AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #21 Skrevet 20. september 2015 Typisk at TS forsvant. Hun har sikkert ikke mot nok til å melde fra...vi andre får være flinke å stå opp dersom VI noen gang ser og hører. Barn er prisgitt at omgivelsene sier i fra for de! Anonymous poster hash: 7e08b...6fc 1
teknosilje Skrevet 20. september 2015 #22 Skrevet 20. september 2015 Plutselig svarer ikke TS mer...så idiotisk. Hvis vennskapet går på båten ved å "anonymt" på nett sende inn en bekymringsmelding - So what? Dere vil vel ikke lengre være venner med noen som slår barnet sitt?! Stakkars barn, du er med på å legitimere vold mot barn ved å IKKE melde det til Barnevernet. Det er ikke første og siste gang denne faren slår. Hvordan kan du leve med å ikke handle til barnets beste?!Anonymous poster hash: 7e08b...6fc Sover vel med god samvittighet... 3
minister-mio Skrevet 20. september 2015 #23 Skrevet 20. september 2015 Helt sikker. Det er en annen lyd. Jeg er 100% sikker på at mannen klappet til ungen. Jeg er ikke typen som vil bry meg med andre personers oppdragelse av unger. Jeg er ikke en person som bryr meg særlig om barn. Men tilogmed jeg syntes det der var ubehagelig. Derimot er ikke bsrnevernet et alternativ. TsAnonymous poster hash: 55bb3...b5b hva i helvete mener du med at barnevernet ikke er et alternativ? Du vet om at et barn blir slått og skal ikke gjøre noe med det? Hva for en idiot er du egentlig? 6
MariaHP Skrevet 20. september 2015 #24 Skrevet 20. september 2015 Uff..klarer ikke å slutte å tenke på det stakkars barnet!! Tenk om hun blir slått hver dag??? Hadde jeg vist hvor dette var, så ville jeg ikke nølt med å kontaktet barnevernet!! 2
Cinder Skrevet 20. september 2015 #25 Skrevet 20. september 2015 Denne tråden viser bare hvor viktig det er å ta de vanskelige samtalene når de skal og kan tas. Her sitter det noen som føler på en ubehagelig og vond situasjon og ikke følte det var greit å sette ord på det der og da. Det blir ikke enklere å sitte å tenke på hva man skulle gjordt. Det å involvere seg i andres barneoppdragelse er ubehagelig men det blir enda mer ubehagelig å være en passiv tilskuer. Når man er så godt kjent at noen inviterer på middag er man også så godt kjent at man skal kunne prate om hvordan man behandler barna sine. Ikke vær redd for å involvere dere !! 4
Polly Ester Skrevet 20. september 2015 #26 Skrevet 20. september 2015 Hva i all verden er vitsen med å skrive et innlegg på KG og fortelle om et barn - ett eller annet sted - som blir slått - av en eller annen - og så sitter alle igjen her med en vond følelse for dette barnet. Fordi du, TS, følte at det var greit å si ifra om slåingen, men i samme slengen sier at du ikke kommer til å gjøre noe med det. Hva er vitsen? Det du oppnår er en hel gjeng med sinte og bekymrede folk rundt omkring som leser dette her, uten å få tilbakemelding på om barnet har det bra. Det er et lite barn, for søren. Gjør noe. Hvordan klarer du å rettferdiggjøre dette? "Jeg hørte at han slo, det er garantert at det var et slag, og vi voksne satt nede etterpå og spiste og hørte at barnet gråt. Så gikk vi hjem og la oss og hadde en god natts søvn. Nå har vi ristet av oss den vonde følelsen og pinligheten det var å sitte der og være vitne til at dette barnet ble slått av faren sin. Menmen...(Jeg får skrive et innlegg på KG om det, i hvert fall. Jeg får jo ikke gjort noe annet.)" 8
fruBeist Skrevet 20. september 2015 #27 Skrevet 20. september 2015 (endret) Hadde jeg vert gjest under dette opptrinnet så tror jeg ærlig talt at jeg hadde kasta opp over middagsbordet. Aldri i livet om jeg hadde klart å sitte der stille og late som ingenting om jeg var 100% sikker på at får slo sitt lille barn Endret 20. september 2015 av fruBeist 4
sol87 Skrevet 20. september 2015 #28 Skrevet 20. september 2015 Helt sikker. Det er en annen lyd. Jeg er 100% sikker på at mannen klappet til ungen. Jeg er ikke typen som vil bry meg med andre personers oppdragelse av unger. Jeg er ikke en person som bryr meg særlig om barn. Men tilogmed jeg syntes det der var ubehagelig. Derimot er ikke bsrnevernet et alternativ. TsAnonymous poster hash: 55bb3...b5b "Bry deg med oppdragelsen?" Dette er ikke barneoppdragelse, det er mishandling. 12
Honey Dew Skrevet 20. september 2015 #29 Skrevet 20. september 2015 Send en bekymringsmelding til barnevernet 2
Million Skrevet 20. september 2015 #30 Skrevet 20. september 2015 En gang jeg var sint på sønnen min da han var liten, sto jeg foran han og slo hendene mine hardt sammen med et smell mens jeg kjeftet. Det virket som han ble redd da jeg smalt hendene sammen, for han begynte å gråte da. Ikke fordi jeg var borti han, men pga han så aggressjonen som lå bak smellet. Jeg har aldri slått noe barn, men jeg nevner dette bare fordi det kan være en ørliten sjanse for at mannen i historien din faktisk ikke slo barnet. Selv om jeg synes det høres ut som han gjorde det, så tenkte jeg straks på min egen historie da jeg leste din. Hadde noen stått i rommet ved siden av meg da jeg smalt hendene sammen foran guttungen, hadde de garantert trodd jeg slo han.
Anciol Skrevet 20. september 2015 #31 Skrevet 20. september 2015 Først hadde jeg gitt faren en kraftig overhaling, og så hadde jeg ringt BV! 2
Gjest Captain Hook Skrevet 20. september 2015 #32 Skrevet 20. september 2015 Sånn opplevde nå jeg ofte. Hvem brydde seg? Ingen. Jeg fikk mange slag på rumpa for å si det sånn og fjeset. Det var kanskje mer lov i min tid. Hvorfor i pokker legger de en 3åring så sent egentlig?
Guy Fawkes Skrevet 20. september 2015 #33 Skrevet 20. september 2015 Du skal ikke gjøre vondt verre med å ta kontakt med barnevernet nå du ikke vet noe sikkert. Det du bør gjøre er å ta en prat med barnefaren og moren tog fortelle om hvordan du opplevde det. Jeg synes du også skal gjøre det klart at hvis du skulle merke noe slikt igjen, har du ikke noe annet valg enn å ta kontakt med barnevern.
Oppgitt78 Skrevet 20. september 2015 #34 Skrevet 20. september 2015 Jeg lurer litt på hvorfor TS er så skråsikker på at det ikke kunne være "klapping" med hendene? Det er mer enn en lyd som kan lages med hendene.. Og mange av de er ganske like med f.eks. lyden av en ørefik.. Dere burde tatt opp saken der og da! Hvis denne faren hadde slått barnet, ville han sannsynligvis hatt problemer med å ikke reagere på et direkte spørsmål. En treåring har i utgangspunktet ingenting oppe å gjøre på denne tiden av døgnet, og gråten/trassen sitter løst når de er overtrøtte.
Oppgitt78 Skrevet 20. september 2015 #35 Skrevet 20. september 2015 Sånn opplevde nå jeg ofte. Hvem brydde seg? Ingen. Jeg fikk mange slag på rumpa for å si det sånn og fjeset. Det var kanskje mer lov i min tid. Hvorfor i pokker legger de en 3åring så sent egentlig? Du hadde vel muligens gjort deg fortjent til det, da...? 1
fruBeist Skrevet 20. september 2015 #36 Skrevet 20. september 2015 Du hadde vel muligens gjort deg fortjent til det, da...? Fortjener barn å bli slått av foreldrene sine? 12
Oppgitt78 Skrevet 20. september 2015 #37 Skrevet 20. september 2015 Fortjener barn å bli slått av foreldrene sine? I fordums tider, så var dette helt vanlig.. Jeg fikk selv "ris" hvis jeg hadde vært komplett idiot, og jeg kan forstå hvorfor... Tidene forandrer seg, og i dagens samfunn er dette en form for oppdragelse som ikke er godtatt i vår kultur. 1
teknosilje Skrevet 20. september 2015 #38 Skrevet 20. september 2015 Fortjener barn å bli slått av foreldrene sine? Oppgitt78 mener nok det. Det kan unnskyldes med at ungen ikke hadde noe oppe å gjøre så sent...
Oppgitt78 Skrevet 20. september 2015 #39 Skrevet 20. september 2015 Oppgitt78 mener nok det. Det kan unnskyldes med at ungen ikke hadde noe oppe å gjøre så sent... Da tror jeg du sliter litt med leseforståelsen..
Gjest Mythic Skrevet 20. september 2015 #40 Skrevet 20. september 2015 Du hadde vel muligens gjort deg fortjent til det, da...? Fortjent? Hva slags menneskesyn/barnesyn har du, egentlig? Ingen fortjener å bli slått, spesielt ikke vergeløse barn. Sånne uttalelser får meg til å se rødt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå