Gå til innhold

Spør en bruker

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
13 timer siden, toothfairy skrev:

Gjør nok ikke det. Tror rekorden min er april. Hmm:dry:

Blir enten en svart liten sak eller mørk lilla kjole med ermer. 

Hmph. Du har muligens rett. Tror jeg går for sitron.

@Dr. A. Kula Hva er det meste du har veid?

Det var i går. Ikke jeg som tok initiativet. Hehe.

@minister-mio Går det greit å ta tequilashots uten salt og sitron synes du?

Jeg liker så langt veldig godt Snøfall. Den er koselig! Ellers har Månetoppen og Blåfjell vært en favoritt hos meg siden barndommen. Tror også jeg må se litt The Julekalender igjen. Er generelt over snittet glad i julekalendre.

@calavi Bruker du bunaden din på julaften?

Det meste jeg har veid må være ett tilhengerlass med grus/pukk for å prisfeste mengden på vei ut fra forhandleren . (du trodde jeg ikke ville svare deg her, men jeg glemte det faktisk) 

@toothfairy blir det forsch og/eller nachspiel i morgen?

12 timer siden, canacas skrev:

Jeg er jo hot kjære deg, hva tror du? :kjempesinna:

@toothfairy Hvor kort er morgendagens kjole? Stay-ups og truseløs også? Frem med sateng sengetøy? :P

Nja, nei kanskje ikke. 40-årige meg ser ikke problemet, 17-år gamle meg ville dødd av forlegenhet. Se den alene!

@Dr. A. Kula Hvor gammel/gamle er ungdommen i huset?

De blir hvertfall aldri voksne nok! (men det har de sikkert etter faren)

@canacas jeg tror du er litt misunnelig på @toothfairy og beskriver for henne hvordan du selv ønsker å kle deg til julebordet, men aldri tør. Har jeg rett?

12 timer siden, calavi skrev:

Jeg gruer meg ikke nå nei. Det er så høyt opp og langt frem tidsmessig at det ikke er noe jeg tenker noe på. Vanskelig å si hvordan vi vil reagere på det, da det kommer helt an på situasjonen. Om man har tenåringer i hus vil jeg tro man er innstilt på at det er noe som kan skje, og da er man vel muligens litt forberedt på det? Ikke vet jeg... 

@Dr. A. Kula Du skal invitere på fire stjerner kg-middag. Hvem inviterer du, hva serverer du (3-retters)  og hva blir underholdningen? 

Vanskelig. 

Det er så mange kjekke her inne. Siden du spør (og vi skal danse fletta av alle andre) må jo du få komme. Skulle veldig gjerne invitert @minister-mio, men jeg vil servere kjøtt, og da passer det desverre dårlig. Da blir det kanskje også feil å invitere venninnen @incognita, da jeg heller ville invitert de to sammen i en annen sammenheng. @canacas er velkommen, forutsatt at hun også tåler menyen, det er jo hintet om visse matintoleranse også der. Burde jo hatt med en ekstra mann for balansen i sammensetningen, men er redd om jeg inviterer @EpleDrue så vil ingen se/snakke med meg.

@Moonwalker virker som ei veldig trivelig kvinne, og jeg har ikke registrert utfordringer matmessig med henne.

Og så må jeg bare ha med @Raven.WritingDesk. Den dama er virkelig ett fyrverkeri her på KG, og vi har hatt noen skikkelige diskusjoner. 

Så da blir vi, foruten meg selv, @calavi, @canacas og @Moonwalker.

Edit: Men der skulle jo @Raven.WritingDesk også vært med. Har jeg telt feil? Det er fire gjester vel? Hvem skal ut? F... så mye jobb med å velge ut og likevel blir det feil. Dere får bli enige dere i mellom, jeg tar kvelden. Kanskje jeg bare skal være vert og dere fire kose dere? EndEdit. 

På stand-by listen - i tilfelle noen ikke kan eller tåler maten - har vi i uprioritert rekkefølge; @toothfairy, @pika @Lady og @Coronas

Vi startet med dresskoden, og jeg liker å kle meg opp så vi kjører antrekk smoking.

Mat: Forrett må bli en suppe. Minestrone eller beta-suppe. Akkompagnert med brytebrød, hjemmelaget, med litt smakfullt krydder. Eller Foccatia brød.

Til hovedrett blir det Chili-con-carne med ris kokt med laurbærblad og brød til. Mye chili! 

Dessert må bli bananasplit med hjemmelaget is.

Det serveres variert drikke, slik alle skal få fylt glasset med noe passende. Verten sørger for at det finnes gode alternativer med og uten alkohol til enhver anledning.

Underholdning:

Det blir selvsagt fellessang ved bordet, skrevet for anledningen.  Det blir kort kviss der svaret er premien (nei, jeg vil ikke være svaret), og i invitasjonen vil hver gjest (og verten) bli utfordret til å bidra med ett partytriks hver. Noe mer kan det være verten har i bakhånd, men da velges alternativer etter utviklingen i selskapet.

@calavi, stiller du eller er det noe du ville foreslått gjort annerledes? 

11 timer siden, EpleDrue skrev:

Ja, jeg må alltid fikse meg på håret når jeg ser meg selv i speilet. Også tror jeg at jeg løper raskere om jeg tygger tyggegummi. @calavi Hvordan avviser du en person på en fin måte?

"Den som lever etter sine lyster er levende død.":regler: @Strixa Hva skjer hos deg i helgen?

Absolutt! Kvinneidrett er undervurdert. @Dr. A. Kula Hvor mange brukere på Kvinneguiden har du blokkert? 

Ingen, jeg har ikke hatt behov og diskuterer heller tilbake med argumenter på sak, enn å la seg rive med på personkarakteristikker. 

Har ikke blitt nedlesset av uhåndterbare PMs, men ville nok rapportert før jeg blokkerte. Jeg er tilhenger av åpenhet og inkludering, ikke utestengelse og ekskludering.

@EpleDrue hvor mange brukere tror du har blokkert deg?

Endret av Dr. A. Kula
Gjest Annetnavn_
Skrevet
9 timer siden, calavi skrev:

At jeg er dritkul :nigo:
Eller at jeg er til å stole på eller no... ;)
@Strixa Har du noen fobier?

Så kult at du er kul!:)

Jeg har ingen fobier, men jeg er ikke veldig glad i mus, rotter og hester.

@calavi hve gjør deg så kul?

8 timer siden, EpleDrue skrev:

"Den som lever etter sine lyster er levende død.":regler: @Strixa Hva skjer hos deg i helgen?

Oh lord, du har skjønt at jeg kommer fra bibelbeltet... Er det rart jeg er kjedelig??? Så kjedlig at i helga har jeg kun en plan - vaske huset. @EpleDrue hvor kul er du EGENTLIG?

8 timer siden, Nordavind skrev:

@Strixa er du i godt humør for tiden?

Som normalt, tenker jeg. Godt humør, synger i dusjen og nynner på jobb.

@Nordavind trener du og i så fall hva?

Skrevet
12 timer siden, canacas skrev:

Nei, syns ikke det assa..

@Lady Aksel Lund Svindal, hot or not?

Han er helt Ok.

@canacas Beste tips til å gå ned et par kg? 

Skrevet
12 timer siden, EpleDrue skrev:

Venstre. Din da, @Lady

Mente personlighetstrekk 🙈😊

Skrevet
12 timer siden, calavi skrev:

Skal handle et par julegaver selv i morgen, så skal jeg muligens treffe en venninne senere på kvelden. Søndagen skal jeg besøke familie :)

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvilke brukere du ikke vil treffe på altså...

Tja, muligens :) 

Nei, det er litt kortere og muligens litt mindre bølgete enn hun på avataren har. 

Feirer med mamma, mammas forlovede, søsken og samboe

@Lady Drikker du mye brus? 

Jaa, for mye Pepsi Max..

@calavi Når på døgnet har du størst søtsug?

Skrevet
10 timer siden, Nordavind skrev:

Du kan jo fortsatt komme deg ut i morgen?

@Lady hvorfor er du så lei byen for tiden?

Det er ikke helt det samme da..

Vet ikke. Føler bare for å reise bort og koble av litt.

@Nordavind Hva ønsker du deg ril jul?

Gjest EpleDrue
Skrevet
9 timer siden, Coronas skrev:

@EpleDrue Vet du hvem som har en spesiel dag på mandag 5. desember?

Nei, kan det være deg, @Coronas?:nigo:

9 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Burde jo hatt med en ekstra mann for balansen i sammensetningen, men er redd om jeg inviterer @EpleDrue så vil ingen se/snakke med meg.

@EpleDrue hvor mange brukere tror du har blokkert deg?

Jeg vet @canacas Hadde snakket med deg, hun er ferdig med å se på meg!:nigo:

Godt spørsmål. Jeg håper da minst like mange har blokkert meg som jeg har blokkert brukere her inne. Ellers er det ikke gøy.:ph34r: @Dr. A. Kula Synes damene i spørretråden burde ta felles julebilde i år? 

2 timer siden, Strixa skrev:

Oh lord, du har skjønt at jeg kommer fra bibelbeltet... Er det rart jeg er kjedelig??? Så kjedlig at i helga har jeg kun en plan - vaske huset. @EpleDrue hvor kul er du EGENTLIG?

Hvem sier kristne er kjedelige?! Hvordan går det med husvasken? 

Jeg sprenger kulhetsskalaen! Lover deg, jeg er nok den kuleste personen du vet om. @Strixa Hvor sulten er du nå på en skala fra 1-10?

Gjest EpleDrue
Skrevet
9 minutter siden, Lady skrev:

Mente personlighetstrekk 🙈😊

Da må du spørre om det da!😜

Liker godt at jeg alltid (utenfor Kvinneguiden) er positiv. :) @Lady Hvilken side av ansiktet ditt liker du best å ta selfies av?

Skrevet
5 minutter siden, EpleDrue skrev:

Godt spørsmål. Jeg håper da minst like mange har blokkert meg som jeg har blokkert brukere her inne. Ellers er det ikke gøy.:ph34r: @Dr. A. Kula Synes damene i spørretråden burde ta felles julebilde i år? 

Jeg sprenger kulhetsskalaen! Lover deg, jeg er nok den kuleste personen du vet om. @Strixa Hvor sulten er du nå på en skala fra 1-10?

Jeg vet jo ikke hva damene i spørretimen synes! :vetikke:

Men hadde vært mye kjekkere å møte de enn å se på et bilde. Eller er det noen du er redd for å møte, @EpleDrue

Har dere husket å justere sette opp FPL laget folkens?

Skrevet
13 minutter siden, EpleDrue skrev:

Da må du spørre om det da!😜

Liker godt at jeg alltid (utenfor Kvinneguiden) er positiv. :) @Lady Hvilken side av ansiktet ditt liker du best å ta selfies av?

Hmm, haha. Kanskje rett forfra eller litt fra siden?!

@EpleDrue Hva er det beste og værste meg julen?

Skrevet
På 2.12.2016 den 10.26, Dr. A. Kula skrev:

Kontoen blir selvsagt aldri full, men det har skjedd at eieren har blitt. Sånn i et annet årstusen...

Budsjett? Fruen og jeg er uenige. Så vi får se hvor vi ender opp. Eller rettere sagt, ungene får se hva vi ender på. (Samt den ikke fulle kontoen)

Nå! Siden jeg svarer lenge etter at du stilte spørsmålet og sikkert har avgjort selv, så skal du ta en økt nå med en gang. Du droppet garantert økten i går.

"Jason Bourne" filmene er definitivt i samme stil, men de har du vel gjerne allerede sett?

Ikke i går nei. Hadde dårlig tid. Skulle jo ut og testsmake. Da er det forøvrig dårlig idé å smøre innsiden med tran da det utsetter forbrenningen. Men tok en slurk av flaska i morges!

Snart begynner jo VM i hurtig- og lynsjakk. Det er den formen som ble brukt på onsdagen. Poker sendes vel på diverse kanaler stadig vekk. Men kanskje neste satsing fra NRK er BordHockey?

Fikk en kongelig utnevnelse i russetiden, og den var verken sex- eller drikke relatert!

Jeg har hatt min tid som pensjonist. Men det er over 30 år siden. Dog var det aldri snakk om alderspensjonist. Kunne blitt en serie med mange minner :P overrasket av at jeg husket dagens trandose, og har du helt innpå selvdu budsjett på reiseshoppingen, eller venter det kredittgjeld i Januar?

@Lady har du skrevet noe i adventstråden i dag?

Nei, de har jeg ikke sett! Takk for tips 😃

Adventstråden? Nei, den har jeg ikke fått med meg engang 🙈

@Dr. A. Kula Har du kone og barn?

Gjest Annetnavn_
Skrevet
30 minutter siden, EpleDrue skrev:

Hvem sier kristne er kjedelige?! Hvordan går det med husvasken? 

Jeg sa det ikke. Jeg sa jeg er kjedelig fordi jeg har vokst opp der jeg er. Kjenner mange kristne som er morsomme og spennende og noen som ikke er det...

Wow, tenk at jeg kjenner sånn en kul fyr! Jeg føler meg beæret.

Om jeg er sulten, kommer vel an på hva du spør om, men jeg ikke sulten på mat. Nettopp spist knekkebrød.

@EpleDrue hvor lang utdannelse har du?

Skrevet
18 minutter siden, Lady skrev:

Nei, de har jeg ikke sett! Takk for tips 😃

Adventstråden? Nei, den har jeg ikke fått med meg engang 🙈

@Dr. A. Kula Har du kone og barn?

Jeg har nylig skrevet litt i adventstiden, som du finner her

Ja, jeg har kone og barn.

@Lady synes du folk kaver for mye i adventstiden, og glemmer de viktige tingene i livet?

Skrevet
1 time siden, Dr. A. Kula skrev:

Jeg har nylig skrevet litt i adventstiden, som du finner her

Ja, jeg har kone og barn.

@Lady synes du folk kaver for mye i adventstiden, og glemmer de viktige tingene i livet?

Skal ta en titt 😊

Hmm ja, blitt veldig materialistiske har tatt litt over syns jeg..

@Dr. A. Kula. Er julen en god tid for deg og familien eller det det mye vanskelig i din familie?

Skrevet
10 minutter siden, Lady skrev:

Skal ta en titt 😊

Hmm ja, blitt veldig materialistiske har tatt litt over syns jeg..

@Dr. A. Kula. Er julen en god tid for deg og familien eller det det mye vanskelig i din familie?

Det er delt. Vi velger å fokusere litt ulikt, og håndterer derfor ting ulikt. Det i seg selv kan bli vanskelig i julen.

Men vi har ikke noe hendelser fra julen som jul som er vanskelige, om du skjønner.

@Lady bærer du på vonde minner fra julehøytiden? :klem:

Skrevet
5 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Det er delt. Vi velger å fokusere litt ulikt, og håndterer derfor ting ulikt. Det i seg selv kan bli vanskelig i julen.

Men vi har ikke noe hendelser fra julen som jul som er vanskelige, om du skjønner.

@Lady bærer du på vonde minner fra julehøytiden? :klem:

Skjønner :klemmer:

Ja, men i år gleder jeg meg til julen 😊

@Dr. A. Kula Skjemmer du bort barna dine med masse julegaver?

Gjest canacas
Skrevet
13 timer siden, toothfairy skrev:

Vi er bare for like. SV og hot salsa på oss begge. Sikker på at du ikke er min biomamma? :vinke:

Alternativ 1: Sort kjole uten ermer er knelang. Alt. 2: Kjole med ermer er 2-3 cm kortere. Ingen viser kløft. Bestemmer meg i morgen. Det er alt du får vite! prøver du å legge opp til runketråd nå? :pisk:

@canacas Har du gått på BI?

Biomamma du... :dry:

Høres ut som litt prektig bekledning her, dropper du sateng sengetøy også mon tro? :P

Nei, ikke gått på BI

@toothfairy Har du hamstret kondomer før kveldens julebord? :popcorn:

11 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

@canacas jeg tror du er litt misunnelig på @toothfairy og beskriver for henne hvordan du selv ønsker å kle deg til julebordet, men aldri tør. Har jeg rett?

Misunnelig på det prektige antrekket der? Haha, aldri :hoho: Her går det i slutty antrekk, daglig. :sminkedokke:

@Dr. A. Kula Dette er andre gang du antyder at jeg er tøff bak tastaturet, men ikke IRL. Hva er årsaken til det?

2 timer siden, Lady skrev:

Han er helt Ok.

@canacas Beste tips til å gå ned et par kg? 

Vel, jeg er definitivt ingen ekspert - men jeg tror at kostholdet er 85-90% av vekta og trening resten. Og så må man spise fornuftig, og sikkert telle kalorier eller no :klo:

@Lady Har du noen planer for kvelden?

2 timer siden, EpleDrue skrev:

@EpleDrue Jeg ble så ufattelig lei av de intetsigende dickpic´s du stadig følte for å sende. Tissen din er kjedelig, finn på noe nytt. Har ikke blokkert deg, så du har en sjanse til.

Har dog lyst til å bytte deg ut.

Gjest Nordavind
Skrevet
12 timer siden, toothfairy skrev:

Hordaland

hva er ditt forhold til Tjuvholmen @Nordavind

Jeg synes det er ganske fint der :) og flere gode spisesteder. Ville derimot ikke likt å bade der om sommeren, som mange gjør.

Gjest Nordavind
Skrevet
4 timer siden, Strixa skrev:

Så kult at du er kul!:)

Jeg har ingen fobier, men jeg er ikke veldig glad i mus, rotter og hester.

@calavi hve gjør deg så kul?

Som normalt, tenker jeg. Godt humør, synger i dusjen og nynner på jobb.

@Nordavind trener du og i så fall hva?

Jeg trener (i varierende mengder). Liker kamsport,  styrketrening, intervalløping.

@Strixa hva gjør du denne vakre lørdagen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...