sol87 Skrevet 20. september 2015 #61 Skrevet 20. september 2015 Derav min (muligens noe) flåsete kommentar.. Nedlatende, mener du? 1
Oppgitt78 Skrevet 20. september 2015 #62 Skrevet 20. september 2015 Nedlatende, mener du? Flåsete er vel skjeldent et positivt ladet uttrykk, ja.. Det sa jeg da heller aldri at det var..
sol87 Skrevet 20. september 2015 #63 Skrevet 20. september 2015 Flåsete er vel skjeldent et positivt ladet uttrykk, ja.. Det sa jeg da heller aldri at det var.. Sa jeg at det var det?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #64 Skrevet 20. september 2015 Jeg og mannen var hjemme hos en kollega på middag. Kona hans var ikke hjemme. Datteren hans på 3 år surret rundt på kjøkkenet uten at noen brøy seg nevneverdig. Hun forsøkte å få oppmerksomhet av faren mens han lagde mat men han ignorerte henne. Greit nok. Så skulle vi spise og at gikk opp i annen etasje med barnet, han la henne fort i seng og kom ned igjen. Da var klokks nærmere 22-23 så ungen virket overtrøtt. Vi satte oss til bords også hørte vi at jenta begynte å gråte høyt oppe. Faren ble tydelig kjempe sint, masjerte opp i annen etasje. Så ble det helt stille før vi hørte det smalt høyt. Vi hørte tydelig at faren klasket til jenta. Så hørte vi hun hyl skrike. De Så kom han ned og vi spiste videre. Vi kunne høre jenta gråt lenge etterpå. Det ble en rar stemning. Jeg og mannen viste ikke helt hva vi skulle si og forlot middagen tidligere enn planlagt. Det var litt ubehagelig. Jeg er ikke vant med barn så jeg vet ikke hvordan de pleier å oppføre seg. Anonymous poster hash: 55bb3...b5b Har en på tre selv og får helt vondt av dette. Ja unger er slitsomme, ja man kan bli sint, men sinnet til foreldrene er ikke barna sitt ansvar. Det mannen gjorde var grusomt. Hvordan vet du at de ikke slår jenta ofte? Tenk det lille barnet som gråtee og blir slått, tenk så redd og vondt hun har. Nei begynner nesten å grine..Anonymous poster hash: abacf...b69 1
Oppgitt78 Skrevet 20. september 2015 #65 Skrevet 20. september 2015 Sa jeg at det var det? Niks! Det sa jeg da heller ikke..
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #66 Skrevet 20. september 2015 I en sånn situasjon ringer man barnvernet!! Visst han finner på noe sånt med besøk tilstede, hvem vet hva han gjør når han er alene med barnet! Ring før det er for sent!Anonymous poster hash: 1b04d...f77 1
Calypso Skrevet 20. september 2015 #67 Skrevet 20. september 2015 Helt sikker. Det er en annen lyd. Jeg er 100% sikker på at mannen klappet til ungen. Jeg er ikke typen som vil bry meg med andre personers oppdragelse av unger. Jeg er ikke en person som bryr meg særlig om barn. Men tilogmed jeg syntes det der var ubehagelig. Derimot er ikke bsrnevernet et alternativ. TsAnonymous poster hash: 55bb3...b5b Du sier du er 100% sikker på at ungen ble slått og så gjør du ingenting? Altså, jeg bryr meg ikke særlig om barn jeg heller men jeg ville aldri vært SÅ feig og ussel. 6
teknosilje Skrevet 20. september 2015 #68 Skrevet 20. september 2015 Jeg tror ikke denne tråden er noe spesielt seriøst ettersom TS ikke har vist seg etter hi. Dårlig gjort! Har tenkt på ungen i hele dag men må bare slå det ifra meg og håpe at det ikke er på ordentlig 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #69 Skrevet 20. september 2015 Jeg lurer litt på hvorfor TS er så skråsikker på at det ikke kunne være "klapping" med hendene? Det er mer enn en lyd som kan lages med hendene.. Og mange av de er ganske like med f.eks. lyden av en ørefik.. Dere burde tatt opp saken der og da! Hvis denne faren hadde slått barnet, ville han sannsynligvis hatt problemer med å ikke reagere på et direkte spørsmål. En treåring har i utgangspunktet ingenting oppe å gjøre på denne tiden av døgnet, og gråten/trassen sitter løst når de er overtrøtte. TS skrev hun ikke var i tvil. Hun vet forskjellen. Dessuten gråt barnet umiddelbart. Tror nok ikke tråden skal forsvare den uansvarlige faren!Anonymous poster hash: 7e08b...6fc
Lou Salome Skrevet 20. september 2015 #70 Skrevet 20. september 2015 Ts, hvorfor opprettet du denne tråden? Hva skal vi kommentere på? Jeg håper dette er et slags eksperiment: Hvor mange svarer Ring politi/barnevern (moren?), hvor mange skriver "ikke bry deg". For hva er ellers hensikten med denne tråden? Men hvis du nå trenger et råd: ring barnets mor først, og så barnevernet. Gjør det sammen med din mann, dere er jo vitner sammen. 2
Oppgitt78 Skrevet 20. september 2015 #71 Skrevet 20. september 2015 TS skrev hun ikke var i tvil. Hun vet forskjellen. Dessuten gråt barnet umiddelbart. Tror nok ikke tråden skal forsvare den uansvarlige faren!Anonymous poster hash: 7e08b...6fc Jeg har da ikke forsvart faren på noen måte..
Trude.lutt Skrevet 20. september 2015 #72 Skrevet 20. september 2015 Du lurer på om han slo barnet. Da ringer du barnevernet. Dette er grunnen til at vi har et barnevern. Det vil åpnes en undersøkelses sak og fagutdannet folk vil vurdere saken. Husk, barnevernet gjør mye mer en å overta barn. Det gis mye veiledning 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #73 Skrevet 20. september 2015 Jeg tror ikke denne tråden er noe spesielt seriøst ettersom TS ikke har vist seg etter hi. Dårlig gjort! Har tenkt på ungen i hele dag men må bare slå det ifra meg og håpe at det ikke er på ordentlig Jeg er ikke så ofte innom på kg. Stikker bare innom engang i blant. Hendelsen er helt reel. Grunnen til at jeg også vet helt sikkert at ungen ble slått er uttrykket mannen hadde da han gikk opp i annen etasje. Han var dritt lei skrikingen og var celdig sint i blikket. Ungen selv hadde vel behov for nærhet eller noe, ikke vet jeg. Jeg så barnet etterpå, hun stod i trappen og gråt. Det var som sagt ubehagelig. Men i svært mange land er det helt normalt å smekke til unger, det er bare i Norge det er ulovlig å knipse ungen på fingern. Det er første og siste gang vi drar på middag dit. Det er som sagt en kollega som vi ikke kjenner godtAnonymous poster hash: 55bb3...b5b 1
Lou Salome Skrevet 20. september 2015 #74 Skrevet 20. september 2015 Men hvorfor forteller du oss dette? Du er nå medskyldige til at en treåring blir slått . 6
Gjest Dwight Skrevet 20. september 2015 #75 Skrevet 20. september 2015 Dette er rett og slett en ufyselig holdning av deg TS. Du har et ansvar, ikke la det bli blod på dine hender.
Trude.lutt Skrevet 20. september 2015 #76 Skrevet 20. september 2015 Men hva har du å tape på å melde dette til BV. Du skriver jo selv at dere ikke ha et nært forhold til denne fyren. Kjenner på magefølelsen 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #77 Skrevet 20. september 2015 Jeg er ikke så ofte innom på kg. Stikker bare innom engang i blant. Hendelsen er helt reel. Grunnen til at jeg også vet helt sikkert at ungen ble slått er uttrykket mannen hadde da han gikk opp i annen etasje. Han var dritt lei skrikingen og var celdig sint i blikket. Ungen selv hadde vel behov for nærhet eller noe, ikke vet jeg. Jeg så barnet etterpå, hun stod i trappen og gråt. Det var som sagt ubehagelig. Men i svært mange land er det helt normalt å smekke til unger, det er bare i Norge det er ulovlig å knipse ungen på fingern. Det er første og siste gang vi drar på middag dit. Det er som sagt en kollega som vi ikke kjenner godtAnonymous poster hash: 55bb3...b5b Nå bor barnet i Norge - ikke i Nigeria. Koster det deg så grusomt mye å sende en bekymringsmelding til Barnevernet og dermed risikere å hjelpe et barn til et bedre liv og hverdag? Ellers vil du bare trekke på skuldrene, tenke at det jo er greit i andre fattige land å slå barn og dermed ikke gidde å hjelpe et barn i Norge som behøver at en voksen SER hva som skjer og forsøker å gjøre noe?! Jeg blir provosert av deg! 😠😒😢😡😡Anonymous poster hash: 7e08b...6fc 4
KatyP Skrevet 20. september 2015 #78 Skrevet 20. september 2015 Dette er noe av det verste jeg har hørt. Får lyst til å løpe inn og vekke barnet mitt og gi han en klem og love at ingen noen gang skal få slå han. Irrasjonelt? Ja. Og jeg kommer ikke til å vekke han. Men tanken på at du ikke gjorde noe. På at du ikke vil ringe BV av grunner du ikke oppgir gjør fysisk vondt. Det er et barn Ts! Et lite forsvarsløst barn som var sliten og trøtt og trengte pappaen sin. Ord blir fattige av slike som deg.. 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #79 Skrevet 20. september 2015 Håper de som styrer kvinneguiden sjekker ut trådstarter og på en eller annen måte melder h*n til polti/barnevern for samtale. For dette er overhode ikke greit. Hvis du er sikker på barnet ble slått/har en mistanke om det, hvorfor ringte du ikke barnevernsvakten, og ble hos barnet til de kom? Bedre å melde fra, enn å ikke gjøre noe. De fleste som ikke liker barn klarer å tenke såpass at dette ikke er greit, og burde meldes fra. Har selv et barn på 3 år, og jeg blir sint. Blir sint for at du ikke sier ifra og at dette muligens ikke er første og siste gang far slår. Tenk å vondt barnet har det? Hadde det? Skam deg trådstarter..ta bedre valg enn det du har gjort! Håper du aldri får barn...aldri! Anonymous poster hash: c3ff2...c4d 2
Gjest Cocoloco Skrevet 20. september 2015 #80 Skrevet 20. september 2015 Hvorfor delte du dette med oss? Du har ikke tenkt å ringe barnevernet og bryr deg ikke så mye om barn. Likevel er du 110% sikker på at mannen slo barnet sitt. Dette skurrer syns jeg. Tenker du ikke på det i det hele tatt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå