Gjest Zumo de Melocotón Skrevet 3. august 2016 #6301 Skrevet 3. august 2016 20 minutter siden, applestories skrev: @Zumo de Melocotón Har du noe god hjernetrim til oss? Alltid! Oppgave 1: En flyskvadron har base på en øy ved ekvator. Med full tank kan flyene nå halvveis rundt jorden. Flyverne kan overføre drivstoff til hverandre mens de er i luften. Drivstoffet finnes bare på basen, og alle fly skal returnere dit. Hva er det minste antall fly som sikrer at ett av flyene kan fly rundt ekvator - og hvordan gjøres det? Oppgave 2, 3 og 4: En dame gikk for å møte banksjefen og hadde datteren sin med seg. Banksjefen sa at sekretæren kunne passe datteren mens møtet foregikk. Når damen og datteren forlot banken etter møtet, snur den ene sekretæren seg til den andre og sier: "Denne lille jenta er min datter". Hvordan kunne det ha seg? Melissa, Abbey og Lisa er forlovet med de tre mennene nedenfor. Hvem er forlovet med hvem, og hvilket yrke har de tre mennene? Softwareutviklerens fremtidige kone er ikke Lisa. Jason er regnskapsføreren. Jeffery har fast følge med Melissa. Jack er selger. Abbey er ikke forlovet med regnskapsføreren. Svært få damer liker å røpe alderen sin. Selv de mest anstendige damer har bevisst unngått å fortelle hele sannheten om sin egen alder. En dag spurte jeg Synnøve, Lindis og Kristine om hvor gamle de var. Alle kunne riktignok avgi svar med en gang, men av de tre svarene som hver av dem ga, var det ene galt. Til tross for dette kunne jeg finne ut fra de øvrige - korrekte - svarene finne ut hvor gamle de tre damene virkelig var. De ga følgende opplysninger: Synnøve: Jeg er to-og-tyve. Jeg er to år yngre enn Lindis. Jeg er ett år eldre enn Kristine Lindis: Jeg er ikke den yngste. Kristine og jeg har en aldersforskjell på tre år. Kristine er fem-og-tyve. Kristine: Jeg er yngre enn Synnøve. Synnøve er tre-og-tyve. Lindis er tre år eldre enn Synnøve. Hvor gamle er damene? Førstemann som gjetter riktig på alle oppgavene (uten å jukse) får tittelen KGs Nøtteknekker!
Gjest Ajax Skrevet 3. august 2016 #6302 Skrevet 3. august 2016 3 timer siden, Strikkagenser skrev: @Cyrus hva er dine beste og dårligste sider? Beste sider: Pålitelig Omsorgsfull Forståelsesfull Verste sider: Følelsesmessig avstumpet Innadvendt Respektløs
Gjest anonym2233 Skrevet 3. august 2016 #6303 Skrevet 3. august 2016 Den 1.8.2016 at 22.47, Cyrus skrev: @Uchiha Madbrah @Pjokkeline Har dere blitt utsatt for åpenlys rasisme? Beklager at jeg svarer sent, begynne å jobbe igjen nå på mandag etter ferien, og har vært konstant sliten og trøtt siden :o Svar: Nei, det har jeg ikke. Kan huske et tilfelle for mange år siden når jeg hadde praksisdager ved en 7/11-butikk, hvor en kunde ikke ville bli betjent sv meg, men "hun norske jenta der". Kunne ha hentet henne, men svarte rett ut med neida, jeg kan hjelpe deg jeg. Sto ved mitt, og ignorerte hele utsagnet hans. Det er så lett å mene at det ene og det andre kan/er virke rasistisk. Mulig jeg har vært borti en litt mer kjipere situasjon, men det blir fort ignorert og oversett, da jeg ikke gidder rett og slett å legge følelser og meninger hos folk med slike holdninger. Den 1.8.2016 at 22.56, calavi skrev: Slenger meg med på leken igjen @Pjokkeline Gratulerer med forlovelse! Du har sikkert fått spørsmålet tidligere i tråden, men hvordan fridde kjæresten? Hadde han planlagt det lenge? Tuuusen takk Ja, det har jeg, men syns det er fortsatt like hyggelig å fortelle. Han fridde nå i sommerferien, to uker siden, mens vi var i Hardangervidda/Grøndalen på fiske/viddatur. Jeg hadde vært og kastet litt med stangen, og kom tilbake til teltplassen(2min å gå fra vannet til teltet). Og jaggu meg, så satt han det med ringen i hånden og stilte meg det spørsmålet Han hadde visst planlagt det en liten stund, og hadde hatt ringen i 3-4uker før ferien allerede. Det var helt perfekt Den 1.8.2016 at 22.57, Strikkagenser skrev: @Pjokkeline har du badet i Norge i år? Japp, to ganger. Senest for to uker siden på fjellet. Pssst: Det var isvann...! Heldigvis skinte solen godt tidlig den dagen. Var en fin og artig opplevelse. Den 2.8.2016 at 13.10, Silfen skrev: @Pjokkeline hvor høyt er det høyeste punktet du har vært på? Rett og slett Norges høyeste fjell, 2469moh 7 timer siden, Zumo de Melocotón skrev: Hvor mange barn ønsker du deg, om du ønsker deg barn, @Pjokkeline? Om det er snakk om en første-date, så ville det være en passelig uformell kveld med "vanlige" eller humørfylte aktiviteter, hvor man ikke har presset på seg ved å sitte ansikt til ansikt ved et bord og være nervøs for om daten forventer at alle disse tåpelige datingreglene skal følges. Gå en tur, det er førstevalget. Ellers kunne vi bowlet, spilt laser-games, gått på stranden og grillet pølser og marshmallows, dratt på fisketur eller lignende. Men om det er en jeg aldri har møtt før, så ville jeg valgt et sted hvor det var andre folk også - sånn just in case. Kvelden inneholder mye latter, litt seriøs prat innimellom, sitring i kroppen, en følelse av at vi matcher på et dypere plan og et brennende ønske om å være nær han. Den avsluttes med et like brennende ønske om å treffe han igjen. Din perfekte datekveld da, @Pjokkeline? 1: Jeg ønsker meg i hvertfall 2 barn. 2: Det må være middag ute, med avslappet stemning. Hvor vi sitter og flørter med hverandre, med blikk og ord. Og, litt underveis med dype samtaler og latter. Som du selv skrev, kvelden inneholder mye latter, basert på tørre vitser og dype samtaler. Avslutter med å dra hjem etter en liten stund, for en film, så jeg kan krype inn under armen og bare koble 100% av, kjenne at han stryker meg litt på hodet og ellers på kroppen :). Gjerne med et glass med noe rødt eller hvit for kosens skyld @calavi Er det Tornerose du bruker som profilbildet ditt? @Cyrus Lengste perioden du har gått uten trening? @EpleDrue Har du kost deg litt ekstra i sommer med søtt og godt? @Zumo de Melocotón Kan du huske når du sist var i lykkerus over en bitteliten ting, og hva var det?
Gjest Ajax Skrevet 3. august 2016 #6304 Skrevet 3. august 2016 28 minutter siden, Pjokkeline skrev: @Cyrus Lengste perioden du har gått uten trening? Siden jeg dro igang for alvor så er det vel 5 dager. Var på tur og hadde ingen mulighet til å løfte 😄
Gjest anonym2233 Skrevet 3. august 2016 #6305 Skrevet 3. august 2016 2 minutter siden, Cyrus skrev: Siden jeg dro igang for alvor så er det vel 5 dager. Var på tur og hadde ingen mulighet til å løfte 😄 Her er det 4 uker siden, siden jeg begynte for alvor Syns kroppen har krympet allerede, og jeg er sånn skikkelig giddalaus @Cyrus Hvorfor trente du ikke bare kroppen med egenvekt på turen, istedenfor da ?
Gjest Ajax Skrevet 3. august 2016 #6306 Skrevet 3. august 2016 2 minutter siden, Pjokkeline skrev: Her er det 4 uker siden, siden jeg begynte for alvor Syns kroppen har krympet allerede, og jeg er sånn skikkelig giddalaus @Cyrus Hvorfor trente du ikke bare kroppen med egenvekt på turen, istedenfor da ? Krympet mer??!! Tror ikke noe på deg. Jeg synes det var respektløst overfor hun jeg reiste sammen med å bruke tiden vår på trening 😄 @Pjokkeline Har du billappen?
Gjest anonym2233 Skrevet 3. august 2016 #6307 Skrevet 3. august 2016 1 minutt siden, Cyrus skrev: Krympet mer??!! Tror ikke noe på deg. Jeg synes det var respektløst overfor hun jeg reiste sammen med å bruke tiden vår på trening 😄 @Pjokkeline Har du billappen? Det er sant! Nei, for du skjønner at lille pjokkeline dreit seg litt ut som 17- åring under en time for øvelseskjøring. Mens vi kjørte på motorveien, retning mot Gardermoen en varm solskinnsdag (etter skole), med solbriller foran øya, og trøtt i tillegg... Klarte jeg visst nok å duppe av i et mikrosekund eller noe! Brått tok læreren rattet og svingte til side, og spurte hva i huleste jeg holdt på med (jeg kviknet til), og må følge med! Det øyeblikket han snakket til meg, så jeg at jeg holdt på å kjøre inn i vogntog... Panikken og skammen siden har gjort at jeg ikke tør å sitte bak rattet igjen, og dermed ikke har førerkort. @Cyrus Har du hoppet i fallskjerm før ? @toothfairy Hvem er din favoritt, Suro Buttons eller Heksehyl (smågodt) ?
applestories Skrevet 3. august 2016 #6308 Skrevet 3. august 2016 (endret) 2 timer siden, Zumo de Melocotón skrev: Alltid! Oppgave 1: En flyskvadron har base på en øy ved ekvator. Med full tank kan flyene nå halvveis rundt jorden. Flyverne kan overføre drivstoff til hverandre mens de er i luften. Drivstoffet finnes bare på basen, og alle fly skal returnere dit. Hva er det minste antall fly som sikrer at ett av flyene kan fly rundt ekvator - og hvordan gjøres det? Oppgave 2, 3 og 4: En dame gikk for å møte banksjefen og hadde datteren sin med seg. Banksjefen sa at sekretæren kunne passe datteren mens møtet foregikk. Når damen og datteren forlot banken etter møtet, snur den ene sekretæren seg til den andre og sier: "Denne lille jenta er min datter". Hvordan kunne det ha seg? Melissa, Abbey og Lisa er forlovet med de tre mennene nedenfor. Hvem er forlovet med hvem, og hvilket yrke har de tre mennene? Softwareutviklerens fremtidige kone er ikke Lisa. Jason er regnskapsføreren. Jeffery har fast følge med Melissa. Jack er selger. Abbey er ikke forlovet med regnskapsføreren. Svært få damer liker å røpe alderen sin. Selv de mest anstendige damer har bevisst unngått å fortelle hele sannheten om sin egen alder. En dag spurte jeg Synnøve, Lindis og Kristine om hvor gamle de var. Alle kunne riktignok avgi svar med en gang, men av de tre svarene som hver av dem ga, var det ene galt. Til tross for dette kunne jeg finne ut fra de øvrige - korrekte - svarene finne ut hvor gamle de tre damene virkelig var. De ga følgende opplysninger: Synnøve: Jeg er to-og-tyve. Jeg er to år yngre enn Lindis. Jeg er ett år eldre enn Kristine Lindis: Jeg er ikke den yngste. Kristine og jeg har en aldersforskjell på tre år. Kristine er fem-og-tyve. Kristine: Jeg er yngre enn Synnøve. Synnøve er tre-og-tyve. Lindis er tre år eldre enn Synnøve. Hvor gamle er damene? Førstemann som gjetter riktig på alle oppgavene (uten å jukse) får tittelen KGs Nøtteknekker! Begynner bakfra: 4) Synnøve er 23, Lindis 25 og Kristine 22. 3) Melissa+Jeffrey, softwarefyren, Abbey+Jack, selgeren, Lisa+Jason, regnskapsmannen. 2) Sekretæren er faren til den lille jenta. 1) Om jeg kan gjenbruke fly kan jeg få dem 3/4 av veien rundt ved å bruke to fly (eller tre flyvninger). Ved å bruke to til kan jeg få tre av dem hjem og et 5/6 vei hjem. Kan jo sende ut et for å hente ham også, men har på følelsen at det burde være enklere! Takk for hjernetrim! Håper flere prøver seg før du avslører svaret! Endret 3. august 2016 av applestories
Gjest Ajax Skrevet 3. august 2016 #6309 Skrevet 3. august 2016 17 minutter siden, Pjokkeline skrev: @Cyrus Har du hoppet i fallskjerm før ? Du har noe å overvinne forstår jeg. Har du lyst til å ta lappen dersom du overvinner skrekken da? Det mest voldsomme jeg har gjort er sånn pendelhopp. Er ikke veldig gira på fallskjerm, men strikkhopp frister veldig. Vil du bli med og hoppe strikk?
Gjest anonym2233 Skrevet 3. august 2016 #6310 Skrevet 3. august 2016 (endret) 8 minutter siden, Cyrus skrev: Du har noe å overvinne forstår jeg. Har du lyst til å ta lappen dersom du overvinner skrekken da? Det mest voldsomme jeg har gjort er sånn pendelhopp. Er ikke veldig gira på fallskjerm, men strikkhopp frister veldig. Vil du bli med og hoppe strikk? JAAAAA!!!! Jeg skulle det nå i ferien, men droppet det fordi jeg ville ha litt finere vær :fnis: Tenker du på strikkhopp i Rjukan da ? Endret 3. august 2016 av anonym2233 Jeg har lyst til det da, så jeg håper jeg klarer å overvinne skrekken, og komme i gang :)
Gjest Ajax Skrevet 3. august 2016 #6311 Skrevet 3. august 2016 3 minutter siden, Pjokkeline skrev: JAAAAA!!!! Jeg skulle det nå i ferien, men droppet det fordi jeg ville ha litt finere vær :fnis: Tenker du på strikkhopp i Rjukan da ? Ja det er vel ikke så mange andre steder de har strikkhopp tror jeg... eller?
Gjest Zumo de Melocotón Skrevet 3. august 2016 #6312 Skrevet 3. august 2016 1 time siden, Pjokkeline skrev: @Zumo de Melocotón Kan du huske når du sist var i lykkerus over en bitteliten ting, og hva var det? Jeg er egentlig ganske ofte i lykkerus over små ting, Pjokkeline. Hvor liten er bitteliten? Jeg var bortimot i ekstase når jeg (endelig) klarte å åpne korken på en flaske i dag. Vi snakker mestringsfølelse! Da hadde jeg styrt med det i over 20 minutter og fått en irriterende vannblemme inni hånden. Den satt skikkelig godt fast, men hadde jeg vært litt sterkere hadde det nok ikke vært et problem. Er du sterk nok til å åpne flaskene dine selv, @Pjokkeline? 9 minutter siden, applestories skrev: Begynner bakfra: 4) Synnøve er 23, Lindis 25 og Kristine 22. 3) Melissa+Jeffrey, softwarefyren, Abbey+Jack, selgeren, Lisa+Jason, regnskapsmannen. 2) Sekretæren er faren til den lille jenta. 1) Om jeg kan gjenbruke fly kan jeg få dem 3/4 av veien rundt ved å bruke to fly (eller tre flyvninger). Ved å bruke to til kan jeg få tre av dem hjem og et 5/6 vei hjem. Kan jo sende ut et for å hente ham også, men har på følelsen at det burde være enklere! Takk for hjernetrim! Håper flere prøver seg før du avslører svaret! Kult at du tok utfordringen! Jeg lar den stå til imorgen kveld, så avslører jeg svaret! Hva er dine tanker om å ha ord eller sitater som dekorasjon på veggene eller andre synlige steder, @applestories?
chouette Skrevet 3. august 2016 #6313 Skrevet 3. august 2016 1 time siden, Pjokkeline skrev: Det er sant! Nei, for du skjønner at lille pjokkeline dreit seg litt ut som 17- åring under en time for øvelseskjøring. Mens vi kjørte på motorveien, retning mot Gardermoen en varm solskinnsdag (etter skole), med solbriller foran øya, og trøtt i tillegg... Klarte jeg visst nok å duppe av i et mikrosekund eller noe! Brått tok læreren rattet og svingte til side, og spurte hva i huleste jeg holdt på med (jeg kviknet til), og må følge med! Det øyeblikket han snakket til meg, så jeg at jeg holdt på å kjøre inn i vogntog... Panikken og skammen siden har gjort at jeg ikke tør å sitte bak rattet igjen, og dermed ikke har førerkort. @toothfairy Hvem er din favoritt, Suro Buttons eller Heksehyl (smågodt) ? Sure buttons helt klart! Hva bestiller den fagre Pjokkis aller helst i baren?
Gjest EpleDrue Skrevet 3. august 2016 #6314 Skrevet 3. august 2016 2 timer siden, Pjokkeline skrev: @EpleDrue Har du kost deg litt ekstra i sommer med søtt og godt? Hehe, stor fare for det ja.. Har faktisk bare gått opp 1 kilo! Må gjøre noe siden været ikke er noe å skryte over. @Pjokkeline Hva ville du gjort dersom du var usynlig i 24 timer? @Mysticgirl Hotellweekend i en storby eller telttur i ødemarka? @applestories Tror du det norske språket vil dø ut innen 2050? Hvilket språk ville blitt norges hovedspråk da? @Zumo de Melocotón Er 18åringer i dag latere enn den gangen du var 18 år? @Moonwalker Hvilken trend er du lei av? @Sukkerbit Skal du følge med på sommer-OL? @toothfairy Hva er ditt partytriks? @minister-mio Hvilke planer har du for helgen?
minister-mio Skrevet 3. august 2016 #6315 Skrevet 3. august 2016 6 minutter siden, EpleDrue skrev: @minister-mio Hvilke planer har du for helgen? Besøke familie. @EpleDrue hvor mange bor hjemme hos deg?
Gjest EpleDrue Skrevet 3. august 2016 #6316 Skrevet 3. august 2016 Et øyeblikk siden, minister-mio skrev: @EpleDrue hvor mange bor hjemme hos deg? Hos meg bor bare jeg. Samme spørsmål til deg @minister-mio da jeg ser film, og ikke orker tenke ut noe nytt og spennende..
minister-mio Skrevet 3. august 2016 #6317 Skrevet 3. august 2016 Et øyeblikk siden, EpleDrue skrev: Hos meg bor bare jeg. Samme spørsmål til deg @minister-mio da jeg ser film, og ikke orker tenke ut noe nytt og spennende.. To @EpleDrue hvilken film? (jeg må ha noe å glo på nå )
Gjest anonym2233 Skrevet 3. august 2016 #6318 Skrevet 3. august 2016 @Zumo de Melocotón Haha, kjenner til den følelsen! Det er så sinnsykt deilig, når du plutselig er langt opp i skyene, over noe som egentlig er veldig smått Hadde nemlig en sånn dag på jobb i dag. Kjempe stresset for en pall med varer som ikke hadde blitt mottatt (varer som jeg manuelt hadde lagt inn bestilling på). Litt senere, 8- tiden, får vi en ny e- post fra ASKO at vi kan vente oss resten av leveringen om 10min. Gud, som jeg jublet og var i ekstase når jeg så siste leveringen, og pallen med innholdet jeg hadde bestilt! Han fra Asko ble jo sjokkert, og sier så at han har aldri sett en såå glad person så tidlig på morningen noen gang før - Jeg klarer faktisk å åpne flaskene mine selv men, korken på funlight saftflasken derimot, er en livsshistorie i seg selv... @toothfairy Aller helst.. Hmmm, det må bli Carlsberg Har jeg lyst til å dra det litt lenger ut og kose meg, så blir det tilfeldige drinker på menyen. Beste foreløpig er appletini Hva liker tannfeen å kose seg med ute på byen da?
Gjest Zumo de Melocotón Skrevet 3. august 2016 #6319 Skrevet 3. august 2016 2 minutter siden, EpleDrue skrev: @Zumo de Melocotón Er 18åringer i dag latere enn den gangen du var 18 år? På generell basis, ja! For å generalisere litt: De har vokst opp med puter under armene, er vant til å bli kjørt hit og dit og er vant til at mamma og pappa fikser ting. De er vant til at kollektivtrafikken går ofte nok til at man bare kan slenge seg på buss eller bane istedenfor å gå. De har ikke måttet delta i stor grad ved husarbeid og pass av søsken (full barnehagedekning og SFO), og de kan bestille og søke opp ting over nettet istedenfor å tråle hele byen for å lete etter/kjøpe det man skal ha. De trenger ikke å møte opp til avtalt sted og til avtalt tid, for avtaler kan utsettes/endres og folk kan nås på mobil. De er vant til at NAV stiller med penger om de ikke gjør en god nok innsats i å finne en egnet jobb. De reiser verden rundt og ferierer, mens det var nærmest utenkelig tidligere, når de fleste brukte tiden til å jobbe. På den andre siden har de nå et mye større press på seg til å være tilgjengelige og aktive på sosiale medier, aktive på mobilen og må bruke mye energi på å passe inn i "ta mastergrad, tren for å oppnå drømmekroppen, realiser deg selv og lev opp til samfunnets forventninger (eller bli en taper)"-mønsteret som preger samfunnet. De er i "Prosjekt Perfekt"-generasjonen, og jeg misunner dem ikke. Lurer på hva som skjer med bomullsbarn-generasjonen som kommer etter dem... Nevn 3 favorittband, @EpleDrue.
Gjest EpleDrue Skrevet 3. august 2016 #6320 Skrevet 3. august 2016 20 minutter siden, minister-mio skrev: @EpleDrue hvilken film? (jeg må ha noe å glo på nå ) Deadpool. Har du sett den @minister-mio? 6 minutter siden, Zumo de Melocotón skrev: Nevn 3 favorittband, @EpleDrue. Oi, en kommando! 1. The Beatles 2. Metallica 3. Westlife. (1 av 3 var seriøse. Jeg hører alt for sjeldent på band). Samme spørsmål til deg @Zumo de Melocotón
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå