Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016

Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er det også futt i magen :jepp: Jeg har morkaka på bakveggen og har kjent liv i mange uker allerede, men nå har det virkelig tatt seg opp! Jeg kan se magen hopper når han sparker foran, og jeg kjenner liv gjennom hele dagen :rodmer: Det er så koselig med spark i magen! 

Ellers har jeg fått en skikkelig babymage, og det er jo stas det, men jeg er litt bekymret for hvor dette skal ende om magen vokser videre i dette tempoet. Kan ikke huske skikkelig hvor stor jeg var på samme tidspunkt i forrige graviditet, men trøster meg med at jeg var stor over magen da også, og alt trakk seg jo tilbake til normalen noen få måneder etter fødsel. Det er jo uansett ikke så mye å gjøre med størrelsen på magen, så jeg får bare satse på at jeg ikke sprekker før ungen er ute :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Frøken Vims skrev:

Her er det også futt i magen :jepp: Jeg har morkaka på bakveggen og har kjent liv i mange uker allerede, men nå har det virkelig tatt seg opp! Jeg kan se magen hopper når han sparker foran, og jeg kjenner liv gjennom hele dagen :rodmer: Det er så koselig med spark i magen! 

Ellers har jeg fått en skikkelig babymage, og det er jo stas det, men jeg er litt bekymret for hvor dette skal ende om magen vokser videre i dette tempoet. Kan ikke huske skikkelig hvor stor jeg var på samme tidspunkt i forrige graviditet, men trøster meg med at jeg var stor over magen da også, og alt trakk seg jo tilbake til normalen noen få måneder etter fødsel. Det er jo uansett ikke så mye å gjøre med størrelsen på magen, så jeg får bare satse på at jeg ikke sprekker før ungen er ute :ler: 

Så artig! Lillingen sparker og spreller mye, men er desverre bare et punkt jeg kjenner det skikkelig. Tror han hopper trampoline nå, for det er mye bevegelse nede i livmoren. :fnise: 

Tror at magen vokser saktere etterhvert, forhåpentligvis. Det ser ut som mitt svangerskap nå er likt det med eldstemann. Magen vokser sakte, og så eksploderer den på slutten av svangerskapet. :fnise: Hadde null strekkmerker før uke 38 (og jeg gikk til 41+4)... :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Surriball skrev:

Samboeren fikk kjenne baby sparke for første gang i dag! :) Det var ordentlig koselig!

1 time siden, Diddles skrev:

Her kjente både mannen og Storesøster spark igår kveld :hjerte: Det er futt i denne lille raketten :ler: 

Jeg gleder meg også til han kan kjenne :hjerte:

Vet ikke om jeg sa det tidligere men jeg har morkaka foran jeg og.  Allikevel har jeg nok kjent liv i mange uker og det kan stemme med at det bare er på sidene (hele veien) og også på toppen (oppover altså) ;) nå vet jeg også at han ligger på tvers da :) Og da blir det vel enklere. Av og til kjennes det ut som jeg kjenner det på framsida og, og noen ganger er det som at han spenner ifra og trykker med hele seg :rodmer:

Men det blir non stas når det blir skikkelig tydelig og kraftig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+1 her og foreløpig ikke noe tegn til liv. Tiden sneeegler seg avgårde og jeg er bittelitt sjalu på alle dere som allerede har hatt OUL og kjent liv i lang tid :sjenert: Håper det skjer noe snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sjela skrev:

17+1 her og foreløpig ikke noe tegn til liv. Tiden sneeegler seg avgårde og jeg er bittelitt sjalu på alle dere som allerede har hatt OUL og kjent liv i lang tid :sjenert: Håper det skjer noe snart. 

Det er vel ikke lenge til oul? Og helt sikkert ikke mange dagene til begynner å kjenne antydning til bobler/spark 😄 straks din tur nå! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 17+6 og venter fortsatt på livstegn. Veldig spent på om morkaka er foran, nesten så jeg håper det så jeg har en forklaring, at det ikke bare er jeg som er ufølsom i magen. :ler: Ser heldigvis i andre tråder at mange ikke kjenner noe før en stund etter uke 20, så føler meg ikke så unormal, enda, bare utålmodig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, purreløk skrev:

Det er vel ikke lenge til oul? Og helt sikkert ikke mange dagene til begynner å kjenne antydning til bobler/spark 😄 straks din tur nå! 😊

Skal til OUL 19+3. Tida går bare litt ekstra sent når man er så utålmodig som meg :fnise: 

19 minutter siden, Sisti skrev:

Jeg er 17+6 og venter fortsatt på livstegn. Veldig spent på om morkaka er foran, nesten så jeg håper det så jeg har en forklaring, at det ikke bare er jeg som er ufølsom i magen. :ler: Ser heldigvis i andre tråder at mange ikke kjenner noe før en stund etter uke 20, så føler meg ikke så unormal, enda, bare utålmodig. 

Godt vi er litt i samme bås ;) Når har du OUL? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sjela skrev:

Skal til OUL 19+3. Tida går bare litt ekstra sent når man er så utålmodig som meg :fnise: 

Godt vi er litt i samme bås ;) Når har du OUL? :) 

Neste tirsdag, dvs når jeg er 19+0. :) Ja det er godt vi er noen i denne "kjenner ingenting"-båsen. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sisti skrev:

Neste tirsdag, dvs når jeg er 19+0. :) Ja det er godt vi er noen i denne "kjenner ingenting"-båsen. :ler: 

Lykke til! Så spennende :nigo: 

--
Mange som ikke har vært til OUL enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Sjela skrev:

Lykke til! Så spennende :nigo: 

--

Jeg er en av dem, men her jeg bor er prosedyren annerledes. Her venter de til man er rundt 20 uker på vei. Til gjengjeld har man en obligatorisk 11-12 uker UL. Så, jeg skal ikke inn før om 2,5 uke, på OUL. 

Endret av Emiliania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Emiliania skrev:

Jeg er en av dem, men her jeg bor er prosedyren annerledes. Her venter de til man er rundt 20 uker på vei. Til gjengjeld har man en obligatorisk 11-12 uker UL. Så, jeg skal ikke inn før om 2,5 uke, på OUL. 

Stemmer. Syntes jeg fikk OUL-time så sent, men det er vel sikkert sånn det skal være :) Det virker jo som dere har veldig god oppfølging i Nederland da, og det er jo bra! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sjela skrev:

Stemmer. Syntes jeg fikk OUL-time så sent, men det er vel sikkert sånn det skal være :) Det virker jo som dere har veldig god oppfølging i Nederland da, og det er jo bra! :) 

Desverre kan jeg si fint lite om UL i Norge, men ifølge nettet er det normalt mellom 17-20 uker? Virker hvertfall sånt. Og jeg er superfornøyd med oppfølgingen. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Emiliania skrev:

Desverre kan jeg si fint lite om UL i Norge, men ifølge nettet er det normalt mellom 17-20 uker? Virker hvertfall sånt. Og jeg er superfornøyd med oppfølgingen. :jepp: 

Ja, det er vel der omkring så det er absolutt innafor :) 

---
Hvordan er energinivået til alle sammen? Jeg er så fjern og ekstremt trøtt hele tiden. Bare sover og sover :sove: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sjela skrev:

---
Hvordan er energinivået til alle sammen? Jeg er så fjern og ekstremt trøtt hele tiden. Bare sover og sover :sove: 

Varierer. Noen dager sover jeg 7-8 timer og kan gjøre supermye på dagtid. Andre dager sover jeg 10 timer og har bare lyst til å sove. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emiliania skrev:

Varierer. Noen dager sover jeg 7-8 timer og kan gjøre supermye på dagtid. Andre dager sover jeg 10 timer og har bare lyst til å sove. :fnise: 

Samme her! I dag er en sånn sovedag. Sliter med å si hele setninger :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Sjela skrev:

---

Energinivået her er bedre enn på lenge! Men ikke bedre enn at jeg er sykemeldt 50 %. Det går med en del energi til storebror på 1,5 år, kan en si 👦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sjela skrev:

Vi har heller ikke vært på OUL enda, har time på fredag :strix: Iflg menstermin er jeg da 17+3, men etter tidlig ul-termin er jeg da 18+6..blir spennende å høre hvilken termin jeg får, om jeg blir satt tilbake til menstermin eller om de er enige i at jeg er litt lenger på vei! 

Vi skal ikke vite kjønn - så jeg må huske å si fra idet vi kommer inn at de ikke må røpe seg ;)

3 timer siden, Sjela skrev:

Her er energinivået veldig bra, føler meg som et nytt menneske!! Det er ikke sånn at jeg holder på å renne over av overskudd, men etter 14 uker med ekstrem trøtthet er jo dette er piece of cake i forhold :ler: Jeg sover som normalt 7 timer om natta, og har en powernap mens Liten ser Barnetv hver ettermiddag/kveld..hvis bare denne forkjølelsen kan slippe taket nå, så kan jeg begynne å trene igjen *glederseg* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, purreløk skrev:

Energinivået her er bedre enn på lenge! Men ikke bedre enn at jeg er sykemeldt 50 %. Det går med en del energi til storebror på 1,5 år, kan en si 👦

Så lenge jeg har late dager hvor jeg kan ta ting i mitt tempo og ikke stresse, så er formen ganske bra. Men med en gang det blir hektisk går lufta ut av ballongen. I dag feks var jeg egentlig klar for å dra hjem å legge meg igjen etter en litt kranglete levering i barnehagen :ler:  Jeg har også en hektisk jobb med mye ansvar, og er kronisk stressa om dagen pga at jeg er så sløv og susete at jeg er redd jeg ikke har kontroll på alt jeg må ha kontroll på. Så i tillegg til å bli stressa av at jobben er hektisk, så blir jeg stressa av meg selv. Puh, er det lenge til permisjonsstart? :fnise: 

Endret av Frøken Vims
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt energinivå er veldig bra nå, trøttheten/søvnigheten er på normalt nivå nå! 

Men jeg plages en del med hjertebank, og når jeg får det føler jeg meg heeelt utmattet, som om jeg har besteget et fjell. Da er ikke en gang sofaen god nok, må gjerne legge meg på gulvet. Skjer ikke så ofte, men har blitt mer de siste dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...