Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Gjest Anubiel

I går kveld kunne mannen min for første gang kjenne bevegelsene i magen. Det var kos! :biggrin:

Ellers så har jeg i dag kjøpt bilsete, var visst tilbud på Barnas Hus og må jo uansett ha det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går kveld kjente mannen her også den lille bevege seg, og i dag morges var det Vesla sin tur til å kjenne den lille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg gleder meg til sambo kan kjenne også!! :hjerte: Nå er magen igrunn kommet ganske godt her og jeg ser mer gravid ut enn tjukk ut :P Kjenner at livmoren ligger framme og helt opp til navlen! Den har forresten blitt grunnere?? Tror jeg mister den snart... :vetikke: 

Ellers så var vi på OUL i går :) Det var en veldig spesiell opplevelse! Der var det både ett friskt hjerte, nyrer, magesekk, to hjernehalvdeler og lillehjernen, blodårer og navlestreng :jepp: Alle målene var fine og stemte med svangerskapslengden. Når hun skulle måle lårbeinet så fikk vi ett glimt undenifra slik at vi så rett opp mellom beina. Og i et kort glimt der så så jeg hva som ligger i magen :hjerte: Men det var ikke før helt på slutten at sambo spurte om hun kunne sjekke kjønn og at hun aktivt så etter det. Sambo så det visst ikke første gangen når jeg og jordmor gjorde det ;) For å si det slik, hvis det blir ei jente så er babyen ekte tryllekunstner for her var det tydelig en gutt! :hjerte: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Å jeg gleder meg til sambo kan kjenne også!! :hjerte: Nå er magen igrunn kommet ganske godt her og jeg ser mer gravid ut enn tjukk ut :P Kjenner at livmoren ligger framme og helt opp til navlen! Den har forresten blitt grunnere?? Tror jeg mister den snart... :vetikke: 

Ellers så var vi på OUL i går :) Det var en veldig spesiell opplevelse! Der var det både ett friskt hjerte, nyrer, magesekk, to hjernehalvdeler og lillehjernen, blodårer og navlestreng :jepp: Alle målene var fine og stemte med svangerskapslengden. Når hun skulle måle lårbeinet så fikk vi ett glimt undenifra slik at vi så rett opp mellom beina. Og i et kort glimt der så så jeg hva som ligger i magen :hjerte: Men det var ikke før helt på slutten at sambo spurte om hun kunne sjekke kjønn og at hun aktivt så etter det. Sambo så det visst ikke første gangen når jeg og jordmor gjorde det ;) For å si det slik, hvis det blir ei jente så er babyen ekte tryllekunstner for her var det tydelig en gutt! :hjerte: 

Gratulerer så mye med den lille gutten! :jepp: Det er lettere å se at det er gutt enn jente, jeg så det også ganske kjapt (tror jeg). og så flott at alt står bra til med den lille! :jepp: 

Jeg gleder meg også til vi kan kjenne mini, men ja.. Tror det kan ta sin tid.. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ul og fått bekreftet at vi får en gutt til 💙💙💙. Så gøøøy! NÅ føler jeg meg gravid. Morkaken ligger på fremre vegg (som jeg mistenkte) og derfor kjenner jeg lite liv enda. Gleder meg til å hive meg over strikketøy til lille 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, purreløk skrev:

Da har vi vært på ul og fått bekreftet at vi får en gutt til 💙💙💙. Så gøøøy! NÅ føler jeg meg gravid. Morkaken ligger på fremre vegg (som jeg mistenkte) og derfor kjenner jeg lite liv enda. Gleder meg til å hive meg over strikketøy til lille 😍

Hurra! Gratulerer med den lille pjokken! Så artig! Vi har termin omtrent likt vi da. :D Jeg har 22. juli. De aller fleste målingene av mini bekrefter det. 

Og kjipt at du også har morkaka på fremre vegg... Synes det er litt irriterende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Emiliania skrev:

Hurra! Gratulerer med den lille pjokken! Så artig! Vi har termin omtrent likt vi da. :D Jeg har 22. juli. De aller fleste målingene av mini bekrefter det. 

Og kjipt at du også har morkaka på fremre vegg... Synes det er litt irriterende. 

Så gøy! Morkaka lå på bakre vegg sist og det var skikkelig gøy med masse spark og bekreftelse på at alt var ok. Denne gangen har jeg kjent noen svake spark på venstre side noen ganger. Men svært lite. Veldig stor forskjell på nr 1 og 2 altså. Og jeg foretrekker nr 1. Vil også påstå at det er irriterende.. håper det tar seg opp for oss begge framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, purreløk skrev:

Så gøy! Morkaka lå på bakre vegg sist og det var skikkelig gøy med masse spark og bekreftelse på at alt var ok. Denne gangen har jeg kjent noen svake spark på venstre side noen ganger. Men svært lite. Veldig stor forskjell på nr 1 og 2 altså. Og jeg foretrekker nr 1. Vil også påstå at det er irriterende.. håper det tar seg opp for oss begge framover!

Det samme her, Vesla rulla rundt og turna hele tiden og var en bekreftelse at alt stod bra til. Nå er det vage bobler på sidene, noen dager mer enn andre. Og med alle de blødningene jeg har hatt, ville det vært greit med spark. For vi har sett at minien er veldig aktiv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, purreløk skrev:

Da har vi vært på ul og fått bekreftet at vi får en gutt til 💙💙💙. Så gøøøy! NÅ føler jeg meg gravid. Morkaken ligger på fremre vegg (som jeg mistenkte) og derfor kjenner jeg lite liv enda. Gleder meg til å hive meg over strikketøy til lille 😍

Gratulerer med en gutt til! :babygutt: Hvor gammel er han dere har fra før av? Vi har også en gutt fra før av, og en i magen. Stas! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Frøken Vims skrev:

Gratulerer med en gutt til! :babygutt: Hvor gammel er han dere har fra før av? Vi har også en gutt fra før av, og en i magen. Stas! 

Takk det samme 😊 kommende storebror er 1,5, og blir nesten 2 år når lillebror kommer. Skiller vel ca 3 uker mellom termin og storebrors bursdag. Deres da? Det blir stas to brødre tenker jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg rimelig sikker på at det er mini jeg føler. Kjenner skikkelig bobler nede, et par cm over skambenet. Hovedsaklig om kvelden.. :sjenert: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at jeg kjenner mini nå. Siden jeg har morkaka foran (:dry:) så er det svakt enda. Og stort sett ut mot sidene oppe og nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent han betraktelig mer de to siste dagene. Her også svakt og ut til venstre side. Så mange vi var med morkaka foran da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, purreløk skrev:

Jeg har kjent han betraktelig mer de to siste dagene. Her også svakt og ut til venstre side. Så mange vi var med morkaka foran da?

Ja, vi var visst det.  Jeg hadde morkaka foran forrige gang også, men må innrømme jeg håpet på at den lå bak denne gangen. Men men, når de virkelig begynner å sparke så kjenner vi det uansett, tar bare litt lenger tid.

14 minutter siden, Anubiel skrev:

I dag kjente jeg et dult som var så kraftig at jeg skvatt! :fnise: Helt tydelig baby og ingen luftbobler denne gang!

Det er nå det begynner å bli gøy, og det kommer til å bli mer og kraftigere for hver dag :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, purreløk skrev:

Jeg har kjent han betraktelig mer de to siste dagene. Her også svakt og ut til venstre side. Så mange vi var med morkaka foran da?

Vi er en del, tror vi er en 4-5 stykker. Skal innrømme at boblene er rimelig kraftige, så vet nå at det er baby. 

22 minutter siden, Anubiel skrev:

I dag kjente jeg et dult som var så kraftig at jeg skvatt! :fnise: Helt tydelig baby og ingen luftbobler denne gang!

:fnise: så artig! 

----

Mini er mer aktiv, nå er det litt gjennom dagen. Blir betydelig mer hver dag som går. Så tror neppe at jeg er så full av luft at det er gass. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...