Gå til innhold

Spør en bruker


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

16 minutter siden, Moonwalker skrev:

en som reiser på utrykningssteder og f.eks. tar bilder.

Nei, det klarer jeg meg fint med å bare gjøre i eventuelle drømmer :P

@Lady når pleier du vanligvis stå opp?

Jaaa, det har du :snurt::ler:

Det er ikke akkurat sånn at jeg sitter klar med kalenderen og sjekker når det er fullmåne. Men ja, det visste jeg! Synest nå det har fullmåne i går også når jeg var ute, men kanskje det bare så slik ut? Blir selvsagt en varulv når fullmånen kommer frem. På tide å ta serumet mitt :ler:

@Zumo de Melocotón har du perioder hvor du legger deg ut om kvelden bare for å se på himmelen?

Jeg har sett litt på den australske versjonen siden det er så og si det eneste som står på hos enkelte familiemedlem. 

@Dr. A. Kula har du bodd i et ishotell? Kunne du tenkt deg det? (som f..eks. det i Kiruna)

(jeg som egentlig hadde lagt meg)

Nei, har ikke prøvd det, men kunne veldig gjerne prøvd. Kveldsdrink med drinken i is (og ikke isen i drinken). Men ikke minst skikkelige skinnfeller under soveposen, og kanskje til og med et forfriskende istad i Adams drakt.

@Moonwalker har du prøvd "skinnydipping" (nakenbading I det fri/utendørs)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Bruker ikke (eller forventer/krever) mye smør i type middagsmat, men noe bakverk må jo ha smør i seg, men trenger ikke være mye.

@Moonwalker Ser du på MasterChef?

Det var en liten referanse til et svar du ga i en annen tråd. :nigo:

Har vært mye engasjert som forelder i skole/idrettslag/interessegrupper/lokalsamfunnet. Men har trappet noe ned siste årene pga familiære påkjenninger.

@Mysticgirl er du med i styre/frivillig i foreninger/lag, utover å være medlem og bidra på dugnader?

Store vei- og bygge- og infrastruktur-prosjekter, Premier League, Utfordringer rundt hvor jobber skal skapes i fremtiden.

@Zumo de Melocotón har du noen politiske hjertesaker du engasjerer deg spesielt i for tiden?

@Raven.WritingDesk har du for vane å starte overambisiøse (=urealistiske) prosjekter, for så å overlate de til andre?

@Lille-pus er du fortsatt her?

@Supersol hvordan går det med profilbildet?

@minister-mio har du barn? :klem: Får du god støtte av begge familier? (Gi meg beskjed om du ikke liker disse spørsmålene, jeg stiller de fordi jeg bryr meg, men om du synes det er ugreit, gir du beskjed)

@Cyrus, @EpleDrue, @Lady, @Silfen har dere det bra?

@Pjokkeline hvor har du gjort av deg?

Har ikke fått det til enda. Spiller uansett ingen rolle lenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Moonwalker skrev:

Jada. Har vel nesten blitt en tradisjon blant et par av mine venner :dusje: 

Har du blitt fersket imens du nakenbadet ute, @Dr. A. Kula?

Kan ikke minnes at jeg er blitt fersket, men så ville jeg ikke brydd meg så mye uansett. Med mindre du mener fersket av lovens lange arm for uanstendig bekledning el. 

@Moonwalker har du noen gang vært i klammeri med politiet? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zumo de Melocotón
9 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

@Zumo de Melocotón har du noen politiske hjertesaker du engasjerer deg spesielt i for tiden?

 

Nja. Har ikke så mye kapasitet til å tenke på sånt for tiden, men det irriterer meg grenseløst at regjeringen lar Folkehelseinstituttet styre på som de gjør. Og at økonomiske hensyn går foran helsen til barna når det gjelder valg av hvilke legemidler og legemiddelselskap som skal benyttes, f. eks når de nå skal vaksinere barn/ungdom utenfor vaksinasjonsprogrammet med HPV-vaksine, og så velger de Cervarix (beskytter mot få typer virus, og ingen beskyttelse mot kjønnsvorter) istedenfor nye Gardasil 9. :sur:

Har du satt deg nøye inn i barnevaksinasjonsprogrammet og er bevisst på hva barna dine har fått/får av vaksiner, @Dr. A. Kula?

7 timer siden, Moonwalker skrev:

@Zumo de Melocotón har du perioder hvor du legger deg ut om kvelden bare for å se på himmelen?

Ja! Det gjorde jeg senest i går. Det gir ro i sjelen. Det er også en deilig tanke at folk jeg savner har mulighet til å kikke på akkurat de samme stjernene som jeg ser på. Kanskje til og med samtidig. 😊👍 

Når gjorde du det sist, @Moonwalker? Og kan du gjenkjenne noen stjernebilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Zumo de Melocotón skrev:

Nja. Har ikke så mye kapasitet til å tenke på sånt for tiden, men det irriterer meg grenseløst at regjeringen lar Folkehelseinstituttet styre på som de gjør. Og at økonomiske hensyn går foran helsen til barna når det gjelder valg av hvilke legemidler og legemiddelselskap som skal benyttes, f. eks når de nå skal vaksinere barn/ungdom utenfor vaksinasjonsprogrammet med HPV-vaksine, og så velger de Cervarix (beskytter mot få typer virus, og ingen beskyttelse mot kjønnsvorter) istedenfor nye Gardasil 9. :sur:

Har du satt deg nøye inn i barnevaksinasjonsprogrammet og er bevisst på hva barna dine har fått/får av vaksiner, @Dr. A. Kula?

<...>

Kan vel ikke si at jeg har satt meg nøye inn (som i å vite forskjell på Cervarix og Gardasil), men følger vaksineprogrammet både for egen del og barna sin (inkl HPV vaksine).

@Zumo de Melocotón bortsett fra FHI, hva gjør deg skikkelig frustrert (ikke sint) i hverdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zumo de Melocotón
59 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Kan vel ikke si at jeg har satt meg nøye inn (som i å vite forskjell på Cervarix og Gardasil), men følger vaksineprogrammet både for egen del og barna sin (inkl HPV vaksine).

@Zumo de Melocotón bortsett fra FHI, hva gjør deg skikkelig frustrert (ikke sint) i hverdagen?

Hehe.. ☺️ Det varierer egentlig veldig. Og vanligvis går jeg ikke rundt og er så frustrert. Når jeg føler at jeg gir mye av meg selv og mye omsorg til familie og venner, men ikke selv blir sett og blir tatt for gitt, da kan jeg bli ganske frustrert. Misforståelser i kommunikasjon kan være skikkelig frustrerende, og det kan f. eks lett oppstå hvis all kommunikasjon foregår uten bruk av kroppsspråk, tonefall og blikkontakt, f. eks nettkommunikasjon. Jeg merker at jeg er veldig avhengig av å kommunisere mer face-to-face med folk, for tolkningen av det skrevne ord kan være utfordrende til tider. Tenåringsfakter er frustrerende.:bond:

Og nå for tiden føler jeg at jeg er frustrert på flere måter som bare en mann (og helst den rette mannen) kan fikse. 😅 :rodmer: Og da er det ekstra frustrerende at jeg vet at det finnes menn som potensielt kan fjerne denne frustrasjonen (kanskje for godt), men så nekter jeg meg selv å gå videre med det. Tror faktisk jeg like gjerne kan endre singel-statusen min til "It's complicated"! Jepp, det gjør jeg. 🙈:fnise:

Du som har så gode forholdsverdier, @Dr. A. Kula, når vil du si at man har brutt ekteskapet (ref: spørsmålene til EpleDrue nylig her i tråden)? Ved separasjonen, ved forhold eller sex i separasjonstiden, eller når man formelt er skilt? Eller er det andre ting som definerer et ekteskapsbrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zumo de Melocotón skrev:

Hehe.. ☺️ Det varierer egentlig veldig. Og vanligvis går jeg ikke rundt og er så frustrert. Når jeg føler at jeg gir mye av meg selv og mye omsorg til familie og venner, men ikke selv blir sett og blir tatt for gitt, da kan jeg bli ganske frustrert. Misforståelser i kommunikasjon kan være skikkelig frustrerende, og det kan f. eks lett oppstå hvis all kommunikasjon foregår uten bruk av kroppsspråk, tonefall og blikkontakt, f. eks nettkommunikasjon. Jeg merker at jeg er veldig avhengig av å kommunisere mer face-to-face med folk, for tolkningen av det skrevne ord kan være utfordrende til tider. Tenåringsfakter er frustrerende.:bond:

Og nå for tiden føler jeg at jeg er frustrert på flere måter som bare en mann (og helst den rette mannen) kan fikse. 😅 :rodmer: Og da er det ekstra frustrerende at jeg vet at det finnes menn som potensielt kan fjerne denne frustrasjonen (kanskje for godt), men så nekter jeg meg selv å gå videre med det. Tror faktisk jeg like gjerne kan endre singel-statusen min til "It's complicated"! Jepp, det gjør jeg. 🙈:fnise:

Du som har så gode forholdsverdier, @Dr. A. Kula, når vil du si at man har brutt ekteskapet (ref: spørsmålene til EpleDrue nylig her i tråden)? Ved separasjonen, ved forhold eller sex i separasjonstiden, eller når man formelt er skilt? Eller er det andre ting som definerer et ekteskapsbrudd?

Alltid best å kommunisere direkte, F2F! Støtter den.

"Tror jeg skjønner hva du egentlig sier her" :fnise:

Ekteskapet (eller forholdet) er brutt når man har bestemt seg for å avslutte det. Så enkelt og så konkret. Har man bestemt seg for å avslutte det betinger det at man faktisk formidler dette til den andre part, ellers har man ikke bestemt seg. Selv om den andre part ønsker å fortsette forholdet, er det likevel ferdig når man da bare er en igjen i forholdet.

Utroskap er ikke ensbetydende med at ekteskapet er brutt. Tilgivelse er også en del av mennesket. Bare om konsekvensen er som over er forholdet/ekteskapet brutt. 

(Ble litt filosofisk der, gitt)

@Zumo de Melocotón har du snoket på mine innlegg i tråder her på forumet om temaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zumo de Melocotón
18 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Alltid best å kommunisere direkte, F2F! Støtter den.

"Tror jeg skjønner hva du egentlig sier her" :fnise:

Ekteskapet (eller forholdet) er brutt når man har bestemt seg for å avslutte det. Så enkelt og så konkret. Har man bestemt seg for å avslutte det betinger det at man faktisk formidler dette til den andre part, ellers har man ikke bestemt seg. Selv om den andre part ønsker å fortsette forholdet, er det likevel ferdig når man da bare er en igjen i forholdet.

Utroskap er ikke ensbetydende med at ekteskapet er brutt. Tilgivelse er også en del av mennesket. Bare om konsekvensen er som over er forholdet/ekteskapet brutt. 

(Ble litt filosofisk der, gitt)

@Zumo de Melocotón har du snoket på mine innlegg i tråder her på forumet om temaet?

:ph34r: Tror jeg bør finne noen å prate med om disse tingene, jeg. Noen som ikke er for subjektive og som ikke kjenner meg og de involverte i følelseslivet mitt, så jeg ikke holder alt inne og buser ut med ting her i tråden i et svakt øyeblikk. :fnise: Litt sent å slette det nå. Men det er så mange som har elendig forholdsmoral for tiden og jeg er en sånn Happily ever after-person. Jeg vil ikke ha råd om å ha masse ONSer og sånt no. That just ain't me. 🙈

Noe kan du nok lese mellom linjene. Men husk at det du leser er din tolkning,og det er ikke sikkert ting er så rett frem som de først virker. ;)

Nei, jeg baserte antagelsen min om forholdsverdier på det du har skrevet i tråden her, blant annet at forholdet ditt er av den langvarige sorten. Hvilke tråder har du skrevet i, @Dr. A. Kula? Er det noe jeg burde sjekke ut?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zumo de Melocotón skrev:

:ph34r: Tror jeg bør finne noen å prate med om disse tingene, jeg. Noen som ikke er for subjektive og som ikke kjenner meg og de involverte i følelseslivet mitt, så jeg ikke holder alt inne og buser ut med ting her i tråden i et svakt øyeblikk. :fnise: Litt sent å slette det nå. Men det er så mange som har elendig forholdsmoral for tiden og jeg er en sånn Happily ever after-person. Jeg vil ikke ha råd om å ha masse ONSer og sånt no. That just ain't me. 🙈

Noe kan du nok lese mellom linjene. Men husk at det du leser er din tolkning,og det er ikke sikkert ting er så rett frem som de først virker. ;)

Nei, jeg baserte antagelsen min om forholdsverdier på det du har skrevet i tråden her, blant annet at forholdet ditt er av den langvarige sorten. Hvilke tråder har du skrevet i, @Dr. A. Kula? Er det noe jeg burde sjekke ut?

 

Du kan vel bruke PM på KG for å få en "nøytral" samtalepartner. Du har jo ikke delt så mye av deg selv. Go for it!

Jeg kan saktens ha en fantasifull hjerne, men jeg har også ferdigheten til å se at noe kan uttrykkes og oppfattes ulikt, med eller uten vilje. 

Noen linker til tråder om emnet jeg har svart i. Om de er interessante eller ei er opp til enhver.

tanker-om-utroskap

er-det-lov-å-være-utro-når-partner-ikke-vil-ha-sex

Er tematikken vi belyser gjenstand for eller avledet til din nåværende frustrasjon, @Zumo de Melocotón?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zumo de Melocotón
10 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Du kan vel bruke PM på KG for å få en "nøytral" samtalepartner. Du har jo ikke delt så mye av deg selv. Go for it!

Jeg kan saktens ha en fantasifull hjerne, men jeg har også ferdigheten til å se at noe kan uttrykkes og oppfattes ulikt, med eller uten vilje. 

Noen linker til tråder om emnet jeg har svart i. Om de er interessante eller ei er opp til enhver.

tanker-om-utroskap

er-det-lov-å-være-utro-når-partner-ikke-vil-ha-sex

Er tematikken vi belyser gjenstand for eller avledet til din nåværende frustrasjon, @Zumo de Melocotón?

Hmm.. nei, ikke egentlig. Interessante tema, men utroskap har aldri vært et tema i forholdet eller nå. Dette med definisjonen på ekteskapsbrudd var fordi det gikk opp for meg at det kanskje var dumt å definere seg som singel før de siste papirene kommer i posten. Jeg har lyst til å diskutere mer, men ikke i denne tråden. :P

Er ektefellen din medlem på KG, @Dr. A. Kula? Hvordan fant du frem til dette forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Zumo de Melocotón skrev:

Hmm.. nei, ikke egentlig. Interessante tema, men utroskap har aldri vært et tema i forholdet eller nå. Dette med definisjonen på ekteskapsbrudd var fordi det gikk opp for meg at det kanskje var dumt å definere seg som singel før de siste papirene kommer i posten. Jeg har lyst til å diskutere mer, men ikke i denne tråden. :P

Er ektefellen din medlem på KG, @Dr. A. Kula? Hvordan fant du frem til dette forumet?

Skjønner. Nei ikke alt passer seg å diskutere på åpent forum. Synes du svaret mitt ga mening?

Jeg tror ikke fruen er her på KG, verken som leser uten bruker, eller som bruker på forumet, men jeg vet ikke 100% sikkert, da jeg ikke har spurt. 

KG dukket opp i søk ved flere anledninger da jeg drev å søkte på forskjellig, og etter å ha lest diverse tråder ble jeg mer og mer "fanget".

Hva synes du om at en fremtidig ny kjæreste forlanger at du skal slette/fjerne alle (intime) bilder av esken din, all den tid denne er en stor del av din historie, @Zumo de Melocotón? Ref utsagn i tråden om bikinibilder av en venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Mysticgirl skrev:

Hva har du på deg når du sover i sengen. Sånn.. inn med t skjeen :fnise:

Når jeg sover i sengen har jeg jo dynen på meg! :nigo:

Men.  Jeg skjønte godt hva du egentlig spurte om sist (og nå), men nettopp fordi språket gir godt rom for ulike betydninger og nyanser, valgte jeg tolkningen jeg regnet med du ikke forventet. Litt sånn på trass. Det viser jo også hvor vanskelig kommunikasjon kan være, enten her på KG, eller IRL.

Og til det du ville ha svar på, jeg bruker Adams drakt.

@Mysticgirl hvilke(t) plagg, om noen, bruker du å ha på deg når du sover i sengen? (håper ikke den gir rom for mistolkning), og blir du frustrert når mottager tolker budskapet så helt ulikt det du selv mente å spørre om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mysticgirl skrev:

Hva har du på deg når du sover i sengen. Sånn.. inn med t skjeen :fnise:

Mysticdreamgirl. Sjekk pm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
20 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Når jeg sover i sengen har jeg jo dynen på meg! :nigo:

Men.  Jeg skjønte godt hva du egentlig spurte om sist (og nå), men nettopp fordi språket gir godt rom for ulike betydninger og nyanser, valgte jeg tolkningen jeg regnet med du ikke forventet. Litt sånn på trass. Det viser jo også hvor vanskelig kommunikasjon kan være, enten her på KG, eller IRL.

Og til det du ville ha svar på, jeg bruker Adams drakt.

@Mysticgirl hvilke(t) plagg, om noen, bruker du å ha på deg når du sover i sengen? (håper ikke den gir rom for mistolkning), og blir du frustrert når mottager tolker budskapet så helt ulikt det du selv mente å spørre om?

Trodde kanskje du sov PÅ sengen og ikke i den jeg men.. haha. Jada det er sant at ting kan misforstås ;) Jeg sover også i Evas drakt da :fnise: Jeg blir ikke frustrert men tar det med et smil og forsøker å forklare hva jeg mente. Skal du ut i kveld på byen eller blir det en stille rolig tvkveld? Eller kanskje en tur i skog og mark?

6 minutter siden, Ragnar89 skrev:

Mysticdreamgirl. Sjekk pm ;)

Har gjort det, tullebukken :laugh:

Endret av Mysticgirl
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...