Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husk å ta med i mailen dere sender at på bakgruppa, admins gruppa, der henger de ut medlemmer og har flere egne lister der de skriver ned regelbrudd, blokkeringslister og hvem som ikke skal få komme inn i gruppa osv med fult navn.

Anonymkode: e42bc...d56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hvordan dagbladet kom på banen. Har de i det heletatt gjort bakgrunnssjekk? T..sier at de hun har kastet ut, er netttroll. Da vet hun ikke hva netttroll er.

Føler meg faktisk tråkket på. Som ny medlem, så spurte jeg hvorfor det ble stengt om kvelden. Jeg har ikke opplevd at noen stengte om kvelden. Ikke er jeg mye på fb heller. Jeg ble sperret 2 min etterpå. Fikk ikke svar engang. Så er jeg et netttroll?

Maken til frekkhet folk kan spytte ut, så fort de kommer i media. Ikke uten grunn mfb blir omsnakket i flere fora. Ikke pga av maten, men pga alt det negative med gruppen. Desverre Dagbladet. Atter en gang er det ræva oppslag fra dere. Maten er sunn? Hvor har dagbladet det fra? Hvem har skrevet denne reportasjen? 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er da et nettroll fordi jeg stemte på alternativet "dårlig" da medlemmene ble spurt om de syns admin gjør en god jobb. Typisk nettroll, altså! ;) 

Og ja, sunn mat? Virkelig? High carb/high fat/low veg diet, kjempesunt asså. Sunnhetens apostel, Tanja. :dry: 

Anonymkode: 94a10...ca4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort borgerplikten min i dag! Både stemt og sendt Mail til Dagbladet! Har fortjent en liten sjokoladebit da vel???

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvordan dagbladet kom på banen. Har de i det heletatt gjort bakgrunnssjekk? T..sier at de hun har kastet ut, er netttroll. Da vet hun ikke hva netttroll er.

Føler meg faktisk tråkket på. Som ny medlem, så spurte jeg hvorfor det ble stengt om kvelden. Jeg har ikke opplevd at noen stengte om kvelden. Ikke er jeg mye på fb heller. Jeg ble sperret 2 min etterpå. Fikk ikke svar engang. Så er jeg et netttroll?

Maken til frekkhet folk kan spytte ut, så fort de kommer i media. Ikke uten grunn mfb blir omsnakket i flere fora. Ikke pga av maten, men pga alt det negative med gruppen. Desverre Dagbladet. Atter en gang er det ræva oppslag fra dere. Maten er sunn? Hvor har dagbladet det fra? Hvem har skrevet denne reportasjen? 

Anonymkode: d8fcb...cf7

For meg så virker dette som et intervju med Tanja. Da er jeg ganske sikker på at de ikke bruker tid på å sjekke påstander hun kommer med. Det er ikke direkte beskyldninger mot navngitte personer der og derfor ingen av oss som kan forvente å komme med sin side av saken. Ikke sånn helt av seg selv i alle fall, men kanskje noen føler for å se på den en gang til etter kommentarer og mailer?

Selv er jeg ikke overbevist om at denne tråden er noe som gjør at en seriøs avis/journalis ønsker å grave så mye dypere heller. Selv om det er masse fakta innimellom, så er det masse undøvendig latterliggjøring her og tildels moralisme. Det er også mange skråsikre påstander om sunt/ikke sunt som ikke alle forskere er helt enige om heller.

Det virker som om noen/mange er blitt opphengt i å ta T med flere som person - på alt og ingenting. Når flere henger seg på så ser det for meg ut som en mobb her inne innimellom. Jeg var medlem i mfb lenge, fordi jeg syntes det var spennende å observere en del av det som skjedde der. Jeg meldte meg selv ut etter å ha postet et kritisk innlegg som ikke fikk stå. Denne tråden følger jeg med i nå - fordi jeg også her er litt skremt og fasinert av hvordan mennesker oppfører seg mot hverandre. Jeg innrømmer at jeg blir nysgjerrig hver gang den oppdateres, på om det er gruppa som er ute på jordet, noen her som føler for å gå til angrep eller begge deler på en gang.

Anonymkode: 9f10d...1d3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er liten hensikt å henvende seg til forfatter av artikkelen. Dette er ikke en type reportasje som fordrer særlig grundige research. Dette er jo i hovedsak Tanjas perspektiv og egen historie og det er den hun forteller, til tross for at hennes virkelighetsoppfatning om MFB er helt på trynet. 

Dette er en personlig reportasje som åpenbart er vinklet til en "personlig suksess-historie til glede og inspirasjon for andre i utenforskapet" eller tilsvarende. Driften av hennes eget lille prosjekt blir helt på siden av tema og jeg tviler på at Dagbladet vil spenne beina under privatpersoner ved å skrive en ny, kritisk vinklet artikkel om en ufør alenemor. 

Det betyr ikke at hun ikke fortjener å få en skikkelig irettesettelse og at ikke hennes ufine, frekke og smålige oppførsel bør få konsekvenser. Hun har lenge nok skodd seg på velvillige medlemmer som i god tro har bidratt med sin kunnskap men har blitt sparket ut på null grunnlag.

Jeg foreslår heller at alle utkastede medlemmer som er blitt ufint og urettferdig behandlet skriver om sin opplevelse i Dagbladet pluss sitt kommentarfelt. Der er det ingen adminions eller TF som styrer showet og fjerner all ubehagelig kritikk så andre ikke skal bli oppmerksomme på det. Dette er en gyllen anledning til at flere, foreløpig uvitende medlemmer på MFB kan lese kritikken. For det er nok mange som klokker seg inn der (og kommentarene kan leses selv om ikke man har abo eller får lest artikkelen).

Men husk, vær saklig! Det er mer enn nok man rettmessig kan kritiserer, men type "oppkast på tallerken" og slike ting virker bare mot sin hensikt. Ingen vits å fremstå som en hatsk lynsjegjeng.

Anonymkode: 54500...399

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Ser jeg stort sett skrev det samme som personen over meg som jeg ikke hadde lest.

Anonymkode: 54500...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som om noen/mange er blitt opphengt i å ta T med flere som person - på alt og ingenting. Når flere henger seg på så ser det for meg ut som en mobb her inne innimellom.

Anonymkode: 9f10d...1d3

Nei, de fleste i tråden ønsker å "ta" Tanja som kommunikasjonsrådgiver og leder for MFB, ikke som person. Dette handler ikke om mobbing i det hele tatt.
Man går mer på person og nærmer seg mer mobbing ved å omtale folk som troll og lyve om grunnen til hvorfor de ble kastet ut og blokkert fra ei gruppe.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en gruppe har rigide og spesielle regler, kaster ut folk uten grunn eller begrunnelse og opptrer som frekke og usjarmerende - vel, jeg skjønner at det skaper debatt og irritasjon, men når det komme til artikkelen i Dagbladet+ tror jeg at de som ønsker å gi tilbakemelding der vil komme lengst med en saklig tilbakemelding som tar for seg påstanden om sunn og billig mat. Jeg er ikke medlem på Facebook, men jeg har tittet på bloggen, og med den mengden smør, fløte og fett som brukes så kan ikke maten karakteriseres som hverken sunn eller spesielt billig. Hun fronter ikke LCHF så vidt jeg har forstått og kan i så måte heller ikke bruke argumentet at hun følger dere filosofi. 

Utover det har jeg ikke så mye å tilføre debatten om denne bloggen/facebook-siden.

-dacini-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2017 den 15.11, Auri skrev:

Jepp, sjekka nå, "journalisten" er medlem av MFB. Det er forøvrig samme journalist som skrev den første saken om T i Dagbladet for en stund tilbake.

Ser nå at "journalisten" ikke har mailadresse i Dagbladet men i Yahoo... frilanser/kjøpt artikkel eller noe???

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser nå at "journalisten" ikke har mailadresse i Dagbladet men i Yahoo... frilanser/kjøpt artikkel eller noe???

Anonymkode: 100ad...85f

Ifølge FB er hun frilanser ja 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noe binding der? Noe de skal være forsiktig med. Hun skrev vel om sunn mat sist også.

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ardwinna skrev:

Nei, de fleste i tråden ønsker å "ta" Tanja som kommunikasjonsrådgiver og leder for MFB, ikke som person. Dette handler ikke om mobbing i det hele tatt.
Man går mer på person og nærmer seg mer mobbing ved å omtale folk som troll og lyve om grunnen til hvorfor de ble kastet ut og blokkert fra ei gruppe.

Nei, ingen vil ta noen. Det er oppførsel på siden. Det er løgner,påstander, utkastelser, osv. Har du lukket profil på fb...da er den falsk. Og i disse dager brukes det ord som netttroll pga sykelige mistanker. Og spørsmål som blir stilt i gruppa.

I et intervju kan du si hva som helst. Det er din sannhet, uten at det er relevans til virkeligheten. 

Uten at det er sammenheng, så leste jeg et intervju i en annen avis om en person. Personen legger ut om livet, private ting. Fantasien til denne personen er høy, noe avisen ikke kan vite. De som kjenner personen kjenner ikke igjen 70 % av historien. Det virker som folk tror at om de legger på, gjør livet vanskeligere, gjerne med en diagnose i tillegg , så vil de bli mer " populære"?

Det er bare "kikkeren" i oss så lang tid det tar å lese. Så er det glemt, men den som står frem har kanskje ødelagt ner enn pr de får.

Dessuten lei av slike historier, der folk må dra sykdomskortet, enten det er lykke eller nederlag det fortelles om.

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, jeg likte virkelig VM. Men pga han var så populær så satte de den sånn tidsbegrensning på videoene. Regner med at de skylder på "virus". Men VM er så herlig. Jeg har sett en del ting han har skrevet i ettertid, og han virker lei seg pga det. Hennes Majestet TF klarte vel ikke konkurransen? For han er veldig populær

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MalloryK skrev:

Og alle kommentarene på dagbladet pluss Fb er negative. Surprise surprise

Synd det ikke er et sånt vanlig kommentarfelt rett under artikkelen da, og at man må lete frem DB på facebook for å se det. ;)

T har vel vært nøye med å plukke ut avis, og forsikret seg om akkurat dette. Hun vet vel hva som skjer når hun viser seg på nøytral grunn hvor andre kan komme med åpen, ærlig kritikk og hun ikke kan sensurere og modifisere som hun vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...