Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Anubiel skrev:

Shoppet det aller første babytøyet i dag. Det var ganske koselig! Kjøpte alt i nøytale farger da :fnise: 

Kjøpte også en elektrisk ammepumpe for en 50% rabattkupong jeg hadde fra apoteket. Sikkert kjekt å ha!

Åh, så koselig! :) Babytøy er så søtt og fint og sjarmerende!

 

Vi skal få ei lita jente!! :hjerte::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååh gratulerer alle sammen med de gode nyhetene! Både med jente-og gutter. Ble dere overrasket eller hadde dere det allerede på følelsen? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Så gøy med jente Surriball!

Mannen min er snodig, altså. Jeg viste ham hva jeg hadde kjøpt i går. Han syntes det meste av tøyet var fint, men denne er synes han var "heslig": http://www.lindex.com/no/barn/baby-44-86-cm/nyfoedt-(44-68-cm)/7377291/Omslagsbody/?styleId=79304261

Jeg skal dra ham med i butikken i morgen, så kan han plukke ut noe han liker!

Reaksjonen da han så ammepumpa var helt kostelig, han skjønte overhode ikke hva det var for noe. Da jeg sa det var en melkemaskin holdt han på å le seg ihjel. Menn, altså. Men han kom raskt selv til konklusjonen at da kunne jo han også gi mat på flaske om jeg f.eks. skulle bort eller noe. Så det er fortsatt håp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anubiel skrev:

Så gøy med jente Surriball!

Mannen min er snodig, altså. Jeg viste ham hva jeg hadde kjøpt i går. Han syntes det meste av tøyet var fint, men denne er synes han var "heslig": http://www.lindex.com/no/barn/baby-44-86-cm/nyfoedt-(44-68-cm)/7377291/Omslagsbody/?styleId=79304261

Jeg skal dra ham med i butikken i morgen, så kan han plukke ut noe han liker!

Reaksjonen da han så ammepumpa var helt kostelig, han skjønte overhode ikke hva det var for noe. Da jeg sa det var en melkemaskin holdt han på å le seg ihjel. Menn, altså. Men han kom raskt selv til konklusjonen at da kunne jo han også gi mat på flaske om jeg f.eks. skulle bort eller noe. Så det er fortsatt håp!

:fnise: Synes omslagsbodyen var fin jeg, og at mannen din er sjarmerende. :fnise:  

Mannen her kjøpte faktisk brystpumpa jeg hadde, da håndpumpe ikke fungerte så bra på meg. Satt oppe kl. 3 om natta og pumpa som en gal. Mannen var bekymret for meg og min helse, så han stakk da til en babybutikk og kjøpte den uten at jeg visste om det. Skulle opereres en uke senere, så han mente det var på tide med en ordentlig pumpe. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anubiel skrev:

Så gøy med jente Surriball!

Mannen min er snodig, altså. Jeg viste ham hva jeg hadde kjøpt i går. Han syntes det meste av tøyet var fint, men denne er synes han var "heslig": http://www.lindex.com/no/barn/baby-44-86-cm/nyfoedt-(44-68-cm)/7377291/Omslagsbody/?styleId=79304261

Jeg skal dra ham med i butikken i morgen, så kan han plukke ut noe han liker!

Reaksjonen da han så ammepumpa var helt kostelig, han skjønte overhode ikke hva det var for noe. Da jeg sa det var en melkemaskin holdt han på å le seg ihjel. Menn, altså. Men han kom raskt selv til konklusjonen at da kunne jo han også gi mat på flaske om jeg f.eks. skulle bort eller noe. Så det er fortsatt håp!

:ler:

Jeg og mannen kikket så vidt på vogn i går (skal ikke kjøpe ennå). Han ble bare stresset, for han ante ikke hva han skulle, og bare snudde seg for å se på bilstol. Da jeg maste om at han også måtte se på vogna og prøve ble han nesten irritert. "Hva da, prøve??? Jeg regner med vogna triller fremover hvis jeg dytter fremover???". :hoho: NULL interesse å spore der, altså.

Fant dessverre ut at vogna (eller vognene) vi er mest interessert i, Simo Duo og Brio Happy, har gått ut av produksjon. :( Så sliter med å finne andre gode vogner i samme prisklasse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heslig?? :klo: Synes bodyen var fin jeg! 

Ifht ammepumpe hadde jeg en elektrisk Medela Swing forrige gang (som jeg forøvrig var veldig fornøyd med), og for å si det sånn så tok den pumpa forholdet til meg og mannen til et nytt nivå. Jeg tror enda ikke han ser på puppene mine som seksuelle objekter etter å ha sett melkemaskinen påkoblet frontpartiet :hoho: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Frøken Vims skrev:

Heslig?? :klo: Synes bodyen var fin jeg! 

Ifht ammepumpe hadde jeg en elektrisk Medela Swing forrige gang (som jeg forøvrig var veldig fornøyd med), og for å si det sånn så tok den pumpa forholdet til meg og mannen til et nytt nivå. Jeg tror enda ikke han ser på puppene mine som seksuelle objekter etter å ha sett melkemaskinen påkoblet frontpartiet :hoho: 

Den hadde jeg også! Utrolig god pumpe, var fornøyd melkeku da. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker dere som har barn fra før er litt mer fortrolig med dette :fnise: Jeg klarer ikke helt å se for meg at jeg har koblet en maskin til puppene mine for melking, men etter en fødsel så slipper man vel alle hemninger :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe enig! Jeg strever fortsatt litt med konseptet "barnet mitt skal spise mat av kroppen min", selv om det er helt naturlig når andre gjør det ;) Det er bare så rart å se for seg meg selv som matstasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Sjela skrev:

Jeg merker dere som har barn fra før er litt mer fortrolig med dette :fnise: Jeg klarer ikke helt å se for meg at jeg har koblet en maskin til puppene mine for melking, men etter en fødsel så slipper man vel alle hemninger :hoho: 

 

23 minutter siden, Surriball skrev:

Hehe enig! Jeg strever fortsatt litt med konseptet "barnet mitt skal spise mat av kroppen min", selv om det er helt naturlig når andre gjør det ;) Det er bare så rart å se for seg meg selv som matstasjon!

Man blir vant til det. Jeg hadde samme tanken som dere, det er litt rart å være matstasjon for den lille. Men etter en stund går det seg til og puppen var fort ute. Satt og rautet når pumpa pumpet ut melka. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Emiliania skrev:

 

Man blir vant til det. Jeg hadde samme tanken som dere, det er litt rart å være matstasjon for den lille. Men etter en stund går det seg til og puppen var fort ute. Satt og rautet når pumpa pumpet ut melka. :fnise: 

:hoho:

Jeg er i alle fall IKKE ammemotstander. Snarere tvert om. Jeg blir ganske sjokkert over det amerikanske synet på amming for eksempel! La det ikke bli sånn her i Norge. Da kan man jo ikke gå ut med baby uten å ha pumpemelk på flaske med :dry: Og DET høres tungvint ut det!

2 timer siden, Sisti skrev:

:ler:

Jeg og mannen kikket så vidt på vogn i går (skal ikke kjøpe ennå). Han ble bare stresset, for han ante ikke hva han skulle, og bare snudde seg for å se på bilstol. Da jeg maste om at han også måtte se på vogna og prøve ble han nesten irritert. "Hva da, prøve??? Jeg regner med vogna triller fremover hvis jeg dytter fremover???". :hoho: NULL interesse å spore der, altså.

Fant dessverre ut at vogna (eller vognene) vi er mest interessert i, Simo Duo og Brio Happy, har gått ut av produksjon. :( Så sliter med å finne andre gode vogner i samme prisklasse! 

:ler:

Uff, så kjipt at vogna dere har falt for har gått ut av produksjon :( Men hva med Tutek Turran? De har den på Jollyroom og det ser ut som man får med veldig mye for pengene. Nå har ikke jeg noe personlig erfaring med vogna altså. Tenkte bare å gi et lite tips :):sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sjela skrev:

:hoho:

Jeg er i alle fall IKKE ammemotstander. Snarere tvert om. Jeg blir ganske sjokkert over det amerikanske synet på amming for eksempel! La det ikke bli sånn her i Norge. Da kan man jo ikke gå ut med baby uten å ha pumpemelk på flaske med :dry: Og DET høres tungvint ut det!

:ler:

Uff, så kjipt at vogna dere har falt for har gått ut av produksjon :( Men hva med Tutek Turran? De har den på Jollyroom og det ser ut som man får med veldig mye for pengene. Nå har ikke jeg noe personlig erfaring med vogna altså. Tenkte bare å gi et lite tips :):sjenert: 

Huff, enda et merke jeg aldri har hørt om. :ler: er jo så himla mange, er det rart man blir forvirret??? Skal sjekke det ut. :) Men er viktig for meg å prøve den fysisk i butikk først, og syns utvalget i butikkene ikke er så stort, egentlig? :klo: har vært innom tre nå, og har ennå ikke funnet en eneste Emmaljunga! Tenkte å sjekke emmaljunga også, og eventuelt følge med på Finn hvis det faller i smak. Men så er det jo så mange å velge i blant emmaljunga også... Herregud, mye vanskeligere enn å kjøpe bil dette! Da hadde vi hvertfall noen konkrete krav, og mannen hadde litt peiling, nå kan vi jo ingenting. :P

Edit: ååå, den vogna var jo veldig søt da! 

Endret av Sisti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sisti skrev:

Huff, enda et merke jeg aldri har hørt om. :ler: er jo så himla mange, er det rart man blir forvirret??? Skal sjekke det ut. :) Men er viktig for meg å prøve den fysisk i butikk først, og syns utvalget i butikkene ikke er så stort, egentlig? :klo: har vært innom tre nå, og har ennå ikke funnet en eneste Emmaljunga! Tenkte å sjekke emmaljunga også, og eventuelt følge med på Finn hvis det faller i smak. Men så er det jo så mange å velge i blant emmaljunga også... Herregud, mye vanskeligere enn å kjøpe bil dette! Da hadde vi hvertfall noen konkrete krav, og mannen hadde litt peiling, nå kan vi jo ingenting. :P

Edit: ååå, den vogna var jo veldig søt da! 

Ja, det er en jungel der ute! Det vi først gjorde var å fokusere på de modellene vi syntes var estetisk pene. Og deretter begynte vi å lese tester og ta utgangspunktet i den beste av dem igjen. Derfor blir det en Emmaljunga mondial De lux eller Edge. Så er det bare hvilken av disse igjen man bør velge da, og ikke minst understellet :fnise: Veldig greit å få litt hjelp i en butikk når vi kommer så langt! :) Sjekk ut Emmaljunga sin nettside. Der har de oversikt over nærmeste forhandler om du vil se på den i butikk. Fordelen med den er at bagen er veldig stor. Jeg tenker dette er fornuftig i og med at baby fremdeles skal ligge når vi nærmer oss neste vinter. Og da må vi ha plass til vognpose også :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Sjela skrev:

:hoho:

Jeg er i alle fall IKKE ammemotstander. Snarere tvert om. Jeg blir ganske sjokkert over det amerikanske synet på amming for eksempel! La det ikke bli sånn her i Norge. Da kan man jo ikke gå ut med baby uten å ha pumpemelk på flaske med :dry: Og DET høres tungvint ut det!

Det er litt på trynet det at amming er fy, mens pupper i undertøy er ok. I tillegg snakker de om at amming er ekkelt og seksualiserende. Det er liksom det stikk motsatte. Men ja, USA er litt bakvendt, sex er fy, vold er okay... :sprettoy: Og de aller fleste som ammer viser jo ikke brystene. Neste gang ammer jeg nok mer ute om det er nødvendig, Vesla var liksom ikke så sulten når vi var ute, hu sov eller så var hu nysgjerrig. 

Heldigvis er de rimelig liberale med pupper her i Nederland, har sett folk amme ganske åpenlyst. :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Emiliania skrev:

Det er litt på trynet det at amming er fy, mens pupper i undertøy er ok. I tillegg snakker de om at amming er ekkelt og seksualiserende. Det er liksom det stikk motsatte. Men ja, USA er litt bakvendt, sex er fy, vold er okay... :sprettoy: Og de aller fleste som ammer viser jo ikke brystene. Neste gang ammer jeg nok mer ute om det er nødvendig, Vesla var liksom ikke så sulten når vi var ute, hu sov eller så var hu nysgjerrig. 

Heldigvis er de rimelig liberale med pupper her i Nederland, har sett folk amme ganske åpenlyst. :fnise: 

Ja, det er sinnsykt drøyt! :daane: 

Godt de er liberale i Nederland! :) De er vel til dels det her også, selv om man leser om mange som mener man bør "gjemme seg bort" når man ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Sjela skrev:

Ja, det er sinnsykt drøyt! :daane: 

Godt de er liberale i Nederland! :) De er vel til dels det her også, selv om man leser om mange som mener man bør "gjemme seg bort" når man ammer.

Det er det, men heldigvis er det folk som kjemper for litt mer liberale holdninger i Unaiten. :jepp: 

Og så er gjerne den sammenligningen enkelte har med amming, er det å vifte rundt med penisen. Gah, tullete argument. Men ja, folk får forstå at et lite barn ikke akkurat velger å bli sulten og ikke alle velger å benytte seg av morsmelkerstatning eller pumping. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å lese deres erfaringer og tanker rundt ammingen. Selv håper jeg å få til ammingen denne gangen, men regner med å bruke flasker nå som sist. Har gjennomgått en brystreduksjon og hadde derfor ikke melk sist. Håper jo i det lengste på å kunne amme, men blir ikke like overrasket denne gangen om det ikke fungerer.

Ellers skal vi bruke samme vogn som sist, en Mountain Buggy Urban Jungel. Var veldig fornøyd med den til Vesla så regner med at den funker like bra denne gangen. Blir glad for alt vi kan spare denne gangen.

Og resultatet etter ultralyden i dag er at vi venter en liten gutt denne gangen, og termindatoen ble flyttet med en dag..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...