Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

2 timer siden, trudb skrev:

Det er pyton når det blir problemer å man bare sitter usikker men nå er det satt strikk på livmor :D

 

Gratulerer med to jenter i magen! :babyjente::babyjente: 

Pyton med problemer ja :sjenert: Men strikk på livmoren, det har jeg ikke hørt om før. Hva innebærer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke snakk til meg om mager 🙈 Dette bildet er tatt i dag.  16 +6. Jeg har vært stor som et hus siden 10-11 uker. Ser "virkelig frem til" hvordan det blir videre utover...

 

I første graviditet begynte det såvidt å synes på omtrent denne tiden. :dry:

20160215_222209-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Nótt skrev:

Fine magen.

Min mage har vært likedan siden uke 12-13 ca, så bet hvordan du har det.

Jeg velger å tro det er på grunn av at vi har barn fra før, og at magen alt har vært strekt en gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, LempikasPromise skrev:

Jeg velger å tro det er på grunn av at vi har barn fra før, og at magen alt har vært strekt en gang :fnise:

Det tror jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mage er også større... Men ikke typisk gravid enda. Er nok mest for at babyen ommøblerer og flytter alt oppover!! Kjenner likevel at den kommer mer og mer frem og det er jo veldig stas! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er stikker ut nederst,men jeg har alltid hatt mage rundt navelen (yay for tidligere overvekt og svangerskap). Ser litt sånn her ut. Ikke meg på bildet altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Jeg har så vidt det er begynt å få mage som synes når jeg står. Ser egentlig bare ut som om jeg har spist litt godt. Jeg er verken sylslank fra før eller overvektig, helt normal, så trodde jeg skulle få mage før.

Fortalte kollegaene om graviditeten forrige uke og ingen av dem hadde sett det. De trodde jeg tullet og spurte om jeg var sikker, siden det i alle fall ikke så slik ut :fnise:. Jaja, den kommer nok med stormskritt snart. Har begynt med mammabukser nå, bare for å få brukt dem litt. Og så er de jo sykt behagelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Frøken Vims skrev:

Gratulerer med to jenter i magen! :babyjente::babyjente: 

Pyton med problemer ja :sjenert: Men strikk på livmoren, det har jeg ikke hørt om før. Hva innebærer det?

Det er ett slags strikk de setter for å holde livmorhalsen sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, trudb skrev:

Det er ett slags strikk de setter for å holde livmorhalsen sammen:)

En kort livmorhals da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her inne nå, ser at det har skjedd mye med både den ene og den andre :)

Var på svangerskapskontroll i dag (14+0), og de fant sukker i urinprøven. Sjekket blodsukkeret og det var normalt. Legen min sa at jeg måtte komme tilbake i morgen for glukosebelastningstest. Jeg ble skikkelig deppa av tanken på svangerskapsdiabetes... Jeg er ikke overvektig, trener et par ganger i uka og spiser ikke mye søtsaker og dårlig mat. Jeg føler at mye av gleden ved ventetiden blir borte hvis man får svangerskapsdiabetes, det er så mange ting man må passe på og bekymre seg for... Er det noen andre som har/har hatt det? Noen som har opplevd å ha sukker i urinen uten at det var diabetes? Alt har vært så stas hittil, men kjente at jeg fikk meg en liten knekk nå:icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på UL nå, og fikk vite at det ganske sikkert er en jente :) Hun var også frisk og fin! 
Jeg synes ikke magen synes så godt. Føler meg heller litt småtjukk :P Kan fortsatt bruke de samme klærne som jeg har gjort de siste månedene. Magen synes mest om morgenen, og når jeg må på do. Da blir den magen ganske hard å ta på. 
Tror også jeg kan merke at babyen beveger seg. Føles som om noen prikker på meg inne i fra eller en type bobler i magen som jeg aldri har kjent på før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Rux skrev:

Lenge siden jeg har vært her inne nå, ser at det har skjedd mye med både den ene og den andre :)

Var på svangerskapskontroll i dag (14+0), og de fant sukker i urinprøven. Sjekket blodsukkeret og det var normalt. Legen min sa at jeg måtte komme tilbake i morgen for glukosebelastningstest. Jeg ble skikkelig deppa av tanken på svangerskapsdiabetes... Jeg er ikke overvektig, trener et par ganger i uka og spiser ikke mye søtsaker og dårlig mat. Jeg føler at mye av gleden ved ventetiden blir borte hvis man får svangerskapsdiabetes, det er så mange ting man må passe på og bekymre seg for... Er det noen andre som har/har hatt det? Noen som har opplevd å ha sukker i urinen uten at det var diabetes? Alt har vært så stas hittil, men kjente at jeg fikk meg en liten knekk nå:icon_frown:

Hadde sukker i urinen ca halvveis i svangerskapet sist. Jeg prøvde å fortelle at vi hadde feiret mannen kvelden før med kake, men måtte gjennom en glukosebelastning. Den viste fine resultat. Ingen svangerskapsdiabetes og ingen flere tester med sukker i heller 😀 det går nok bra i morgen! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, purreløk skrev:

Hadde sukker i urinen ca halvveis i svangerskapet sist. Jeg prøvde å fortelle at vi hadde feiret mannen kvelden før med kake, men måtte gjennom en glukosebelastning. Den viste fine resultat. Ingen svangerskapsdiabetes og ingen flere tester med sukker i heller 😀 det går nok bra i morgen! 😊

Så det var bare kake kvelden før som skulle til?? Jeg sa til sykepleieren at jeg hadde spist en god skål is med en god dæsj sjokoladesaus i går kveld, men hun visste ikke om det kunne ha noe å si. Jeg krysser fingre og tær for at jeg er like heldig som deg og får fine resultater i morgen😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, purreløk skrev:
15 timer siden, Rux skrev:

:icon_frown:

Åå. Dumme siteringstull.

Men ja! I mitt tilfelle var det kake som skulle til 😉 skal ikke se bort fra at synderen er skåla med is ! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, purreløk skrev:
2 timer siden, purreløk skrev:

Åå. Dumme siteringstull.

Men ja! I mitt tilfelle var det kake som skulle til 😉 skal ikke se bort fra at synderen er skåla med is ! Hehe

Siteringsgreiene er jo helt tullete i dag😝 Ja, jeg håper virkelig det var isen sin feil! Sitter her på legekontoret nå og har akkurat drukket den blandinga. Fysj så kvalmt, var jo som å drikke melis! 😂 så nå er det to timer med strikketøyet før jeg får vite noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, February 16, 2016 at 20.26, purreløk skrev:
13 timer siden, purreløk skrev:
6 timer siden, purreløk skrev:

Hvordan gikk det? 

Fikk ikke noe svar i dag... trodde man fikk svar med en gang jeg, men blodprøvene skulle sendes inn og så skulle dem ringe meg hvis det var noe galt. Ble nesten litt skuffa, for jeg ville så gjerne få et svar og bli ferdig med det. Men da får jeg pent vente en stund til😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...