Gå til innhold

Slo ungen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har bare lest første, litt av fjerde, og femte side, men enten er TS et menneske som ikke er skrudd helt riktig sammen med tanke på empati og omtanke for andre mennesker (i dette tilfellet et forsvarsløst barn!!) eller så er han/hun et troll.

Iogmed at TS sier at det er 100% sikker på at barnet ble slått, men samtidig ikke vil kontakte barnevernet, så er det noe som skurrer. Jeg tviler på at TS er så dum at han/hun tror at noen her på Kvinneguiden kan knipse med fingrene, skru tilbake tiden og stoppe mannen fra å slå barnet sitt. Dette er det bare TS som kan gjøre noe med, og det vet han/hun nok.

Hvis det stemmer at personen er pliktig i å melde ifra når slikt skjer (jeg vet ikke nok om lover til å uttale meg selv), kan ikke KG melde ifra til politiet eller noe? Få IP-adr. til TS og ordnet et eller annet? I slike situasjoner må vel det være mulig. Kanskje rapportere tråden hvis det ikke allerede er gjort?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men i all verden, meldte du ikke fra til bv fordi barn blir slått over hele verden? Bare fordi det skjer så betyr ikke det at det er greit!

Vet du hva? Skjerp deg! Hvis du ble slått/voldtatt ute, ville du likt at folk bare hadde gått forbi uten å gjøre noe?

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Eg hadde nok blitt så kvalm av synet på denne fyren etter hendelsen at eg hadde kasta opp på bordet, tenker eg. Eg er ein person som seier alt rett fra levera, og Gud fader så han hadde fått gjennomgå!! Hadde blitt rasande, og Ts burde virkelig anmelde til bv! Du kan sende ein anonym melding, da veit ingen kven som står bak anmeldelsen.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og spekulasjon.

Marr, mod.

Skrevet

En gang jeg var sint på sønnen min da han var liten, sto jeg foran han og slo hendene mine hardt sammen med et smell mens jeg kjeftet. Det virket som han ble redd da jeg smalt hendene sammen, for han begynte å gråte da. Ikke fordi jeg var borti han, men pga han så aggressjonen som lå bak smellet.

Jeg har aldri slått noe barn, men jeg nevner dette bare fordi det kan være en ørliten sjanse for at mannen i historien din faktisk ikke slo barnet. Selv om jeg synes det høres ut som han gjorde det, så tenkte jeg straks på min egen historie da jeg leste din. Hadde noen stått i rommet ved siden av meg da jeg smalt hendene sammen foran guttungen, hadde de garantert trodd jeg slo han.

Det er faktisk også vold det du gjorde, muligens litt mindre ille, men det skaper akkurat den samme redselen I et barn (eller voksen for den sakens skyld) når du går fysisk til angrep på gjenstander I umiddelbar nærhet. les om materiell vold...

• Liker 2
Skrevet

Det er faktisk også vold det du gjorde, muligens litt mindre ille, men det skaper akkurat den samme redselen I et barn (eller voksen for den sakens skyld) når du går fysisk til angrep på gjenstander I umiddelbar nærhet. les om materiell vold...

Nå må du se å kutte ut. Det var ikke vold for fem øre. Å klappe en gang i hendene fremfor et barn....vold!?

Enkelte mennesker altså....

• Liker 2
Skrevet

Altså, TS dersom du ikke gjør noe med denne situasjonen så er du også faktisk skyld i at et barn har det vondt. Utrolig at dere bare fortsatte middagen som om ingenting hadde skjedd. Hva slags mennesker gjør slikt da? Og dessuten, å gå fra et barn som gråter på denne måten er jo barnemishandling bare det....

Anonymous poster hash: 7f388...b3e
Skrevet

Eg hadde nok blitt så kvalm av synet på denne fyren etter hendelsen at eg hadde kasta opp på bordet, tenker eg. Eg er ein person som seier alt rett fra levera, og Gud fader så han hadde fått gjennomgå!! Hadde blitt rasande, og Ts burde virkelig anmelde til bv! Du kan sende ein anonym melding, da veit ingen kven som står bak anmeldelsen.

Helt enig med deg... Flere burde ha tenkt slik.

Anonymous poster hash: 7f388...b3e

Skrevet

Nå må du se å kutte ut. Det var ikke vold for fem øre. Å klappe en gang i hendene fremfor et barn....vold!?

Enkelte mennesker altså....

Da er det mange lærere, idrettsledere, o.l. som kommer til å ende opp med voldsdommer..

Det er da ikke helt uvanlig å klappe i hendene for å få oppmerksomhet/skjerpet fokus..?

• Liker 1
Skrevet

Hvilket grunnlag har du for å påstå at hendene til Million er døde gjenstander? Hvis ikke, så bør du kanskje lese litt mer om materiell vold før du uttaler deg..

Kan anbefale hjemmesiden til redd barna, for litt begrepsoppdatering.

• Liker 1
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Håper de som styrer kvinneguiden sjekker ut trådstarter og på en eller annen måte melder h*n til polti/barnevern for samtale. For dette er overhode ikke greit. Hvis du er sikker på barnet ble slått/har en mistanke om det, hvorfor ringte du ikke barnevernsvakten, og ble hos barnet til de kom? Bedre å melde fra, enn å ikke gjøre noe. De fleste som ikke liker barn klarer å tenke såpass at dette ikke er greit, og burde meldes fra. Har selv et barn på 3 år, og jeg blir sint. Blir sint for at du ikke sier ifra og at dette muligens ikke er første og siste gang far slår. Tenk å vondt barnet har det? Hadde det? Skam deg trådstarter..ta bedre valg enn det du har gjort!

Håper du aldri får barn...aldri!

Anonymous poster hash: c3ff2...c4d

Grusomt av TS å si A men ikke B...håper historien ikke er sann.

Tror nok ikke KG kan anmelde til politiet fordi man vet ikke om det er sant det folk skriver.

Husk at det kan være endel diagnoser på folk bak skjermen der ute på "internettet". Noen kan f.eks være lystløgnere.

Skrevet

Hvilket grunnlag har du for å påstå at hendene til Million er døde gjenstander? Hvis ikke, så bør du kanskje lese litt mer om materiell vold før du uttaler deg..

Kan anbefale hjemmesiden til redd barna, for litt begrepsoppdatering.

Da er det mange lærere, idrettsledere, o.l. som kommer til å ende opp med voldsdommer..

Det er da ikke helt uvanlig å klappe i hendene for å få oppmerksomhet/skjerpet fokus..?          

He he det er stor forskjell på å klappe I hendene for å få håndballaget som skravler til å gi deg oppmerksomhet og å stå over et barn og kjefte samtidig som du smeller hendene sammen, jeg ville kunne følt det som skremmende hvis en person gjorde det samtidig som de utrykker sinne. Det er jo ikke håndklappingen som handling, men settingen..... Og døde gjenstander ja, jeg ville fått akkurat samme følelsen av om du skremte meg midt I kjeftingen med å klappe hendene sammen med et smell som hvis du smalt tallerkenen I bordet eller rev ned radioen eller hva nå enn folk som utrykker sinne fysisk finner på...

• Liker 2
Skrevet

Og døde gjenstander ja, jeg ville fått akkurat samme følelsen av om du skremte meg midt I kjeftingen med å klappe hendene sammen med et smell som hvis du smalt tallerkenen I bordet eller rev ned radioen eller hva nå enn folk som utrykker sinne fysisk finner på...

Men, det er fortsatt ikke materiell vold... Psykisk vold kanskje, men ikke materiell..

Som sagt, hjemmesiden til redd barna har enkle og klare begrepsforklaringer!

• Liker 1
Skrevet

Hjelpemeg for en tråd, massehysteri. Man vet ingenting om denne 3-åringen, bare det lille som TS har skrevet, ikke vet vi heller om TS var vitne til vold, for hun var jo ikke til stede i rommet. Ikke vet vi noe om hvordan denne 3-åringen er, er hun et lykkelig, harmonisk barn eller er hun det motsatte. Noen skriver at faren kanskje klappet hardt i hendene for å få hennes oppmerksomhet, men da er det noen som skriver at det også er vold. Hvis barnevernet skulle agert på samme måte som folk i denne tråden så ville det knapt vært noen barn som fortsatt hadde bodd med sine biologiske foreldre.

Anonymous poster hash: 8f263...b9f
  • Liker 1
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Det jeg bekymrer meg for her er hva som skjedde meg ungen etter at dere gikk. Hvis faren var så sinna som du mener, så kan jeg godt tenke meg at jenta kan ha fått et slag eller to til

Skrevet

Hjelpemeg for en tråd, massehysteri. Man vet ingenting om denne 3-åringen, bare det lille som TS har skrevet, ikke vet vi heller om TS var vitne til vold, for hun var jo ikke til stede i rommet. Ikke vet vi noe om hvordan denne 3-åringen er, er hun et lykkelig, harmonisk barn eller er hun det motsatte. Noen skriver at faren kanskje klappet hardt i hendene for å få hennes oppmerksomhet, men da er det noen som skriver at det også er vold. Hvis barnevernet skulle agert på samme måte som folk i denne tråden så ville det knapt vært noen barn som fortsatt hadde bodd med sine biologiske foreldre.

Anonymous poster hash: 8f263...b9f

Ja fy søren for et hysteri, er helt vannvittig hvor hysteriske man er med unger i dette landet.

Anonymous poster hash: 55bb3...b5b

Skrevet (endret)

Hjelpemeg for en tråd, massehysteri. Man vet ingenting om denne 3-åringen, bare det lille som TS har skrevet, ikke vet vi heller om TS var vitne til vold, for hun var jo ikke til stede i rommet. Ikke vet vi noe om hvordan denne 3-åringen er, er hun et lykkelig, harmonisk barn eller er hun det motsatte. Noen skriver at faren kanskje klappet hardt i hendene for å få hennes oppmerksomhet, men da er det noen som skriver at det også er vold. Hvis barnevernet skulle agert på samme måte som folk i denne tråden så ville det knapt vært noen barn som fortsatt hadde bodd med sine biologiske foreldre. Anonymous poster hash: 8f263...b9f

TS var ikke øyevitne til hendelsen, men hun er helt sikker på at barnet ble slått pga uttrykket faren hadde, og han var veldig sint i øynene da han gikk opp til barnet (sannsynligvis i etasjen over). Hun vet også forskjellen på alle lyder som kan lages med å slå hendene sammen, og den lyden det blir av å slå et barn.

TS sier også at hun ikke har særlig mye erfaring med barn, men at reaksjonen til barnet tilsier at det ble slått fordi det ble stille etter far kom opp, men at det begynte å gråte igjen etter den høye lyden..

Endret av Oppgitt78
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Ja fy søren for et hysteri, er helt vannvittig hvor hysteriske man er med unger i dette landet.

Anonymous poster hash: 55bb3...b5b

Jeg kjenner ikke deg så aner ikke om/når en ukjent bedriver ironi.

Vel, mulig innbyggere i Norge liker å tro at det er fryd og gammen for barn.

Barn lider i Norge men det synes ikke utenpå.

Man kan aldri beskytte barn nok - de er forsvarsløse og kan som regel ikke stå opp for seg selv.

Det skjer mangt i Norge bak lukkede dører og mange barn lider. Det synes jeg enhver skal ta på alvor.

Skrevet

Kanskje barnet ble klaska til på handa? De dør jo ikke av et lite slag på hendene. Min far pleide å gi et lite klask på hendene når vi ikke ikke oppførte oss selv om vi ble bedt om det flere ganger. Jeg døde ikke av det, ei heller mine søsken. 

I Frankrike så stirrer jo folk på deg om du ikke gir barnet ditt et lite klask om h*n ikke oppfører seg... 

Anonymous poster hash: 40184...7e0
Skrevet

Kanskje barnet ble klaska til på handa? De dør jo ikke av et lite slag på hendene. Min far pleide å gi et lite klask på hendene når vi ikke ikke oppførte oss selv om vi ble bedt om det flere ganger. Jeg døde ikke av det, ei heller mine søsken.

I Frankrike så stirrer jo folk på deg om du ikke gir barnet ditt et lite klask om h*n ikke oppfører seg...

Anonymous poster hash: 40184...7e0

Tenker du like svart/hvitt på andre ting/saker også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...