Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Sjela skrev:

I know :hoppe: Klinka til og kjøpte 2 dundyner, 2 sengesett til hver og noen helsetepper på salget. Det er samme prosenter på KID også ;) Veldig kjekt med vognposesalg også. Vi endte med å bestille en lammeskinnspose på Jollyroom nedsatt til 799 fra 1999,- så følte vi gjorde en skikkelig god deal der, selv om forhandlerne nok har mye å gå på. Hvilken vognpose endte dere opp med? :) 

Ja, det var en skikkelig bra deal! Vi kjøpte en easygrow nature, tror jeg... Noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

wææ! jeg har sånn smerte jeg assa... fikk ikke sove i natt! lå bare å kjente at uansett hvilken stilling jeg lå i så kjentes det ut som det strakk :angry: å værst er det om jeg blir tissetrengt! da tror jeg at jeg sprekker... er det bare jeg som plages sånn med disse "mensensmertene"? 

tok ikke kontakt med lege/jordmor forrige uke siden så mange sa det va normalt, men uker i strekk med ubehag? syns ikke jeg hører noen andre som har det slik? :vetikke::blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nytid skrev:

wææ! jeg har sånn smerte jeg assa... fikk ikke sove i natt! lå bare å kjente at uansett hvilken stilling jeg lå i så kjentes det ut som det strakk :angry: å værst er det om jeg blir tissetrengt! da tror jeg at jeg sprekker... er det bare jeg som plages sånn med disse "mensensmertene"? 

tok ikke kontakt med lege/jordmor forrige uke siden så mange sa det va normalt, men uker i strekk med ubehag? syns ikke jeg hører noen andre som har det slik? :vetikke::blink:

Er det hele tiden eller av og på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også slike smerter i dag. Veldig ubehagelig. Men jeg har ikke hatt disse ofte. Har du de ofte? Og lenge om gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på OUL på fredag og der var alt bare velstand :hjerte: En frisk liten baby, som fikk jordmor til å le av aktivitetsnivået sitt :rodmer::ler: Endelig termin er 28. juli, så det stemmer ganske godt overens med termin jeg fikk på tidlig ul :jepp: Kjønnet er babyens hemmelighet, vi snudde oss bort når hun sjekket i det området ;)

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@purreløk @Emiliania det holder på ganske lenge ja, i natt hold det på ifra kl 3 til kl 10 på dagen.. så sov ikke bra i natt nei! jeg er ikke vant med mensensmerter heller, så er ganske nytt for meg å ha det sånn! følels ut som jeg bare kan ligge på rygg å massere lett over som er det beste! så det er det jeg syns er så merkelig at det har holdt på i nja 10-9 dager i strekk med ubehag, går jo selvfølgelig i perioder på dagtid :) er ikke konstant hele tiden, men er hver dag flere ganger!  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tatt en prat med jordmor jeg @nytid - ikke fordi jeg tror det er noe galt, men godt å få sjekket litt ekstra :Nikke: Det hørtes ikke noe behagelig ut! 

Når det er sagt kan det jo være babyen har lagt seg i en litt dårlig posisjon? Sånn har det ihvertfall vært her idag, det kjennes som om h*n ligger på tvers helt nederst i magen med armer og bein rett ut! Har vært skikkelig spent i magen i hele dag, med trykk nedover - og blir rett og slett kvalm av det..håper h*n snur seg iløpet av natta :dry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, nytid skrev:

@purreløk @Emiliania det holder på ganske lenge ja, i natt hold det på ifra kl 3 til kl 10 på dagen.. så sov ikke bra i natt nei! jeg er ikke vant med mensensmerter heller, så er ganske nytt for meg å ha det sånn! følels ut som jeg bare kan ligge på rygg å massere lett over som er det beste! så det er det jeg syns er så merkelig at det har holdt på i nja 10-9 dager i strekk med ubehag, går jo selvfølgelig i perioder på dagtid :) er ikke konstant hele tiden, men er hver dag flere ganger!  

 

Jeg sier som Diddles, ta det opp med jordmor. Jeg har hatt en del smerter, type round ligament pain. Det er en mer kraftig stikkende smerte som varer relativt kort. Kan også være posisjonen til babyen. Om mini legger seg på høyre side får jeg utrolig ubehag på den siden. Venstre side har jeg ikke så mye problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt en del på at jeg antageligvis skal ha jente denne gangen. Og i min bekjentskapkrets så er det  5 til som har fått, eller skal ha barn innen juli. Og alle 5 venter jente :fnise: jeg kjenner ikke en person som venter gutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Da har jeg slått til på jollyroom-salget jeg også. Kjøpte også en lammeskinnspose! Har en fra 1979 som var ny da broren min var baby, men denne er hakket mer praktisk, tror jeg :fnise:. Selv om ingenting slår brun cordfløyel, da..

Kjøpte også en babygym til 199. Sikkert kjekt å ha. Klarte å stoppe der, selv om det var en HAUG med ting jeg kunne tenkt meg!

Mulig det er blitt sagt før, men er det noen av dere som har kjøpt/bestilt vogn enda?

Endret av Anubiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anubiel skrev:

Da har jeg slått til på jollyroom-salget jeg også. Kjøpte også en lammeskinnspose! Har en fra 1979 som var ny da broren min var baby, men denne er hakket mer praktisk, tror jeg :fnise:. Selv om ingenting slår brun cordfløyel, da..

Kjøpte også en babygym til 199. Sikkert kjekt å ha. Klarte å stoppe der, selv om det var en HAUG med ting jeg kunne tenkt meg!

Mulig det er blitt sagt før, men er det noen av dere som har kjøpt/bestilt vogn enda?

Følte det var et skikkelig kupp altså :) Selv om det hørtes snasent ut med retro cordfløyel, er det kanskje greit med noe litt mer praktisk og nytt ;) 

Jeg har veldig lyst til å kjøpe babygym, men så tenker jeg at det er dumt å kjøpe "alt" selv. For det er sikkert noen kommende besteforeldre, onkler ++ som vil gi en liten ting, og da er det greit å ha noe igjen på innkjøpslisten :fnise: Har også veldig lyst på Sophie the giraffe, men det er jo virkelig ikke nødvendig før baby er litt større.

Vi skal ha Emmaljunga mondial de luxe med De luxe understell i fargen Dallas :) Har ikke kommet så langt å bestilt den enda, men vi har trillet litt på en i butikken i en annen farge :) Tenker å bestille den i begynnelsen av mai da det sikkert er litt ventetid. Hvilken vogn har dere andre tenkt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Ehem.. Jeg har allerede kjøpt en Sophie-giraff. De er så søte! Og alle jeg har gitt en slik til i gave sier at det er favoritten til babyen.

Jeg tipper vi får mest klær i gave av venner og slikt. Foreldrene mine skal kjøpe barnevogn (og mamma har tilbudt seg å betale for "alt" når vi skal handle inn til babyrommet på IKEA. Første barnebarn, vet du. Går litt bananas da :fnise:) Så da slo jeg til når det bare var 199 for babygym.

Vi vakler mellom Emmaljunga Mondial de luxe og Emmaljunga Edge. Jeg heller i retning av Edge, da jeg liker fargene bedre sammen med understellet vi har tenkt på (lufthjul, svingbare foran). Ellers er vel de to vognene ganske like tror jeg? Butikken vi har vært i hadde ikke noen av dem på utstilling, men vi har sett på en Edge hos noen venner.

Endret av Anubiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anubiel skrev:

Mulig det er blitt sagt før, men er det noen av dere som har kjøpt/bestilt vogn enda?

Vi har vogn og bilstol til babyen i hus. En brukt en, da vi ikke så noe vits i å bruke for mye penger på vogn som skal brukes en kort tid. Eller, var mer jeg som så en ganske så grei brukt vogn og mannen som helst ville ha ny.. :sjenert: Er en veldig praktisk Mutsy 4 rider med lufthjul og støtig understell. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anubiel skrev:

Ehem.. Jeg har allerede kjøpt en Sophie-giraff. De er så søte! Og alle jeg har gitt en slik til i gave sier at det er favoritten til babyen.

Jeg tipper vi får mest klær i gave av venner og slikt. Foreldrene mine skal kjøpe barnevogn (og mamma har tilbudt seg å betale for "alt" når vi skal handle inn til babyrommet på IKEA. Første barnebarn, vet du. Går litt bananas da :fnise:) Så da slo jeg til når det bare var 199 for babygym.

Vi vakler mellom Emmaljunga Mondial de luxe og Emmaljunga Edge. Jeg heller i retning av Edge, da jeg liker fargene bedre sammen med understellet vi har tenkt på (lufthjul, svingbare foran). Ellers er vel de to vognene ganske like tror jeg? Butikken vi har vært i hadde ikke noen av dem på utstilling, men vi har sett på en Edge hos noen venner.

Jeg skal innrømme at jeg holdt på å bestille en for litt siden før jeg fant ut at det var en av tingene som kanskje kunne vente litt :fnise: Men jeg skal ha en sånn en! De er jo veldig populære og helt trygge for baby å tygge på. Så det kan vi like :danse: 

Så snill moren din er som har tilbudt seg å betale for barnerommet! Det kommer godt med :) Her er det også første barnebarn på begge sider, så det er stor stas ;) Min mor vil også gjerne være med på innkjøpene og er sprekkferdig på å fortelle nyheten til folk. 

De vognene er veldig like ja. Vi har vaklet mellom De luxe og Edge selv. Begge i grå. Men jeg syntes den De luxe skilte seg litt mer ut enn en helgrå en. Men det er smak og behag selvsagt :) Bagen og alt utstyr er jo helt likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Har ikke kikket så mye på vogn ennå, men vurderer Bugaboo Buffalo eller Britax Go Next. Ville jo gjerne ha Simo Duo men de er jo utsolgt. Emmaljunga blir nok for tung for oss, vi bor på toppen av en haug så det er umulig å gå noe sted uten å få oppoverbakker på vei hjem. Tenkte ikke over det før svigerinne påpekte det. :P

Vi har vært på ultralyd i dag og kikket på en frisk, liten gutt! Var surrealistisk å se den lille sprelle der inne, det ER noen der, og jeg kjenner ingenting! Glad for gutt, håper han ligner på mannen min. :nigo:

Ellers er jeg sykemeldt over påske nå, muligens frem til fødsel. :( det er skikkelig nedtur siden jeg er i god form, men jeg har hatt det vanskelig på jobb lenge, og det har etterhvert begynt å gi fysiske utslag. Jeg har jo hatt hjertebank i ny og ne hele svangerskapet, og nå kommer det oftere og oftere, og fører med seg følelse av utmattelse. I følge legen var det mest sannsynlig stressrelatert og ikke svangerskapsrelatert. Håper på å komme tilbake til jobb etter påske da, for jeg blir jo stresset av å være helt borte også (ingen gjør jobben min mens jeg er borte, så den blir jo ikke enklere med tiden...),og sliter med dårlig samvittighet. Og så kjeder jeg meg! Noen andre som er sykemeldte? Hvordan får dere dagene til å gå? Jeg funderer litt på å prøve å sy noe babytøy, men har ikke sydd noe på 10 år så jeg vet ikke... Kanskje jeg skal lage meg et babynest!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel
21 minutter siden, Sisti skrev:

Har ikke kikket så mye på vogn ennå, men vurderer Bugaboo Buffalo eller Britax Go Next. Ville jo gjerne ha Simo Duo men de er jo utsolgt. Emmaljunga blir nok for tung for oss, vi bor på toppen av en haug så det er umulig å gå noe sted uten å få oppoverbakker på vei hjem. Tenkte ikke over det før svigerinne påpekte det. :P

Vi har vært på ultralyd i dag og kikket på en frisk, liten gutt! Var surrealistisk å se den lille sprelle der inne, det ER noen der, og jeg kjenner ingenting! Glad for gutt, håper han ligner på mannen min. :nigo:

Ellers er jeg sykemeldt over påske nå, muligens frem til fødsel. :( det er skikkelig nedtur siden jeg er i god form, men jeg har hatt det vanskelig på jobb lenge, og det har etterhvert begynt å gi fysiske utslag. Jeg har jo hatt hjertebank i ny og ne hele svangerskapet, og nå kommer det oftere og oftere, og fører med seg følelse av utmattelse. I følge legen var det mest sannsynlig stressrelatert og ikke svangerskapsrelatert. Håper på å komme tilbake til jobb etter påske da, for jeg blir jo stresset av å være helt borte også (ingen gjør jobben min mens jeg er borte, så den blir jo ikke enklere med tiden...),og sliter med dårlig samvittighet. Og så kjeder jeg meg! Noen andre som er sykemeldte? Hvordan får dere dagene til å gå? Jeg funderer litt på å prøve å sy noe babytøy, men har ikke sydd noe på 10 år så jeg vet ikke... Kanskje jeg skal lage meg et babynest!? 

Grattis med frisk og rask gutt!

Men kjipt med sykemelding.... Jeg er fortsatt i 100% jobb. Jobber på rumpa hele dagen foran en PC, så skal vel litt til før jeg ikke klarer å jobbe mer. Og hyggelig arbeidsmiljø er det også, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden vi venter nr 2 har vi mye fra før av..men jeg har nå klart å handle endel likevel :shoppe: Jeg var spik spenna sprø og kjøpte ny bag til vogna vi hadde til Liten (Babyjogger City Elite) når jeg var sånn 6 uker på vei :overrasket: Mest fordi jeg fant en på Finn som var knapt brukt til halv pris altså *unnskyldningerunnskyldninger* Ting som seng, vugge, dyner, Ergo bæresele osv. hadde vi fra før av, så der slipper vi billig unna denne gangen ;) 

Ellers har vi også kjøpt bilstol (brukt, av kjente!) ..ja, også stellebord - som er montert..OG det ligger nyvaska babyklær i skuffene :ler: Noen har vært 50 % sykemeldt og hatt lite å gjøre på  - der har du svar på spørsmålet ditt @Sisti - hva jeg har holdt på med :sjenert: Jeg har drevet med intens "redebygging" - også har jeg gått endel tur, vært på kafè, begynt å strikke og lest bøker :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
3 minutter siden, Anubiel skrev:

Grattis med frisk og rask gutt!

Men kjipt med sykemelding.... Jeg er fortsatt i 100% jobb. Jobber på rumpa hele dagen foran en PC, så skal vel litt til før jeg ikke klarer å jobbe mer. Og hyggelig arbeidsmiljø er det også, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Gah, sitatkrøll over. 

@Anubiel Jeg har også sånn sitte-på-rumpa jobb, så derfor det var litt nedtur å bli sykemeldt likevel. Men den er veldig analytisk krevende, så jeg får ikke gjort noe når jeg er sliten eller stresset. Hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg nok byttet jobb... 

@Diddles hehe, ja, jeg kommer nok til å bruke mer tid på sånt nå jeg også. :nigo: vi har ingenting klart over hodet. Tror vi må starte med en tur på IKEA, så vi får omgjort roterommet til barnerom (ikke gjesterom som jeg først skrev). 

Endret av Sisti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel
3 minutter siden, Sisti skrev:

Gah, sitatkrøll over. 

@Anubiel Jeg har også sånn sitte-på-rumpa jobb, så derfor det var litt nedtur å bli sykemeldt likevel. Men den er veldig analytisk krevende, så jeg får ikke gjort noe når jeg er sliten eller stresset. Hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg nok byttet jobb... 

@Diddles hehe, ja, jeg kommer nok til å bruke mer tid på sånt nå jeg også. :nigo: vi har ingenting klart over hodet. Tror vi må starte med en tur på IKEA, så vi får omgjort roterommet til gjesterom. 

Jeg har heldigvis NULL stress på jobben, så derfor satser jeg på at dersom helsen holder, så jobber jeg til jeg må ut. Men man vet jo aldri hva som kan skje, uheldigivs! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...