Gå til innhold

Barnehagen forlot sønnen min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så "Anne", som for første gang har blitt for sen til henting, skal straffes for at "Berit" alltid, og med vilje, er for sent ute?

Jeg har jobbet med barn i mange år, og jeg vet at man kan miste tålmodigheten med enkelte foreldre, men aldri i verden om jeg hadde latt irritasjonen over "Berit" gå ut av "Anne".

Det må gå an å skille snørr fra bart.

Trådstarter hadde helt sikkert lagt seg paddeflat dersom hun ikke hadde opplevd at barnet ble overlatt til seg selv første gangen det ble forsinkelse ved henting.

Anonymkode: 17741...93e

men kjære vene nå kverulerer du bare. Jeg viser ikke til foreldrene som kommer forsent at jeg er irritert, lar det heller ikke gå utover NOEN andre. Det er jo tydelig at du tillegger meg meninger jeg ikke har. Det er klart man må få lov i bli irritert så lenge det ikke går utover noen. Jeg smiler alltid og sier det er helt i orden til de foreldrene som kommer forsent, OG de som leverer for tidlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig skal man hente barnet i tide, men det gjør jo TS. Dette var et unntakstilfelle, og det kan faktisk skje alle noen ganger. 

Jeg har kommet for sent en gang. Det gikk et ras på veien, og den ble sperret i flerer timer. Omkjøringsveien måtte brøytes (er vanligvis vinterstengt), noe som også tok over tre timer. Akkurat den dagen var det også kluss med mobilnettet, så jeg fikk ikke en gang ringt. Så der stod jeg, i en kø sammen med mange andre biler og helt uten mulighet til å ringe verken barnehagen eller noen andre.

Sånne ting skjer faktisk noen ganger.

Anonymkode: 90957...aa7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det kan jo skje nødtilfeller der man ikke rekker å hente barn i barnehagen. Er faktisk redd det skal skje med meg en dag, siden jeg bor ute på landet og ikke har mulighet til å få familie til å hente og far bor for det meste i utlandet... Hadde såklart forsøkt å spørre barnehage om å be nabo som har barn på hans avdeling om å ta han med seg eller barnehageansatte eventuelt hvis det virkelig var nød og jeg ikke kom fram i tide, så kunne jeg hentet han etterpå.

Er helt rystende at de i det hele tatt forlot et lite barnehage barn alene! Tenk hvis barnet ble kidnappet? Da hadde barnehage stått ansvarlig. Du kan jo spørre de om de hadde syns det var greit om noen forlot deres barn alene i barnehage, da hadde de sikkert tenkt litt annerledes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal man hente barnet i tide, men det gjør jo TS. Dette var et unntakstilfelle, og det kan faktisk skje alle noen ganger. 

Jeg har kommet for sent en gang. Det gikk et ras på veien, og den ble sperret i flerer timer. Omkjøringsveien måtte brøytes (er vanligvis vinterstengt), noe som også tok over tre timer. Akkurat den dagen var det også kluss med mobilnettet, så jeg fikk ikke en gang ringt. Så der stod jeg, i en kø sammen med mange andre biler og helt uten mulighet til å ringe verken barnehagen eller noen andre.

Sånne ting skjer faktisk noen ganger.

Anonymkode: 90957...aa7

Enkelte vil nok påstå at du skulle hatt en back up plan med selveste Vårherre for å sikre tidsnok henting av barnet/barna under slike omstendigheter. For man bør nok kunne kalkulere med at det går ras på veien i tide og utide og det at mobilnettet svikter er jo også noe som forekommer iblant... Morsesignaler er tingen - og ikke minst en propell på ryggen i beste Karlson på taket-stil. Bare sånn i tilfelle...?  :icon_lol:

Anonymkode: ea8f5...864

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det ha blitt skrevet 13 sider om dette uten at vi har fått vite hvor gammelt barnet er engang? Bare så det er sagt, dette synes jeg var helt horribelt av barnehagen og TS håndterte situasjonen så godt som mulig ut i fra omstendighetene. 

Anonymkode: 696e0...a3e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter fortsatt litt med å tro på dette, men hvis det er sant er det helt sykt. Har jobbet i mange barnehager og alle har vært strenge på at man må være minst to på jobb til alle barna er henta. Tror aldri jeg har hatt senvakt uten å jobbe overtid, men sånn er det jo i mange yrker også og noe man er vandt med. Hvis du sier ifra til lederen i barnehagen kan jeg garantere at hun som gikk fra sønnen din får sparken på dagen.

Anonymkode: 7da95...683

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan det ha blitt skrevet 13 sider om dette uten at vi har fått vite hvor gammelt barnet er engang? Bare så det er sagt, dette synes jeg var helt horribelt av barnehagen og TS håndterte situasjonen så godt som mulig ut i fra omstendighetene. 

Anonymkode: 696e0...a3e

Hva gjorde hun som var bra?

Sendte en Sms? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde hun som var bra?

Sendte en Sms? 

Så godt som mulig er ikke alltid lik "bra".

Noen ganger må man bare gjøre det beste ut av dårlige situasjoner. Den ene gangen jeg ikke nådde fram til barnehagen, fikk jeg ikke en gang sendt sms. 

En venninne av meg døde i en trafikkulykke mens datterene var i barnehagen. Da fikk riktignok pappaen beskjed i tide, og hentet. Men ærligtalt; ting skjer!

Anonymkode: 90957...aa7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på hele historien. Dersom den er sann må det ha skjedd en form for misforståelse. 

Ellers er det rart at en person i en slik jobb som kan føre til overtid ikke har sikret seg tidligere om at barnet uansett blir hentet. Jeg antar ellers at barnehageansatte ikke får betalt for å vente de ekstra 30 minuttene til foreldre dukker opp. 

Anonymkode: e0a84...123

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt som mulig er ikke alltid lik "bra".

Noen ganger må man bare gjøre det beste ut av dårlige situasjoner. Den ene gangen jeg ikke nådde fram til barnehagen, fikk jeg ikke en gang sendt sms. 

En venninne av meg døde i en trafikkulykke mens datterene var i barnehagen. Da fikk riktignok pappaen beskjed i tide, og hentet. Men ærligtalt; ting skjer!

Anonymkode: 90957...aa7

Å sende en sms og likevel komme 35 minutter for sent er neppe så godt som mulig.

Men hun burde jo uansett ikke finne barnet sitt forlatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sende en sms og likevel komme 35 minutter for sent er neppe så godt som mulig.

Men hun burde jo uansett ikke finne barnet sitt forlatt!

Hva som er "så godt som mulig" kommer vel an på situasjonen? 

Har man ikke mobildekning, får man ikke en gang sendt sms. Har man kommet ut for en ulykke får man fort ikke sendt en sms en gang. 

 

 

Anonymkode: 90957...aa7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på hele historien. Dersom den er sann må det ha skjedd en form for misforståelse. 

Ellers er det rart at en person i en slik jobb som kan føre til overtid ikke har sikret seg tidligere om at barnet uansett blir hentet. Jeg antar ellers at barnehageansatte ikke får betalt for å vente de ekstra 30 minuttene til foreldre dukker opp. 

Anonymkode: e0a84...123

Det er lov å håpe at barnehagen ikke gjorde noe slikt, ja.

Men hvorfor er det usannsynlig at en person som ALLTID selv har klart å hente i tide, ikke har laget en plan for en krisesituasjon hun ikke hadde sett for seg å komme i?

Har du kriseplaner for alle tenkelige og utenkelige scenarier?

Anonymkode: 90957...aa7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er "så godt som mulig" kommer vel an på situasjonen? 

Har man ikke mobildekning, får man ikke en gang sendt sms. Har man kommet ut for en ulykke får man fort ikke sendt en sms en gang. 

 

 

Anonymkode: 90957...aa7

TS hadde mobildekning og flere muligheter til å ringe.

Selv om du konstruerer andre tilfeller, så gjorde jo ikke TS det beste hun kunne. ... det er jo ikke vits å bruke andre eksempler. TS fortjener knapt noen medalje her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS hadde mobildekning og flere muligheter til å ringe.

Selv om du konstruerer andre tilfeller, så gjorde jo ikke TS det beste hun kunne. ... det er jo ikke vits å bruke andre eksempler. TS fortjener knapt noen medalje her. 

Hvor mange telefoner ønsker du at legen skal ta pause for å mens hun operer deg? 

Og hvorfor hadde det blitt bedre om hun ringte.

Nei, jeg konstruerer ikke tilfeller. Jeg forteller deg om ting som skjer. Det er ikke teori. Jeg kom ut for et ras og nådde ikke frem i tide. Min venninne kom i en trafikkulykke og døde. Slik skjer helt på orntlig. 

Anonymkode: 90957...aa7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått lang tid mellom åpen buk og barnehageporten!

Hæ? Hva i alle dager mener du her?

Anonymkode: 90957...aa7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva gjorde hun som var bra?

Sendte en Sms? 

Hun reddet liv!!!!!!!!! Det er faktisk ganske godt gjort, spør du meg. Dersom noe liknende akuttilgelle inntreffer ved en senere anledning håper jeg hun makter å holde fokus fremfor å la seg distrahere av andre inkompetente bedrevitere som romsterer her inne på forumet. Slett ikke sikkert operasjonen får et heldig utfall dersom TS mister fokus og kun tenker på hylekoret inne på KG som vektlegger det faktum at hun kun sendte en sms umiddelbart etter operasjonen fremfor at hun la fra seg skalpellen og ringte underveis. Jeg synes dere burde skamme dere som setter spørsmålstegn ved TS sine holdninger og tillegger henne manglende respekt overfor barnehagepersonalet. Jeg synes de det gjelder heller burde revurdere sine egne holdninger og synspunkter versus det å prioritere fritid/fornøyelser fremfor andres liv og helse. Og hvis dere fortsatt står for det dere ytrer her inne, håper jeg dere mener det samme også dersom det er dere eller deres kjære som ligger på operasjonsbordet dersom noe uforutsigbart plutselig skulle inntreffe (som man altså ikke alltid kan planlegge seg bort fra, dessverre).

Anonymkode: ea8f5...864

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange telefoner ønsker du at legen skal ta pause for å mens hun operer deg? 

Og hvorfor hadde det blitt bedre om hun ringte.

Nei, jeg konstruerer ikke tilfeller. Jeg forteller deg om ting som skjer. Det er ikke teori. Jeg kom ut for et ras og nådde ikke frem i tide. Min venninne kom i en trafikkulykke og døde. Slik skjer helt på orntlig. 

Anonymkode: 90957...aa7

Jo, mjeg forstår bare ikke hvorfor du kommer inn i tråden og presiserer at TS gjorde så godt hun kunne og så argumenterer for det med andre tilfeller. Som skrevet så har det gått tid mellom åpen buk og barnehagesn port. Antagelig ganske lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, mjeg forstår bare ikke hvorfor du kommer inn i tråden og presiserer at TS gjorde så godt hun kunne og så argumenterer for det med andre tilfeller. Som skrevet så har det gått tid mellom åpen buk og barnehagesn port. Antagelig ganske lang tid.

De andre tlifellene var for å underbygge mitt poeng om at hva som er "så godt som mulig" vil varierer veldig. Det var du som påstod at "en sms er neppe så godt som mulig". Jeg vet ikke om TS gjorde så godt som mulig, for jeg var ikke der. Jeg vet bare at noen ganger skjer det fullstendig uforutsatte ting, noen ganger oppstår kriser. Derfor er det ikke alltid slik at "en sms er neppe så godt som mulig".

Og jeg forstår fremdeles ikke hva du mener med at det går lang tid mellom åpen buk og barnehageport? 

Anonymkode: 90957...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter fortsatt litt med å tro på dette, men hvis det er sant er det helt sykt. Har jobbet i mange barnehager og alle har vært strenge på at man må være minst to på jobb til alle barna er henta. Tror aldri jeg har hatt senvakt uten å jobbe overtid, men sånn er det jo i mange yrker også og noe man er vandt med. Hvis du sier ifra til lederen i barnehagen kan jeg garantere at hun som gikk fra sønnen din får sparken på dagen.

Anonymkode: 7da95...683

To på jobb til alle er henta? Det har ikke vært vanlig i de to forskjellige barnehagene jeg har hatt barn. Der har det alltid vært bare en ansatt siste halve timen/siste hele timen. 

Anonymkode: 53e22...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...