Gå til innhold

Spør en bruker

Fremhevede innlegg

Skrevet

@Katten.2.0 Interessant! Men jeg vil likevel komme med noen velmente og gode råd. 

Hvorfor ta en phd i psykologi? Hva er egentlig målet? 

Hvorfor ikke heller ta en 3-årig mer yrkesrettet utdanning? Farmasi? Bioingeniør? Ingeniør? 

Anonymkode: a8382...e4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, Cyrus skrev:

Jeg er jo slik at "alt må prøves " så da har jeg fått mer sansen for enkelte ting enn andre. Alkohol er gift for meg 😝

Jeg vet hvor stille og rolige slike kvelder blir 😅

Hvor mange barn har du?

Hmmmm... er altfor mange å velge på. Batman-trilogien av nolan. Også liker jeg sånne skikkelige grinefilmer som " fault in our stars" og "perks of being a wallflower". Sistnevnte med min fremtidige kone Emma Watson 😍

Det er vel i grunn gift for de fleste, men den gir jo en flott effekt da. :ler: 

Jeg har to gutter på 1,5 år og snart 5 år. :)

Hehe, nå må du ikke sikte så lavt da. Kan du ikke bedre enn henne? :fnise: 

Skrevet
20 timer siden, calavi skrev:

Nei, gjør nok ikke det.  

@Eleven Hvilke tre ord vil du bruke for å beskrive deg selv?
@LillesirenLenge siden jeg har sett deg her inne! Alt bra? :) Jeg er skikkelig matlei om dagen, har du en god oppskrift/rett å anbefale? 
@minister-mio Hvordan er du når du er full? 

Alt bra😊 Biff med søtpotetpure, persillesmør og smørstekte grønnsaker:-) En av de siste oppskriftene jeg blogget siden den gikk i dvale for 6 mnd siden😉

20 timer siden, Eleven skrev:

Hvordan jenter totalt fraskriver seg alt ansvar for å selv gjøre forebyggende tiltak mot neddoping/vold/voldtekt. "Vi skal kunne gå naken alene i sentrums(bak)gatene med 6 i promille uten å måtte bekymre oss for å bli overfalt!" - ogaltdetder. Nuvel, men nå er det engang slik at ting er som de er, og da må vi innrette oss etter det mener nå jeg. Men det er det visst ikke lov å mene har jeg skjønt.

Jeg er ny (i denne omgang) :ninja:

@Lillesiren  Så du på finalen i leirdueskyting i OL i dag? 

@minister-mio Var du lett på tråden i din ungdom?

Nei, har knapt registrert av det er OL i det hele tatt.

@calavi Hva gjør du for tiden? Studerer, jobber:-)?

@kisskissbangbang Hva er din guilty pleasure i matveien?

Skrevet
4 minutter siden, Teriyaki skrev:

Det er vel i grunn gift for de fleste, men den gir jo en flott effekt da. :ler: 

Jeg har to gutter på 1,5 år og snart 5 år. :)

Hehe, nå må du ikke sikte så lavt da. Kan du ikke bedre enn henne? :fnise: 

Joda, men jeg må jo tenke litt realistisk også. Jeg må bare finne en måte å få sendt henne et bærisbilde på, så er jeg sikker på at hun vil bli min for alltid 😂

@Teriyaki Hvem er drømmemannen (må være en kjendis)

Skrevet
3 minutter siden, Lillesiren skrev:

Alt bra😊 Biff med søtpotetpure, persillesmør og smørstekte grønnsaker:-) En av de siste oppskriftene jeg blogget siden den gikk i dvale for 6 mnd siden😉

Nei, har knapt registrert av det er OL i det hele tatt.

@kisskissbangbang Hva er din guilty pleasure i matveien?

Pølsebrød med nugatti :nigo: Elsker å smugspise det på kjøkkenet etter ungene har spist pølse med brød! 

Hva er din? 

Skrevet
1 time siden, Teriyaki skrev:

Litt vanskelig å si, men det er blant annet disse:

Enn du da @kisskissbangbang ?

@Teriyaki Hva hadde du valgt, leilighet i byen eller hus på landet?

Skrevet
9 minutter siden, Cyrus skrev:

Joda, men jeg må jo tenke litt realistisk også. Jeg må bare finne en måte å få sendt henne et bærisbilde på, så er jeg sikker på at hun vil bli min for alltid 😂

@Teriyaki Hvem er drømmemannen (må være en kjendis)

Ryan Gossling (mulig jeg skriver det feil)! IKKE pga. "The Notebook". Den har jeg ikke sett faktisk, men jeg fikk en skikkelig crush på han i "Gangster squad". Så det må jo naturligvis være DEN versjonen av han. ;)

3 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

@Teriyaki Hva hadde du valgt, leilighet i byen eller hus på landet?

For en vakker sang!

Usikker. Jeg er så lei av å styre med et hus som stadig må pusses opp/vedlikeholdes osv. Har det langt oppi vrangstrupen. Samtidig ønsker jeg ikke å bo midt i byen heller. Noe midt i mellom kanskje? ;) Men før har drømmen alltid vært å bo landlig til. Jeg er bare ikke villig til å jobbe så sykt mye for det. :ler: 

Skrevet
3 minutter siden, Lady skrev:

@Teriyaki Hva liker du best ved deg selv? 

Det er et skikkelig vanskelig spørsmål, men jeg liker den jeg er i samspill med beboere på jobben min.

Enn du da?

Skrevet
5 minutter siden, Lady skrev:

@kisskissbangbang Hvor gammel er du? 

Jeg er 27. Hvor gammel er du? 

Skrevet
5 minutter siden, Teriyaki skrev:

Det er et skikkelig vanskelig spørsmål, men jeg liker den jeg er i samspill med beboere på jobben min.

Enn du da?

Hmm, at jeg når målene jeg setter meg.

4 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Jeg er 27. Hvor gammel er du? 

Jeg er 24. 

Skrevet
1 time siden, Teriyaki skrev:

Au da. Det hørtes jo godt ut.

Jeg har også en del dårlig erfaring med leger, men da som rollen sykepleier i samspill med lege, ikke som pasient. Som pasient har jeg faktisk vært utrolig heldig.

Liker du 90-talls-musikk Katten? (tagging fungerer ikke! Må være denne gamle murstein-pc som ikke virker...)

Leger kan være noen skikkelige hæstkuker.

Jeg liker musikk, jeg. Er størst fan av hiphop med en chill og tung beat, hvor vokalen bærer sangen. Men digger jo de gode gamle hittene, som du fikk oppleve forrige lørdag.

Er du en vinter- eller sommerperson?

1 time siden, Cyrus skrev:

Awesome!!

Har spilt mest origins og legends, jeg digger flyten i gameplayet, og musikken er så riktig 😄

Har du sett live oljebryting noengang?

Må ordne meg det. Finnes det til PC?

Tells det om jeg selv deltok? :nigo:

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

@Katten.2.0 Interessant! Men jeg vil likevel komme med noen velmente og gode råd. 

Hvorfor ta en phd i psykologi? Hva er egentlig målet? 

Hvorfor ikke heller ta en 3-årig mer yrkesrettet utdanning? Farmasi? Bioingeniør? Ingeniør? 

Anonymkode: a8382...e4d

Hvorfor i allverden skal jeg starte på en ny 3-årig utdannelse når jeg snart er en ferdig utdannet lærer?

Først skal jeg i arbeid, deretter master i sosiologi på siden (2-3 år), forhåpentligvis kunne jobbe med litt forskning, spesielt rettet mot skole, gjøre ferdig bacheloren + master i generell psykologi mens jeg jobber (3-4 år), er jeg heldig kan jeg jobbe med tverrfaglig forskning, deretter phd i ett av fagene (usikker på hvilket) - og selvfølgelig en phd for å kunne jobbe på et universitet. Forskning + undervisning.

Alt dette ved siden av jobb.

37 minutter siden, Lady skrev:

@Katten.2.0 Har du noen gang fått litt sjokk første gangen du så en jente uten sminke?

Dessverre, ja. Noen jenter har så jævlig mye sminke på seg at det er et helt annet ansikt som dukker opp under det.

Hvor mye sminke bruker du?

Skrevet
17 timer siden, Eleven skrev:

@calavi Beste Tv-serien du noen gang har sett?

Jeg har grublet litt over denne og klarer ikke velge kun én serie, så jeg nevner både Band of brothers og Game of Thrones. 

1 time siden, Lillesiren skrev:

Det hørtes absolutt ikke gæren't ut. Jeg skal prøve det ut - tusen takk :)

Jeg skal jo egentlig gjøre begge deler, men jeg har vært dårlig en god stund nå, uten at legene ikke helt finner ut av ting, så jeg gjør egentlig minimalt. Får jobbet et par dager i måneden, men noe mer enn det blir vanskelig per i dag :/

@Lady Hva er ditt syn på plastisk kirurgi? 
@Katten.2.0 Det er kostymefest, og du kan velge fritt - hva kler du deg ut som? 
@ElevenSpiller du et instrument? 
@Lillesiren Liker du å lese bøker? Hvilken sjanger foretrekker du? 
@Teriyaki Har du noen allergier? 

Skrevet
11 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Dessverre, ja. Noen jenter har så jævlig mye sminke på seg at det er et helt annet ansikt som dukker opp under det.

Hvor mye sminke bruker du?

Jeg bruker farget dagkrem, rouge, solpudder, mascara og leppestift.

@Katten.2.0 Har du en film å anbefale? ✨

Skrevet
1 time siden, Lady skrev:

@Cyrus Hva er det beste med å ha barn? 

Å vite at om bare noen få år så innfører jeg konseptet ukelønn, og da har jeg slått plenen for aller siste gang 😄

Skrevet
16 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Leger kan være noen skikkelige hæstkuker.

Jeg liker musikk, jeg. Er størst fan av hiphop med en chill og tung beat, hvor vokalen bærer sangen. Men digger jo de gode gamle hittene, som du fikk oppleve forrige lørd

Fikk jeg oppleve det forrige lørdag?  Tror vi må ta en gjentakelse slik at jeg husker det i ettertid. Feks lørdag om en uke. Da kan vi deppe over å ikke skulle dra på festival. 

Jeg er definitivt sommermenneske. Er deler med vinteren jeg liker, men siden jeg er frostpinne, blir en smule vinterdeppa og hater å måke snø av bilen på morgenen så er sommer en klar vinner. Men høsten er kjær den også. 

Hva med deg da? 

Skrevet

@calavi Ja, flere. Har gress- og bjørkpoll som jeg så vist merker noe til, men da jeg var i Salangen som er en time etter Narvik hvor der var tjukt med trær så plages jeg mye mer enn her hjemme. Har også noen kryssallergier. Kan ikke spise eple lenger, ikke en gang uten skall. Samme gjelder nektarin og sikkert noen andre frukter jeg ikke kommer på. Er også mildt allergisk mot katt og hund, men ikke verre enn at jeg kan stryke og kose på de. Må bare vaske hendene før jeg gnir meg i øynene. 

Enn du da?  

Skrevet
8 minutter siden, calavi skrev:

@Lady Hva er ditt syn på plastisk kirurgi? 

Jeg er både for og imot det. Synes det er trist når det går altfor langt, men om man virkelig sliter med kompleks for noe, så synes jeg det er fint at man kan gjøre noe med det. 

@calavi Samme spm tilbake.

Skrevet
34 minutter siden, calavi skrev:

@Katten.2.0 Det er kostymefest, og du kan velge fritt - hva kler du deg ut som? 

Daddy-issues. Vet ikke helt hvordan jeg skulle fått det til, men tror det hadde vært meget treffende på byen her.

Hva ville du kledd deg ut som?

Foretrekker du rusbrus, øl, vin, sprit eller heimbrent?

32 minutter siden, Lady skrev:

Jeg bruker farget dagkrem, rouge, solpudder, mascara og leppestift.

@Katten.2.0 Har du en film å anbefale? ✨

Aner ikke om det er mye eller lite. Er det?

Hvilken film er du i humør for? Vil alltid anbefale Stay. En av mine absolutt favorittfilmer, om du liker litt psykedelisk thriller hvor man er usikker på hva som er virkelig eller ei.
Alternativt har du The Constant Gardener, som er ufattelig fin på alle måter.

Prøver å se disse filmene en gang i året.

Hvilken bok vil du anbefale meg?

28 minutter siden, Teriyaki skrev:

Fikk jeg oppleve det forrige lørdag?  Tror vi må ta en gjentakelse slik at jeg husker det i ettertid. Feks lørdag om en uke. Da kan vi deppe over å ikke skulle dra på festival. 

Jeg er definitivt sommermenneske. Er deler med vinteren jeg liker, men siden jeg er frostpinne, blir en smule vinterdeppa og hater å måke snø av bilen på morgenen så er sommer en klar vinner. Men høsten er kjær den også. 

Hva med deg da? 

Skeptisk. Festing er ikke verdt hangoveren lengre. Dessuten hadde jeg lyst til å krabbe i seng for tre timer siden!

Skjer med at alle kvinnfolk er frossenpilker? Tror det må være noe feilkobling med varmerørene deres.
Jeg er definitivt et sommermenneske. Vil ha vinter type hvert femte år, og drømmer om å flytte et sted hvor det ikke blir kaldere enn tolv grader. Fuck nordnorge væffal.

Hvilken bok leste du sist?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...