Gjest Nori Skrevet 15. februar 2017 #1161 Del Skrevet 15. februar 2017 Hurra for bæsjebleie! Kjenner meg igjen i det å være fullstendig ødelagt etter fødsel. Det var jeg sist. Etter halvannen uke skulle jeg prøve å gå til butikken som lå 500 meter fra der vi bodde. Måtte legge meg ned i grøfta etter 150 meter. Var fullstendig ødelagt. Mulig det hadde med blodtap å gjøre, jeg aner ikke. Du er tøff som har meldt deg på trilletur allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 15. februar 2017 #1162 Del Skrevet 15. februar 2017 1 time siden, Beccy87 skrev: Etter å ha lest litt for mye om rs-viruset i termingruppa i går så pakket jeg med meg Bølla og gikk ned på åpen helsestasjon. Fikk en helsesøster der til å sjekke henne litt og vi ble enige om at ja, hun er tett og nei det er ikke kjempe alvorlig. Blir hun verre så drar vi til legen. Nå i dag er hun bedre og hun serverte tidenes bæsjebleie og det helt uten malt eller andre mystiske tilsetninger så her er det bare god stemning igjen. Jeg leverte Trollet i barnehagen i dag tidlig og hjelpes meg så dårlig jeg er i formen! Ikke bare er jeg i ferd med å bli enda sykere, det er et fjell av grus i halsen og natten har bestått av feberdrømmer og svetting, men jeg har jo ingen kjernemusklatur igjen! Jeg føler meg helt mørbanket fra knærne og opp til brystet nå etter bare den lille turen der. Håper det er noe som går seg til etterhvert som jeg kommer meg mer ut for å gå rundt på denne måten er rimelig uaktuelt! Jeg har meldt meg på trilletur rundt sognsvann med termingruppa på fredag så det skal bli spennende å se hvordan kroppen takler det, håper det er noen andre der som er komfortable med snegletempo så jeg ikke blir den eneste. Hurra for bæsjebleie Mini-m ble ekstremt syk da hun fikk RS-virus (og hun smittet meg, som hostet i over en måned), så jeg innbiller meg at du ville merket mer til det dersom det var det Bølla hadde. Hvis hun eventuelt var smittet og fikk en veldig mild variant - noe som også går an - så er det jo kanskje ikke så farlig? Det er jo ikke noe man kan gjøre noe med bortsett fra å vente det ut uansett. Blir det ekstra ille havner de på sykehus, men det er for å holde dem med oppsikt og gi dem næring, og man merker jo fort om dét trengs. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 15. februar 2017 #1163 Del Skrevet 15. februar 2017 Veldig greit å sjekke opp det. Fort gjort å bli skremt, å tenke i verste fall-tanker når man leser at andre er plaget med mye sykdom. Får håpe det ikke er RS-virus, men bare en vanlig forkjølelse. Sprekt av deg å melde deg på trilletur! Det hørtes veldig fint ut, men skjønner at det kan være en skikkelig påkjenning. Mest sannsynlig er det flere som ikke er i toppform etter fødsel, så dere kan sikkert gå i sneglefart 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 16. februar 2017 Forfatter #1164 Del Skrevet 16. februar 2017 Jeg tror den trilleturen i morgen utgår for jeg blir bare sykere og sykere her nå. Feber, halsen er nesten helt tett og stemmen er nesten borte. Vondt i hodet og kroppen generelt. Ligger på sofaen med to dyner og fortsatt fryser kroppen.. Skikkelig dårlig stemning og det er kjempe synd på meg!! Jeg vil bare sove mest mulig men det er ikke så lett med frøken jeg-skal-være-kjempe-våken ved min side.. Eller.. å kalle henne kjempe våken er vel å ta i litt. Hun har sluknet nå etter 4 timer, det er kanskje ikke kjempe mye og jeg må vel bare innse at hun ikke er nyfødt lengre. Kanskje jeg skal prøve å lete frem baby gymmen igjen..?. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 16. februar 2017 #1165 Del Skrevet 16. februar 2017 Uff, det hørtes ut som et dårlig tidspunkt å bli dårlig på. Du får prøve å slappe av så mye som mulig sånn at dette går fort over, og la mannen ta så mye som mulig av trollet og bolla! God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 16. februar 2017 #1166 Del Skrevet 16. februar 2017 God bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 16. februar 2017 #1167 Del Skrevet 16. februar 2017 God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 17. februar 2017 #1168 Del Skrevet 17. februar 2017 God bedring! Håper du får litt avlastning av mannen, så du får slappet av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 18. februar 2017 Forfatter #1169 Del Skrevet 18. februar 2017 Takk takk dere! Formen er bedre i dag. Fortsatt kjempe vondt i halsen men feberen er i alle fall borte. Vi har hatt en ordentlig familie dag i dag, det har jo faktisk snødd litt her nå så vi tenkte vi endelig skulle få testet ut akebrettet Trollet fikk til jul. Vi kledde oss alle opp i ull og uteklær, stablet Bølla i vogna og Trollet på akebrettet og dro avgårde. Rett utfor blokka vi bor i er det en liten men bratt bakke og før jeg viste ordet av det hadde mannen dratt Trollet alene på akebrettet nedover den og selvfølgelig velter han da halvveis og ramler med nesen først i grusen. Resultatet ble neseblod, skrubbsår på haka og masse tårer, jeg kjefter på mannen for at han ikke er mer forsiktig samtidig som jeg panisk ser meg omkring for å forsikre meg om at ikke alle naboene fikk med seg hvor utrolig amatørforeldre vi noen ganger kan være. Det gikk fint, Trollet er tøff men han ville IKKE sitte noe særlig mer på det akebrettet før vi hadde tatt en laaaaang pause på lekeplassen til en barnehage vi gikk forbi. På vei hjem igjen var det stas å bli dratt avgårde og han lo og koste seg, men ukens beste-pappa-pris går definitivt ikke til min mann! Ellers må jeg jo få med at Bølla er en hel måned i dag! Tiden har gått så utrolig fort at jeg har nesten vanskelig for å tro på det. Hun er mye mer våken nå om dagen men ellers er det lite som skjer. Hun er ganske flink til å ligge på magen, relativt lite interessert i å babygymmen og jeg prøver å lokke frem et smil men enn så lenge har det ikke vært noen suksess. Jeg husker ikke når Trollet smilte bevist for første gang, har det vel nedskrevet et eller annet sted men vi har det uansett ikke travelt, det får komme når det kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 18. februar 2017 #1170 Del Skrevet 18. februar 2017 Familiedag hørtes koselig ut Minus neseblod å skrubbsår selvsagt. Tror det er litt typisk fedre å ikke tenke så langt i slike situasjoner, jeg kan ihvertfall si det om han jeg bor sammen medVi var i bassenget i dag, så skulle mannen dra slike armringer oppover armene på sønnen. Jeg sa tre ganger at han måtte ta ut litt luft før han dro de på(armene holdt jo på vris av, neida, joda). Det endte med at i det han tok i et siste tak for å få de på, glapp han taket, og kjørte armen rett i nesa på ungen. Så vi er med på nomineringen til årets foreldre Hurra for Bølla som er en måned i dag Jeg synes akkurat hun kom til verden jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 18. februar 2017 #1171 Del Skrevet 18. februar 2017 Hahaha, uff nå er jeg nok skikkelig slem, men jeg må bare le av både baderingulykke og akebrettulykke, jammen godt å se at man kan gå på en liten smell innimellom selv om man er forelder (hvertfall når det går bra!). Jeg kommer nok til å gå på en hel haug, for jammen kan jeg være skikkelig korttenkt innimellom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 19. februar 2017 #1172 Del Skrevet 19. februar 2017 Så koselig med oppdatering og at alt er bra med dere Tross det lille uhellet. Typisk mannfolk det der tror jeg mannen min gjorde det samme, men heldigvis falt frøkna i snøen. Var riktignok ikke særlig blid over å bli dynket i hele ansiktet og hodet med snø, så det ble en lang pause uten akebrett og mye sure miner rettet mot pappaen den dagen Så koselig at hun er litt mer våken og med. Jeg er så misunnelig. Gleder meg så til babyen kommer :/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 19. februar 2017 #1173 Del Skrevet 19. februar 2017 Heisann, Inotyol-ekspert! Bruker dere kremen hver dag eller kun når det begynner å bli utslett? Vi har brukt den hver dag til nå, er det meningen? M har så fin hud at det er ikke måte på Ser nesten photoshoppa ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 19. februar 2017 Forfatter #1174 Del Skrevet 19. februar 2017 2 timer siden, Weebs skrev: Heisann, Inotyol-ekspert! Bruker dere kremen hver dag eller kun når det begynner å bli utslett? Vi har brukt den hver dag til nå, er det meningen? M har så fin hud at det er ikke måte på Ser nesten photoshoppa ut Vi bruker den hver dag ja. Etter hver bæsj! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 19. februar 2017 Forfatter #1175 Del Skrevet 19. februar 2017 Jeg setter pris på å høre at andre også har menn som er uforsiktige @Mumsy og @Askmeagain89! Og jeg tror det er en av de viktigste tingene å huske på når man får barn @Marimba; at det å prøve og feile er helt vanlig og veldig lov. Jeg legger i alle fall ikke skjul på at læringskurven her i gården har vært og fortsatt er kjempe bratt, men liker og tro at mine barn stortrives fordiom. I dag har jeg bestemt meg for at jeg skal fortsette å fylle inn babybøker. Jeg startet på en for Trollet og tror jeg har fylt inn den siden man skulle fylle inn som gravid med forventninger og forhåpninger for den lille, også kanskje en eller to av de første sidene før jeg bare la bort hele greia. Jeg har en sånn bok for meg selv som mamma lagde når jeg var liten og jeg synes det er så koselig å lese nå og vil gjerne at både Bølla og Trollet skal ha det samme når de blir voksne. Men da må jeg ut å kjøpe en ny for hovedgrunnen til at jeg ikke gadd så mye var fordi jeg ikke synes den var noe bra den jeg hadde. Trenger jo da både en til Trollet og en til Bølla. Så lurer på om det et noen innom her som som har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 19. februar 2017 #1176 Del Skrevet 19. februar 2017 Jeg lurer også på tips om babybok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 19. februar 2017 #1177 Del Skrevet 19. februar 2017 Jeg ønsker meg babyjournalen selv, men det er egentlig fordi det er den eneste jeg har hørt om... Tar gjerne i mot andre tips og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 20. februar 2017 Forfatter #1178 Del Skrevet 20. februar 2017 Jeg tror valget faller på babyjournalen. De bildene jeg finner av den når jeg googler ser ut til å levere ca det jeg er ute etter. Og siden jeg ikke er helt sikker på hva jeg er ute etter så er jo det kjempe bra. Ellers kan jeg melde om at jeg nå etter snart 5 uker holder på å si meg godt fornøyd med livet som melkeku. Jeg har jo ikke vært flau for å si at jeg mistrives med amming, pumping og melke greiene generelt (hat er vel egentlig mer dekkende) men presset er stort og den lille stemmen i hodet som sier at ''baby har jo så godt av det'' er derfor vanskelig å ignorere. Men nå er det snart nok. Jeg har kuttet ned til å pumpe to ganger i døgnet og har gått fra å få over 100ml på hvert bryst til nå bare få ut 90ml til sammen. Planen er å kutte ned til en gang i døgnet i løpet av de neste par dagene og forhåpentligvis er jeg helt ferdig og kan kaste hele pumpa i søpla inne to uker er omme. Det skal bli så deilig å få det her ut av systemet så jeg kan begynne å føle meg hjemme i kroppen min igjen! Jeg har sluttet å blø også, så renselsen er over og sånn sett er jeg jo egentlig good to go med tanke på sex igjen men jeg må innrømme at jeg holder igjen nettopp fordi jeg føler meg ekkel i kroppen min som den er nå. Mannen setter jo egentlig pris på store pupper men det er rett og slett uaktuelt å la ham være nær de så lenge de er fulle av melk. Jeg blir faktisk kvalm bare av å tenke på det nå så det skal bli veldig fint å slippe. Jeg har også ordnet time for innsetting av spiral om to uker. Jeg har jo en liggende som jeg ikke fikk satt inn etter Trollet fordi legen min ikke greide det og det tok for lang tid med henvisningen til gynekolog. Har derfor fått time på helsestasjonen her hos en jordmor og satser på at det derfor skal gå litt mer ''smooth'' denne gangen. Litt skremmende at jeg satser blindt på at spiral skal funke for meg. Hormonspiral altså. Jeg har gått på p-piller siden jeg var 15 år og det har egentlig funket fint bortsett fra at jeg blir veldig humørsyk av dem. Det er rart egentlig, jeg byttet merker et par ganger og noen har jeg blitt helt gal av. (Den typen der du står i butikken og hikstgråter fordi de ikke har flere solsikkebrød igjen - litt som å være gravid der altså). Jeg tenkte ikke over det der og da, i løpet av nesten 15 år.. rart det der.. hvordan man bare venner seg til noe.. Men når jeg sluttet fordi vi skulle slutte å unngå å bli gravid med Trollet så merket jeg veldig stor forskjell. Som om alt ble litt lettere, jeg ble gladere og lettere til sinns og både mannen og de på jobb har kommentert det.. Såååå da håper jeg at hormon spiral skal fungere litt mer lokalt om man kan si det på den måten og at jeg skal slippe å bli så påvirket. Hvis ikke.. Bla, bla, bla... Dette ble langt.. også jeg som skulle sove da.. jaja... bedre lykke neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiver Skrevet 21. februar 2017 #1179 Del Skrevet 21. februar 2017 Angående uforsiktige menn... Han her kan være litt sånn: "Jaja, detter hun så detter hun, hun må lære". En gang gikk hun opp og ned i en sånn dukkevogn hun har (av tre), og da sa han dette etter jeg ba han passe på (jeg var gravid, og ikke så lett på foten akkurat). Noen sekunder etterpå tryner hun ut av denne og slår seg på leppa så det nesten spruter blod! Kanskje en liten overdrivelse, men det ser ganske ille ut når man blør fra munnen. Da var jeg særdeles lite imponert, og minner han på den hendelsen når han sier dette nå. Ååå, kan tenke meg det blir deilig å få tilbake kroppen sin igjen! Jeg har ikke hatt min for meg selv siden sommeren 2014 Sluttet å amme storesøster da hun var 13,5 mnd, og jeg var allerede gravid igjen. Jeg hatet det de siste to månedene, det føltes så feil for meg da hun hadde blitt så stor. Håper faktisk jeg kan slutte litt tidligere denne gangen, men jeg tar det litt som det kommer. Kjempefint at du gjør det som er best for deg, det er både du og baby tjent med! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 21. februar 2017 #1180 Del Skrevet 21. februar 2017 Så bra at du har det så godt med avgjørelsen som å kutte ammingen. Kjenner igjen gleden over å få kroppen sin tilbake. Selv ligger det et par år frem i tid for min del, mest sannsynlig, men jeg gleder meg allikevel. Spennende med spiral da. Jeg er egentlig litt skeptisk til det, liker ikke tanken på å gå rundt med noe inni meg. Helt irrasjonelt selvsagt. Selv snakker vi om at mannen skal sterilisere seg. Men venter kanskje et par år før vi bestemmer oss helt for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå