje fleire forsøk på oss heller, viss det ikkje lykkast no. Me har betalt for ein pakke som inkluderer 3 ferskforsøk. For det første har me ikkje råd til å bruka meir pengar på dyre forsøk på privat klinikk. Dessuten fyller eg 40 på slutten av dette året, så eggkvaliteten min har nok dessverre blitt ganske dårlig. Håpar me alle får oss ein hyggelig overraskelse før alle forsøka våre er oppbrukt - det synst eg me fortener! Lykke til! 5 timer siden, sastras skrev: Nå har jeg vært på kontroll igjen og ting ser bra ut! Jeg har minst 7 gode follikler i følge gyn så blir spennende å se hvor mange egg de får ut på onsdag Håper du får ut noen skikkelige gullegg! 51 minutter siden, Pebbles skrev: Her blir det egginnsett på onsdag. Hadde uttak på fredag og fikk telefon i dag om at det var fem embryo som hadde utviklet seg bra over helgen, og de ville dyrke de til blastocyst. Så da håper jeg alle gode ting er åtte (er åttende gangen vi har innsett), er første gang embryoene er dyrket til blastocyst Spennende! Kan jo være at blastocyst er det som skal til Endret 20. juni 2016 av VirreVapp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 20. juni 2016 #644 Del Skrevet 20. juni 2016 1 time siden, Pebbles skrev: Her blir det egginnsett på onsdag. Hadde uttak på fredag og fikk telefon i dag om at det var fem embryo som hadde utviklet seg bra over helgen, og de ville dyrke de til blastocyst. Så da håper jeg alle gode ting er åtte (er åttende gangen vi har innsett), er første gang embryoene er dyrket til blastocyst Lykke til Pebbles! Håper virkelig det går deres vei denne gangen! Oppmuntrende at de prøver noe nytt, og at embryoene er av god nok kvalitet til at de kan dyrkes videre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maxi25 Skrevet 20. juni 2016 #645 Del Skrevet 20. juni 2016 Var på kontroll i dag, det viser seg at jeg har flere follikler enn første forsøk. Jeg merker det for å si det mildt. Er veldig ubehagelig og jeg føler skikkelig press i magen. Heldigvis gikk alt greit mtp at jeg tullet til med synarela sprayen. Skal ha egguttak på onsdag og gruer meg like mye som forrige forsøk. Jeg er faktisk livredd, og gler meg veldig til å få det overstått. Mitt første egguttak gikk veldig fint, eneste jeg synes var vondt var lokalbedøvelsene. Men denne gangen har jeg flere folliker og jeg er redd det betyr mer smerte. :-/ Helsesøsteren mente smerten varierer fra uttak til uttak. Håper det går like greit som det første. Er ikke lett dette jenter, er ganske lei av å gå nervøs konstant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 21. juni 2016 #646 Del Skrevet 21. juni 2016 7 timer siden, maxi25 skrev: Var på kontroll i dag, det viser seg at jeg har flere follikler enn første forsøk. Jeg merker det for å si det mildt. Er veldig ubehagelig og jeg føler skikkelig press i magen. Heldigvis gikk alt greit mtp at jeg tullet til med synarela sprayen. Skal ha egguttak på onsdag og gruer meg like mye som forrige forsøk. Jeg er faktisk livredd, og gler meg veldig til å få det overstått. Mitt første egguttak gikk veldig fint, eneste jeg synes var vondt var lokalbedøvelsene. Men denne gangen har jeg flere folliker og jeg er redd det betyr mer smerte. :-/ Helsesøsteren mente smerten varierer fra uttak til uttak. Håper det går like greit som det første. Er ikke lett dette jenter, er ganske lei av å gå nervøs konstant. Godt å høre at det gikk bra med tanke på sprayen, Maxi25! Hadde vært bittert om du måtte starte på nytt. Skjønner du er nervøs, men det går nok bra Inntrykket jeg har fått fra mine timer (...) på nettforum er at uttak oppleves veldig forskjellig fra person til person, men ofte likt fra gang til gang for én person! Så vi får satse på at det går fint denne gangen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sastras Skrevet 21. juni 2016 #647 Del Skrevet 21. juni 2016 9 timer siden, maxi25 skrev: Var på kontroll i dag, det viser seg at jeg har flere follikler enn første forsøk. Jeg merker det for å si det mildt. Er veldig ubehagelig og jeg føler skikkelig press i magen. Heldigvis gikk alt greit mtp at jeg tullet til med synarela sprayen. Skal ha egguttak på onsdag og gruer meg like mye som forrige forsøk. Jeg er faktisk livredd, og gler meg veldig til å få det overstått. Mitt første egguttak gikk veldig fint, eneste jeg synes var vondt var lokalbedøvelsene. Men denne gangen har jeg flere folliker og jeg er redd det betyr mer smerte. :-/ Helsesøsteren mente smerten varierer fra uttak til uttak. Håper det går like greit som det første. Er ikke lett dette jenter, er ganske lei av å gå nervøs konstant. Så bra at det gikk bra med tanke på sprayen Jeg har selv vært veldig heldig med mine to uttak og gruer meg ikke til uttaket i morgen. Men jeg får beroligende og det hjelper nok veldig. Får du det? Jeg tror ikke flere follikler trenger å ha så mye å si på smerten så lenge eggstokkene ligger lett tilgjengelig. Jeg har en eggstokk som ligger litt langt bak denne gangen så er litt spent på hva det vil gjøre, men uansett så går det nok fint. Du må bare tenke at det er over på 15-20 minutter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maxi25 Skrevet 21. juni 2016 #648 Del Skrevet 21. juni 2016 2 timer siden, sastras skrev: Så bra at det gikk bra med tanke på sprayen Jeg har selv vært veldig heldig med mine to uttak og gruer meg ikke til uttaket i morgen. Men jeg får beroligende og det hjelper nok veldig. Får du det? Jeg tror ikke flere follikler trenger å ha så mye å si på smerten så lenge eggstokkene ligger lett tilgjengelig. Jeg har en eggstokk som ligger litt langt bak denne gangen så er litt spent på hva det vil gjøre, men uansett så går det nok fint. Du må bare tenke at det er over på 15-20 minutter! Fikk ikke noe informasjon på hvordan eggstokkene ligger, håper det betyr at de ligger normalt. Ja jeg skal ta halv pille beroligende og to paracet og en pille til som jeg ikke vet hva er. Jeg er en stor pingle, uff uff... Men du er også på rikshospitalet? Nå har de visstnok fått en ny måte å sette lokalbedøvelsen, via ul staven. lykke til i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sastras Skrevet 21. juni 2016 #649 Del Skrevet 21. juni 2016 3 timer siden, maxi25 skrev: Fikk ikke noe informasjon på hvordan eggstokkene ligger, håper det betyr at de ligger normalt. Ja jeg skal ta halv pille beroligende og to paracet og en pille til som jeg ikke vet hva er. Jeg er en stor pingle, uff uff... Men du er også på rikshospitalet? Nå har de visstnok fått en ny måte å sette lokalbedøvelsen, via ul staven. lykke til i morgen. Jeg er på sykehuset i Haugesund. Jeg har kun fått lokalbedøvelse via ul staven, trodde det var slik de gjorde det overalt Det kommer til å gå helt fint i morgen, du klarer det Bare pust med magen og prøv å snakk med mannen din om noe helt annet enn det som skjer, det funker for meg i alle fall. Lykke til i morgen! 23 timer siden, Pebbles skrev: Her blir det egginnsett på onsdag. Hadde uttak på fredag og fikk telefon i dag om at det var fem embryo som hadde utviklet seg bra over helgen, og de ville dyrke de til blastocyst. Så da håper jeg alle gode ting er åtte (er åttende gangen vi har innsett), er første gang embryoene er dyrket til blastocyst Lykke til med innsett Krysser fingrene for at alle gode ting er åtte for deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maxi25 Skrevet 21. juni 2016 #650 Del Skrevet 21. juni 2016 2 timer siden, sastras skrev: Jeg er på sykehuset i Haugesund. Jeg har kun fått lokalbedøvelse via ul staven, trodde det var slik de gjorde det overalt Det kommer til å gå helt fint i morgen, du klarer det Bare pust med magen og prøv å snakk med mannen din om noe helt annet enn det som skjer, det funker for meg i alle fall. Lykke til i morgen! Lykke til med innsett Krysser fingrene for at alle gode ting er åtte for deg! Nei, på riksen så er det først nå de setter lokalbedøvelse. Via ul staven... Synes du det er vondt når du får lokalbedøvelse? Har roa meg ned litt så håper jeg på det beste i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sastras Skrevet 21. juni 2016 #651 Del Skrevet 21. juni 2016 3 timer siden, maxi25 skrev: Nei, på riksen så er det først nå de setter lokalbedøvelse. Via ul staven... Synes du det er vondt når du får lokalbedøvelse? Har roa meg ned litt så håper jeg på det beste i morgen Nei, synes ikke det er vondt egentlig, bare svir litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 22. juni 2016 #652 Del Skrevet 22. juni 2016 Lykke til i dag @Pebbles, @sastras og @maxi25 Håper dere får gode resultater! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 22. juni 2016 #653 Del Skrevet 22. juni 2016 Henger meg på den - lykke til, @Pebbles, @sastras og @maxi25 Jeg har faktisk skikkelig sommerfugler i magen på deres vegne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maxi25 Skrevet 22. juni 2016 #654 Del Skrevet 22. juni 2016 Egguttaket gikk greit, kjente ikke lokalbedøvelsene, men selve uttaket av egga var tidvis vondt, men helt overkommelig. Fikk ut 9 egg... Første forsøk fikk vi ut 10. Hvordan gikk det med dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sastras Skrevet 22. juni 2016 #655 Del Skrevet 22. juni 2016 Uttaket i dag var vondt. Kastet opp på tur til bilen og måtte legge meg ned litt på plena utenfor sykehuset før jeg klarte å gå videre. Ble så overrasket, for de andre to uttakene har ikke vært særlig vonde, bare litt ubehagelig. Men nå er jeg ferdig og trenger ikke tenke på at jeg skal gå gjennom det igjen Fikk ut 6 egg, samme som vi fikk første gangen. Andre gangen fikk vi ut 4. Så er fornøyd med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pebbles Skrevet 22. juni 2016 #656 Del Skrevet 22. juni 2016 Ingen innsett på meg pga overstimuleringsfare.. Embryoene er fryst ned og vi kan tidligst få sette tilbake i august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 22. juni 2016 #657 Del Skrevet 22. juni 2016 6 timer siden, maxi25 skrev: Egguttaket gikk greit, kjente ikke lokalbedøvelsene, men selve uttaket av egga var tidvis vondt, men helt overkommelig. Fikk ut 9 egg... Første forsøk fikk vi ut 10. Hvordan gikk det med dere andre? 4 timer siden, sastras skrev: Uttaket i dag var vondt. Kastet opp på tur til bilen og måtte legge meg ned litt på plena utenfor sykehuset før jeg klarte å gå videre. Ble så overrasket, for de andre to uttakene har ikke vært særlig vonde, bare litt ubehagelig. Men nå er jeg ferdig og trenger ikke tenke på at jeg skal gå gjennom det igjen Fikk ut 6 egg, samme som vi fikk første gangen. Andre gangen fikk vi ut 4. Så er fornøyd med det Vel overstått, begge to! Det er jo fine antall, "de" sier vel at 5-10 er perfekt avveining mellom mengde og kvalitet. 3 timer siden, Pebbles skrev: Ingen innsett på meg pga overstimuleringsfare.. Embryoene er fryst ned og vi kan tidligst få sette tilbake i august. Uff, så uflaks Pebbles! Venting er noe herk. fra meg! Hvor mange embryoer fikk dere på frys? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 22. juni 2016 #658 Del Skrevet 22. juni 2016 Så kjedelig med mer venting @Pebbles Vi blir dessverre gode på venting i dette gamet! Så bra dere er gjennom uttak @maxi25 og @sastras! Dere venter vel dere også, på å høre hvor mange som er befruktet i morgen Fortsatt lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pebbles Skrevet 22. juni 2016 #659 Del Skrevet 22. juni 2016 3 timer siden, miore skrev: Vel overstått, begge to! Det er jo fine antall, "de" sier vel at 5-10 er perfekt avveining mellom mengde og kvalitet. Uff, så uflaks Pebbles! Venting er noe herk. fra meg! Hvor mange embryoer fikk dere på frys? Vi fikk fire av bra kvalitet på frys. Satser på de oppfører seg bra ved tining og innset også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maxi25 Skrevet 23. juni 2016 #660 Del Skrevet 23. juni 2016 Av 9 egg var 8 modne og brukbare og av de 8 har 7 blitt befrukta. Litt gla nå, nå er det bare å håpe at de deler seg riktig og overlever. Hvordan gikk det med deg @sastras ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå